Audi

>> zpět na značky
Audi

Auta značky Audi:

  • TT
  • 200
  • 90
  • A1
  • A4 Allroad
  • A6 Allroad
  • A7
  • Cabriolet
  • Coupé
  • Q2
  • Q3
  • Q4
  • Q6
  • Q8
  • Quattro
  • RS2
  • RS3
  • RS4
  • RS5
  • RS6
  • RS7
  • S2
  • S3
  • S7
  • SQ5
  • SQ7
  • SQ8
  • TT RS
  • TTS
  • V8

Audi - historie značky auta

Audi logo značky Sto let značky Audi
U zrodu značky Audi stál německý automobilový konstruktér August Horch (1868 – 1951). Horch pracoval od roku 1896 pro Karla Benze. V roce 1899 spoluzaložil v Ehrenfeldu v Kolíně nad Rýnem společnost A. Horch & Cie. První automobil Horch vyrobili v roce 1901. Měl dvouválcový, naležato uložený motor o výkonu 5 koní. Tento vůz slavil velké úspěchy a v roce 1904 byla zahájena jeho sériová výroba.
O rok později se firma přestěhovala do Reichenbachu a v roce 1904 se stěhovala znovu, tentokráte do poměrně vzdáleného saského města Zwickau (Cvikov). V roce 1909 August Horch, po neshodách s členy představenstva a dozorčí rady, svojí firmu opustil a ve Zwickau zakládá novou společnost. Tato společnost zpočátku nesla jméno August Horch Automobilwerke GmbH. Avšak po soudních sporech o jméno s původní firmou se v roce 1910 přejmenovala na Audi Automobilwerke GmbH. Audi! je latinským překladem německého výrazu horch! (česky slyš!). Použití tohoto latinského imperativu navrhl syn jednoho z obchodních partnerů Augusta Horcha, který studoval latinu a se zájmem sledoval diskuzi o novém názvu. Výroba aut začala v malých sériích na základě Horchovy zásady vyrábět pouze "dobré a silné vozy". Vítězství v rakouské Alpské Rallye v letech 1911 až 1914 proslavilo značku Audi v zahraničí. August Horch pracoval v továrně do roku 1920. Poté odešel na ministerstvo dopravy, ale zůstal nadále členem dozorčí rady Audi. Zajímavostí je, že tento průkopník automobilismu nikdy nebyl držitelem řidičského oprávnění.
První sériový automobil firmy Audi Automobilwerke GmbH vznikl v roce 1913 a nesl označení Wanderer. V roce 1921 Audi přišlo jako první s vozem, který měl řízení vlevo - typ Audi K. Levostranné řízení se velmi rychle prosadilo, protože v zemích, kde se jezdí vpravo, má řidič mnohem lepší přehled o protijedoucích vozidlech, hlavně při předjíždění. Z Audi se během několika málo let stala jedna z nejznámějších německých automobilových značek. »  Audi - historie značky auta (dokončení článku)  »

Audi - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Audi Q5 3,0 V6 TDI 190kW Quattro S-Lin Audi Q5 3,0 V6 TDI 190kW Quattro S-Lin

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Ha

433 999,- Kč

Audi RS6 Performance Nez.Top HUD Pano Audi RS6 Performance Nez.Top HUD Pano

ABS, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree,

3 304 959,- Kč

Audi Q7 4,2 V8 TDI 250kW 7-Míst DPH Audi Q7 4,2 V8 TDI 250kW 7-Míst DPH

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Ha

387 602,- Kč

Audi Q7 50 TDI Vzduch Tažné 5L-Záruka Audi Q7 50 TDI Vzduch Tažné 5L-Záruka

ABS, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree,

1 652 066,- Kč

Audi A5 3,0 V6 TDI Quattro S-Line 1.Ma Audi A5 3,0 V6 TDI Quattro S-Line 1.Ma

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Handsfree, Imobilizé

468 999,- Kč

Audi A5 3,0 TDI 207kW Quattro S-line Audi A5 3,0 TDI 207kW Quattro S-line

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, EDS, Elektrická

204 999,- Kč

Autosalony a autobazary Audi:

Auto Palace Vysočany

Prodej, servis - nové a ojeté vozy Autorizovaný partner Volvo, Volvo Selekt Volvo, Mercedes, Porsche

www.autopalace.cz | Praha 9, Poděbradská 1020/30

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

Autobazar Plazy s r.o.

prodej ojetých automobilů, autopůjčovna, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění

www.autobazarplazy.cz | Mladá Boleslav, Plazy 1

Autocentrum TOZDA s.r.o.

