Autorecenze Citroën C1 - Na svůj objem hbyté auto s opravdu nízkou spotřebou - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Citroën C1
 
 

Recenze Citroën C1 1.0 VTTI
“Na svůj objem hbyté auto s opravdu nízkou spotřebou”

Autor recenze: FunTomas (24 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru: Stav km při koupi:29 900 km Stav km nyní:32 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 6.1 l/100 km Vloženo: 22. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nenáročná údržba
Úsporný motor
Překvapivě pohodlné sedadla
Nechá se ochotně vytočit
Spousta odkládacích míst
Uvnitř větší než z venku :-)
I při -18C nastartováno ihned
Zaparkuji kdekoliv
Hooodně malý poloměr otáčení!

Slabé stránky

Chybí uzavíratelná schránka
Žádná příprava na repro ve dveřích
Nepřesný ukazatel PHM
V základu hodně ouzké gumy

Závady a opravy na autě

01/2016 - Při koupi automobilu ihned výměna filtrů + oleje 5W|40 + montáž LPG Stag + individuální vstřiky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po 4 letém vlastnění Fiata Stilo 1.9JTD jsem byl donucen rozhodnout se pro nový vůz. Mé nároky byly kladeny především na provozní náklady a spolehlivost. Každý den do práce dojíždím 60km tam + zpět, město, dálnice a vesničky.

Pod nos mi přilétla nabídka Citroenu C1 2006 s najetými necelými 30000km po starší paní. Koupeno přímo od dealeru Citroen společně s prokázanou historií a veškerými fakturami za opravy. Cena 90000,-. Rozhodnutí bylo jasné. Spolehlivý a celkem svižný motor se spotřebou kolem 5 litrů. Vzhledem k předpokládanému ročnímu nájezdu 45000km jsem si ihned nechal instalovat LPG Stag - investice je za necelý rok v kapse.

Jako chlapa mě samozřejmě zajímal nejvíce motor. Po předchozích 150 turbo koních to byl samozřejmě pro mě trochu šok. Aby se autíčko se svími 50kw trochu svižněji rozpohybovalo, je potřeba motor opravdu točit. Ovšem na obranu motoru je nutné zdůraznit, že nejsem zvyklí být brzdou provozu a z motoru vždy využívám "to nejlepší". Po pár stovkách km, kdy jsem si začínal zvykat, že auto prostě jako předchůdce nedostanu svižně na 100 km/h již od 1600 otáček, jsem si uvědomil, že auto mě vlastně ve výsledku velmi překvapilo. Ano, v autě je 1.0 a ne 1.9 s turbem. I přesto se auto velice ochotně sbírá z nízkých otáček - kromě kopců, kde se opravdu musí vytočit. Oproti Felicii 1.3 50kw je to nesrovnatelná dynamika. Předjíždění, tedy akcelerace z 80km/h je ideální pro 3. stupeň a dá se při troše předvídavosti bezpečně předjet i kamion, ovšem opět pouze pokud se nejedná o kopec. Je docela srandovní, že na dálnici se mi lépe jezdí při stálých 130km/h než třeba při 100km/h. Co si budeme povídat, cca nad 110km/h je znát malý objem motoru a každé předjíždění, tedy i zrychlení ze 100km/h je někdy otázkou i podřazení o 2 stupně (ano, 3. stupeň jede až na 150km/h). A to není moc pohodlné a ani úsporné. Motor je ovšem na svůj objem živý a problém je spíše ve mě - nejsem zvyklí nikoho zdržovat, zbržďovat, překážet aj. Proto autíčko pod mím bičem využívá více síly, než je pro jiného až moc... Toto je jen subjektivní dojem. Bohužel, když jsem někde četl recenzi, že C1 ujede i silnějším autům, není to tak. Vlastně neujede téměř ničemu, ani dodávce. Ale na závodění toto auto také nemám! Nejlépe charakteristiku motoru využiji právě ve městě, kde je autíčko jako doma. Živé, mrštné a přitom velice úsporné.

