Informace od autora recenze
Koupili byste další auto tohoto výrobce?
ano
Hodnocení vozidla autorem
Spolehlivost
8
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)
Jízdní vlastnosti
8
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)
Komfort
8
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)
Provozní náklady
8
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)
Náhradní díly
5
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)
Hodnocení celkem
7.4
Závady a opravy na autě
Po dobu užívání ne.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tuto recenzi berte z části i jako reakci na předchozí příspěvky:
tak si čtu vaše recenze názory a je to vážně zajímavý,rozhodnul jsem se tedy taky něco přidat. S fabií 1.2 htp (12 V - 47 kW), mezi lidmi nazývanou vysavač, jsem už taky cca 2-3 tisíce km najezdil, a sice na služebních cestách. Já vím, není to moc a ani se to moc nehodí do recenzi, ale mohlo by to někoho z vás zajímat.
Vypozoroval jsem z toho docela dost o spotřebě, na což pár stovek km stačí. Jednalo se vždy o trasu Zdice-Stuttgart a za několik dnů zase zpátky, takže z 90 % dálniční záležitost. Trasa má zhruba 450 km a většinou jsem to jel na jeden zátah, maximálně s jednou krátkou pauzou. Když pominu hodně bolavý zadek na konci jízdy (záda ale vždy v pohodě, naopak oceňuju pevnou konstrukci sedadel) a trošku nezvyklý vysavačovitý zvuk tříválce, tak musím říct, že pohoda. Nijak jsem to nikdy nešetřil a odhaduju průměrku na německých dálnicích tak 140-160 kmh (podle tahometru-počítač nebyl), ten ale trochu kecá, to víme všichni.
Když pominu fakt, že motor je ochotný točit s klídkem až do "červených otáček" (myslím, že tachometr ukazoval cca 185 kmh), přičemž auto pořád drží na silnici jak přibitý a je pozoruhodně živý, tak bych taky rád zmínil průměrnou spotřebu, která byla tak 7,5-8 l na 100 km. Je to z mých orientačních výpočtů, které jsem dělal při každém natankování. Jel jsem tutéž trasu i s octavií 1, 1.9 TDi 66 kW, podobným stylem, a průměrná spotřeba podle počítače byla 4,4 l. Jen pro srovnání :-) Jízdní vlastnosti mi kupodivu přišly lepší u fabie 1.2 HTP (navíc u octavie jsem při rychlostech nad 150 kmh měl vysloveně strach, že mi exne motor, jak vyváděl, a v autě bylo oproti fabii dost hlučno). Podobnou trasu jsem jel i s novou octavií 1,9 TDI PD 77 kW, opět cca 4,5 l spotřeba.
Jasně, 8 litrů je dost, ale co čekáte od tříválcového chuděry, který ve fabii stojí o 120 tisíc mín než naprosto nehorázně předražený TDI 1.9 PD? Spočítali jste si někdy, po kolika letech by se vám vůbec takovej TDI ve fabii oproti HTP vrátil (no pravda, fabii to 1.9 TDI moc nepasuje, kdo by to tam dával)? Navíc když se to TDI PD rozsype, je to prý docela ranec na opravu... Já najezdím cca 25000 km ročně a vyšlo mi, že by se ten cenový rozdíl srovnal až někdy v šestém-sedmém roce od koupě (plus mínus...). Proto jdou tyhle motory tak na odbyt, protože normální člověk jezdí po dálnici rychlostí do 130 kmh (má rád svúj řidičák) a pak si to vezme max 6,5 litrů, a je to. Mám to ozkoušené: nedávno jsem řídil kamarádovu fabii - krátkou - při cestě z Lüdenscheidu do Kölnu (úsek cca 110 km, jenom dálnice) a průměrná spotřeba byla 6,4 litrů (!), přičemž po dálnici jsem jel okolo 120 kmh a byl v tom průjezd dvěma městy. A pozor, teď to nejlepší, jelo se v pěti lidech a samí chlapi, každý cca 80 kg, spíš víc (pravda,vzadu moc pohodlí neměli). Navíc opět vyzdvihávám jízdní vlastnosti plus skutěčnost, že i do mírnýho stoupání auto nechcípalo, ale mělo dokonce tendenci zrychlovat (!). Fígl je v tom, moc nepřišlapávat plyn, jinak to vážne vezme těch 11 litrů a sežere vás to, ale když šlapete podle citu a sledujete, jak auto reaguje, jde to fakt za 6,4 litrů v plném vytížení (mám 4 svědky :-).
Je mi docela smutno z borců, kteří si koupí tříválcovýho chudáka s 1200 ccm, naloží ho a pak ho s plynem na podlaze dřou po dálnici skoronadoraz (reaguju na některé předchozí recenze). Pak není divu, že tihle přidávají fábiím na průměrné poruchovsti, když to dřou za hranice možností, zvláště po českých silnících a dálnicích (narážka na kvalitu silnic). Takovým patří dvoulitrový turbo plus hodně nasbíraných bodů.
Dále: nechci fabii nijak přechvalovat (jsou vážně lepší auta za podobnou cenu), ale kdyby to byly takový šunty, vážně by se tolik let vyráběly bez faceliftu a vážně by se o sto šest prodávaly i náročným a nafrněným Němcům ve stejných kubaturách? No jak myslíte. Já považuju dílenské zpracování za hodně slušný (brácha má 1.4 16V 74 kW se sportovní úpravou, občas mu pomáhám s údržbou, takže jsem dost o provedení vypozoroval - mimoto už ji má dva roky, je 2.majitel, na displeji cca 80 tisíc km a z poruch zažil jen prasklou hadičku z nádržky do ostřikovačů a špatný kontakt lampičky v kabině -obojí jde spravit doma v garáži) a jak už jsem dvakrát řekl, jízdní vlastnosti v týhle třídě taky OK.
Mimochodem ještě k těm motorům 1,4 16V 55kW: prý vážně docela chudáci, ta 1.2 HTP je docela slušně nakope. Jo a je pravda, že pokud sháníte jako já combi za slušnou cenu, moc možností než fabii dneska nemáte, to fakt nee.
Na jaře chci kupovat něco ve stylu kombi do 350.000 Kč a můžu říct (klidně se tomu smějte), že fabie s motorem 1.2 HTP je nejvážnější adept (mezi slepými jednooký králem?). Navíc to do této ceny zmáknu i s kupou výbavy, která, bohužel, u konkurence většinou bývá ve standardní výbavě (dálkový centrál, el. okna,...). Velké fuj si Škoda zaslouží hlavně za nehorázně předražená autorádia, ale to už jenom opakuji ostatní recenzenty.
Budu rád, když na moji "esej" někdo zareaguje. Díky.
Proč teda nejdeš do Rakouska když se tam mají tak dobře.A nebo se postav na vlastní nohy a snaž se ten pětinásobek vydělat u nás.Co ti v tom brání ?Čeština ti stejně moc nejde a ve firmě kde se opravují roztrhané ponožky se bez tebe určitě obejdou.Kontakt na kamaráda v Austrii máš.
