Renault

>> zpět na značky
Renault

Auta značky Renault:

  • Alaskan
  • Alpine
  • Avantime
  • CLM
  • Captur
  • Expres
  • Fluence
  • Fuego
  • Grand Modus
  • KERAX
  • Kadjar
  • Latitude
  • Magnum
  • Major
  • Manager
  • Maxity
  • Messenger
  • Midliner
  • Midlum
  • P 1400
  • Premium
  • R11
  • R14
  • R18
  • R20
  • R25
  • R30
  • R4
  • R5
  • R6
  • R9
  • Rapid
  • SISU
  • Spider
  • Talisman
  • Twizy
  • Wind

Renault - historie značky auta

Renault logo značky Renault SA je francouzský výrobce automobilů, který vyrábí osobní automobily, dodávky, nákladní automobily, autobusy a traktory. Vzhledem k jeho alianci s Nissanem je v současné době čtvrtým největším výrobcem automobilů. Centrála je ve městě Boulogne-Billancourt. Renault vlastní rumunského výrobce automobilů Dacia a korejského výrobce automobilů Renault Samsung Motors. Dosud nejúspěšnější auto společnosti Renault je model Clio. Společnost Renault je známa pro své četné revoluční návrhy, bezpečnostní technologie a také svou účastí na automobilových závodech.
Společnost založil francouzský průmyslník Louis Renault (1877 – 1944) a jeho bratři Marcel a Fernand v roce 1899 pod názvem Société Renault Freres. Louis byl veselý, ctižádostivý mladý inženýr, který již navrhnul a postavil několik modelů aut. Spojil se se svými bratry, kteří získali své obchodní dovednosti, když pracovali pro jejich otce v textilní firmě. Zatímco Louis měl na starosti návrhy a výrobu, Marcel a Fernand se starali o vedení společnosti.
První automobil byl Renault Voiturette 1CV a byl prodán příteli jejich otce. Zákazník si s vozem ale nejdříve zajel zkušení jízdu, koncem prosince 1898. Byl ohromen tím, jak toto malé vozidlo jezdilo a jak se ovládalo, tak se rozhodl ho koupit.
Bratři okamžitě pochopili, jakou by získali publicitu pro své vozy účastí v automobilových závodech. Téměř okamžitě dosáhli prvních úspěchů a rychle tím šířili povědomí o svých vozidlech. Louis a Marcel závodili svými firemními vozy. Marcel v roce 1903 v závodě Paříž – Madrid zemřel při tragické nehodě. Po této smutné události už Louis Renault sám nikdy nezávodil, ale společnost Renault se závodů účastnila dále. Jejich tým v roce 1906 vyhrál první Grand Prix s vozidlem Renault 90CV AK. »  Renault - historie značky auta (dokončení článku)  »

Renault - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Renault Clio 1.2i - 54KW LIMITED GRANDTOUR Renault Clio 1.2i - 54KW LIMITED GRANDTOUR

ABS, AirBag 4x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počít

199 000,- Kč

Renault  RS-Line 1.3 TCe 103 kW automat Renault RS-Line 1.3 TCe 103 kW automat

ABS, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Kli

699 990,- Kč

Renault Clio RS-LINE 1.3 TCe 103 kW manuál Renault Clio RS-LINE 1.3 TCe 103 kW manuál

ABS, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Kli

414 990,- Kč

Renault Kadjar Intens 1.3 TCe 117 kW automat Renault Kadjar Intens 1.3 TCe 117 kW automat

ABS, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Kli

399 990,- Kč

Renault Grand Scenic 1.4 TCe  7 míst Renault Grand Scenic 1.4 TCe 7 míst

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální,

129 900,- Kč

Renault Grand Scenic 1.4 TCe Dynamique Renault Grand Scenic 1.4 TCe Dynamique

ABS, AirBag 6x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Klimatizovaná přihrádka, Navigace GPS, Palubní počítač, Pr

119 900,- Kč

Autosalony a autobazary Renault:

AUTO BZONEK - mezi Bílovcem a Studénkou

Autobazar a servis ojetých vozidel Specializace na značky Renault a Peugeot Prodej, protiúčet Leasing, splátkový prodej, úvěr

www,autobzonek.cz | Velké Albrechtice, spojnice Bílovec - Studénka

AUTO KOUT CENTRUM spol. s r.o.