Co se týče interiéru, nejvíce mě překvapila sedadla. Ač jsem je viděl poprvé, hned jsem si pomyslel "a na tomto mám denně sedět minimálně 120km?". Zmílil jsem se. Sice sedadla nemají boční vedení, takže při prudčím průjezdem zatáčky vyrovnávám váhu celým tělem, ale to je tak jediný nedostatek. Sedadla nejsou trvrá, ale ani přehnaně měkká. Pracuji celé dny u PC a tak má páteř opravdu trpí. Přesto z auta nikdy nevystoupím zlámaný! Překvapí také na svou třídu bohatý prostor pro nohy, ruce ale i hlavu. K dispozici je po ruce spousty odkládacích míst. Chybí mi však alespoň jedna uzavíratelná na doklady a hasící sprej. Druhá věc v iteriéru, co mě štve, je el. okna ovládaná jen na každé jedné straně. Řidič nemůže okénko ovládat od sebe - takže prakticky žádné vylepšení od základního rukotroniku. Na středovém panelu je vše jednoduché, přehledné a podsvícené. Design je individální záleřitostí, u mě se bez úprav neobešel. Co je největším zlem pro mě jako miovníka hudby, jsou reproudktory. Ty jsou pouze výškové u čelního skla. Nikde jinde žádnou přípravu na repro nehledejte. Nyní přemýšlým, jak toto vyřešit bez zásahu frézkou.

Standardně montovaná 14" kola o šíři pneu 155 šla ihned pryč. V zimě se cítíte jak na kole, ledovku poznáte už jen co poprvé přibrzdíte. Prostě kola nemají pořádný záběr a brzdit se musí s velikou předvídavostí. Naopak v zatáčce jsem to čekal horší. Nyní jsou na autě r16 195/50 a až na tužší jízdu je to nesrovnatelné. Podvozek jsem neměl možnost zatím vyzkoušet kvůli počasí. Avšak je to taková motokára a těšim se na léto až vyzkouším hranice.

Největším neduhem, který mě ovše pronásleduje každý den celé kilometry není ani tak o samotném autu jako o jeho "image". V očích ostatních je toto auto automaticky za brzdu provozu (vzhledem k typu řidičů a řidiček, co si takové auta pořizují). Z toho důvodu můžete mít na dálnici před předjížděním klidně půl minuty blinkr, ale nikdo vás nepustí, protože vy jste ti, kteří vždy zdržují. To stejné ve městě, auto nemá respekt ostatních a tak různé prasárničky od ostatních řidičů jsou na každém kroku. Věčné lepení se na zadek jen aby mě předjel, ikdyž jedu i nad maximální povolenou rychlostí, není výjimečné. Když předjedu auto, hodně krát se mi za ty 2000km stalo, že mě musel za každou cenu předjet zpět... A to se mi u žádného předešlého auta nestávalo tak často, jako nyní.

Závěrem bych napsal pár vět. Kromě HTP a podobným motorům nikomu jinému neujedete. Ač pro malý výkon hraje nízká hmotnost, stále to nestačí ani na 1.6 Feldu apod. Za to nikdy jsem neviděl benzín, se kterým bych se při mém dravém stylu jízdy dostal pod 6 litrů a to v tvrdé zimě a s LPG. Nyní po 2000km je průměrná spotřeba 5,8 LPG na sto a to je po ránu i -15C!!! Náklady na km jsou hluboko pod 1Kč/km PHM! Zákonná a opravy jsou pouze v řádech stokorun. Co si budeme povídat, bez menších úprav je toto auto pro chlapa spíše nutnost než potěšení. Ale jestli se mi odvděčí takovou spolehlivostí, jak se píše jinde, jsem ochoten si toto auto opravdu zamilovat a nedopustím na něj.


Doplnění recenze ze dne 23.09.2016

Stav km nyní: 70 000 km

Auto mě neskutečně překvapilo. Za 9 měsíců a 8 měsíců s LPG jsem najel 40000km. Nikdy jsem neměl tak úsporné auto a to mluvím nejen o PHM, kdy jezdím dle tankování za 0,75-/km, ale také o zákonné a o opravách. Za 40000km denního ježdění 120km + dalekých výletů jsem kromě upadlého výfuku nic nepotřeboval měnit. Olej měněn kolem 9 - 11000km a to pouze 30w40 Total Quartz 9000 a olejový filtr Bosch či Purflux. Opravdu se o auto starám a dávám mu potřebnou péči :-) K našemu ročnímu lednovému výročí mu připravím větší servis, ať mi najede dalších 40000km bez problémů.