15.03.2012 | 08:53:20 | Jan | 88.102.67.* Reagovat
RE:
Jinak k té češtině ,už jsem to jednou říkal.Jsem dislektik ,a když prostě to tu píšu na rychlo tak bohužel tu chybu udělám.Nejsem blbej..i přes to jsem udělal maturitu:)
15.03.2012 | 11:10:16 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Trochu od věci.Ale ,když to člověk vezme teoreticky tak fanda aut.Tady v této Zemi nemá moc ,dobré podmínky.Když chce ,rychlejší auta.Zaplatí dost za pojistku.A navíc s tím nemůže nikde ani pořádně jet.Za druhé co se týče pohonných hmot to je katastrofa.Kamarád co bydlí v Rakousku ,tak mě psal že mají Natural 95 na Kč.Za 34.20Kč.Tady někde skoro o 5Kč více.Ale taky s tím že dělá podobné zaměstnání ,ale za měsíc má skoro 5 mích platů.Takže,jak je to jak chce tam to žije jinak.:))Trochu od věci..ale co se týče benzínu a nafty.Tak to je katastrofa.Nejhorší ,že člověk zaplatí větší DPH než stojí samotný výrobek.://
14.03.2012 | 18:37:28 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Škoda Fabia 1.9SDi
Po řidičáku jsem jezdil cca rok s tímto autem a musím říct, že dost pohoda. Proč ale reaguju v této recenzi? Je to tím, že zásadně nemůžu souhlasit s tvrzením, že auto ve 185 km/h na silnici drží jako přibité. Nejvíc jsem jel myslím 175 km/h a to jsem měl smrt v očích jak auto plavalo. To auto je v pohodě tak do 150 km/h, ale pak už je to hazard se životem. Nechápejte mě špatně Škodu jako značku mám moc rád, ale Fabie na rychlou jízdu nejsou.
29.02.2012 | 13:16:27 | Duckerr | 217.197.155.* Reagovat
RE: Škoda Fabia 1.9SDi
Můžeš mi napsat kde je povoleno v ČR jezdit na dálnici víc jak 130?Ty auta jsou na naše silnice optimální.Nevím proč se zde bavíš o rychlosti 150-175kh
14.03.2012 | 17:52:58 | | 193.86.178.* Reagovat
RE: Škoda Fabia 1.9SDi
Sice by to tak nemělo být.Ale řekni mě kdo dodržuje vyloženě povolenou rychlost.??Já jsem zastáncem toho,že co se týče dálnic mělo by to být jak v DE.Na svoji zodpovědnost ,jet kolik uznám za vhodné.Protože ,taková 1.2 HTP..ta při 130Km blíží na skoro k maximu.Ale myslím si že v dnešní době ,jsou auta dělaná pro vyšší rychlost.Když pojede místo 130Km..150Km..tak se vůbec nic nestane.Stejně mě řekni ,kdo dodržuje přesně předpisy??Jezdím každým den,až na nějaké řidiče.Nejede nikdo přesně jak,má.Myslím že na silnici ,kde je 50Km..a dá se tam jet s přehledem i 80Km.Tak těch 60-65Km/za hodinu není problém.Neříkám aby se jezdilo bezohledně!!Ale co se týče dálnic..stojím za tím zrušit omezenou rychlost.Město okrsky ,nemám nic proti.:))Ono taky ,auta co mají vyšší obsahy je potřeba trochu více prohnat.A ne pořád courat 60-80Km..městem.S tou 1.2 bych na dálnici ani nelezl.:))Sice bohužel,u nás ty silnice zase nejsou nic moc.Ale stejně ,neříkejte že když jedete v Noci po prázdné dálnici v létě na suchu.Že každý jede do 130Km??:))Zákony by se měly dodržovat ,ale řekl bych že co se týče rychlosti je to nejčastěji porušovaný zákon.Nejsem zastánce prasat co jedou místo 50Km..přes 100 jezdí na červenou apod.Ale pokud člověk jede o 5-10Km více.Kde je přehledná silnic..tak se mě to nezdá nic strašného.Mě jen fascinují řeči některých řidičů...
14.03.2012 | 18:23:15 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Škoda Fabia 1.9SDi
Nemohu souhlasit, záleží na technickém stavu vozidla! Já vlastním fabii 1,2 HTP 40kw r.v.2007, je to ten první model,který se doprodával a mám jej od výroby již 5let. Při rychlosti 175km, sedělo auto naprosto perfektně ale je pravda, že třeba soused má starší Fabii, tlumiče nic moc, nějaký ten čep už bouchá, podfouklé polské gumy a pak to plave, to je jasné:o))
Samozřejmě ale takovou rychlostí nejezdím, jen to člověk párkrát nevydržel nevyzkoušet:o)
15.03.2012 | 15:20:19 | Koumák | 90.180.42.* Reagovat
Ve většině recenzí každý tvrdí jak jeho auto sedí na silnici jako přibitý,ale dení praxe mě presvědčuje že to tak slavné není.Spousta těch přibitých aut vidávám ve škarpě. Podotýkam že dle pohledu na samostatně havarovné auto v seri zataček si myslím že jim do té škarpy nikdo nepomahá.Auta mají výborné držení stopy,dobré jízdní vlastnosti,ale auto přirovnávat k něčemu přibitému je blbost.
14.01.2010 | 20:55:17 | Reagovat
Francouzi jsou šmejdy bez vyjímky. Všichni známí od nich utekli.
14.01.2010 | 20:24:12 | Reagovat
Ano,
s tím se dá souhlasit. Proti Peugeotům nemám nic, ve firmě máme dva Boxery z 98ho roku a i přes pulmilionovou porci kiláků jsou spolehliví. Citroena jsem nikdy neměl ani jsem v něm nejel, tak nemám právo ho hodnotit. Zato Rencky jsem měl dva - mladý a blbý...jednu 19tku kupovanou od dealera Renault jako auto vrácené z leasingu, s najetými poctivými 65 tisíci. A porucha na poruchu. Zapalování, elektrika, vstřiky, startér...pořád něco. Autonehoda to nakonec vyřešila a já jsem se rozhodl zakoupit si nové Clio, které mě svým vzhledem dostalo. Věřil jsem, že nové auto bude o něčem jiném. Naivní myšlenka. Ovšem vážné závady se začaly projevovat již během prvních pěti tisíc...navíc neustálé hádky se servisem. Své peníze jsem dostal až rozhodnutím soudu po dlouhém handrkování. Nikdo se mně nemůže divit, že když vidím onen kosočtverec na kapotě, dělá se mně kopřivka.
14.01.2010 | 19:57:42 | tom Reagovat
Jo jo, Pežot a Citron spolupracují ve vývoji motorů s BMW. Proč si asi nevybrali Renault? No protože mají rozum :-))
14.01.2010 | 19:53:38 | Reagovat
Pravdou bohužel je, že Renault posral renomé všem francouzským výrobcům aut. Dnes každý řekne "zkurvenej francouz", a přitom vůbec nezná minulost ani současnost Citroenu a Peugeotu, jejich po desetiletí technický vývoj, který často sloužil ostatním automobilkám jako inspirace. Jejich průkopnické počiny, udávající směr v automobilním průmyslu. PSA se udržel přes několik hospodářských krizí jen díky vlastním schopnostem. V době kdy zkrachoval Talbot, Simca, kdy Renaulta jako státní automobilku podržela vláda, Peugeot a Citroen dokázali přežít. Jsou to bez nadsázky "tvůrci automobilů" a je nefér je s Renaultem, polosocialistickou automobilkou, vůbec srovnávat.
