DAF

>> zpět na značky
DAF

Auta značky DAF:

  • 1000
  • 2300
  • 400
  • 45
  • 800
  • AE
  • CF
  • FA
  • LDV
  • LF
  • VH
  • VS
  • XF

DAF - historie značky auta

DAF logo značky Společnost DAF Trucks N.V. je dceřiná společnost stoprocentně vlastněná americkou obchodní společností PACCAR Inc. Je jedním z největších výrobců nákladních automobilů v Evropě.
Výroba vozů společnosti DAF probíhá v Nizozemsku v Eindhovenu a v Belgii ve Westerlo.
Společnost DAF byla založena 1.dubna v roce 1928, zakladatelem firmy byl Hub van Doorne spolu se svým bratrem . Ti spolu založil malou strojírenskou dílnu pod názvem Hub van Doorne, Machinefabriek en Reparatie-inrichting.
Firma o čtyřech zaměstnancích se zabývala opravou kanálových člunů, a později výrobou stojanů na kola a zábradlí pro filmu Philips. Během prvního roku se počet zaměstnanců zvýšil na 32. Při výrobě přívěsů a návěsů v roce 1933 firma používala ke svařování elektrický proud (jako jedna z prvních).
O tři roky později se název firmy změnil na Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek - Van Doorneova továrna na přívěsy (DAF) a současně se do výroby dostal rozebíratelný kontejnerový přívěs, který měl velký úspěch a firma se tak octla na první příčce dodavatelů kontejnerových přívěsů na světě. »  DAF - historie značky auta (dokončení článku)  »

DAF - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary DAF:

DAF - historie značky auta (dokončení článku)