Doplnění recenze ze dne 16.12.2016

Stav km nyní: 80 000 km

Se zimou ubývá rychlost natočených kilometrů. Přesto jsem se dostal na dalších + 10000km, celkově tedy na 80000km. Opět mě čeká výměna oleje, kterou o víkendu zvládnu. V pondělí jde auto do servisu na kompletní výměnu předních kotoučů a destiček + na výměnu svíček + na výměnu filtrů. Bohužel se mi zdá, že za studeného motoru se začíná malinko ozývat spojka, respektivě při rychlejším podřazení vrzne a lehounce zavibruje. Určitě nechám prohlédnout a zhodnotit stav, byl bych rád, kdyby do jara vydržela. Největší novinou je asi to, že od ledna se razantně sníží nájezd z důvodu změny zaměstnání. Nyní místo dnešních, denně najetých cca 120km najedu pouze 20km. I přesto se auta nezbavím a již dnes je naplánován na květen a červen výlet do Amsterdamu a do Švýcarska. Jinak žádné problémy s autem nejsou a návštěva autoservisu je spíše pro dobrý pocit :) I přes zvýšení ceny LPG na 13,50 Kč jezdím pod 1Kč/km.


Doplnění recenze ze dne 28.03.2017

Stav km nyní: 85 000 km

Začíná jaro, již 3 měsíce dojíždím do práce pouhých 6km a to se zásadně projevuje na celkovém nájezdu, kdy za 4 měsíce jsem najel pouze 5 tisíc kilometrů. Nyní je v plánu přezutí gum, celková repase LPG (občas se vypne při ne zcela zahřátém motoru) a nejspíše také spojka, která ovšem stále funguje dobře až na vrzání při rychlém rozjezdu. Uvidíme. Po zimě jsem raději vymenil všechny filtry + opět olej. Nyní jízda už z naprosté většiny po vesnicích, kde je s autem radost jezdit. Vše funguje stále suprově.


Doplnění recenze ze dne 22.06.2017

Stav km nyní: 93 000 km

Citrónek má za sebou 900km do Amsterdamu a zpět. Překvapil mě vliv kvality LPG na západě na celkovou dynamiku auta. Po dálnici rychlost kolem 110km/h, dvakrát jsem zkusil maximálku (lehounce přes 150km/h). Průměrná spotřeba 5.4l na 195 45 16 pneu. Auto jelo až na kopce bezvadně. Nyní to vypadá, že půjde citrón na podnikání zaměstnanci kurýrovi, tudíž se přesune do jeho přirozeného prostředí - do města. Já kupuji Mondeo ST220, což je jiná káva. Ovšem i tak se bude stále o citróna pečovat a budu psát další recenze. Jinak stále vše bez poruch, jen se začíná ozývat nejspíš nějaká kladka, nebo něco u alternátoru. Příští měsíc nechám pro jistotu vyměnit. Olej mě čeká tenhle týden, spojka je stále OK, nikde nic nebouchá, nevrže, auto jede jak na začátku. SUPER!


Doplnění recenze ze dne 24.08.2017

Stav km nyní: 100 000 km

A je to tu - 100000 km! Vrzající kladky vyřešeny dotáhnutím a promazáním, spojka je dle mechanika OK a celý ten pocit vadné spojky šel právě od kladek, která vždy při vyšším zatížení zapískala. Nyní tedy vše OK. Ovšem citrónek půjde do světa. Dvě auta nepotřebujem a na kurýra potřebujeme také větší auto. Takže abych vše zrekapituloval. Auto má najeto poctivých 100 000km. Za tu dobu měněn pravidelně olej a filtry po max 10000km + dvakrát komplet přední brzdy + zadní díl výfuku, víc ani ťuk. Průměrná spotřeba LPG cca 5.5 litru v létě, 6 litrů v zimě, olej jsem nikdy nedolejval. Levnější auto už nikdy mít nebudu. Mít menší nároky na kufr, nezbavuji se ho, krásně se ovládá, je mrštné, v otáčkách výkonné a zaparkujete všude. Budu rád vzpomínat!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1

Vložit komentář

Moc pěkná recenze

Je sice už rok 2018, ale musím napsat, že jde o parádní recenzi. Nedávno se mě jedna paní ptala jestli si koupit právě takovou C1. Bohužel bydlí v horách. Raději jsem ji doporučil alespoň Peugeota 206, protože jsem z Beskyd a s dobrými pneu seděl velmi dobře i na brajdě. Když čtu ale tuhle recenzi, napadá mě opravdu jen koupit větší kola, kvalitní zimní pneu, možná bych dal i dva pytle písku pod přední sedadla a auto začne sedět jak má. Mě se právě líbí ta nenáročnost C1.

