Nejčtenější recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 54970x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 40948x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 36507x
5,8Volkswagen Passat (2007) Volkswagen Passat (2007) autor: jprichmond Přečteno: 33277x
8,6Ford Focus (2010) Ford Focus (2010) autor: Jirka Přečteno: 29268x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Reklama

Nejnovější komentáře v diskuzích

Naposled k pumpě.

Pumpa není nesmrtelná, a proběh 90 000 je normální. U vozů, kde se mění rozvody, se mění s nimi. Zde jen na ukázku názory, které mě inspirovaly ji vyměnit, a vzhledem k tomu, že nemám prémiové auto s plánovanou výdrží půl milionu km, udělal jsem to. O závadu se nejednalo.


Pumpu s rozvody samozrejme delat, kladky menite take , a az pumpa praskne a auto se potka budete rvat na servis co vam to delal, ne? Pumpa se vetsinou opotrebenim urve a rozsrotuje se pak motor, a pokud se potka taj je to za raketu. Jinak 2000,- za praci jsou dobre . Zadnej autoservis nebude nikdy delat za 100-200 na hodinu

Nooo, mě taky zároveň měnili při rozvodech vodní pumpu, a dělal to táta mé kamarádky, takže by mě asi zbytečně neokradl o peníze..., asi jo, smiř se s tím že menit. ach jo... autíčka

Konkrétně třeba u koncernu (TDíčka) u všech při rozvodech zároven i pumpa jež je jejich součástí(krom LTéčka kde je zezadu)-nikdo věci znalý neudělá rozvody bez pumpy-ačkoli by sice měla vydržet déle než řemen-jenže spoléhat na to,že opravdu dalších 90 tisíc opravdu vydrží může jen člověk s velkým a hodně plným prasátkem bankovek...Ta "ušetřená" dvojka za to fakt nestojí...

pokud je pumpa součástí rozvodů-není zbytí(bohužel)-ložisko v pumpě dostává poměrně "počudit",takže ušetřená dvojka by se mohla rázem šeredně prodražit...

Opravdu se to dělá,je to vlastně práce při jednom kuchání,ona totiž pumpa nevydrží o moc déle než rozvody.

28.05.2015 | 18:46:59 |  | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Kdysi mi pískalo ložisko kola na fabii, vždy po dešti. pak to přestalo samo od sebe, a nikdy se to neopakovalo. Ložisko bylo v pořádku a najelo dalších asi 60 000 km až do prodeje auta. Ale odešlo: servořízení, kloub poloosy, baterie, a pár drobností. To vše do nájezdu 75 000 km. Potom šla z domu. Holt, ale vodní pumpa nesyčela, to je fakt.

28.05.2015 | 16:33:47 |  | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

koniec

Tak nasiel som svoju recenziu po rokoch :) Astru som mal 5 rokov, ciastocne ako druhe auto. Jazdilo super, naklady na prevadzku fakt zanedbatelne..Bohuzial na konci zacal strajkovat motor, startoval nejak nahodne :) a ked nastartoval tak neudrzal volnobeh. Nakoniec som auto predal ale tipujem, ze to robilo palivove cerpadlo kedze v motore som vacsinu veci uz menil. Ale na astru spominam rad a siel by som do nej v klude znovu.

28.05.2015 | 15:37:13 | snuff | Recenze: Opel Astra 2.0 8v (1994)

RE:

...přesně tak nic se nepřipojuje ani neodpojuje,je to taky stálej pohon čtyř kol jen s "inteligentním" přenosem výkonu na kola která zrovna nejvíc potřebují trakci.

28.05.2015 | 14:33:04 | pavel e36 | Recenze: Subaru Legacy 2.0R, 121kW (2007)

RE:

Kdyby to tak bylo, spotřeba by musela být menší jak u MT. Ono je to trochu jinak, tj. zadní kola jedou trvale z cca. 10% a v případě potřeby elektronika pouze mění poměr. Přesněji, místo mezinápravového diferenciálu má elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojku. Tato kombinace má v normálních podmínkách poměr 90:10 ve prospěch přední nápravy. Její funkci ovlivňují jasně definované stavy, jako zařazený rychlostní stupeň, rychlost automobilu, natočení volantu a jiné. Dokáže poměr upravit na 50:50. Ale netuším, jestli je tomu tak i u nových generací Subaru s novým typem AT, tedy CVT Lineartronic.

