Lada

>> zpět na značky
Lada

Auta značky Lada:

  • Niva
  • 110
  • 111
  • 112
  • 1200
  • 1500
  • 2101
  • 2102
  • 2103
  • 2104
  • 2105
  • 2106
  • 2107
  • 21099
  • 2110
  • 2111
  • 2112
  • Aleko
  • Forma
  • Kalina
  • Nova
  • Priora
  • Samara

Lada, VAZ - historie značky auta

Lada logo značky Vozy Lada nebo VAZ se vyrábějí v ruském městě Togliatti ve Volžském automobilovém závodě (AvtoVAZ). V sedmdesátých a osmdesátých letech se vozy této automobilky prodávaly na domácím ruském trhu a v dalších zemích východního bloku pod značkou Žiguli a název Lada se používal jen pro export na západ. Později se značka Lada používala i v Sovětském svazu. Ve znaku automobilky je stylizované vyobrazení starodávného člunu s plachtou. Jeho tvary zároveň připomínají písmeno azbuky B (čti V).
Továrna v Togliatti vznikla v roce 1966, a to díky socialistickému centrálnímu plánování. Byla postavena na doslova na zelené louce a místo bylo vybráno z důvodu dobré infrastruktury a silného průmyslového zázemí. Důležitou roli hrála také přítomnost řeky Volhy, a také to, že zde vládne celkem mírné klima. Díky tomu, že továrna vyrostla na zelené louce, bylo nutné dopravit sem dostatečné počty dělníků. Denně se do tohoto města stěhovalo až šedesát rodin. Během tří let zvýšilo město Togliatti počet obyvatel o 90 000. Celá továrna byla postavena za čtyři roky.
Díky spolupráci s Fiatem zde mohl Sovětský svaz vyrábět automobily odvozené od vozu Fiat 124. Sovětský svaz za tehdejší licenci platil zbožím a surovinami, zejména dodávkou ocelových plechů. Přípravě projektu byla věnována veliká pozornost. Všichni technici museli projít speciálním jazykovým kurzem. Byly pro ně také vydány technické slovníky. Aby se dosáhlo požadované kvality, byly výrobní technologie nakupovány pouze na základě pečlivého výběrového řízení. Mezi dodavatele tak patřily zavedené firmy jako Bosch, Kuka, Thyssen a desítky dalších. Projektovaná výrobní kapacita automobilky byla 750 000 vozů ročně. »  Lada, VAZ - historie značky auta (dokončení článku)  »

Lada - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Lada Niva 1.7i 61 kW + LPG Lada Niva 1.7i 61 kW + LPG

ABS, Otáčkoměr, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rychlostní stupně 5x, Servo, Střecha pevná, Světla přídavná mlhovky, Zadní stěrač

115 000,- Kč

Lada Niva 1.7i + LPG - DPH Lada Niva 1.7i + LPG - DPH

ABS, AirBag 1x, Otáčkoměr, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rychlostní stupně 5x, Servo, Střecha pevná, Zadní stěrač

100 000,- Kč

Lada Niva 1,7 60 kW LPG KLIMA SERVO Lada Niva 1,7 60 kW LPG KLIMA SERVO

Imobilizér, Klimatizace manuální, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Splňuje normu euro IV, Střecha pevná, Střešní nosič

138 000,- Kč

Lada Niva 1,7i 4x4 SERVO Lada Niva 1,7i 4x4 SERVO

Imobilizér, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Splňuje normu euro IV, Střecha pevná, Střešní nosič, Tažné zařízení

129 900,- Kč

Lada Niva 1,7 60 kW SERVO Lada Niva 1,7 60 kW SERVO

Imobilizér, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Splňuje normu euro IV, Střecha pevná, Střešní nosič, Tažné zařízení

125 000,- Kč

Lada Niva 1,7 60 kW SERVO Lada Niva 1,7 60 kW SERVO

Imobilizér, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Splňuje normu euro IV, Střecha pevná, Tažné zařízení

127 000,- Kč

Autosalony a autobazary Lada:

Lada, VAZ - historie značky auta (dokončení článku)