10.07.2018 | 10:57:10 | BobanHTP  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Moc pěkná recenze

To jsi jí poradil dobře. Do hor raději třeba Pandu 4x4, nebo (velmi kvalitní a spolehlivé) subaru Justy 4x4, ale to se dá sehnat jen v Německu.

11.07.2018 | 19:37:13 |   | 89.176.46.* Reagovat

Kola 195, (jediné výrobcem povolené jsou 155) - člověče, už raději nic nepište. Protože jízdní vlastnosti (hlavně ty výkonové) jste tím ovlivnil natolik, že hodnotit jízdní vlastnosti je mimo mísu. Maximálku 150 to dá normálně na třetí rychlostní stupeň, ale když to holt musí valit takové salámy, tak se nedivte, že to nejede a žere to.

23.06.2017 | 22:36:43 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Pane, kolik jste měl C1 s těmito koly, že hodnotíte? Nejste Vy náhodou diskutující z Novinek, který vždy ví kdo je vrah a viník, i když bydlíte na opačné straně republiky? :-) Myslím si, že když auto vlastním, objektivně mohu posoudit vliv těchto kol na chování vozu. A je to tu opět a píši to naposledy. I kdyby mi to ubralo 5km/h na maximálce, i kdybych měl horší zrychleni na stovku o sekundu a i kdybych jezdil o půl litru na 100km více, pořád je pro mě přednější jistota v zatáčkách, neskutečné držení auta i při vysoké rychlosti a tím zábavné a rychlé projíždění klikatých silniček. Ale jasně, to by nebylo čecháčka, aby si nerejpnul do věci, o které prd ví :)

27.06.2017 | 09:14:31 | EnergyStore  | 10.0.0.* Reagovat

RE:

To je místní Guru Jára Standa s kolínětem a místní diskutérská spodina.

27.06.2017 | 12:46:08 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

Ani jedno, protože nejsem blázen. Osobně si myslím, že výrobce vozidla si použité rozměry pneumatik nevycucal z prstu jako vy. Dospěl k nim na základě výpočtů a měření, s určitým kompromisem mezi bezpečností a úsporností, kde ale bezpečnost je vždy na prvním místě. Šířka pneumatik souvisí s hmotností vozidla a jeho konstrukčními detaily, a rozhodně ne s vašimi pocity. Až si natrhnete úsměv při dopravní nehodě např. na mokru, tak Vám to bude náležitě připočítáno. A hlavně na STK se budou technici divit této lidové tvořivosti (pokud na stk nepřezouváte na povolené rozměry, jak to často kšiltofkové dělají). Jinak si samozřejmě jezděte na čem chcete, ale nbepište tady, jak to špatně jede a moc žere.

28.06.2017 | 09:51:20 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Vaše první dvě slova mi stačila na udělání si závěru, děkuji za Váš hodnotný příspěvek :)

28.06.2017 | 15:57:24 | EnergyStore  | 10.0.0.* Reagovat

No jo, kola jako kráva, v rozporu s údaji výrobce v technickém průkazu a potom se divíte, že to neujede ani dodávce? Dejte tam co tam patří a potom hodnoťte. Vždyť pro takto malý motor jsou velká a široká kola brzdou, měnící už tak dlouhé převody v ještě těžší. Trochu rozumu, člověče.

21.10.2016 | 12:20:59 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Tak recenze je psána v zimě, tedy na 14" kolech o šíři 155. Takže koly to opravdu nebude a řidičským neumem také ne :-) Po přezutí na 16" kola jsem nepocítil větší zvýšení spotřeby či úbytek výkonu, naopak jsem pocítil krásné držení auta v zatáčce, urvat 800kg auto v zatáčce na 195 kolech už chce mít celkem koule.
O rozumu bych moc nepsal, pro mě je důležitější v zatáčce držet auto na silnici, ne ztratit půl vteřiny při zrychlení 0-100. Vždy se řídím tím, že gumy jsou jediné, co mě drží na silnici :-) Šíři pneu 155 jsem neviděl snad ani u Smarta. Ale chápu, 90% řidíčů C1 jsou kloboučkáři a dámy a ve 30km/h ze zatáčky opravdu nevylétnete a šíře pneu 155 stačí :-) Mě ovšem ne, takže prosím nesuďte podle vás špatnou volbu pneu, respektive kol :-)