**Aktuální nabídka vozidel na www.autobazartozda.cz **Jsme už let na trhu ojetých

www.autobazartozda.cz | Jablonec nad Nisou 5, Belgická ul. 4791/6

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

B&B Cars 4You s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, pojištění, leasing

www.bbcars.eu | Rokycany, Plzeňská 968

CAR1 Vysokov

Dovoz, prodej a servis zánovních vozů prémiových značek. Skladem více než 50 vozů. Na vozy poskytujeme garanci ujetých kilometrů a původu vozu.

www.car1.cz | Vysokov, Vysokov 63

EuroAuto Partner, s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing,

www.euroautopartner.cz | Jihlava, Červený Kříž 286

G-car s.r.o. G-car s.r.o. - roční a nové vozy Audi, Škoda, VW

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autodoprava, výk

www.g-car.cz | Boršov nad Vltavou, Poříčí 851

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Brno

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 9:00 - 12:00

piamarket.cz | Brno, Řipská 13a

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - České Budějovice

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 8:00 - 12:00

piamarket.cz | České Budějovice, Okružní 2557

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Heller Ostrava

pondělí - pátek: 8:00 - 17:00 hod. sobota: 8:00 - 12:00 hod.

piamarket.cz | Ostrava - Moravská Ostrava, Cihelní 3160/49b

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Plzeň Bory

Prohlídku tohoto vozu včetně zkušební jízdy je možné po předchozí dohodě.

piamarket.cz | Plzeň - Bory, Podnikatelská 1

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Prosek

Po - Pá 8:00 - 18:00 So 9:00 - 13:00

piamarket.cz | Praha 8, Liberecká 12

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Smíchov

Po - Pá 8:00 - 18:00 So 9:00 - 13:00

piamarket.cz | Praha 5 - Smíchov, Vrchlického 31/18

Rakar,spol.s.r.o.

Prodej a dovoz kvalitních nehavarovaných automobilů z Německa. Písemná záruka kilometrů i původu.

www.RAKAR.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

SilverCars

1.3.2019 jsme pro vás otevřeli NOVÝ Showroom na adrese Rohanské Nábřeží 693/10, Praha 8 - RUSTONKA