 

www.autokout.cz | Brandýs nad Labem, Pražská 1820

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

TomakoTrade s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku

www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76

Renault - historie značky auta (dokončení článku)

Když ze společnosti ze zdravotních důvodů v roce 1906 odešel Fernand, Louis převzal plnou kontrolu nad společností. Renault se začal velice brzy věnovat inovacím. V roce 1899 vyrobil Renault svůj první sedan. V této době byly automobily luxusním zbožím. Nejnižší cena Renaultu byla 3.000 franků, což je částka, kterou průměrný dělník v té době vydělal za 10 let. Do doby před první světovou válkou už Renault vyráběl vyráběl jak osobní automobily, tak taxíky, autobusy a nákladní a užitková vozidla. Společnost také vyvážela své motory do Ameriky. Během první světové války se Renaul přeorientoval na výrobu munice, vojenských letadel a vozidel. Po první světové válce byl vyznamenán Řádem čestné legie za úspěšné návrhy vojenské techniky, zejména revoluční tank Renault FT-17.
Louis Renault po roce 1918 zvětšuje portfolio své společnosti a začíná vyrábět zemědělské a průmyslové stroje. Nicméně, Renault se hlavně snažil soustředit na stále populárnější malá, cenově dostupné "lidové automobily".
Automobily Renault, vyráběné před první světovou válkou, měly výrazný tvar přední části vozu, který byl způsobem umístěním chladičem za motorem, tzv. "uhlák". Tato vozidla se vyráběla až do dvacátých let. Později už vozidla Renault měla chladič klasicky vpředu. Také symbol na kapotě se v roce 1925 změnil z původního kruhového na známý a dodnes používaný tvar diamantu. Renault své modely představoval na pařížském autosalonu, který se konal vždy v září nebo říjnu. To vedlo k mírnému zmatení identifikace vozidel. Např. model "1927" byl většinou vyráběn v roce 1928 apod.
Renault v té době vyrábí celou škálu vozidel od malých až po velké. Např. v roce 1928 vyrobil Renault 45 809 vozů. Jednalo se o 7 různých modelů, počínaje 6cv, 10cv, Monasix, 15cv, Vivasix, 18/24cv a 40 cv. Vyráběla se celá škála karoserií, celkem 8 různých typů. Nejdražším typem byly uzavřené automobily, zatímco např. roadstery a tzv. torpéda byly nejlevnější.
Pro Renault se stalo velice důležité působení v Londýně od roku 1928. Britský trh byl poměrně velký a odtamtud byla odesílána vozidla do kolonií. Do kolonií se prodávaly vozy se zvýšeným podvozkem, vylepšeným chlazením a také různé speciální nástavby. Vývozy do USA v té době klesly téměř na nulu z jejich vysokých hodnot před první světovou válkou. Vůz Renault NM 40cv Tourer stál v USA přes 4.600 amerických dolarů, tedy skoro stejně jako V12 Cadillac Tourer. Uzavřené sedmisedadlové limuzíny Renault měli základní cenu od 6.000 dolarů a byly tak mnohem dražší než např. limuzína Cadillac.
Velké vozy označované jako "de Grand Luxe Renault" byly vyráběny v omezeném množství ve dvou hlavních typech jako šesti a osmiválec. Šestiválcové modely roku 1927 Renault Grand NM, PI a PZ představily novinku - třípérovou zadní nápravu, která výrazně pomáhala stabilitě vozu, což bylo třeba, protože některé modely dosahovaly rychlostí nad 140 km/h. V roce 1929 byl na trh uveden osmiválec Renault Reinastella. Tato modelová řada se stále vylepšovala, až vyústila v roce 1939 v model Suprastella.
Vozy Grand Renault byly postaveny se značným využitím hliníku. Motory, brzdy, převodovky, podlahy, stupačky a všechny vnější karoserie byly z hliníku. Díky tomu se jich zachovalo velmi málo, protože během války se jich většina rozebrala na kovový šrot.