První vůz této automobilky byl vyroben 19. dubna 1970. Jednalo se o typ VAZ 2101, u nás prodávaný pod obchodním označením Žiguli, později LADA 1200. Oproti své italské předloze byl u tohoto vozu zesílen podvozek a karoserie a dostal také nový motor s rozvodem OHC. Do dvou let jich bylo vyrobeno více než půl milionu.
Výroby miliontého vozu dosáhla automobilka v roce 1983. Od roku 1971, kdy se u nás poprvé tyto vozy objevily, až do roku 1985 k nám bylo dovezeno více než 250 tisíc automobilů Lada. Na rozdíl od jiných automobilek východního bloku vynikaly vozy VAZ rovnoměrnou kvalitu. Zásluhy na tom měli nejvíce italští kontroloři. Také díky nim patřila z počátku automobilka k nejmodernějším na světě.
Již rok po záhajení výroby typu 2101 opouští montážní linky verze v provedení kombi VAZ 2102. Oba tyto typy patřily 15 let k nejprodávanějším a nejoblíbenějším vozidlům u nás. Záhy sjíždí z třetí montážní linky togliattského závodu typ vaz 2103 a v roce 1974 rozšiřuje automobilka typovou řadu o VAZ 21011. Světlo světa spatřila také "vlajková loď" značky Lada - vůz VAZ 2106.
V únoru 1976 na počest XXV. sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu vyjelo z bran automobilky VAZ vozidlo Lada Niva. Byl to terénní automobil s pohonem všech kol. Lada Niva byla konstruována do obzvláště těžkých provozních podmínek a vyráběna ve tří nebo pětidvéřové karoserii a ve verzi Praktik. Tyto vozy používala i Ćeská armáda a Policie ČR.
Vozy Lada jsou během osmdesátých a devadesátých let vyváženy do celého světa. Lada byla velmi užitečná k získávání pro Sovětský svaz těžko dostupné tvrdé zahraniční měny, a také se používala v barterových dohodách s některými zeměmi. Více než 60% produkce značky Lada bylo exportováno, především do západních zemí (USA byl jedniný velký trh, na který se tyto vozy nedovážely). Říká se, že Lada je jedinečná v tom, že pouze tuto značku automobilů naleznete na každém kontinentu na světě, včetně Antarktidy, kde Ruská výzkumná základna používá vozy Lada Niva.
Díky robustní konstrukci púvodních vozů Lada, se tyto auta dokázaly vyrovnat i s extrémy sibiřského podnebí, špatnými silnicemi a nedostatečnou servisní sítí v mnoha částech Ruska. Vzhledem k velmi konkurenceschopné ceně vozů Lada a snadnosti jejich údržby, byly tyto vozy často používány i jako policejní auta, taxíky, a pro další veřené služby v mnoha částech Evropy, Afriky a Karibiku.
V roce 1994 došlo k privatizaci. VAZ se stal akciovou společností a mezi akcionáři byli jak právnické osoby, tak pracovníci závodu.
V současnosti se společnost VAZ spojila s americkým General Motors. Výsledkem jsou nové modely Lada 2110, 2111 a 2112 s moderními 16 ventilovými motory a bohatou výbavou. Další generací automobilů VAZ je VAZ 2110, ten byl u nás představen v roce 1997 a její prodej byl zahájen o rok později. Je to tříprostorový sedan s osobitým designem s nápadně oblými konturami samonosné karoserie z pozinkovaného plechu. Z tohoto vozu také pochází kombi VAZ 2111. V roce 2006 byl na trh uveden model Lada Kalina, který je vyráběn na nové lince postavené ve spolupráci VAZ a GM. V roce 2007 vstoupila do automobilky VAZ francouzská automobilka Renault.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 12 inzerátů vozidel značky Lada. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Niva, 2105, Kalina a 2101. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Niva, Forma, Kalina, Aleko a 2112.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Lada v naší databázi je vozidlo Lada Niva 1,7i 4x4 SERVO, r.v. 2011. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 129 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Lada z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Lada 2105 1. majitel!, r.v. 1986. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Lada, tak toto auto může být vaše za 36 000,- Kč.