Nejčtenější auto recenze

5,8Citroën C5 (2002) Citroën C5 (2002) autor: Steve Přečteno: 30372x
8,4Citroën C4 (2008) Citroën C4 (2008) autor: milan Přečteno: 22038x
9,6Citroën C4 (2011) Citroën C4 (2011) autor: peter Přečteno: 20840x
5,8Citroën Berlingo (2008) Citroën Berlingo (2008) autor: Hawk Přečteno: 20103x
7,2Citroën C8 (2003) Citroën C8 (2003) autor: peminima Přečteno: 19863x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE: kde je chyba?

Teda, už jsem asi moc starej a blbej, když jsem Ti skočil na ten úvod. Rozepsal jsi se jako odborník na všechno, co má 4 kola. Po chvilce čtení jsem ale začal větřit, že je něco špatně. Pak jsi se ale rozjel. Samolibost, poučování o něčem o čem evidentně nemáš ani šajna,urážky a nakonec z Tebe vypadne, že jsi za 4roky najezdil 50000 km..... Tak to jsi fakt zkušený řidič. Možná bys měl napsat nějakou encyklopedii. Jo a o Tvých investicích do auta raději ani nikde nemluv, někdy je lepší mlčet, než být za kreténa. Přeji mnoho bezpečných kilometrů a úspěšných dekarbonizací ....

16.11.2017 | 23:48:11 | sasa | Recenze: Citroën C5 2.0 HDI (2010)

Palivove cerpadlo

Dobry den potrebuji nutne pomoct
Mam citröen xantia 1.8 1997 16v
Ale mam neske naskocit motor startuje to na bbenzin ale udajne odesle palivove cerpadlo
Prosim vas strasne mocc prosim
Kde v aute v jakych mistech ho najdu dekuji moc popripade foto
Prosim o pomoc nutne a rychle prosim piste mebo volejte
tomaspotucek1@seznam.cz
731 729 352

14.11.2017 | 16:29:04 | Drumik01 | Recenze: Citroën Xantia benzín/LPG (1998)

Závady

Je docela štěstí, že C5 v tomto věku a nájezdu je v takové kondici, že se ohlásilo jen to lanko. Nejsem žádný likvidátor, ale mě cépětka zlobila podstatně více. Jak funguje zadní stěrač a otevírání zadního skla ve dveřích? Jinak parádní kára, která pokud nezlobí, je radost se svézt jakkoliv rychle.

07.11.2017 | 20:18:51 | Zdeněk | Recenze: Citroën C5 2.2 HDi (2003)

RE: doplnění po 4 letech, výborná, vtipná recenzia !!:), akoby som videl seba pred 25 rok-