14.01.2010 | 19:47:40 | XY Reagovat
Drahý anonyme s vskutku přesným přívlastkem. Žebříčky dokážou sdělit info podobným tupcům jako ty, kteří tyhle sračkoidní střepy jménem Renault vyrábějí. Jenže tupouni jsou schopni do krve se hádat o kvalitě svých vraků. Takže žebříčky zčásti uznávám, ale důležité jsou vlastní zkušenosti, a ty jsou s touhle nechvalně proslulou značkou tristní.
14.01.2010 | 19:34:50 | tom Reagovat
blbečku tome s malým t
jestli seš ten samý, co tady tvrdil jak laguna 1 je na chvostu ve spolehlivost, a pak se zistilo že není tak jsi začal mlet najednou o tom jak jsou žebřícky k ničemu, tak vítej v diskuzi. Určitě sem zase něco zajímavého přineseš.
14.01.2010 | 18:15:47 | Pojebaný anonym Reagovat
Brkonoš
Trouba obecný není na místě pane, ze mě mluví zkušenosti se značkou Renault. Stačí se i podivat na chvosty různých žebříčků spolehlivosti - najdete jich tam dost. Největší šmejdy na světě.
Pro pořádek - nejsem zdejší Tom s velkým T - své příspěvky píšu pod jménem tom - s malým t.
14.01.2010 | 18:12:25 | tom Reagovat
Jerry
Když si někdy zkusíš to "auto z Kolína", zjistíš, že na plyn můžeš šlapat s úsměvem. Ne každé šlápnutí musí vyvolat v nádrži reakci jako spláchnutí záchoda :-)) Jsou i normální auta, a to nejen z Kolína. Ovšem týpek "neznám ale kecám" se nikdy nedostane dál než ke své fantastické Škodě, nejlépe HTP a výhody jiných, technicky vyspělejších aut nikdy nepozná. Zato je může pomlouvat a posmívat se. Tak se posmívej, a já si budu vesele šlapat na plyn. Já totiž můžu, já nad tím nemusím přemýšlet.
14.01.2010 | 16:48:10 | XY Reagovat
Paoolo
Jebnutý taxikár má pravdu ve všem. Ty jsi zaujatý a obhajuješ nesmysly. Pokud za tebou ve fabii sedí kdokoli, i dítě v sedačce, máš haxnu natlačenou na palubku a sedíš tam jako v kriplkáře. Převody jsou krátké, pořád řadíš a hovno jedeš. Prostě má pravdu, a vím to z vlastní zkušenosti. Vyžranej nejsem, mám 72 kg na 175 cm.
14.01.2010 | 16:42:51 | Reagovat
jebnuty taxikar
Tak nemáš bejt tak vyžranej,ty troubo!Pro NORMÁLNÍ lidi,max tříčlennou rodinu ta fábka bohatě stačí.A jestli si s ní uměl jezdit jen za takovou spotřebu,tak to musíš patřit k těm pilotům,co jezdí brzda-plyn...!
14.01.2010 | 16:19:15 | Paoloo Reagovat
pro Toma
Poslední větou jsi se zařadil mezi Trouby Obecné, které papouškují jakoukoliv hloupost, jen aby se mohli "nějak" vyjádřit. Stejná troubovina, jako že Japonci dělají auta jen pro malé lidi a nebo že VW jsou jasně nejspolehlivější v Evropě :-))
14.01.2010 | 15:13:47 | Brkonoš Reagovat
Na příspěvku pode mnou je jasně vidět mentalita českého člověka a úspěšnost škodovky. má třetí škodovku, už první měla několik problémů, ale koupil jsem druhou, třetí...
Já to vidím asi takhle: tříválce neodsuzuji, vidím je docela s dobrou budoucností. Některé motůrky z japonské i korejské produkce jsou už solidně vymakány, poskytují jak solidní spotřebu, tak jakž takž dobrou akceleraci. Myslím že ta spotřeba byla hlavní důvod, proč se začali dělat tříhrnky. Všem, kdo vychvalují HTP, doporučuju svést se s obdobným motorem z japonské produkce - nebudete se stačit divit. Nízká spotřeba, kultivovanost, výkon. Ovšem tyhle všechny atributy u HTP postrádám, a to zcela objektivně, neboť jsem měl čest s Fabkou 1.2 jezdit.
Takže v tříválcích je určitě jistá budoucnost, ale motory HTP jsou škodovácké předražené nepodarky. Takový je prostě fakt...a občas se najde i zapřísáhlý škodovkář, který to přizná.
Ještě pro pána, který zde někde níže vychvaloval Renault - ale no tak, raději deset hátépéček než jakéhokoliv jednoho Renaulta.
14.01.2010 | 14:55:55 | tom Reagovat
užitná hodnota Fabie
Zdravím, souhlasím s názorem od Jirky z Plzně. Když jsem v roce 2000 viděl první Fabie , tak se mi nelíbily.Nyní mám už Fabii třetí , stím, že první byla s motorem 1,9 SDI r.v. 2001 - jezdí do dneska a má najeto přes 1 mil km. Bohužel , co 15 tis Kč , výměma předních ložisek a tzv kostí a silenbloků v ramenech ( těžký motor). Spotřeba však bala cca 4 l/100km Dalsí jsem si užil jen 120 tis Kč to byla r. v. 03 1,4 16V . Mororově v pohodě , ale problémy začly být s hlavním el. kabelem a pak se to kazilo pořád .Spotřeba cca 6,8 l/100km.Nyní již třetím rokem mám 1,2 THP 47kW , nyní 105 tis Kč ,která se začímá ozývat . Ložiska , brzdy , silenbloky na ramenech a pod. Spotřeba cca 7l/100km, ale když spěcháte , tak není problém jet i za 11 a více litrů na 100km. Je to vysavač do města , tam umí jezdit i za 5 litrů . Kdo psal údaje do TP , tak zapoměl , že se spotřeba uvádí na 100 km a ne na 50 km .
Přeji mnoho bezproblemových km.
14.01.2010 | 13:16:27 | Aleš Reagovat
este raz a naposledy
vidim ze tu niekto obhajuje fabiu I. htp. milackovia ja som s tym obcas jazdil - denne 300 - 400 aj viac km po meste -BA-. kde zacnem. interier: sedacky tvrde nepohodlne, vzadu miesto akurat pre trpaslikov. po troch styroch hodinach jazdy som bol zrely na ortopediu. dobre. podvozok: celkom fajn, na moj vkus moc poskakuje a citit kazdu nerovnost. riadenie: servo fajn, presne radenie po meste idealne. motor a prevodovka: KATASTROFA. prevodovka uplne napicu vymerana, jednotka vystreli jak raketa, dvojka celkom svizna.. ostatne prevody vhodne pre ludi v dochodkovom veku. pri obsadenom aute - cele napicu. motor: SLABY A NENAZRANY. ked som chcel jazdit ako clovek a dostat sa nad 2000 otaciek, spotreba v meste podla PC: 8l. realna: 10l - podla dotankovania vzdy do plnej nadrze. jedine kedy sa dalo ist okolo 5-6litrov ako pisete tak som musel rychlost udrziavat medzi 50 - 70 kmh. vacsia rychlost ziadala slapat na plyn ako pisete - ako kokot. zhrnutie - nepohodlne, slabe, velka spotreba, jediny ucel tohto auta mi pripada chodit v tom do prace a naspat -max polhodinku denne- je to šerbel prvej tiedy. to som sa snazil pisat nezaujato. keby som od srdca tak spomeniem ako si viac krat za mna nemohli sadnut ludia tak som si musel posunut sedacku dopredu a jazdit ako postihnuty nalepeny na volante - bohovsky bezpecne. dalej v lete - klima? vam jebe ja plus dvaja ludia a nevedel som sa rozbehnut do kopca a ked ako tak na dvojke 55 kmh spotreba 20l a isiel som si. stracala sa chladiaca kvapalina, pri volnobehu s motorom triaslo ako keby chcel vyskocit von. ani sa mu nedivim ten motor je tyrany. kosacka pojebana. ziarovky pukaju jak popcorn. ked sme pri tom popcorne ked date nahlas radio tak basy hraju fajnovu serenadu jak keby pukal popcorn.. a ja uz ani neviem ale to auto je fakt napicu. a kto hovori inac je obycajny hipik a idealista, komunisticky buzerant a masochista. dovi dopo. ps najazdene mala okolo 100 000 skutocnych - viem od kedy je vo firme od nova
20.09.2009 | 21:53:23 | jebnuty taxikar Reagovat
Jerry:
Zato nabízejí kvalitu, milý Jerry. To, co leckterá značka (i s tempomatem) postrádá.