21.10.2016 | 14:03:40 | EnergyStore  | 217.11.231.* Reagovat

RE:

Mimochodem by mě ještě zajímalo, proč je každý druhý majitel C1 tak rozzuřený, když se dozví, že jeho auto ničemu neujede? :-)
Je to ve více diskuzích, kdy se vyprávějí pohádky o ujetí Octávii atd. ANI NÁHODOU. Ani na 155 r14 kolech a v prázdném autě jsem neujel ničemu většímu, kdo měl trochu chuť "závodit". V porovnání ve své kategorii a v porovnání s auty typu Corsa, Clio, Punto apod. je C1 živější a rychlejší, ale když někdo se vychloubá, jak ujel Octávii... Tak k tomu není co napsat. Leda že by Octavia byla starší 1.4i nebo 1.6 s 55kw :-)

21.10.2016 | 14:16:10 | EnergyStore  | 217.11.231.* Reagovat

RE:

Probuďte se pane všeználku, a uvědomte si, kdy byly tyto podle vás pohádky napsány. Toto auto opravdu v roce 2005 ujelo skoro všem, ale zapomněl jste, že už je rok 2017, a všichni výrobci už od té doby uvedli na trh kdovíkolikátou generaci svých aut, navíc oturbených, sice živých jako sviňa, ale s jistou nespolehlivostí, a neznámou životností. V tom bude asi zakopán pes, proč už dnes neujede všemu. A to vaše, které jste navíc zpizdil, by neujelo ničemu nikdy.

19.08.2017 | 20:50:05 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Co to je v roce 2005 ujelo všem ? :D trochu přeháníte ne ? věřím je to lehký svižný na krátkou vzdálenost někde po městě pokud se ten další nesnaží ujede ale proto že s ním nikdo nezávodí :D

19.08.2017 | 22:51:32 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

RE:

To jsem přesně čekal :-) Je to reakce na výše uvedený žlučovitý příspěvek, jinak kdo ví, o čem se bavíme (recenze majitelů z toho roku), bylo tam vypsáno, čemu konkrétně ujel a čemu ne. Tak to tolik neprožívejte. A že s ním nikdo nezávodí? Nebuďte k smíchu. Každý s ním závodí (přeháním, ale jako vy). Někdy je to až trapné, když majitel dvoulitru z roku 2017 závodí s tímhle prckem. Ale asi ho to nějak uspokojuje. Zřejmě nemá na sobě rovné soupeře :-)

20.08.2017 | 07:09:51 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Já osobně na takový závody v provozu nedávám jelikož tam jde spíš i o odvahu :D a ne vždy vyhraje ten se slabším autem ale to není podstatný.
Každopádně osobně jsem teda nikdy s takovým autíčkem žádný závody neprováděl jelikož jsem nikdy nenarazil na nikoho kdo by s tímto autem na mě narukoval když pominu rozvoz pizzi kde je jasný proč valí :)

20.08.2017 | 19:16:25 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

RE:

Pardon míněno se silnějším autem :D :)

20.08.2017 | 19:17:09 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

RE:

Na autě co mělo od výroby 185/75 R14 a v TP dodatek na 195/65 R15 jsem vyzkoušel i rozměr 16-17 a nikdy jsem rozdíl na výkonu nebo nějak zvláště spotřebě nepocítil.Nemluvě o tom že tento model vozu i o této motorizaci měl po faceliftu sériově i rozměr 15-16 a po technické stránce bylo auto totožné jako starší model co měl R14 zase tak markantní to není.

23.06.2017 | 16:25:20 | Otto  | 78.102.64.* Reagovat

70000km na tachometru

70000km na tachometru, opět se připravuji na výměnu oleje, jako obvykle 5w30 a jako vždy Total Quarts 9000 + nyní před zimou vyměním všechny filtry, nejen olejový. Bohužel se mi v 50km/h podařilo srazit srnku, takže mě čeká návštěva mechanika na srovnání předních plastů + nový rámeček SPZ, nic hrozného :-)

23.09.2016 | 21:46:51 | EnergyStore  | 89.103.1.* Reagovat

Renovace zadních bubnů

Auto je jak nové, nic nevrže, neskřípe, podle technika je auto v TOP stavu. Jsem trochu ostuda a až nyní jsem si nechal vytisknout CEBIA test. A vše je špičkové, kilometry sedí, stáří sedí, vše je v pořádku. Venku je krásně a přemýšlím, co dělat. Zadní bubny po 10 letech trochu reznou, tak se na ně nejspíše o víkendu vrhnu :-)
Jinak po dálnici auto nehoním, jezdím stále maximálně 110km/h, jen občas při předjíždění to sešlápnu. Podle mechanika má auto stále super kondici. Takže C1 zatím spokojenost!

