Nejčtenější recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 54935x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 40925x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 36466x
5,8Volkswagen Passat (2007) Volkswagen Passat (2007) autor: jprichmond Přečteno: 33248x
8,6Ford Focus (2010) Ford Focus (2010) autor: Jirka Přečteno: 29242x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Reklama

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Nojo, ale to Vase subo neni cistokrevna ctyrkolka, zadni kola se pouze pripojuji pri prokluzu...proto ma taky stejnou spotrebu jak manual, ktery je stalou ctyrkolkou

27.05.2015 | 23:16:53 | bubak | Recenze: Subaru Legacy 2.0R, 121kW (2007)

RE: Návštěva v TPCA

Ještě mě napadá k té prevenci a údržbě - tato vodní pumpa je zrovna díl, kde údržbou jeho životnost neovlivníš. Snad že bys měnil chladivo dříve, než je předepsáno (poprvé po 150000 km), ale to by s vysokou pravděpodobností nemělo vliv. Také by se dal povolit hnací řemen, tam je zas riziko jeho prokluzu. Takže ohledně údržby nemůžeš dělat celkem nic. Prevence je dobrá věc a při odborné kontrole by se na závadu přišlo dřív. No, tak bych měnil dříve...v tomto případě si nejsem jist, zda čím dříve, tím lépe...Zkrátka tato konkrétní věc se nedá naroubovat na nějakou zanedbanou údržbu, to samé je s ložiskem zadního kola. Tam už se, u těchto uzavřených ložisek, nedá dělat vůbec nic, jedině snad jezdit pomalu. Čili nelituji, že jsem do značkového (ani jiného) servisu nejezdil. Žádný prospěch, který bych (nebo mé auto) z toho měl mít, jsem nezaznamenal. Naopak, už jsem se zmínil o té vadné brzdové destičce. Značkový servis na to nereagoval ve prospěch zákazníka, jen mi oznámil, že jsou sjeté destičky, místo aby zjistil, že sjetá je jen jedna a příčinou je její vada, jak jsem později zjistil sám. Je to tak, že hlavně JÁ mám zájem na tom, aby mi auto fungovalo. Jak říká jeden můj známý: Servis je podnik na tvorbu zisku, služby jsou jen záminka :o) No, někdy dávám auto i do servisu :o)

27.05.2015 | 16:22:31 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Tak nechtěl jsem se pouštět do žádných větších debat, ale právě ten zaschlý oxid (to "rosení") má snad každá pumpa po nějaké době provozu. je to stejné, jako kapička oleje na spodku agregátu - to mi také řekli v servisu. Závada by byla, kdyby pumpa znatelně tekla, nebo ložisko kvílelo. Známka rosení a šelest ložiska jsou prý normální provozní znaky čehokoli, co už není nové. Proto říkám, že to není závada. Není to z mé hlavy. Docela bych chtěl vidět pumpu u jiných aut, po 100 000 km, jestli je čistá, bez známek rosení (navíc suchých) a nebo ložisko bez šustění...nikdy jsem se tím nezabýval. Uzavřel bych tuto přínosnou diskusi tím, že jako správný hypochondr jsem hledal a našel, co na autě - které slouží bez závad - vyměnit pokud možno preventivně. Příště to třeba bude palivové čerpadlo. Bolí mě u srdce, že pořád čerpá a čerpá, vždyť už toho musí mít dost. Tak třeba dám nové. Ale neboj, taky to nebude závada, i když třeba bude šustit :-) No a potom spojka? To už ale bude jiná kapitola.

27.05.2015 | 16:09:19 |  | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Ano, tobě vydržela pumpa dost. 140000 km je asi tak životnost kvalitní pumpy, která se ale moc nepovedla (jakost II) :o)

27.05.2015 | 15:24:57 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Ale člověče, nesahám ti na kolíně, samozřejmě, že je nejlepčí. Ale trochu objektivní informovanosti také nemusí škodit. K opotřebení pumpy dochází postupně, příznakem je malý únik chladiva, který tvoří načervenalý oxid (to jsem nevěděl, i když na netu to už dlouho koluje) a postupně zesiluje i zvuk ložiska. Únik chladiva je skutečně minimální, kapalinu jsem sice jednou trochu doléval, ale to už je nevímkdy. Servis proto závadu včas podchytí, pokud se tam jezdí, značkový je navíc informován, tak na to dá pozor. Závada to ovšem je, ne že ne :o) Pokud bych do servisu na prohlídky jezdil i já, pumpa by se měnila nejpozději v 90000 km, možná dříve. Ten červený nádech už tam delší dobu je, ale nepamatuji se, kdy jsem si ho všiml poprvé. Jakmile tohle zmerčí v servisu (třeba v těch 25000 km), je to na výměnu, i když by pumpa ještě třeba delší dobu sloužila a uživatel by ani nezaregistroval snížení hladiny chladiva. Já jsem ještě jezdil a asi bych ještě mohl. Jenže nechci zažít nepojízdnost na cestě, takže se, samozřejmě, měnit bude.

