Rover

>> zpět na značky
Rover

Auta značky Rover:

  • 216
  • 218
  • 220
  • 414
  • 416
  • 418
  • 420
  • 618
  • 620
  • 623
  • 800
  • 820
  • 825
  • 827
  • City Rover
  • Concerto
  • Estate
  • MGF
  • Montego
  • SD
  • Streetwise
  • Tourer

Rover - historie značky auta

Rover logo značky Počátky britské automobilky Rover se datují od roku 1878, kdy John Kemp Starley (1854 - 1901) a William Sutton založili v Coventry firmu Starley & Sutton, která vyráběla jízdní kola. Když v roce 1885 Sutton z firmy odešel, Starley prodával kola pod značkou Rover. V roce 1896 pak svou firmu přejmenoval na Rover Cycle Company Limited. V roce 1902, rok po smrti zakladatele firmy, Rover představil první motocykl vlastní konstrukce - Rover imperial, který měl motor o výkonu 2,5 koní.
První automobil vyrobil Rover v roce 1904 a nesl označení Rover 8HP Single. Toto auto obsahovalo celou řadu technicky převratných řešení, jako například vodou chlazený jednoválec o obsahu 1 327 ccm (5,9 kw) s třístupňovou převodovkou. Již o rok později se začal vyrábět Rover 6HP, a poté několik dalších jedno a dvouválcových automobilů.
V roce 1911 firma od jedno a dvouválcové konstrukce ustoupila. Místo toho představila nový automobil Rover 12HP. Na jeho vývoji se podílel šéfkonstruktér Owen Clegg, který přešel od firmy Woseley a výrazně ovlivnil budoucí směřování značky Rover. Automobil byl osazen řadovým čtyřválcem o obsahu 2 297 ccm a výkonem 28 koní. »  Rover - historie značky auta (dokončení článku)  »

Rover - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Rover 400 Evoque Rover 400 Evoque

550 000,- Kč

Rover 75 2.0 i Rover 75 2.0 i

ABS, AirBag 4x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka automatická, Rádio při

95 000,- Kč

Autosalony a autobazary Rover:

Rover - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1912 Rover prodával nejširší nabídku automobilů na světě. Poté byl ale prosazen model výroby jediného modelu a efektivnějšího výrobního cyklu po dávkách a nejvýše 500 kusů v sérii.
Po první světové válce se automobilka Rover rozhodla opět vyrábět malé a levné vozy. Společnost vyráběla jedno auto za druhým. Počátkem třicátých let se ale firma dostala do finanční krize, mimo jiné také díky tomu, že měla velmi široký a neuspořádaný výrobní program. Od bankrotu firmu zachránilo zavedení opravného programu, díky němuž se zvedla mimo jiné kvalita. Z tohoto období pochází například Rover Speed pilot, který měl pod kapotou šestiválec o obsahu 1 577 ccm a výkon 39,7 kw. Tento vůz dosahoval rychlosti až 128km/h. V druhé části ozdravného programu došlo k redukci počtu vyráběných karoserií na dvě základní řady.
Za války byla továrna Roveru, která v té době vyráběla motory pro tanky, vybombardována. Po druhé světové válce automobilka navázala právě na změny zavedené ve třicátých letech. Výroba byla obnovena v prosinci roku 1945. Rovar začal ihned vyrábět předválečné Rovery 10HP a netrvalo dlouho a přidaly se modely Rover 12HP, 14HP a 16HP.
Generální ředitel firmy Maurice Wilks přišel s nápadem vyrobit malé terénní vozidlo s pohonem všech kol. Jeho vize se naplnila v roce 1947, když byl vyroben koncept vozu Land Rover. Později se divize vyrábějící terénní auta oddělila do samostatné firmy.
V padesátých letech firma předpokládala, že budoucnost patří automobilům s plynovými turbínami. Rover dosáhl při jejích vývoji velmi dobrých výsledků a nebyla daleko od zavedení sériové výroby. Automobilka vyrobila turbínový Rover JET 1 – 1950, který dosahoval výkonu 183,9 kw. Tento automobil dosáhl roku 1952 na letmém kilometru rychlosti 244,56km/h. Turbínové modely Rover-BRM byly nasazovány v závodě Le Mans v letech 1963 a 1965.
V roce 1966 koupil značku Rover koncernem Leyland, který se do té doby specializoval na výrobu nákladních automobilů. V roce 1968 se Leyland Motor Corporation spojil s British Motor Holdings a společně vytvořili British Leyland Motor Company.
Na konci osmdesátých let začala výroba nové modelové řady Rover 800, inspirované Hodnou Legend. Tato řada se vyplatila, automobilka s ní zaznamenala mnoho obchodních úspěchů. Tím se i zvýšila prestiž značky na evropských i zámořských trzích.
V roce 1986 se koncern British Leyland rozpadl a automobilka se osamostatnila. Dostala tehdy jméno Austin Rover Group. V roce 1990 byla značka Austin zrušena a firma se přejmenovala na Rover Cars.
V roce 1994 koupila za 800 milionů liber značku Rover firma BMW. V dubnu 2005 byla kvůli krachu firmy zastavena výroba vozů. V roce 2005 koupila majetek Roveru firma Nanjing Automobile Group a práva na název Rover patří od roku 2006 firmě Ford Motor Company, která za ně zaplatila přihližně 6 milionů dolarů.
Vozy Rover vždy znamenaly jistou technickou vyspělost, kvalitu, solidnost a komfort. To vše s notnou dávkou typicky britského konzervatismu.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2 inzerátů vozidel značky Rover. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta 75 a 200. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 827, 115, 216, 420 a 800.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Rover v naší databázi je vozidlo Rover 75 2.0 i, r.v. 2002. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 95 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Rover z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Rover 200 200 1.4i 16V; 76kW, r.v. 2000. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Rover, tak toto auto může být vaše za 20 000,- Kč.