24.08.2016 | 14:19:31 | EnergyStore  | 37.48.0.* Reagovat

65000 km

Pravidelná výměna oleje po 10000km, měněny filtry atd.
V servisu jsem byl na prohlídce při 60000km, seřízeno LPG a nový filtr (1500,-), jinak bez jediné vady.
V 63000km mi asi praskl výfuk, zadní díl objednán a výsledek 1300,- včetně práce :-) Jinak TOP stav, jezdí jak drak :-)

02.08.2016 | 07:26:33 | EnergyStore  | 217.11.231.* Reagovat

50000 km

Tachometr ukazuje nad 50 000 km, na plyn od koupě ujeto 20000 km. Olej mezi výměnou neubyl snad ani o decku, auto stále jede jako při koupi a nyní mě čeká první prohlídka LPG (pro jistotu). Kromě oleje, filtrů a stěračů stále vše původní jako při koupi.

24.05.2016 | 07:59:09 | EnergyStore  | 217.11.231.* Reagovat

Prvních 10000km

Tak za měsíc a půl mám najeto 7000km, celkově tedy přes 36000km.

Auto jede jak hodinky, dle pravidelně zaznamenávané spotřeby na Spritmonitor.de se v zimě pohybuji průměrně na 5,8l LPG na 100km. Příští měsíc mě čeká olej + filtry + přední brzdy + jarní prohlídka. ZATÍM SPOKOJENOST!

22.02.2016 | 07:41:29 | FunTomas  | 217.11.231.* Reagovat

RE: Prvních 10000km

Fandím těmto nákladům na provoz, co jsou minimem možného. Sám jezdím 15 let na LPG a maximální spokojenost. Uvažuji přestavět Citigo hlavně kvůli tomu, že má hydraulická zdvihátka ventilů. Osobně si myslím, že nějak moc točit motor, který není od výrobce upraven na LPG (tvrzená sedla ventilů) není dobré. Za pár desítek tisíc km dojde k zaklepání výfukových ventilů.

11.03.2016 | 20:35:35 | pipina  | 82.202.109.* Reagovat

RE: Prvních 10000km

O CitiGo jsem také uvažoval, vzhledově se mi možná i více libí, ovšem nenašel jsem cenově podobné v takovém stavu, v jakém je Citroen. Jinak výběr chápu :-) Ohledně vytáčení máte pravdu, ovšem sám mechanik mi udělal nad 5000ot/m přivstřikování benzínu. Výsledkem je trochu vyšší spotřeba benzínu (cca 0,3l/100km, ale to je náklad opravdu nepatrný. Po dálnici nyní jezdím pohodových 120km/h při otáčkách kolem 3000, což si myslím, že není absolutně žádný zápřah pro motor. Tak uvidíme :-)

16.03.2016 | 07:57:33 | FunTomas  | 217.11.231.* Reagovat

Proč jste si na takový nájezd km ročně koupil zrovna nákupní tašku v podobě C1? Navíc mu právě díky absenci výkonu dáváte hezké kapky. Do města tento typ vozu dává mnohem větší smysl.
Jinak malým Citrónům jsem přestal věřit od dob, co si soused pořídil novou C3 a má to více v servise, než s tím jezdí.

22.01.2016 | 23:48:49 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: Spolehlivost

Tohle auto je Toyota a proto ta spolehlivost.

23.01.2016 | 17:35:32 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Prosím číst pořádně. Koupil jsem si ho vzhledem k MINIMÁLNÍM nákladům na PHM, zákonnou atd. Do práce dojíždím opravdu daleko a každý desetník ušetřený je opravdu znát :-) Takže finanční stránka je hlavní důvod. Můj cíl je, aby auto vydrželo 200 000km, čím víc, tím lépe.

