Scania

>> zpět na značky
Scania

Auta značky Scania:


Scania - historie značky auta

Scania logo značky Švédská společnost Scania AB se zabývá výrobou a prodejem těžkých nákladních vozidel, autobusů, autokarů, průmyslových a lodních motorů. Mimo jiné se věnuje také doplňujícím servisním službám.
V současné době má společnost Scania své zastoupení ve více než 100 zemích, a to v rámci Evropy, Latinské Ameriky, Asie, Afriky a Austrálie. Továrny na výrobu jsou potom v Evropě a v Latinské Americe a místní zprostředkující pobočky jsou v Polsku, České Republice, USA a Číně.
Celkově se na chodu společnosti zabývá více než 35 000 zaměstnanců, z toho celkem 2 400 zaměstnanců pracuje ve výzkumu a vývoji, který se soustředí hlavně ve Švédsku.
Logem Scanie je bájný gryf na modrém poli, který je také na erbu švédského regionu Scania.
Počátky společnosti Scania se datují až do roku 1891, kdy byla ve švédském městě Södertälje založena továrna na výrobu železničních vagonů pod jménem Vagnfabriksaktiebolaget i Södertälje – nebo také krátce Vabis (švédsky "Továrna na vagony v Södertälje").
V roce 1900 byla založena společnost Maskinfabriksaktiebolaget Scania, která se původně zaměřovala na výrobu jízdních kol. O jedenáct let později se však sloučila se společností Vabis, a odstartovala tak výrobu osobních a nákladních automobilů ve městech Malmö a Södertälje.
V roce 1919 se výroba společnosti orientovala pouze na nákladní automobily. Po první světové válce však společnost kvůli nízké poptávce zbankrotovala. Ještě v témže roce však byla založena znovu, pod stejným jménem.
Již v roce 1935 se stala společnost Scania-Vabis generálním zástupcem společnosti Volkswagen ve Švédsku a hned následující rok představila svůj první vlastní dieselový motor. »  Scania - historie značky auta (dokončení článku)  »

Scania - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Scania:

Scania - historie značky auta (dokončení článku)

Následoval rychlý vývoj, kdy byl v roce 1939 představen vůz s jednofázovým dieselovým motorem – Royal, a v roce 1949 dieselový motor s přímým vstřikováním, který byl díky své trvanlivosti označován jako "motor na 400 000 kilometrů".
Během druhé světové války Scania vyráběla několik modelů pro švédskou armádu.
Společnost se začínala rozšiřovat a v 50. letech bylo zahájeno budování prodejní a servisní sítě v Evropě.
V roce 1957 pak se pak výroba rozšířila i do Brazílie, kde společnost začala produkovat nákladní vozidla. V 60. letech se k továrnám přidala také továrna na autobusy v Katrineholmu a továrna na kabiny v Oskarshamnu, obě ve Švědsku, v roce 1965 to pak byl montážní závod ve Zwolle v Nizozemsku.
Rok 1969 byl ve znamení nového nejvýkonnějšího motoru pro nákladní vozidla v Evropě - 14-litrového motoru V8 o výkonu 350 koní.
Ve stejném roce také došlo ke sloučení společnosti Scania-Vabis se švédskou společností Saab, která se zabývala výrobou letadel a automobilů, vznikla tak společnost Saab-Scania.
Další vývoj přinesl například otevření továrny ve městě Tucuman v Argentině a Angers ve Francii.
Osamostatnění společnosti přišlo v roce 1995, následující rok byl ve znamení zapsání na burze ve Stockholmu a v New Yorku.
Již v roce 2000 byl vyroben miliontý nákladní vůz.
Rok 2007 znamenal velký krok vpřed v ekologii. Společnost Scania odhalila nízkopodlažní hybridní etanolový městský autobus, jehož emise oxidu uhličitého byly sníženy až o 90 procent.
Hlavním vlastníkem společnosti je od roku 2008 společnost Volkswagen, která vlastní 68,6% rozhodovacích práv a 37,73% kapitálovou účastí.
Mimoto jsou důležitými akcionáři také švédská společnost Investor AB (která vlastní 20,1%), další firmy vlastněné rodinou Wallenberg (10,5%) a německá automobilka MAN (14,5 %). Dceřinnou společností mateřské firmy Scania je Scania Czech Republic s.r.o. Ta působí na českém trhu od roku 1994.
V současnosti vyrábí společnost Scania tyto modely:
nákladní vozy a speciální automobily:

  • P-series (řada P)
  • G-series (řada G)
  • R-series (řada R)


autobusy:

  • F-series (řada F) – s motory splňující emisní normy Euro 4
  • K-series (řada K) – splňují normy Euro 4/Euro 5
  • N-series (řada N) - normy Euro 4/Euro 5
  • OmniLink (řada CK-series) – městský autobus s motorem uloženým vzadu
  • OmniCity (řada CN-series) – městský autobus s příčně uloženým motorem
  • OmniExpress (řada LK-series) – meziměstský autokar


Scania je také jedním z nejzkušenějších výrobců dieselových motorů, které se vyvážejí do celého světa. Dodává motory nejen pro nákladní vozidla a autobusy, ale i pro námořní lodě a další různé průmyslové obory.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy Scania

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 16 inzerátů vozidel značky Scania.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Scania v naší databázi je vozidlo Scania R 450, LowDeck, Retarder, 7 kusů, r.v. 2015. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 1 934 790,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Scania z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Scania R 480, Euro5,hydraulika, retarder, r.v. 2011. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Scania, tak toto auto může být vaše za 603 790,- Kč.