27.05.2015 | 15:21:43 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

RE: Návštěva v TPCA

Ono nezlobí. To je jenom tvoje utkvělá představa. Až se ozve někdo, komu vyteklo chladivo, a zůstal stát s kolínětem, nebo Yarisem, bude to první případ. Zatím jsem nic takového nenašel, ať surfuju po diskusích klubů jak chci. Většina nepovedených čerpadel byla podchycena včas servisem, značkovým, že?, protože většina majitelů těchto aut chodila poctivě na údržbu. Závadou není to, co nenastalo. Ani u tebe ve 100 000, ani u mě ve 140 000. Prevence je lepší jak řešení následků, to je pravda, a toho se držím. Protože nemám nic jiného k řešení. A to je skvělý pocit. Tu ironii z tebe cítím, Luboš mi nemusí nic překládat, tak chytrý jako on je moje kočka. Autíčko není vůbec špatné, a kdybych měl pumpu po dalších 140 000 km vyměnit znovu, nebudu váhat. Jenže už asi nebudu, protože ta nová je vychytaná. Tak se nemusíš bát ani nového Yarise.

27.05.2015 | 14:53:21 |  | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

Doplnenie recenzie.

Takže Váš pekne zdravím. Po dlhšej dobe som tu znova, aby som sa podelil o nové skusenosti. Na Forde pribudol nový športový výfuk zn. Ultersport duplex L+P, ktorý vyšiel na 200 Eur. Pri montáži sme sa s ním museli malinko vyhráť, ale pasuje dobre. Zvuk bol veľmi slabučky, čo sme vykompezovali odstránením stredného tlmiča. Teraz je to tak akurát, čo mi vyhovuje. Počas užívania auta začalo trošku slziť pod servočerpadlom. No ked som sa dozvedel čo stojí repas cca. 150 EUR + odovzdat povodné, tak som sa rozhodol vyskúšať prímes na utesnenie servočerpadiel STOP Leak Powersteering od Liqui Molly a predstavte si pomohlo to. Čiže podľa mna ak sa to podchytí v pravý čas, dá sa to zachrániť. Medzi tým som stihol na veľkú noc zobrať velkonočného králika v 130ke čo zaprícínilo výmenu druhého nárazníka, podplastu a denného svietenie oprava 200 Eur bez práce. Používam aditíva do benzínu ETB Castrol a tankujem klasický N95 od OMV. Opäť som zapojil EGR ventil, pretože v ECU mi to stále hádzalo chybu a spotreba pozorovane stúpla cca. o 0,3-,0,5 l. Po opätovnom zapojení sa podľa palubného počítača ustálila na 9.0 priemernej spotreby na 100 km.

27.05.2015 | 12:42:31 | Lukáš | Recenze: Ford Cougar LCBA (1998)

RE: Re: Zivotnost motoru

pardonek, pravdu mas :)

27.05.2015 | 11:59:03 | Pajus | Recenze: Kia Magentis CVVT (2007)

RE: Návštěva v TPCA

Pumpa obvykle neodpadne :o) Jen vyteče chladivo, což znamená nepojízdnost. Možná jsi ji měnit nemusel, na druhé straně servis na ní už mohl něco najít (začínala se stydlivě červenat) a mohla být slyšet. Běžný uživatel se takovým zvukem třeba nezabývá, pokud už ho je schopen slyšet. Tragédii z toho nedělám, jen diskutuji. Ostatně s autem se dále jezdí, ještě totiž nemám origo pumpu, origo chladivo, origo nářadí, origo hadr... :o) Také z toho nedělám masovou výrobní vadu. Vidím to spíše na vadu konstrukční...masovou... Autíčko není špatné, vydrželo celkem dlouho nezlobit. To je pokrok...o krok...

27.05.2015 | 11:20:14 | Itall | Recenze: Peugeot 107 1,0 (2008)

Po 7 letech a 100000klm

velký servis a přenecháno dceři...dostu bez závad, jen spotřebák a po 100000km nové svíčky a olej v převodovce.

27.05.2015 | 10:23:11 | olda | Recenze: Suzuki Swift 1328 (2008)




Reklama

Reklama

Reklama