24.01.2016 | 08:05:06 | FunTomas  | 217.11.231.* Reagovat

RE:

Nezbývá mi nic jiného než plně souhlasit, mám úplně to samé auto i se stejným systémem LPG rok 2005, najeto 110 000 km . Za rok a půl najeto 36 000 km bez jediné poruchy. V létě jezdím za 0,70 Kč, teď v zimě cca 0,90 - 1 Kč a to jezdíme do práce tři dospělí. Byl jsem sním i na výletě v Olomouci cca 1000 km vesměs po dálnici a nestálo to ani 800 Kč a to jsem zdaleka nebyl brzdou provozu. Akorát to pohodlí na "16" bych chtěl vidět i na klasických pneu na můj vkus dost tvrdé.

24.01.2016 | 22:38:46 |   | 46.23.60.* Reagovat

RE:

Pravda, i na 14" kolech je to tužší, což ale mě osobně vyhovuje. 16" kola už jsou přehnané v té tuhosti, ale abych byl upřímný, musel jsem si udělat radost a trochu to auto po vzhledové stránce vylepšit, 14" se mi opravdu nelíbily. Ta spotřeba a spolehlivost je největší lákadlo na tom autě. Samozřejmě, kdo by nechtěl jezdit v BMW 5, ale zase ty ušetřené peníze dám na výlety s přítelkyní. Takže za mě prozatím maximální spokojenost, čekal jsem od toho auta méně.

25.01.2016 | 07:35:50 | FunTomas  | 217.11.231.* Reagovat

RE:

Zamyslel jste se nad tím, že nikomu "neujedete" proto, že jezdíte na LPG ? Jistě to má vliv na výkon a kroutící moment. Nemyslím si, že by všichni ostatní si vymýšleli.

01.02.2016 | 20:54:53 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Kolikrát jsem to slyšel a i párkrát zažil ale záleží na motoru a na samotném LPG bohužel převaha zkušeností mě zatím k LPG nedovedla ani k malé úvaze už kvůli výkonu a taky údržbě samotného auta.

Znám je takové co tvrdí jak ušetří ale jak je tu zmíněno výkon nikde a pak jen problémy s motorem a komponenty spojené s palivem kvůli LPG.

01.02.2016 | 22:16:49 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Ono nechat si dělat LPG od známého za materiál a pivko je vždy nejhorší. Já díky LPG ročně ušetřím asi 30000,-. Což je při předpokládané životnosti motoru min. 200 000km ušetřených 100 000,- jen na PHM. to znamená při odečtení pořizovačky systému minimálně 25000,- ročně. A za tyto peníze ušetřené raději nechávám pravidelně nadstandardně servisovat auto a ještě nějaká ta ušetřená stovečka měsíčně padne na výlet. Jediný velký průšvih je malá nádrž (max 35l) a nižší čerpací síť. Ale jinak nevidím mínusy.

04.02.2016 | 21:03:28 | EnergyStore  | 88.101.109.* Reagovat

RE:

Bohužel ztráta výkonu u LPG už je dávno tabu a hospodské povídačky na toto téma se šíří dále. Vzhledem k tomu, že mi nyní v zimě LPG zapíná až po 3km jízdy, což znamená zrovna ve stoupání kde mám téměř plný plyn, NEPOZNÁM, kdy jedu na benzín a kdy se zapne LPG. Výkonově to prostě není znát. Ano, spotřeba se zvýšila, ale výkon je stejný. Neříkám, že všichni lžou, ale jak vědí, že jejich "soupeř" jel na plno? 50kw je stále 50kw a na dálnici teprve poznáte, že ty koně chybí. Kdo říká že ne, ten prostě neřídil něco silnějšího. Tohle auto prostě není na poměřování pindíků.

04.02.2016 | 20:55:18 | EnergyStore  | 88.101.109.* Reagovat

RE:

Mimochodem měl jsem tu možnost čtvrt roku jezdit s Feldou 1.3 s LPG. A protože to byl nějaký Noname systém LPG, felda si brala bez přehánění lehce nad 10l/100km a výkon byl na úrovni koňského povozu, kde i na rovince jsem měl 3/4 plynu. Takže je to hlavně o LPG systému a údržbě, ten kdo jenom jezdí a prdí na prohlídky vstřiků aj., tak to je jen a jen jeho mínus...

04.02.2016 | 21:11:06 | EnergyStore  | 88.101.109.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën C1
  • Citroën C1