Luboši, já to samé auto mám taky a pod většinu z toho se můžu podepsat. Myslím si, že provozovat tento motor na LPG je sice celkem levné, údaje o spotřebě mám stejné, ale absolutně si s tím LPG nerozumí. Jsou auta, která si s LPG rozumí nebo aspoň moc nejankují, když na něj jedou, ale C5 to teda není ani omylem. To auto je doslova prošpikované elektronikou, která všechno poctivě hlásí neustálým pípáním kvůli každé hovadině - u mě nejčastěji chyba katalyzátoru a chyba antipollution (a nikdo neví proč). Kolik si ale za opravu/neopravu tohoto problému napočítat, to už věděli všichni, chytráci. Motor má za studena při chodu na benzín tendenci přestat zapalovat třetí válec (a ne, cívka je OK, svíčky taky a dokonce i benzín jsem tam měl), což znamená naprostou ztrátu výkonu, i když pořád běží, nebo rovnou chcípnout, a to klidně i pětkrát, než se stihne ohřát. Ohřátý už nezlobí. Taky než se stihne ohřát, jde velice nepravidelně, doslova hází s autem - asi okolo 1100 otáček - a opět ventily seřízené, sedla nevypálená, filtr vyměněný... Není to jen taková blbinka, co vás občas pozlobí, je to doslova o hubu a děje se to po každém studeném startu - třeba když se vám to stane uprostřed křižovatky a pak ještě nejde 2 - 3 sekundy nastartovat, nebo zůstanete stát déle na semaforech a magor s šestkovým BMW vás o kilometr dál vyblokuje, aby vám mohl rozbít hubu, protože jste se na světlech nerozjeli hned, ale až za pět sekund, on musel čekat a zřejmě mu mezitím manželka v autě porodila paterčata. Ještě bych mohl zkusit dekarbonizaci, kterou mi někdo doporučil, případně vyměnit EGR (představte si, že ho mají i benzínová auta - divili byste se, jak málo lidí to ví - včetně mě). Jestli se tento problém nezlepší ani potom, tak už opravdu nebudu vědět co dál, protože to bude poslední věc, kterou jsem vyměnil. To auto asi potom prodám na ND, zabít se nenechám, ale ani nikoho jiného.
No a ty další věci jako mizerné dílenské zpracování nebo nekvalitní kabelové rozvody jsem zaregistroval taky. Sranda je, když vám dvouzónová klima občas ve třicetistupňovém vedru začne topit na vaší půlce, ale zase je aspoň pozitivní, že tu druhou pořád chladí. Stává se to, když si troufnete pohnout s otočným tlačítkem regulace teploty. Pak už není cesty zpět, týden vás to bude grilovat, než se to zase chytne. Chce to vyměnit klapku se servomotorkem pod krytem středového panelu na levé straně asi 10 - 15 cm pod rádiem - v místě, kde si opíráte pravou nohu. Oprava za 700 Kč. Celá ta součástka je z měkkého plastu - evidentnější kurvítko byste těžko hledali, snad jen EGR, i když to to je vlastně eurokurvítko, teda superkurvítko. Taky se loupe stříbrný nástřik z hlavice řadící páky a ty úlomky jsou docela ostré. I ta se dá koupit nová (za 1200 Kč stejně kvalitně nalakovaná jako ta původní) nebo přelakovat nebo prostě jen oloupat a nechat na bílo. Kapitola sama o sobě je zavírání oken. To sice funguje, ale ne bezproblémově. Třeba okno u řidiče jde sice otevřít, ale zavřít už ne, tedy ne úplně. Vždycky totiž vyjede nahoru a okamžitě sjede do 2/3 a tak pořád dokola. To opravdu nevím jak opravit a ani nikdo jiný. Sice mi radili to okno naučit koncáky, ale v praxi to nefungovalo ani u jednoho z těch chytrolínů, když jsem s tím za nimi přijel, jen se teda všichni škrábali na hlavě jako šimpanzi a kroutili hlavami. Prý to mám nějaké divné (na což bych určitě sám nepřišel, když mi to nechce fungovat) a že si mám raději koupit nový motorek s jednotkou jen za 3000 Kč. Jasně! Hned poběžím a objednám si ho! Další okna by se měly zavírat automaticky, což ale u