Poté, co Francie roku 1940 kapitulovala, Louis Renault odmítl vyrábět tanky pro nacistické Něměcko, které převzalo vládu nad jeho továrnami. Místo toho začak vyrábět nákladní vozy pro německé okupanty. Prozatímní vláda Francouzské republiky ho na konci války obvinila z kolaborace s německými okupanty a při osvobozování Francie v roce 1944 byl zatčen. Zemřel ve vězení dříve, než stačil být vypracovat svojí obhajobu. Pozdější pitva ukázala, že měl zlomený vaz, což naznačuje, že byl zavražděn. Jeho průmyslová aktiva byla zabavena vládou Francie. Závody Renaultu byly znárodněny.
V letech bezprostředně následujících po znárodnění, zažil Renault něco jako obrození, zejména díly modelu 4CV s motorem vzadu, který byl vyvinut ještě Louisem Renaultem, ale začal se vyrábět až v roce 1946. Tento vůz dokázal konkurovat ostatním autům, jako např. Morris Minor a Volkswagen Brouk. Jeho úspěch (více než půl milionu prodaných vozů) mu zajistil, že zůstal ve výrobě až do roku 1961. V tuto dobu se také vyráběl velký dvoulitrový čtyřválec - Renault Fregate. Nicméně i přes úspěch svých modelů zasáhly společnost Renault pracovní nepokoje a stávky, které pokračovaly až do osmdesátých let.
Nástupce vozu 4CV Renault Dauphine se prodával velice dobře. Firma rozšířila výrobu a prodej do dalších zahraničních států, včetně Afriky a Severní Ameriky. V Severní Americe se však tento vůz neprodával moc dobře. V roce 1960 tam už byl považován za zastaralý. Ve snaze oživit své úspěchy Renault představil nové dva vozy, které se měly stát fenomeně úspěšnými – Renault 4 a Renault 8 v letech 1961 a 1962. Výroba modelu R4 pokračovala až do roku 1992. Větší Renault 10, který měl také motor vzadu, následoval úspěšnost Renaultu R8, ale byl to poslední model Renaultu s motorem umístěným vzadu. Společnost dosáhla úspěchu také s modernějším Renaultem 16, uvedeným na trh v roce 1966. Byl to první hatchback na světě, který byl větší než kategorie mini. Následoval menší model Renault 6, v podobném stylu jako R16.
Společnost Renault, která byla ohrožena stejně jako všechny ostatní automobilky během energetické krize v sedmdesátých letech, se dále rozšiřovala a pronikla i do jihovýchodní Asie. Krize také u Renaultu vyvolala pokus o dobytí severoamerického trhu, který ale později skončil fiaskem. Renault zakládá dceřiné společnosti ve východní Evropě, především Dacia v Rumunsku a Jižní Americe (z nichž mnohé zůstaly aktivní až do dnešních let).
V polovině roku 1960 byl založen australský Renault v Heidelbergu, Melbourne. Vyráběly se tam modely R8, R10, R12 a R16, sportovní R15, R17 kupé, R18 a R20. Zajímavé je, že australský Renault také montuje Peugeoty. Od roku 1977 se zde montovaly, na základě smlouvy s Fordem, vozy Ford Cortina. Vypovězení této smlouvy vedlo v roce 1981 k uzavření závodu.
V USA Renault vytvořil partnerství s AMC a koncem roku 1979 nakoupil minoritní podíl akcií této firmy. V době kdy AMC mělo zahájit výrobu modelu Jeep XJ Cherokee, upadaly prodeje terénních modelů a automobilka AMC čelila nebezpečí bankrotu. Renault půjčil AMC hotovost a tím automobilku zachránil. Tím získal kontrolního podíl 47,5% ve společnosti. Renault potom rychle nahradil vedení AMC vlastními lidmi. Výsledkem partnerství Renaultu s AMC bylo zahájení prodeje vozů Jeep v Evropě.
Prodeje osobních automobilů Renault v USA nebyly ve srovnání s vozy Jeep tak úspěšné. Jednou z výjimek byl Renault Alliance (amerikanizace verze Renault 9), který byl poprvé uveden na trh v roce 1983. Byl montován v závodech AMC ve Wisconsinu. Po Alliance přišel model Encore (US verze Renaultu 11). Vozy vyrobené ve Wisconsinu se však brzy staly terčem stížností zákazníků kvůli své špatné kvalitě a prodeje se propadly.
Posléze po atentátu na předsedu Renaultu, Georgese Besse, v roce 1987 byl AMC prodán Chrysleru. Model Renault Medallion, ve verzi sedan i dodávka, byl v USA prodáván v letech 1987 – 1989 prostřednictvím dealerství Jeep-u. Nicméně po roce 1989 už nebyly do Spojených států dováženy žádné další modely Renaultu.