20.09.2009 | 21:46:41 | Itall Reagovat
Stando
auto u kterého nemusíš šlapat na plyn už je dávno vymyšleno, ale chápu... v Kolínské produkci asi takovouto vymoženost nenabízejí :-))))
20.09.2009 | 21:38:38 | Jerry Reagovat
To xx
Ano, je to cena při leasingu, stejně, jako u Fabie.
20.09.2009 | 20:29:43 | Radek Reagovat
Radek
punto za 150000kč leda při financování formou leasingu při hotovostní platbě určitě ne.
20.09.2009 | 20:26:07 | xx Reagovat
Volba
kamarád si nedávno koupil Rio, no žádná sláva, kvalita nic moc ale záruka tam pár let je ,tak co.Stála přesně tolik co fabie 1,2.v základu.Ale Rio má 72Kw, klimu,rádio,okna v el.atd.O spolehlivosti můžeme diskutovat ,ale stejně to většina lidí po 5-7-letech prodává a to v záruce, tak co?Ale těch 5 -7 let jezdíš s vybaveným a celkem jedoucím autem . Ne se courat a potit v mrzákovi.To je můj názor.
20.09.2009 | 20:19:25 | japan Reagovat
Nešahej mi na FIATA blbe ještě jsi vněm nejel.
20.09.2009 | 20:13:57 | Reagovat
Anonym
Za volantem nesmí sedět idiot co jen šlape na plyn... Jsi při smyslech? Když jedu, šlapu na plyn. Otázka je, kolik ta srágora přitom žere. Až vymyslíš auto, ve kterém nemusíš šlapat na plyn, pošli mi fotku, blbe. Ale pro tvé info: Už existují auta, kde šlapeš na plyn a jedeš za 5 na 100 km. Ale Fabie to není, to si buď jistý. I když podle tvých blábolů zřejmě jezdíš jen samospádem z kopce, a nahoru tě táhne pár volů (abys nešlapal na plyn) a pak se do těch 5-6 (chachacha) vejdeš.
20.09.2009 | 18:53:33 | Standa Reagovat
Kdybych mel vic casu nasel bych x argumentu, ktere by tve zvasty (jinak se to nazvat neda) vyvratili.Jinak, chci se zeptat.Vim, ze je to mimo tema, ale nasel jsem Lexus RX300 2002 s full vybavou a uplnou serv. historii za 8000 Euro.Je to dobra volba ? Predem dik. Link zde : http://lexus-rx.autobazar.eu/300-id835152.html
20.09.2009 | 18:45:49 | jamieson Reagovat
Punťoch je za 150.000kč, Fabia za 200.000kč. To je dost velký rozdíl. A Škoda je kvalitou víš? Pán je asi srandista.
20.09.2009 | 18:40:12 | Radek Reagovat
JAMIESON,RADEK
Proč žvásty- o tom motoru nic nevíš.
Max. toč. moment 112/3000 - ideální pro městský a příměstský provoz, spolu s krátkými převody paráda.
Spotřeba mezi 5-6 litry není vůbec žádný problém- nesmí ovšem za volantem sedět idiot co jen šlape na plyn, ale řidič v pravém slova smyslu. Spolehlivost nespochybníš- ale to je v dnešní době normální vlastnost skoro všech motorů.
A cena? nevím co je drahého na třeba F2 za 200 tkč.
Pokud na ní nemám, tak aspon nekritizuju.
Ano dají se koupit např. Fiat G PUNTÍK , Renault CLIO taky za podobné peníze a s podobnou výbavou, stačí si jen vybrat,ale apriori kritizovat ŠKODU ted když zlevnila za ceny je nesmysl. A zkrátka kvalitou ,spolehlivostí je Škodovka výš než zmíněný FIAT či RENAULT.
20.09.2009 | 17:46:00 | Reagovat
Anonyme, levný není o konkrétní ceně a v porovnání s vozy stejné velikosti a výbavy od jiných výrobců, tudíž v tomto kontextu je zn. Škoda DRAHÁ.
20.09.2009 | 16:04:34 | Radek Reagovat
Anonyme, takovou snusku zvastu jsem uz davno necetl.
20.09.2009 | 15:53:06 | jamieson Reagovat
Sám sis odpověděl.
Má nízko položený krouták? Má. Má nízkou spotřebu ?Má.( pokud jsi řidič a né traktorista) Je spolehlivý? Je- jsou už kusy s 250 000 km. Je levný? Je. Fabku koupíš od 200 tkč.
Tak co chceš.
20.09.2009 | 14:21:46 | Reagovat
Napište někdo jednu jedinnou výhodu jakou má HTP oproti konkurenci.Má slušný výkon a příznívý prúběh krouťáku? Nemá. Má nízkou spotřebu? Nemá. Je to spolehlivý motor? Slabý průměr.Má pěkný zvuk? To ani náhodou.Má to pěkný design? To kreslil někdo potmě s 3 promilema. Je to alespoň levné? Není!!! Za cenu základního modelu dostaneš podobné auto s nesrovnatelným motorem a o stupeň větší výbavou.
20.09.2009 | 13:31:39 | japan Reagovat
Anonym
Typický příklad blba.
20.09.2009 | 13:23:33 | Standa Reagovat
RENAULT
Akorát že ten svůj megan furt stojí někde s poruchou- proto ta dobrá spotřeba.
20.09.2009 | 09:29:41 | Reagovat
lexa
Řeknu to tak: mám auto za stejné peníze, ale mám ho o třídu větší. Spotřeba? Stejná. Motor ten mám zrovna 1.4/16V a jezdí to slušně a hlavně to nevybruje! Bezpečnost? 5 hvězd! Pohodlí? Jako v křesle. Jízdní vlastnosti? Lepší. Dojezd na nádrž? 1x větší. Spolehlivost? dá se říct, že na stejné úrovni. Předjíždění? no určitě se s tím předjíždí líp, jak s htp. Co se týče jízdy po dálnici tak hodně kokotů s htp mi vlítlo před čumák. Asi neví nač jsou zrcátka Co mám za auto? R megí 2
20.09.2009 | 07:36:14 | kraken Reagovat
Čtu tady ty Vaše názory a nestačím se divit!? Když chce někdo 1.2 tak ať si ji koupí a hotovo. A vy co máte ten silný bourák tak dávejte pozor při předjíždění na dálnicích protože máte neskutečně silné fáro :) Já mám 5let 1.2 htp a jezdím pracovně do Itálie najeto 185.000km a pohoda. Spotřeba 6.2I a jízdní vlastnosti taky dobré. Kdybych chtěl něco lepšího tak nebudu kupovat 1.4 ale pořádné AUTO. Jel jsem v obou fábiích a zas takový rozdíl to není. Nemám důvod jezdi po dálnicích víc jak 130km/h a po normálních cetách jedu 90km/h tak opravdu nevidím nikde rozdíl. I kdybych měl BMW budu jezdi slušně a podle pravidel.Takže si myslím že nezáleží na tom jestli je to tří, čtyř nebo osmi válec ale spíš záleží na tom jak kdo jezdí!!! Tak odborníci co opovrhujete tříválcem ahojte a zas napište něco pěkného. Lexa.