zadních (momentálně) nefunguje vůbec (ale ještě před půlrokem fungovalo) a u pravého předního jen občas, zřejmě podle vzájemného postavení Marsu a Jupitera v kombinaci s mušími prdy. Další věc, která funguje/nefunguje, je vrchní středový displej, který po zahřátí interiéru vybledne (v létě je nečitelný neustále, teda přes den, když je teplo). Po čase přestanou fungovat i tlačítka. Cena za nový je prý 7000 Kč. No nic, bez toho to taky přežiju. Další ptákovina je možnost/nemožnost vypnout klimatizaci, která někdy chladí jak blbá i potom, co ji vypnete tlačítkem A/C a zapnete režim eko, jen opravdu lehounce ubere, ale někdy se zase normálně vypne do 20 sekund. Jak a proč nevím. Autorádio je na audio CD, což bylo v roce 2003, ze kterého je ta moje C5, hojně používané záznamové médium, i když už ustupovalo mp3, dnes už oboje překonané. Zkusil jsem si něco vypálit, ale na nerovnostech to přeskakovalo, dokonce ani Hydra3 tomu nezabránila. Tak jsem se pokoušel poslouchat aspoň rádio, ale když už jsem naladil nějakou stanici bez těch dvou dementů Mareše a Hezuckého (kdybych měl peníze, nechal bych je zavraždit), signál vypadával tak často, že bylo v podstatě neposlouchatelné. Vím, že i když bydlím na Vysočině, existují rádia stejně stará, kterým signál vypadává pouze sporadicky. Nakonec jsem to nervově nevydržel a zakoupil rádio modernější, bez CD mechaniky, ale zato s podporou mp3, USB a hlavně BT HF, což je úžasná věc. Bohužel spárovat ovládací prvky pod volantem a nové autorádio se ukázalo jako dost komplikovaná a nakonec neproveditelná věc, teda za nějaké běžné peníze, pro mě do 10000 Kč. Ono to sice navzájem komunikovalo, ale jak už je u tohoto auta zvykem, ne plnohodnotně. Něco jde, třeba volume, ale zase třeba vyhledávání radiostanic, zobrazování RDS nebo jen mp3 tagů na vrchním displeji ne (autorádia to sice zobrazují, ovšem jsou zastavěné tak nízko, že je nebezpečné tam koukat) - buď jen nějaké klikyháky nebo rovnou vůbec nic (Sony i Pioneer). Nakonec jsem si nechal toho Pioneera, i když Sony zobrazovalo a hledalo stanice stejně blbě, a to protože má lepší zvuk. Zvuk u C5 je taky lahůdka - něco tak otřesného jsem už dlouho neslyšel, a to jsem vlastnil Škodu 100 s dodatečně dodělaným audiem, o kterém jsem si právem myslel, že je děsné. Bylo horší než u C5, to nepochybně, jenže to byla stará kraksna a to audio dodělával blboun, co o tom věděl kulový. Já. U mnohem nověšího auta ještě k tomu střední třídy, které nové stálo skoro milion, je to trestuhodné. Další dost podivná věc je klakson, teda jeho tlačítka. Musíte je zmáčkout ne uprostřed volantu, jak je to normální u jiných značek, ale na boku, uprostřed netroubí. Časteji se vám je podaří zmáčknout když nasedáte nebo vysedáte a chytnete za volant. Souseda jsem takto vzbudil o půl páté ráno už asi čtyřikrát. Když už jsme u volantu - ještě jsem se nesetkal s koženým potahem, který by se tak ochotně ošoupával a šupinkoval. Jeden pán z Ostravy, adresa je na Bazoši, najdete pod heslem přešití volantu, vám to velice ochotně za 1200 Kč přešije, a taky velice hezky, ale s upozorněním, že k tomu do pěti let pravděpodobně dojde znovu. Jen jsem si vzpomněl na svoji předešlou káru, 605-ku, pojízdný obývák od Peugeotu, která měla jen lehce vyšupinkovaný kožený potah volantu - ovšem po 25 letech provozu a (prokazatelně) najetých 550000 km. Ale co já vím, třeba měla taky přečalouněný volant. Další dost velké bolístka (u Breaku, tedy kombíku) jsou zadní dveře. Když pominu, že rezaví nejvíc z celého auta, pravděpodobnost spáchání si boule na hlavě tímto kusem vybavení je