Ferrari

>> zpět na značky
Ferrari

Auta značky Ferrari:

  • 195
  • 206
  • 208
  • 246
  • 250
  • 275
  • 288
  • 308
  • 328
  • 330
  • 348
  • 365
  • 400
  • 412
  • 458
  • 599
  • 612
  • 750
  • Barchetta
  • California
  • Challenge
  • Daytona
  • Dino GT4
  • Enzo Ferrari
  • F355
  • F360
  • F430
  • F456
  • F458
  • F50
  • F512
  • F550
  • F575
  • FF
  • GT
  • Maranello
  • Modena
  • Mondial
  • Superamerica
  • Testarossa

Ferrari - historie značky auta

Ferrari logo značky Počátky italské automobilky Ferrari sahají do roku 1929, kdy Enzo Ferrari (1898 - 1988) založil v Modeně společnost Scuderia Ferrari. Tato společnost byla určená k sponzorování amatérských automobilových jezdců. Sám Enzo neměl vůbec v úmyslu automobily vyrábět, dohnala ho k tomu až potřeba financovat svůj závodní tým Scuderia. Až do roku 1937 Ferrari připravoval a úspěšně pomáhal mnoha závodním jezdcům firmy Alfa Romeo. V následujícím roce byl zaměstnán jako šéf závodního týmu Alfy.
V roce 1940 byla automobilka Alfa Romeo kvůli válečným potřebám částečně zestátněna. Převzetí státem se ale nedotklo divize, řízené Ferrarim. Enzo Ferrari nesměl kvůli smlouvě s Alfou Romeo po dobu čtyř let závodit, a tak přeměnil svou společnost Scuderia Ferrari na Auto Avio Costruzioni Ferrari, která vyráběla stroje a díly pro letectví. Během tohoto nezávodního období vyrobil Ferrari pouze jediný typ závodního vozu - Tipo 815. Vyrobil jej pod označením SEFAC (Scuderia Enzo Ferrari Auto Corse) a byl to v podstatě první automobil Ferrari. Vůz byl představen v roce 1940 v závodě Mille Miglia. Byly vyrobeny pouze dva prototypy a řídili je Lotario Rangoni a Alberto Ascari. Díky válce ale nebyla v tomto závodě velká konkurence. »  Ferrari - historie značky auta (dokončení článku)  »

Ferrari - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Ferrari  ACC*360*ADAS*LIFT*ZÁRUKA* Ferrari ACC*360*ADAS*LIFT*ZÁRUKA*

ABS, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Elektrická okna 2x,

5 205 785,- Kč

Ferrari  T*GRIGIO TITANIO*CARBON*JBL* Ferrari T*GRIGIO TITANIO*CARBON*JBL*

ABS, Asistent-parkovací, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree, Kamera parko

4 499 000,- Kč

Ferrari Ostatní TRIBUTO, LIFT, CERAMIC, CARBON Ferrari Ostatní TRIBUTO, LIFT, CERAMIC, CARBON

ABS, AirBag 4x, Alarm, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, EDS, Imobilizér, Klimatizace dig. dvouokruhová, Klimatizovan

8 299 900,- Kč

Ferrari  Ferrari

Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Nabíječka telefonů bezdrátová, Podvozek regulace tuhosti, Pohon 4x4, Převodovka automatická, Sedadla el. nast

11 727 273,- Kč

Ferrari  Lift, 360 kamera Ferrari Lift, 360 kamera

Převodovka automatická, Sedadla potah Kožené potahy

7 289 256,- Kč

Ferrari  Spider Ferrari Spider

Pohon 4x4, Převodovka automatická

14 338 843,- Kč

Autosalony a autobazary Ferrari:

Ferrari - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1943 Ferrari přemístil továrnu do Maranella, kde působí dodnes. V roce 1944 byla továrna bombardována ale o dva roky později byla přestavěna a přibyly i nové provozy pro výrobu silničních vozů.
První skutečný závodní vůz vyrobil Ferrari až v roce 1948 a byl jím model 125 S, který byl poháněn dvanáctiválcovým vidlicovým motorem o objemu 1,5 litru. I přes Enzovu "nelibost" k zákazníkům (považoval je za lidi, kteří si jeho vozy kupují kvůli prestiži a ne kvůli technickým a sportovním výkonům) se vozy Ferrari dobře prodávaly a rychle získaly pověst výjimečných automobilů. Jejich výkony v té době převyšovaly jen vozy španělské firmy Pegaso, která však později zanikla.
V šedesátých letech se dostala automobilka do finančních potíží, které v roce 1969 vyřešila až společnost Fiat, která odkoupila padesát procent akcií. Umožnil tím Ferrari v podstatě neomezené financování svých aktivit.
V roce 2005 činila produkce téměř 5 000 vozů. V současné době patří firma skupině Fiat Group, která má 85% podíl, dále společnosti Mubadala Development Company s pěti procenty a Enzův syn Piero Ferrari vlastní 10%.
Pojmenování modelů Ferrari se v průběhu času měnilo. Zpočátku bylo značeno trojmístným číslem, které značilo objem jednoho válce motoru. Tento způsob označování se u dvanáctiválcových modelů udržel až do devadesátých let. Od šedesátých let se také používá trojmístné označení složené z objemu motoru a počtu válců.
Silniční vozy Ferrari jsou známé také díky svému skvělému designu. Ten navrhovala nejlepší návrhářská studia, jako jsou Pininfarina, Scaglietti, Bertone, Touring, Ghia, a Vignale. Vozy Ferrari, se vzepřeným koněm ve znaku, se staly nezbytným doplňkem nejbohatších lidí, symbolem jejich image a stavu jejich bankovního účtu.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy Ferrari

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 36 inzerátů vozidel značky Ferrari. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta F430, FF, F550, 599 a F512. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 288, California, Maranello, 599 a Dino GT4.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Ferrari v naší databázi je vozidlo Ferrari , r.v. 2022. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 31 818 182,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Ferrari z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Ferrari T*GRIGIO TITANIO*CARBON*JBL*, r.v. 2017. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Ferrari, tak toto auto může být vaše za 4 499 000,- Kč.