20.09.2009 | 05:33:24 | Lexa Reagovat
Nejde mi o to o kolik mám víc válců.Fabia je dost těžké auto,tak je rozdíl jestli ho pohání 126 Nm nebo 110 Nm.To je totiž základní rozdíl v kroutících momentech mezi 1.2 a 1.4.Každý se ohání jen kw,ale i krouťák je důležitý.A bohužel žádná taková náhražka motoru, jako je htp, nebude mít dostačující krouťák na tak těžké auto.A znovu opakuji,zvuk toho 3 - písťáku je hrozný.Jestli to někdo chválí,tak je buď hluchý,nebo má rádio na plný kule.
10.04.2009 | 18:28:51 | ladik Reagovat
Ládíku
no on ten 1.4 16V není o moc větší zázrak. Ale chápu velikost tvého sebevědomí - máš o válec víc.
10.04.2009 | 18:13:57 | Reagovat
Hrůza htp
Ti co htp vychvalují,tak neměli na jiný motor.Protože kdyby měli jiný motor,tak by po htp ani nevzdechli.Sám mám 1.4 16 v a je to velmi úsporný motor,průměr mám 5.6 l.A na rozdíl od toho 3 - písťáku tam neslyším motor.Točím to zhruba do 3 500 ot.Htp při volnoběhu klepe jak diesel před smrtí a spotřeba,to je věčné téma.Většina lidí co znám a jezdí s htp,tak nadávají na spotřebu a nejsou to žádní divočáci.
10.04.2009 | 18:08:23 | Ladik Reagovat
jamieson
už si tu zase ty chytráku?
10.04.2009 | 18:01:19 | Reagovat
to Roman
Plnej souhlas.Ty "frajirky" v HTP si o sobe mysli, ze maji neskutecnou karu za supr prachy.No neni tomu vcelku tak.Jinak taky souhlasim s Petrikem a Radkem.Proc se do nich navazite?Nevite prehltnout ze udelali lepsi obchod jak vy?Ze maji lepsi karu za mensi penize?Ze Tome...
10.04.2009 | 16:27:55 | jamieson Reagovat
Díky, pleteš se češi se bojí že když koupí něco jiného než fábiji bude to na ně mluvit anglicky, nebude to mít českej návod a pořád žijou v domění že český auta jsou nejlepsí a nejlevnější na trhu. Často ze strvačnosti stodváca, fáčko, felda, tak co teď jiného než fábii.
22.01.2009 | 19:58:56 | Reagovat
Díky
Děkuji za vaši recenzi.Možná se někomu nelíbí,ale mě jste přesvěčil.A to hlavně tím o němcích.Je fakt že mají na lepší akoupí škodu.Proč?je to skrátka dobrý poměr cena užitkovost.Díky !
22.01.2009 | 19:24:09 | Vlastimil Bednář Reagovat
Zase z toho HTP nedělejte zázrak
Netvrdím,že verze 1.2 12V 47kW je špatná, na krátké jízdy po městě a okolí je to dobrá volba,ale Vážený recenzente nedělejte tady z lidí hlupáky, jezdil jsem s HTP každodenně 5 opakuji 5 let ne 2-3 jízdy do říše a zpět takže vím jaký ten motor je. Při pohodové jízdě jsem s ní jezdil kolem 6 litrů,ale jakmile najela na dílnici a chtěl jsem ať jede přes 130km/h tak to začalo..spotřeba kolem 9-10litrů. Celý problém je v tom,že má max toč momentu (112nNm) na 3tis otáčkách a pak prudce padá. Dálniční rychlosti točí přes 4,5tis otáček a toč moment tam je minimální=vysoká spotřeba z důvodu silně stlačeného pedálu plynu. Proto jsem si soukromě koupil 1.4 16V 59 kW, má lepší převody na vyšší rychlosti (132Nm v 3.8tis otáčkách) a to je sakra rozdíl. Tento motor je jediný pořádný benzín co se dával do Fabie I generace. Tak,tady nepište své upocené sny o tom,jak HaŤaPka trhá na dálnicích asfalt a v kopcích zprava předjíždí 1.4 16V 59 kW.....
03.10.2008 | 11:19:01 | Roman Reagovat
RE: Zase z toho HTP nedělejte zázrak
Nauč se jezdit podle předpisů.Kde se jezdí v ČR víc????
14.03.2012 | 17:44:22 | | 193.86.178.* Reagovat
Maximální spokojenost
Ahoj. Taky mam Fabii combi 1,2 12V už pátým rokem a nemůžu si stěžovat. Mám najeto 46000km a v pohodě. Už jsem s ní byl 4 krát v Italii a s lehkou nohou na plynu a maximálkou 100-110 po
dálnici mi brala rovných 5l !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Po čechách s ní pendluju mezi 5,5 a 6l. Upozorňuju mám lehkou nohu. Ciao
03.10.2008 | 10:52:12 | Reagovat
Odhlučnění
Ahoj,
Mám Fabii 1.2 r.v. 2006. V posledním Světě motorů jsem četl,že nová Fabie II 1.2 je mnohem lépe odhlučněna.
Měl bych dotaz zda někdo nevíte jak odhlučnit motor nebo kdo to provádí.
Díky za informaci.
26.04.2008 | 13:57:57 | Ota Reagovat
k Petrík
Ano, plně souhlasím, že všichni nemohou mít stejný názor. Ale já ho těm druhým aspoň neberu, ani nevyvracím. Já si ho jen se zájmem přečtu.
A k té Fabii ještě musím dodat, že jsem se opravdu moc rozmýšlel a věřte, že jsem k tomu měl podmínky. Jeden syn má totiž Octávii , druhý Nissana Primeru a ten nejmladší Hondu Accord a BMW X 5. A vidíte, já při výšce 180 cm a váze 105 kg se rozhodl pro " tříhrnek ". A to, že jsem spokojen, myslím vážně, neboť se jedná o skutečně zdařilé auto. Nechtěl jsem o tom psát, ale kdyby to byl takový šméjd, pak každý pochopí, že by se přece neprodávalo. A v loňském to bylo více jak 200 tisíc Fabií, které se prodaly. A já mám, ještě k tomu, auto pro pohodové cestování jen s manželkou, a ne na stěhování ledničky a přemýšlení o tom, jestli auto jede 200, nebo220 km v hodině. Hlavním "problémem" však u mě je to, že z podstaty nechci auto jeté. Zrovna včera jsem zaregistroval v televizi vyjádření, tuším ministra, o tom, že se naše republika stává vrakovištěm Evropy. A při pohledu na naše autobazary, tomu plně věřím. Přeji krásné jaro a pohodu při cestování.