tím vyšší, čím nižší je venkovní teplota. Ony totiž pod 10°C nedrží plynové vzpěry a dveře vás velmi ochotně bouchají do hlavy nebo po zádech a s klackem jako podpěrou vypadáte jako blbci, zvlášť když vás zahlédne nějaký Oktávkář. To se stává i u jiných značek, ale tato má ještě několik mínus - vzpěry jsou zabudované do střechy, takže je sice nevidíte, což je super, ale jen do té doby, než je chcete vyměnit. Potom zjistíte, že abyste se k nim dostali musíte utrhnout tapecírunk (ano, čtete správně, pravdu utrhnout, je nalepený, ne nacvaknutý) ze zadní části stropu, krkolomně sundat ségrovky a teprve potom je dostanete ven. Tím to ale nekončí - zatímco třeba na Oktávku stojí vzpěry pár stovek a vymění je průměrně trénovaný jezevčík, tady si musíte nachystat rovnou pár tisíc a nevymění vám je ani automechanik, protože se bojí, aby vám to neponičil. Tak si jak idioti stejně nespolehlivé vzpěry jako ty původní za pouhé 4000 Kč (vzpěry, ne celé dveře, opravdu jen vzpěry) měníte sami. V tu chvíli už tu kdysi elegantní, teď už ale jen zkurvenou francouzskou svini začnete nenávidět. Aby toho nebylo málo, ti nešťastníci, kteří si páté dveře zakoupili s pátým otvíracím oknem, zjistí, že tento systém má svoje limity. První a nejdůležitější je sedm let, potom už jdou otevřít jen málokterá. Respektive otevřít jdou, spíš nejdou pak zavřít, což je docela vážný nedostatek. Většina majitelů to řeší deaktivací toho jankujícího zámku. I já. U mého ještě nefunguje vyhřívání skla, a jistě si umíte představit, že u otevíratelného okna (zpevněného) to stojí víc než u lepeného. A to o hodně víc. Tak v zimě jezdím s permanentně zamlženým zadním sklem, které si ani neotevřu, místo toho se nechám majznout po hlavě pátýma dveřma. 8000 Kč, jen aby se mi to nemlžilo, je na mě totiž moc. Otevírat by to stejně nešlo ani potom, zamykací mechanismus není v ceně. No nekupte to za ty prachy! To ještě není ze zadní části vše - musím upozornit na dost nekvalitní uchycení plastů pod bočními okny, které roleta/kryt kufru permantně vytahuje zpod těsnící gumy, kterou potom okraje těch plastů rozpíchávají. Zadní světla vypadají elegantně, ale když chcete vyměnit nějakou žárovku, musíte sundat celý kryt, což je bez poškození zkorodovaných objímek dost těžké. Pokud se vám to už povede, ještě se neradujte, ty rozpadající se objímky můžete ještě rozmáčknout, když chcete vyměnit žárovku nebo když tam ten kryt pak rvete zpátky.
Ale abych jen nekritizoval - místa je tam doslova jako v obýváku, i když za předními sedadly by to mohlo být lepší na to, jak je to auto dlouhé. Hydra3 nefunguje špatně, na dálnicích je C5 jako doma, ovšem na okrskách je to už horší, a že by byla pohodlnější než auta bez hydropneumatiky, to se rozhodně říct nedá. Auto je celkově dost špatně vytlumené zvukově - nejen od motoru, ale hlavně od podvozku - pod zadními sedadly nebo v nákladovém prostoru nenajdete dokonce ani obligátní nalepovací gumu, jen sem tam záplatku, to už je u střední třídy co říct. Přední světla, teda kryty, zřejmě polykarbonát, mají tendenci po čase žloutnout, což sice není nic neobvyklého, ale u tohoto typu je těch vejmrdů tolik, že po čase prostě rezignujete a opravujete už jen to, co je bezpodmínečně nutné. Narozdíl od Steva bych C5 ale neoznačil jako průměrnou, spíš jako celkově podprůměrnou - vzhledem k tomu, že se nejedná o nějakou Dacii, kde by to nikoho nepřekvapilo, nebo levné malé auto, ale střední třídu s cenovkou blížící se k milionu, tedy původní, když byla nová. Opravdu auto pro kutily, ale pro bohaté kutily, pro všechny ostatní nedoporučuju.