www.silvercars.cz | Praha 8 - Karlín (RUSTONKA), Rohanské Nábřeží 693/10

Audi - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1928 získal většínu akcií Audi J. Rasmussen - vlastník jiné německé automobilky DKW. V roce 1932, během hospodářské krize, došlo z podnětu Saské státní banky (největšího věřitele) ke spojení firem Audi, DKW, Wanderer a Horch do společnosti Auto Union AG se sídlem v Chemnitz. Vzniklo také současné logo – propojením čtyř kruhů reprezentujících jednotlivé firmy, které se spojily. Toto logo se tehdy používalo jen na závodních vozech Auto Union. Automobilky dál vyráběly vozy pod svými jmény. Při závodech Grand Prix, byly vozy Auto Union Rennabteilung velmi úspěšné a směle konkurovaly Mercedesu. V roce 1937 dosáhl proudnicový Auto Union s výkonem 545 k poprvé na otevřené dálnici rychlosti více než 400km/h.
V té době měl velký úspěch malý vůz Audi resp. DKW Front, s dvoutaktním motorem DKW o obsahu 600 ccm. Byl to automobil s předním pohonem, dřevěnou konstrukcí a koženkovým čalouněním. Patřil tehdy k nejprodávanějším malým vozům v Německu. Spojení továren do unie se ukázalo jako velmi dobrý krok, protože společnost Auto Union se velmi dobře rozvíjela. Začala také, jako jedna z prvních továren, využívat výhody perfektního zvládnutí logistiky. Motory se vyráběly v závodě ve Zschopau, karoserie v Berlíně a kompletace vozů probíhala ve Zwickau. Auto Union také, opět jako jedna z prvních značek na světě, začala s tzv Crash testy. Jako testovací vozy sloužily různé modely DKW s plechovou, dřevěnou a plastovou karoserií. To umožňovalo zkoumat, jak se chovají různé typy karoserií, pokud dojde k nehodě.
Ihned po vypuknutí druhé světové války byly továrny Auto Union, tak jako většina německých výrobců, převedeny na válečnou výrobu. Během války byly proto často podrobeny těžkému bombardování, takže byly všechny vážně poškozeny. Vyráběla se zde mimo jiné obrněná vozidla Sd-Kfz 222 pro německý Wermacht.
Po obsazení rudou armádou v roce 1945, bylo vybavení továren demontováno a jako součást válečných reparací odvezeno do Sovětského svazu. Zbývající majetek společnosti byl vyvlastněn. Společnost Auto Union AG, Chemnitz byla v roce 1948 vymazána z obchodního rejstříku. Bývalá továrna Audi byla přeměněna na VEB Automobilwerk Zwickau. V roce 1949 začala znovu montovat předválečné modely. Tyto modely DKW byly přejmenovány na IFA F8 a F9. Vozy byly podobné jako jejich západoněmecké verze. Západní i východní modely byly vybaveny tradičními dvoutaktními motory DKW. Později se v tomto závodě vyráběly automobily značky Trabant.
V Západním Německu v bavorském Ingolstadtu byla v roce 1949 znovu obnovena společnost Auto Union. Za pomocí půjček od bavorské vlády a díky Marshallově plánu byla brzy zahájena výroba vozidel s předním pohonem a dvoutaktními motory. Vyráběly se zde také malé ale robustní motocykly o obsahu 125 ccm a malé dodávky DKW. Vozy z produkce Auto Union se až do šedesátých let vyráběly pod názvem DKW.
Po období, kdy se vlastníkem Auto Union stal Daimler-Benz, převzala továrnu v Ingolstadtu Volkswagen Group a s ní také práva na značku Auto Union. V šedesátých letech poklesla popularita dvoutaktních motorů, protože zákazníci začali dávat přednost atraktivnějším čtyřtaktním motorům. V roce 1965 se proto začaly do vozů DKW F102 montovat čtyřtaktní motory. Protože však značka DKW byla příliš spojená s dvoutaktními motory, přestal jí Volkswagen používat a vůz proto prodával pod označením Audi. Později vyráběné varianty tohoto modelu byly pojmenovány podle jejich výkonu jako Audi 60, 75, 80 a Super 90. Prodávali se až do roku 1972.
V roce 1969 se Auto Union sloučila s NSU, který sídlil v Neckarsulm poblíž Stuttgartu. V padesátých letech byl NSU největším světovým výrobcem motocyklů, ale později přešel k výrobě malých aut jako NSU Prinz. NSU se také zaměřil na nové rotační tzv. Wankelovy motory. Dnes se v závodě v Neckarsulm vyrábějí větší modely Audi A6 a Audi A8 a také výkonné vozy Audi R8 a automobily řady RS. Po sloučení byla společnost přejmenována na Audi NSU Auto Union AG. (později v roce 1985 byl název zkrácený na Audi AG). Začala tak renesance značky Audi. V roce 1970 představil Volkswagen značku Audi také v USA.
V březnu 1980 vzbudilo na ženevském autosalonu velkou pozornost sportovní kupé Audi quattro se systémem stálého pohonu všech čtyř kol. Poprvé tak byl nabízen vysoce výkonný vůz s pohonem všech kol. Tento typ pohonu byl do té doby používán jen u nákladních a terénních vozů. V roce 1986 demonstruje Audi schopnosti svého systému quattro. Vůz Audi 100 CS tehdy vyjíždí vzhůru na skokanský můstek. Stálý pohon všech kol v Audi quattro slavil celosvětové úspěchy také v motoristickém sportu a postupně byl zaveden u dalších modelů Audi.
Jako první sériově vyráběný automobil s hliníkovou karoserií bylo v roce 1994 představeno Audi A8. Od té doby se začalo používat označení A4, A6, A8 pro jednotlivé modely. Začátkem roku 2006 zavedlo Audi technologií bílých LED světel pro denní svícení. LED diody se poprvé objevily na Audi S6 a od té doby se rozšířily na všechny modelové řady. Výrazný tvar těchto světel se také stal jakýmsi poznávacím znamením charakteristickým pro značku Audi.
Dnes je firma Audi jedním z největších výrobců automobilů v Evropě. Její výrobky patří k nejkvalitnějším a nejbezpečnějším na světě. Audi vždy vítězilo před ostatními díky náskoku v technice, inovacemi v nápadech a skvělým dílenským zpracováním. V současnosti má značka Audi své výrobní závody nejen v Německu v Inglolstadtu a Neckarsulm, ale také v maďarském Györu, na Slovensku v Bratislavě a v belgickém Bruselu. Vozy Audi se také montují v Bosně a Hercegovině v Indii a Číně.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1147 inzerátů vozidel značky Audi. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta A4, A6, A3, Q7 a Q5. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů A4, A6, A3, Q5 a Q7.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Audi v naší databázi je vozidlo Audi RS GT MOŽNOST PRONÁJMU, r.v. 2023. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 956 973,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Audi z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Audi Q5 3,0 V6 TDI 190kW Quattro S-Lin, r.v. 2015. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Audi, tak toto auto může být vaše za 433 999,- Kč.