26.04.2008 | 06:59:12 | Tom Reagovat
to Tom
No neviem, či si stovkami príspevkov počas niekoľkých rokov myslel mňa, ale v mojom prípade to stovky nebudú a niekoľko rokov už vôbec nie, pretože na tieto stránky prispievam cca rok. Opakujem, že s Fabiami mám najazdené veľmi veľa, alebo ak chceš , použijem výraz dosť na to, aby som sa k nim vedel objektívne vyjadriť. Z toho vyplýva, že viem čo tie autá dokážu a v akých mantineloch sa pohybujú ich možnosti a schopnosti, takže pokiaľ ma tu niekto presviedča o opaku, tak reagovať budem. Pokiaľ tu prebieha diskusia k autu, s ktorým som nejazdil, alebo ho nepoznám, tak sa k nemu ani nevyjadrujem. A s tým "hádzaním hnoja" si to dosť zovšeobecnil a zjednodušil. Podľa mňa v komentároch prebieha nejaká diskusia a sám uznáš, že ak by mali všetci rovnaký názor, tak diskutovať vážne nie je o čom, respektíve by taká diskusia bola zbytočná a nezaujímavá.
25.04.2008 | 19:06:33 | Petrík Reagovat
k Petrík, Radek
Já jsem svým příspěvkem nechtěl v žádném případě s Vámi polemizovat a už vůbec není pravda, jak říká p. Petrík, " soustavně vzpomínat a přesvědčovat ". Toto byl totiž můj PRVNÍ příspěvek v rámci recenzí. Chtěl jsem jen říci svůj názor na auto, ne přesvědčovat jiného, v jeho názoru. Od toho jste Tady vy, kteří již několik let, ve stovkách příspěvků, na Škodovky soustavně " házíte hnůj ". Spíše si myslím, že jste jen obyčejní provokatéři, a nechápu, proč to vlastně děláte. Normální člověk by měl totiž napsat názor na to, co má, a ne negovat názor jiného.
25.04.2008 | 08:00:10 | Tom Reagovat
to Tom
Ono, kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepšie. Ja sa zas smejem z tragédov, ktorí dajú 400 českých za 47 kw - ovú zhovadilosť a potom sa tu snažia ostatným vsugerovať, že spravili dobre. Alebo to môže byť aj tým, že sa snažia utešiť, alebo presvedčiť aj sami seba. Milý Tom, kľudne sa v tom voz, ja som Ti auto neplatil, takže mi je to jedno. Hlavne ma už prestaň sústavne spomínať a presviedčať o tom, že toto auto nie je brzda premávky, ale skôr naopak, ako si napísal. V tom prípade skutočne neviem, na čom jazdí Tvoje okolie, ale ja som za volantom denne a vidím, čo tie chúďatká dokážu. Maj sa pekne a nech Ti ten dragster prináša radosť.
24.04.2008 | 19:55:59 | Petrík Reagovat
Jen se směj, přeji ti to. Já se směji tobě, že jsi schopen dát 400L za takovou tragedii. Jinak já jezdím na naftu, ale nikdy na olej.
24.04.2008 | 19:30:25 | Radek Reagovat
Fabii Sedan 47 kw mám čtyři roky. V plné výbavě / vč. vyhřívaných sedaček / jsem za ni dal necelých 400 tis. I já jsem byl, k vůli záruce, v servisu jen jednou. Aspoň mám jistotu, na jaký olej jezdím. Naprostá spokojenost, nechci nic zakřiknout, ale zatím žádná závada. Po celou dobu zapisuji a sleduji spotřebu, která činí 6,3 l / 100 km. A to nejlepší nakonec. S tímto autem bez problému tahám obytný přívěs / ovšem jen "poláka" o váze 550 kg /, a to několikrát ročně, na dovolenou. Tento fakt ovlivňuje výše uvedenou spotřebu, která bez přívěsu je lehce pod 6 ti litry. A věřte, že nikoho na silnici nezdržuji, ba naopak. Těm, co se tady obecně předvádějí v očerňování Fabií / Petrici, Radkové a pod. /se musím jen pobaveně smát.
24.04.2008 | 19:13:35 | Tom Reagovat
http://www.autorecenze.cz/auto-recenze-seat-cordoba-1-2-htp-47-kw-7284.htm seat má už i HTP
24.04.2008 | 14:00:11 | Reagovat
Ahoj, tuto fabii (kombi -1,2- 47kw) mám jž přes tři roky, najeto 55000km... Zatím jsem s ní naprosto spokojen. Spotřeba do 6ti l.Do značkového servisu jsem zajel pouze na první výměnu oleje (kvůli záruce). Od té doby provádím servis doma (ve 30000 km chtěli za prohlídku ve škodováckém servisu 5-6000Kč.) Když nepočítám výměnu dvou žárovek a stěračů, tak zatím nebylo co měnit....
26.03.2008 | 15:57:43 | Reagovat
Jak to nakonec dopadlo
Ahoj, tak zhruba půl roku jsem si tu fábii vybíral. Pořád jsem nevěděl, jestli vzít tu 1.2 HTP nebo nějaký silnější motor, buď 1.4 16V 59 kW nebo 1.4 TDI 59 kW. Vážně dlouho jsem se rozhodoval, navíc jsem špekuloval nad různou výbavou. Pár týdnů před koupí jsem si ji dokonce nechal "postavit" v jednom autosalonu, abych věděl, jak to cenově vyjde. Nechal jsem si udělat 1.2 HTP 12V kombi, s klimou a metalýzou plus nějaké ty kravinky (elektrická okna, centrál, nastavitelné sedadlo) - nic náročnýho a cena vyšla na cca 320 tisíc. Hm, docela slušný, tak jsem s tím už tak nějak počítal. Jenže co se nestalo - začátkem května mě můj šéf svezl v Seatu Ibiza. Jeho výbava (= plná palba) a motor (1.9 TDI 118 kW + šestirychlostní převodovka) by sice nebyly nic pro moji kapsu, ale přivedlo mě to na zajímavou myšlenku prozkoumat místo fabie taky jejího "konkurenta" u Seatu = cordobu. Sice žádné kombi, ale kufr, i když hůře přístupnej, má opravdu obrovskej :-)) No a slovo dalo slovo a hned týden po svezení jsem skládal v autosalonu zálohu na moji novou cordobu :-) Byla to opravdu emoční záležitost. Za cenu 342000 jsem dostal to, co by u fábie se stejnou výbavou šplhalo ke 400 tisícům (v konfigurátoru Škoda mi dokonce vyšlo 420 tisíc). Vychytal jsem dvě akční výbavy v hodnotě přes 80 tisíc zdarma, takže mám motor 1.4 16V 63 kW, 15" elektrony, sportovní sedačky (megavěc), metalýzu, dálkový centrál, okna v elektrice, všechno v barvě karoserie, klimu a v ceně je i zámek řadící páky (samozřejmě sériový věci jako ABS, nastavitelné sedadlo + volant atd.). Navíc miláček byl úplně novej, na tachometru 6 km :-) Po předváděcí jízdě už fabie ostrouhala definitivně, protože týhle ceně a tomuhle designu vážně nemohla konkurovat. Tak asi tak. A nemusím snad připomínat to, že seaty jsou sportovněji laděné a že třeba na zpřevodování je to vážně znát... Až budu mít najeto aspoň 10 tisíc, dám recenzi přímo do sekce Seat. Zatím jsem absolutně spokojenej a jsem rád, jak jsem koupil. Fabie by byla určitě taky fajn vozítko, ale cenově by to bylo někde trochu jinde...