06.11.2017 | 01:56:10 | J. B. | Recenze: Citroën C5 2.0 / 100kw (2002)

RE: kde je chyba?

bud si kúpil utopené auto,alebo nevieš jazdiť,alebo si iba vymýšľaš a v živote si s HDi nejazdil:)

05.11.2017 | 23:53:50 | ľuboš | Recenze: Citroën C5 2.0 HDI (2010)

RE: kde je chyba?

Páni, ty to píšeš úplně jako kdybys to auto měl, a určitě jsi ho musel provozovat několik let, že? Milý Jirko, ty jsi určitě všude byl, všechno viděl a už v závodech na nočníku jsi byl mistr světa, že? Já sice mistr světa nejsem, ani nočníkový, ani po-nočníkový, ale to auto jsem narozdíl od tebe měl, a to, co tady o něm Jarek napsal, patří VYTESAT DO KAMENE!!! Mýlíš se hned v několika věcech.
Je sice pravda, že s turbodiesely lze jezdit za tebou uváděné hodnoty, a to nejen s profláklým tdi 66kW, se kterým mám rekord 4,7 L/100km, ale dokonce i s 2,0 hdi, které jsem měl v Peugeotu 406 a dlouhodobě jsem se pohyboval okolo 6,8 L/100km a to měl nalítáno skoro 300000 km. Šlo by jezdit i za míň, ale to je zase nuda. Kdybych chtěl škudlit a jezdit mezi 30-70 km/h za 1,50 Kč/km a méně jako pantáta v klobouku, koupil bych si 1,6 nebo ještě lépe třeba Chevrolet Spark s litrovým tříválcovým vibrátorem nebo nějakou podobnou parodii na auto. Ten něco přes litr na průměrné spotřebě mě u 2,0 ale netrápil - vzhledem k pěknému krouťáku - když bylo potřeba předjet kolonu, jen jsem podřadil na 4, lehce sešlápl a už to frčelo. Na tdi to sice pořád nemělo, a to ani v úspoře nafty, i tam tdi pořád vedlo, ale aspoň to zase nebyl kostitřas s akutním nedostatkem místa asi všude. Proto jsem taky do C5 v téhle motorizaci původně šel. Jenže - a dostáváme se k jádru pudla - jsem si v C5 už od začátku připadal, jako kdyby v tom autě nebyl 2,0, ale 1,6 hdi, protože tam, kde jsem u 406 jen lechtal plyn, jsem musel u C5 přišlápnout znatelně víc, aby to jelo stejně. Srovnat jsem to mohl dost dobře, 406 jsem nechal synovi. Vedlejší efekt těžší nohy byl u C5 sakra znát - spotřeba o víc než dva litry vyšší a ani s lehčí nohou jsem se prostě nebyl schopný dlouhodobě dostat pod 7,5L/100km. Já vím, jak jezdit úsporně - moc na to nešlapat, a to ani na brzdu, nechat co nejvíc působit setrvačnost... Původně jsem to přičítal malému kilometrovému nájezdu, to auto mělo jen 20000 km, když jsem ho koupil, ale ono se to nezlepšilo ani po dalších 50000 km, 42.000 Kč investovaných do různých testů, přehrání jednotky, výměny váhy vzduchu, turba, dvou vstřiků, EGRu, opakované dekarbonizace a co já vím, čeho všeho ještě. Do toho neustálé drobné vejmrdy - především nespolehlivá elektronika - tam klima, tam okno, tam centrál, několikrát vybitá baterie a dodnes nevím proč, jednou jsem vůbec nenastartoval, naneštěstí v Rakousku, zámek zadního okna jsem musel úplně odstavit a přestat okno otvírat... Kotouče jsem měl zvlněné taky, ale na radu mého automechanika jsem si koupil dražší a ty se, světe div se, nezvlnily, i když koncern PSA doporučoval jiné, mimochodem stejnou značku, která tolik trpěla na to vlnění. Každou chvilku něco nešlo, pak zase jako zázrakem zase ano. Když mě po čtyřech letech ten francouzský etalon spolehlivosti nechal stát v Alpách (nenastartoval jsem a nikdo mi neřekl proč), poslal jsem ten zasranej paskvil do světa. Nadšenému pánovi, který ho kupoval, jsem všechno popravdě vypověděl (asi jsem vůl, ale já prostě neumím lhát) a i když mu postupně z tváře mizel úsměv a s ním i barva, auto nakonec koupil. Doufám už jen kvůli němu, že ho nepotkalo to, co mě, i když o tom dost silně pochybuju, protože já to auto měl čtyři roky. Na tom prodeji jsem prodělal víc než 50% původní ceny, což je po čtyřech letech, 50000 km a penězích investovaných do provozu a údržby darda jako koňský kopanec. V zájmu zachování zdravého rozumu jsem raději nepočítal, kolik mě to auto stálo celkem, ale myslím si, že bych za stejnou sumu mohl provozovat pětkové BMW. Po tomhle zážitku už nedokážu říct o autech z Francie cokoliv pozitivního.
Milý Jirko, zřejmě už asi řidičák máš, ale ještě jsi nepochopil, že není nad osobní zkušenost a taky že mistry světa nemají nikde rádi. Dospěj!

05.11.2017 | 23:20:00 | K. A. | Recenze: Citroën C5 2.0 HDI (2010)

RE: Maximalna spokojnost.!!!!

Mám Jumpera 2.2 HDI 780 000 km. Dobre zaobchadzanie kvalitne sučiastky a samozrejme rozumný šofér. Nemám s ním problém.

02.11.2017 | 13:16:57 | Adamcik Tomáš | Recenze: Citroën Jumper 2,2 hdi (2003)

217.000 km

Při návratu, či spíše přesunu na dovolené mi u Budapešti odešlo / začalo odcházet spojkové ložisko. Pedál se prostě propadal cca o 1/3 chodu. Do Prahy jsem naštěstí dojel, momentálně tedy nová spojka.

13.10.2017 | 11:57:15 | Gim | Recenze: Citroën C4 (2011)

RE: naprostá spokojenost

Každá liška chválí svůj ocas... Já osobně jsem rovněž z francouzských mrdek vyléčený. Nejde ani tak o prachy za opravy, ale zpravidla když to auto člověk nejvíc potřebuje, tak se něco vyséře a musíš pak jet sockou nebo taxíkem. takže největší problém spolehlivost!

12.10.2017 | 15:58:11 | naprostý nespokojenec | Recenze: Citroën Xsara 1,4i (1999)

RE:

Je tam eletrika pani, olej si nechte na rizky.

08.10.2017 | 19:50:02 | Machr pres auta a vareni | Recenze: Citroën C1 1.0 VVT (2006)