28.05.2015 | 12:09:20 | J.M. | Recenze: Subaru Legacy 2.0R, 121kW (2007)

RE: Návštěva v TPCA

Tak, já nějakou zkušenost s čerpadlem vody mám. Kdysi u jisté Fabie bylo ložisko slyšet, závada se včas neidentifikovala a po pár tisících km bylo chladivo pod autem a auto nepojízdné. Měl jsem příležitost s ní jet, takže ten zvuk znám a jak slyším něco podobného, pídím se po příčině, kteréže ložisko to dělá a zaměřuji se na příslušenství hnané řemenem. Ostatně i u naší domácí Fabie ložisko pískalo, ale jen u vodicí kladky. Vyměnili jsme ji doma. Pokud se pamatuji, pumpa měla kolem 130000 km a kladka asi podobně. Byla to 2 různá auta. Nějaké rosení není běžné, čerpadlo domácí Fábie nebylo načervenalé (kapalina G12) po 160000 km ani náhodou. Rudé čerpadlo vidím prvně.

28.05.2015 | 11:24:18 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE:

Nojo, ale to Vase subo neni cistokrevna ctyrkolka, zadni kola se pouze pripojuji pri prokluzu...proto ma taky stejnou spotrebu jak manual, ktery je stalou ctyrkolkou

27.05.2015 | 23:16:53 | bubak | Recenze: Subaru Legacy 2.0R, 121kW (2007)

RE: Návštěva v TPCA

Ještě mě napadá k té prevenci a údržbě - tato vodní pumpa je zrovna díl, kde údržbou jeho životnost neovlivníš. Snad že bys měnil chladivo dříve, než je předepsáno (poprvé po 150000 km), ale to by s vysokou pravděpodobností nemělo vliv. Také by se dal povolit hnací řemen, tam je zas riziko jeho prokluzu. Takže ohledně údržby nemůžeš dělat celkem nic. Prevence je dobrá věc a při odborné kontrole by se na závadu přišlo dřív. No, tak bych měnil dříve...v tomto případě si nejsem jist, zda čím dříve, tím lépe...Zkrátka tato konkrétní věc se nedá naroubovat na nějakou zanedbanou údržbu, to samé je s ložiskem zadního kola. Tam už se, u těchto uzavřených ložisek, nedá dělat vůbec nic, jedině snad jezdit pomalu. Čili nelituji, že jsem do značkového (ani jiného) servisu nejezdil. Žádný prospěch, který bych (nebo mé auto) z toho měl mít, jsem nezaznamenal. Naopak, už jsem se zmínil o té vadné brzdové destičce. Značkový servis na to nereagoval ve prospěch zákazníka, jen mi oznámil, že jsou sjeté destičky, místo aby zjistil, že sjetá je jen jedna a příčinou je její vada, jak jsem později zjistil sám. Je to tak, že hlavně JÁ mám zájem na tom, aby mi auto fungovalo. Jak říká jeden můj známý: Servis je podnik na tvorbu zisku, služby jsou jen záminka :o) No, někdy dávám auto i do servisu :o)

27.05.2015 | 16:22:31 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Tak nechtěl jsem se pouštět do žádných větších debat, ale právě ten zaschlý oxid (to "rosení") má snad každá pumpa po nějaké době provozu. je to stejné, jako kapička oleje na spodku agregátu - to mi také řekli v servisu. Závada by byla, kdyby pumpa znatelně tekla, nebo ložisko kvílelo. Známka rosení a šelest ložiska jsou prý normální provozní znaky čehokoli, co už není nové. Proto říkám, že to není závada. Není to z mé hlavy. Docela bych chtěl vidět pumpu u jiných aut, po 100 000 km, jestli je čistá, bez známek rosení (navíc suchých) a nebo ložisko bez šustění...nikdy jsem se tím nezabýval. Uzavřel bych tuto přínosnou diskusi tím, že jako správný hypochondr jsem hledal a našel, co na autě - které slouží bez závad - vyměnit pokud možno preventivně. Příště to třeba bude palivové čerpadlo. Bolí mě u srdce, že pořád čerpá a čerpá, vždyť už toho musí mít dost. Tak třeba dám nové. Ale neboj, taky to nebude závada, i když třeba bude šustit :-) No a potom spojka? To už ale bude jiná kapitola.

27.05.2015 | 16:09:19 |  | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Ano, tobě vydržela pumpa dost. 140000 km je asi tak životnost kvalitní pumpy, která se ale moc nepovedla (jakost II) :o)

27.05.2015 | 15:24:57 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)




Reklama

Reklama

Reklama