28.06.2007 | 19:13:37 | Jirka Reagovat
To Jirka
V kritické situaci tě zachrání jedině ty kilowaty alias koně, to ví každý. Ano, v 99% případů se ti podaří předjet, ovšem není to díky tomu, že HTP je po podřazení takový svalovec, ale díky tomu, že vozidlo v protisměru, resp. předjížděný zpomalí, aby ses nezabil. Mám služební Fábku 1.4 16v 74kw a to taky je pěkně líná potvora. A držet je pořád kolem 5.000ot, abych měl zrychlení....sorry, to není pro mě. Soukromě mám 2.0 V5 110kw - nezávodím, ale jezdím svižně, bezpečně (leč vozidlo má adekvátní zrychlení k váze vozu - 1330kg) a hlavně EKONOMICKY. Spotřeba 7 - 7.5L. Nehledě na celkové pohodlí.
27.05.2007 | 20:19:43 | Radek Reagovat
Ja som spokojný
Tiež mám Fabiu combi 47kw ambiente + klima a som zatiaľ veľmi spokojný. Auto má necelý rok a cca 6500km. Tiež som čelil veľkému tlaku zo strany "autíčkárov" aký je to šmejd a vraj ked pri 80tke zapnem klímu hned auto spomalí na 60. Vážený tam nieje namontovaný agregát zo zimného štadiona! A zapamätajte si každý autíčkár vychvaluje iba tie autá ktoré má na na dvore na predaj! A hlavne každý má možnosť si vybrať z ponuky motor aký mu vyhovuje, každý výrobca predsa ponúka niekoľko alternatív. Nebudem nikoho nahovárať na kúpu Fabie 1.2 nie som predajca. Každý nech si kúpi auto aké mu vyhovuje. Ovšem ak na to má!
27.05.2007 | 16:23:58 | iwik Reagovat
Nový je nový
Kdo to auto haní jen závidí že nemá na nový, 1.2htp 12v je super a je to nový tak vy s těma starejma šlupkama nebudtě chytrý,
24.04.2007 | 13:01:23 | fandi Reagovat
RE: Nový je nový
Jsem stejného názoru. Není nad nové, staré šunky co mají nalítano 160-200 tisic km na jakem koliv benzinu nehledě na obsah dnes stojí 160 tisíc, tachometr přetočený z 230-260 tisíc na polovinu. Prošel jsem hodně autobazaru a všechno stejné braky. ze 3 aut je jedno posvařované. Kdo mi chce tvrdit ,že nové je šmejd měl by se lečit. Měl jsem několik starých aut a dopadlo to stejně. Ležel jsem pod tím furt, a lil do toho prachy.Ted Mám novou fabku 1.2 HTP a liju do toho jen benzín. Když to spočtu do dílu za rok nasázím tolik peněz jak do starého braku a jen ukazuji prstem kdo má co opravit. Pod starém jsem ležel furt a trnul kdy to zase nepojede.
30.03.2012 | 06:04:05 | George | 194.228.232.* Reagovat
rychlost
Presne presne. Skreslenie rychlomera u Fabii je hrozne. Ukazuje to 180-190 a v skutocnosti to je 160. Je to hroza. Ale napriek tomuto klamlivemu rchlomeru, ktory dava pocite ze Fabia HTP je rychle auto ti prajem nech ti spolahlivo sluzi vela kilometrov.
04.04.2007 | 12:40:00 | kewlarsiet Reagovat
Nevim jesli nafta udela tolik km
02.04.2007 | 11:30:53 | ToJa Reagovat
do TDI se nenavážej!!
Napíšu jen tohle-nafta je nafta a má svý plusy a mínusy,a tady ten motor benzínovej 1.2 je snad jak to tady čtu dobrej tak akorát na malí povinný ručení.Kámoš jezdí 3 roky u lspp jen s touhle fábkou od nové a říkal-bezporuchový kvalitní vůz-ale nevím co chtěl výrobce říct prům.spotřebou po městě pomalu 10l na sto km!Další věc je že by mne zajímalo jakou životnost v počtu km tento motor má,TDI vydrží 5OO-600tis.km i více,vím o čem píšu,mám jen tdi nebo momentálně sdi-fabii,kde odešlo el.servočerpadlo-prý nemoc fabii.
25.03.2007 | 14:14:30 | gutman1 Reagovat
Matrix
Když čtu o penězích co chceš dát za auto co takhle třeba Hyundai Matrix 1.6 s klimou,el,oknama a další vybavou za kterou budeš muset u škodovky tvrdě platit.A záruka 3roky bez omezení Km.Cena 339tis.Pokud ovšem nejseš jeden z tech omezencú co zavrhujou korejce
25.03.2007 | 00:27:28 | sparrow Reagovat
No 51kw je sice lepší ale pořád tam chybí ten jeden válec.A že by díky koncepci tříválce byla lepší spotřeba to mě teda nepřijde.Myslím že kdyby na tenhle motor v koncernu zapoměli udělali by lépe a nebo aspon zrušili variantu 40kw ted tedy 44kw
25.03.2007 | 00:20:21 | sparrow Reagovat
Co s Avií
No pokud potkám Avii, chovám se vždycky stejně - ze zkušeností, že Avie jezdí po rovině maximálně 80 kmh a do kopce cca 50-60kmh (a to jen ty zdatnější), je to jasný: do kopce bych podřadil (jako u každého slabšího benzínového motoru) a Avii předjel. Nu a po rovině není o čem debatovat, tam Avii předjedete snadno i s 1.2 HTP. Takže tohle bych pánové opravdu neřešil.
Jinak ta Octavie opravdu při těch 150 kmh brala cca 4,5 litrů (průměr), ale podotýkám, že motor byl dokonale prohřátý (cesta celkem 450 km), bylo to v létě a jel jsem s velmi lehkou nohou, bez klima. Ještě připomínám - motor 1.9 TDI 66kW (ještě ne PD!)
K té Opel Corsa - to je sice pěkný, ale ta Fabie 1.2 HTP by na tom mohla být podobně, kdyby ve Škodovce chtěli a neomezili uměle výkon tohoto motoru jen na 47 kW. Pokud se nepletu, tak v nové Fabii je ten samý motor a hle, už má 51 kW... Čím to?
24.03.2007 | 15:32:07 | Jirka Reagovat
A co když s htp potkáš třeba Avii. S dětma na zadní sedačce se za ní musíš táhnout dokud neuhne nebo snad nějaký majitel 1,2 tvrdí že se s ní dá bezpečne předjíždět nic proti Fabii nemám ale ten motor je ostuda např.Opel Corsa má 1,2 59kw a jede už docela obstojně
24.03.2007 | 15:08:17 | sparrow Reagovat
Tdi
Naznam octavii Tdi ktera pri 150 bere 4,5l.
23.03.2007 | 23:28:14 | Jurek Reagovat
pro Radka
Ty si ale vů....l! Né každý, kdo má rodinu a vzadu veze děti chce/musí za každou cenu předjíždět, když si zadek vozí ve 100kw a více výkonném "autě" z minulého století ... souhlasím s přihlížejícím (btw škodivku ani 1.2 motor nemám!)