Během 2. sv. války firma vyvinula tři prototypy nákladního auta, a v roce 1949 byla zahájena výroba čtyř modelů – A 10 (1 tuna), A 30 (3 tuny), A 50 (5 tun) a A 60 (šest tun), která se o rok později přesunula do prostor kde probíhá dodnes. Nákladní vozy měly pod kapotou motory Hercules – zážehové a Perkinson – vznětové.
V roce 1957 pak začala společnost DAF vyrábět vlastní motory pod licencí Leyland a brzy také motory vlastní konstrukce, které jako jeden z prvních výrobců začal vybavovat turbodmychadlem.
Ve stejném roce společnost DAF představila novou řadu nákladních vozů s označením 2000, o rok později pak první osobní auto v historii této značky s názvem DAF 600. Toto auto bylo vybavené automatickou převodovkou.
V roce 1962 společnost DAF představila řadu automobilů s názvem 2600 a o deset let později řadu 2800. U této řady byla společnost DAF vůbec první firmou, která používala mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) u turbodmychadel.
V roce 1975 společnost DAF představuje řady F 700 a F 900.
Dne 3. května 1978, měsíc po 50. výročí společnosti DAF, spoluzakladatel Wim van Doorne umírá, o rok později, dne 23. května, umírá také jeho bratr a zakladatel společnosti Dr. Hub van Doorne.
V roce 1979 společnost DAF ukončila výrobu přívěsů a představila spací modul Topsleeper. V roce 1982 společnost vyhrála Rallye Paříž-Dakar.
O dva roky později bylo vyrobeno 250 000. nákladní auto značky DAF.
V roce 1885 byla představena kabina SpaceCab a o rok později řady 400, 600, 800 a 1000.
V roce 1987 DAF představila novou řadu vozů s označením 95, která o rok později získala ocenění Mezinárodní truck roku.
V roce 1991 byla představena řada 45 a o rok později řady 75 a 85.
V roce 1993 se zhroutil trh komerčních nákladních vozidel, zejména ve Velké Británii, společnost DAF musela vyhlásit bankrot, ale během několika týdnů byla založena nová společnost DAF Trucks N.V, která se v roce 1996 stává dceřinou společností společnosti Paccar.
Společnost PACCAR je jedním z největších výrobců nákladních vozidel na světě, do sortimentu PACCARU patří vedoucí značky, jako je Kenworth a Peterbilt.
V roce 1998 je model 95XF zvolen Mezinárodním nákladním vozidlem roku 1998.
V roce 1999 je vyroben v pořadí 500 000. nákladní vůz.
V letech 2001 až 2002 jsou představeny řady CF, LF a XF, které se vyrábějí dodnes.
V roce 2002 je model LF zvolen Mezinárodním nákladním vozidlem roku 2002.
V roce 2004 společnost DAF vyvinula pro účely nizozemské armády nákladní vozidlo YTZ95 s podvozkem 6x6 pro přepravu obrněných vozidel do 65 tun.
V roce 2005 společnost DAF uvedla nový model XF105, který se vyznačuje největší kabinou na trhu, vysokou úrovní komfortu a novým 12,9litrovým motorem PACCAR MX.
O rok později byl model XF105 zvolen Mezinárodním nákladním vozidlem roku 2007, ve stejném roce také společnost DAF inovovala sortiment nákladních vozidel pro distribuční dopravu a dopravu na střední vzdálenosti o nové motory splňující emisní normy Euro-4 a Euro-5.
V roce 2007 pan A. L. Goudriaan předal v pořadí 750 000. nákladní auto vyrobené v Eindhovenu panu L. H. de Rijkeovi.
Roční výroba v roce 2007 dosáhla u řady CF a XF 49 180, a u řady LF 11 504.
Podíl na trhu DAFu v Západní Evropě v roce 2007 byl v segmentu 6 až 15 tun GVW – 8.3% a v segmentu větší než 15 tun GVW 14%. Počet zaměstnanců ke dni 31. 12. 2007 byl v Eindhovenu 5.947 a ve Westerlo 2.585.
V roce 2008 pak Jan Peter Balkenende, nizozemský premiér, otevřel nové moderní Centrum pro testování motorů DAF, ve stejném roce se také společnost stala prvním výrobcem nákladních vozidel, který nabízel vznětové motory vyhovující standardu EEV (mimořádně ekologická vozidla) v celém sortimentu svých vozidel.
Společnost DAF se zabývá zejména vývojem, výrobou, marketingem a prodejem středních a těžkých užitkových vozidel a součástí pro autobusy, dálkové autobusy a speciální vozidla.
Mimo to se společnost DAF zabývá marketingem a prodejem lehkých nákladních vozidel které vyrábí společnost Leyland Trucks Ltd. ve Velké Británii.
Auta vyráběné společností DAF jsou upraveny přesně podle požadavků zákazníka, díky tomu že se DAF zabývá výrobou na zakázku.
Společnost DAF je na trhu velmi úspěšná, v roce 2009 dosáhla rekordních tržních podílů, přestože ostatní automobilky zažívaly díky hospodářské situaci krizi.
V segmentu těžkých nákladních vozů (nad 15 tun) to bylo 14,8% tržního podílu v Evropské unii, a mezi evropskými výrobci nákladních automobilů se umístila na třetím místě, a v segmentu tahačů je na prvním místě (s tržním podílem 19,8%).
V Nizozemí, Velké Británii, Portugalsku, Polsku a Maďarsku si společnost DAF udržuje první místo, v Německu je pak největším dovozcem nákladních automobilů. V České republice dosáhla společnost DAF v segmentu tahačů téměř čtvrtinového podílu (24,4%) a celkově dosáhl DAF tržní podíl na českém trhu v kategorii užitkových vozidel nad 15 t hodnoty 15,4%, čímž získal třetí místo v těsném závěsu za německými konkurenty. Na Slovensku pak 13,4% procent prodeje v kategorii tahačů a v kategorii vozidel nad 15 t činil tržní podíl 10,3%.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy DAF

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 51 inzerátů vozidel značky DAF. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta XF, LF a CF.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky DAF v naší databázi je vozidlo DAF XF 105.460,JUMBO BDF,EEV, r.v. 2013. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 2 165 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky DAF z naší nabídky, je inzerát na prodej auta DAF LF 250 EURO 6, r.v. 2014. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky DAF, tak toto auto může být vaše za 1 040 000,- Kč.