building Renault's reputation, but at the same time the company suffered from poor product quality which reflected badly in the image of the brand and the ill-fated Renault 14 is seen by many as the culmination of these problems in the early 1980s.
Na přelomu 70. a 80. let Renault zvýšil svojí angažovanost v motoristickém sportu se svými novými vynálezy, jako byly turbodmychadla u vozů Formule 1. Design osobních vozidel byl také revoluční – Renault Espace byl jedním z prvních vozů MPV (minibus) a během dalších dvou desetiletí zůstal asi nejznámějším zástupcem této třídy v Evropě. Dále druhá generace Renaultu 5, auto s oceněním Evropské auto roku. A také Renault 9 a luxusní Renault 25. Všechny tyto modely byly představeny začátkem osmdesátých let. Díky těmto modelů se pověst Renaultu stále zlepšuje. Ale ve stejné době začíná společnost sužovat špatná kvalita výrobků, cože se bohužel odráží ve špatném image značky. Vyvrcholením všech těchto problému je nešťastný model Renault 14, sužovaný mnoha nemocemi.
Přestože vozy Renaultu jsou jak na silnici, tak i na závodní dráze převážně úspěšné, Renault ztrácí miliardy franků měsíčně a v roce 1984 vykazuje schodek ve výši 12,5 miliardy. Francouzská vláda zasáhla a dosadila do čela společnosti Georgese Besse. Ten začal dramaticky snižovat náklady, odprodávat nepotřebný majetek společnosti, stáhl značku Renault téměř zcela z motoristických sportů a také propustil mnoho zaměstnanců. Tímto se podařilo do roku 1986 snížit schodek na polovinu, ale Georges Besse byl v listopadu roku 1986 zavražděn komunistickou teroristickou skupinou Action Directe. Nahradil ho Raymond Lévy, který pokračoval ve stejném duchu jako Besse, dál snižoval schodek společnosti a výsledkem bylo, že na konci roku 1987 byla společnost více méně finančně stabilizovaná.
Finančně revitalizovaný Renault uvedl na trh začátkem devadesátých let několik nových úspěšných vozů, včetně velmi úspěšného modelu Renault Clio, který nahradil předchozí model Renault 5, dále druhou generaci Espace, vylepšené Twingo, Renault Laguna a Renault 19. V polovině roku 1990 byl Renault Mégane, což byl následník R19, prvním automobilem, který dosáhl v hodnocení EuroNCAP čtyřhvězdičkového ohodnocení, což bylo v této době nejvyšší možné hodnocení bezpečnosti cestujících. V roce 1996 byl představen Renault Mégane Scénic.
V roce 1996 se dospělo k rozhodnutí, že společnosti škodí, že je vlastněná státem a Renault byl privatizován. Nově nabytá nezávislosti umožnila společnosti se orientovat znovu více do východní Evropy a jižní Ameriky, včetně vybudování nové továrny v Brazílii a modernizace infrastruktury v Argentině a Turecku. Také to znamenalo konec úspěšné účasti Renaultu v závodech Formule 1. Renault v roce 1999 vytvořil alianci se společností Nissan Motor. Francouzská vláda i nadále vlastní v Renaultu 15,7% akcií.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1242 inzerátů vozidel značky Renault. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Megane, Clio, Master, Scenic a Captur. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Scenic, Megane, Kangoo, Clio a Espace.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Renault v naší databázi je vozidlo Renault KERAX 8x4 bordmatik sklopka, r.v. 2021. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 2 199 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Renault z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Renault T 460-Standart Hydraulika E6, r.v. 2014. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Renault, tak toto auto může být vaše za 499 000,- Kč.