19.03.2007 | 22:19:41 | Petr Reagovat
MPI
Tuším že to je multi point injection - vícebodové vstřikování
19.03.2007 | 14:55:33 | Alderfer Reagovat
otázka
prosím,může mi nekdo vysvětlit ,co znamenají písmena MPI?HTP jsem již zjistil,ale MPI nevím.díky.jinak si myslím,že Fabie je dobré auto ve své třídě a bohužel,mouchy u něj stěžované padají na vrub dílně a smůle.Ale konstrukčně,bych řekl velice vyvedené.
20.02.2007 | 16:55:10 | Reagovat
fabia
podle mě je to skvělý auto, rozhodl sem si ho koupit taky!Největší výhodou je na V3 poměrně vysoká rychlost,slušný výkon a nízká spotřeba
13.01.2007 | 18:24:15 | kajda Reagovat
japonec
Zajímalo by mě z čeho tak soudíte. Kvalitního japonce neseženete, protože jen hlupák by se ho zbavoval. Je zajímavé , že podle tabulek ,, starší vozy,, jsou japonci dražší než škodovky. Chce to více studovat a ne jen poslouchat plácání rádoby odborníků.
10.01.2007 | 10:13:55 | Ami Reagovat
pro "prohlížejícího"
...jo hochu, předjížděj s dětma na zadním sedadle s 1.2 HTP...a pak posuzuj jiný auta. Takže do kokotů nadávej sám sobě před zrcadlem....
09.01.2007 | 19:27:39 | Radek Reagovat
kombi
Uvažuju o koupi taktéž kombi:do 300 000 přichází v úvahu astra classic caravan nebo fabka.Astry dělají soudruzi v Polsku,z čehož mě mrazí - viz polské náhradní díly z druhovýroby.Fabku mám služebáka 1,2 a drží,motor mi vyhovuje,v českým provozu se moc závodit nedá.Jen design vnitřku mi drtí,je to jak od truhláře,ale jde o zvyk.Jinak je to poctivé auto a bezpečné.Kdo viděl odstrojené dveře zevnitř potvrdí,jsou údajně i těžší než od octavie.Taky je třeba vzít v úvahu,že korejce nebo japonce jste poslední kdo ho kouipil,ojeté skoro neprodejné.V české kotlině se škodovky zbavíte i za 20 let.Autorovi dík za objektivní pohled,kdo kritizuje tenhle motor,že nejezdí jako dvoulitr bavor tak je kokot a přeju mu hlavně aby přežil.S dětma se víceméně přepravujete z bodu A do B a na to to stačí.Peníze je vždy lepší nacpat třebe do domu,než do plechový kasičky.Kdo přemýšlý hlavou skončí vždy u škody - všeobecná rozšířenost je vždy výhoda ,at se mi to osobně nemusí líbit,
02.01.2007 | 16:01:53 | přihlížející Reagovat
Reakce
Z Vaší recenzí plně souhlasím .Vlastním taktéž 1.2HTP najeto 6.000 tkm bez problémů.Když čtu některé komentáře ohledně 1.2HTP je mi smutno jelikož mám pocit že v naší rebublice řidič jenž nemá pod sebou 100KW je blbec a neumí jezdit.Převážně si myslím že to píší lidé kterým již chybí body a když né, tak jim přejí ať mají brzo čistý štít a projdou se pěšky.
24.12.2006 | 13:32:05 | Reagovat
Doplnenie
Ja som urobil na 1,2HTP/47kW priemernu spotrebu 4,3L na 600km useku.Z toho dialnica asi 150km a z toho 100km mesto a ostatne mimo.Neprekrocil som nikdy 90km/hod.
20.12.2006 | 21:45:20 | Pavol Reagovat
motor
1,2 je fakt základ a při zatížení už nejede, 1,4je už o poznání lepší, dá se s ní už pěkně uhánět. já měl do loňska fabku 1,9SDI a taky spokojenost. sice žádná extra akcelerace, ale když se rozjela, tak držela rychlost i na dálnicích v kopcích přes 160km/h. můj rychlostní rekord s ní byl 190km/h=byla fakt slušně rozlítaná. od loňska užívám fabii 2,0/85kw v plný palbě(viz. moje recenze zde-2005) a je to pecička-rychlé, výkonné-až 225km. spotřeba se dá udržet i do 8litrů při dodržování předpisů. těm, kdo chtějí fabii můžu jen doporučit.
19.12.2006 | 00:46:31 | petr Reagovat
1.4 / 55kW?
Hmmm. Fabka 1.4 / 55kW a chudak........Ja s tim autem mam kratkou zkusenost z dalnic v Nemecku a urcite bych nerekl, ze to nejede. Bezne tak 160 - 170km/h pri spotrebe asi 7.5l (se zapnutou klimou). Rozhodne jsem nemel pocit, ze bych brzdil provoz. Na to, ze jsem skoro porad tocil 5000rpm, tak mi spotreba prijde OK. Jenom to ma kratky dojezd, chtelo by to vetsi nadrz.
18.12.2006 | 17:45:51 | Rolf Reagovat
Dávám za pravdu
Jasně že spotřeba se řídí hlavně podle řidiče. Je spousta jednoduchých fíglů, které dokáží snížit spotřebu o 1 až 2 litry. Kdo stále drží plyn na podlaze, když to motor nedokáže pobrat, jen tam leje benzín nebo naftu a špatně využité palivo odchází výfukem ven.
Na margo opotřebení motoru: Kámoš byl na citroeny a s BX 1,9 diesel bez přeplňování jezdil vždy na plný plyn. Ten motor z produkce PSA (yslím že s označením XUD) to vydržel bez reptání statisíce kilometrů. Tyhle motory se fakt povedly! Z Německa si dovezl BX se servisní knížkou. motor měl přes 400 tisíc km a pořád dobře táhl.
18.12.2006 | 10:39:50 | donald Reagovat
Naivní dotaz, ne úplně k tématu
To ta Oktávka TDI má opravdu 4,5l/100 při 150 a více na dálnici? Mám taky diesela podobného výkonu, ve městě bez problémů za 5l, na dálnici v rychlostech přes 150 přes 6l.
18.12.2006 | 10:29:19 | Nemokleff Reagovat
Martin
Hoši palubný PC kecá vo Fábii, to je sakra pravda. Lenže ešte k tomu aj rýchlomer kecá! Pri 180kmh ide skutočných 160kmh. Raz bol test v českom časopise AUTOH.T, a tam pri 90kmh namerali skutočných len 80kmh a s pribudajúcou rýchlosťou sa to ešte zhoršuje...viem že každý rýchlomer má odchýlku ale vo Fábii to je extrém.
18.12.2006 | 09:48:48 | Reagovat
S tou spotřebou máš naprostou pravdu, když na to šlapeš až na podlahu, vydojíš víc než 11 litrů (dle palubního počítače i podle účtenek). Měl jsem služební 1.2 HTP pres rok a nalítáno celkem 30000 km (zaplaťbůh že služební). Ale pod 6,5 l jsem to nikdy nedostal. Asi mám holt moc těžkou pravou nohu :-D
Viz. recenze: http://www.autorecenze.cz/auto-recenze-skoda-fabia-1-2-htp-47-kw-4273.htm
18.12.2006 | 09:27:13 | zmrzlej kos Reagovat