Honda Accord

>> zpět na Honda
Honda

Auta značky Honda:

  • Accord
  • CBR
  • CR-V
  • CRX
  • Civic
  • HR-V
  • Jazz
  • Prelude
  • 599
  • 919
  • ANF Innova
  • Aerodeck
  • Ape
  • Benly
  • Big Red
  • CB
  • CBF
  • CR-Z
  • CRB
  • CRF
  • City
  • Concerto
  • Deauville
  • Dio Cesta
  • Dominator
  • Dream
  • Dylan
  • Element
  • Elite
  • FMX 650
  • FR-V
  • Fit
  • Foresight
  • Forza
  • FourTrax
  • Gold Wing
  • Gorilla
  • Gyro Canopy
  • Helix
  • Hornet
  • Insight
  • Integra
  • Lead
  • Legend
  • Logo
  • Metropolitan
  • Monkey
  • NSR
  • NSX
  • NX
  • Odyssey
  • PS
  • Pan European
  • Pantheon
  • Pilot
  • Rebel
  • Reflex
  • Ridgeline
  • Ruckus
  • S 2000
  • SH
  • SLR 650
  • SP
  • Shadow
  • Shuttle
  • Silver Wing
  • Sky
  • Smart Dio
  • Steed
  • Stream
  • Super Cub
  • TRX
  • Today
  • Transalp Travel
  • V65 Magna
  • VFR
  • VLX
  • VT
  • VTR
  • VTX
  • Valkyrie
  • Varadero
  • Vigor
  • XL
  • Zoomer

Honda Accord - historie značky auta

Honda Accord logo značky Honda Accord je řada automobilů střední velikosti, které vyrábí automobilka Honda od roku 1976 a prodává je na trzích po celém světě.
Při výrobě vozu se Honda rozhodla pro jméno Accord, protože tím chtěla vyjádřit touhu po harmonickém spojení mezi lidmi, společností a automobily.
První generace Hondy Accord byla zavedena na trh 7. května 1976 ve verzi tří-dvéřový hatchback s motorem o výkonu 68 koní (51 kW).
V roce 1982 se Accord, do té doby vyráběný v továrně Sayama v Japonsku, stal prvním vozem japonské automobilky, který se začal vyrábět v USA. Konkrétně v Marysvillu v Ohiu. Dále se Accord vyráběl, nebo vyrábí na Novém Zélandu, v Anglii, Číně, a Thajsku.
Accord se stal velmi úspěšným, a to zejména v USA, kde byl po patnáct let (1982–97) nejlépe prodávaným japonským autem. V letech 1991 a 2001 se pak stále držel na vrcholu prodejnosti s přibližně deseti miliony prodanými vozy.
V různých odborných testech byla Honda Accord oceňována jako jedno z nejspolehlivějších aut na světě. Accord byl také během historie svého prodeje nabízen v mnoha různých karosářských a modelových variantách. Auto se od roku 1976 až do roku 1981 prodávalo pouze jako kompaktní hatchback. Následovalo rozšíření modelové řady o varianty sedan, coupé a kombi.
Accord byl větší než Honda Civic, a díky rozumné velikosti a dobré ekonomice se velmi dobře prodával. Bylo to první japonské auto, které mělo ve standardní výbavě prvky jako látkové potahy, otáčkoměr, AM/FM rádio a další.
V roce 1978 byla do nabídky přidána výbavová verze LX, která měla navíc klimatizaci, digitální budíky a posilovač řízení. O rok později byl přidán čtyř-dveřový sedan o výkonu 72 koní (54 kW). Následovaly mírné úpravy motorizace, a v roce 1980 byla dvoustupňová poloautomatická převodovka nahrazena převodovkou třístupňovou. Čtyř-dveřový a LX model prošly mírnýní kosmetickými úpravami.
V roce 1981 byl do nabídky přidán model SE s kůží potaženými sedadly a elektricky ovládanými okny. Honda Accord soutěžila s japonskými rivaly jako Toyota Corona, Nissan Stanza, Mazda Capella a Mitsubishi Galant. »  Honda Accord - historie značky auta (dokončení článku)  »

Honda Accord - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Honda Accord 2.2 i-DTEC TOURER+1.MAJ+SERVIS Honda Accord 2.2 i-DTEC TOURER+1.MAJ+SERVIS

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Kůže, Navigace GPS, Ostřikov

218 000,- Kč

Honda Accord 2.2 i-CTDi Honda Accord 2.2 i-CTDi

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Senzor

150 000,- Kč

Honda Accord 2.0 16 V Serv.kniha,ČR Honda Accord 2.0 16 V Serv.kniha,ČR

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Volant multifunkčn

135 000,- Kč

Honda Accord 2.2 i-DTEC Serv.kniha Honda Accord 2.2 i-DTEC Serv.kniha

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kůže, Ostřikovač světel, Palubní počítač, Převodo

270 000,- Kč

Honda Accord 2.0 i Honda Accord 2.0 i

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Kůže, Ostřikovač světel, Palubní počítač, Protiskluzový systé

259 000,- Kč

Honda Accord 2.2 i-DTEC Serv.kniha Honda Accord 2.2 i-DTEC Serv.kniha

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Sedadla

245 000,- Kč

Autosalony a autobazary Honda:

ACURA spol. s r. o.

autorizovaný dealer značek Kia, Honza

www.acura.cz | Chomutov, Vinohradská 5647

Auto Hulan

prodej OA,výkup,prodej na leasing,úvěr, odtahová služba 1-2vozy.

www.autohulan.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647

AUTOCENTRUM JAN ŠMUCLER s.r.o

Telefon: VOLEJTE ZDARMA 800 900 703,otevřeno 7 dní v týdnu 9-19 Mobil: +420 721 522 570, Pobočka: Plzeň, Borská 59

www.smucler.cz | Horšovský Týn, J.Jindřicha 273

Autocentrum KOM

NOVINKA veškerý servis a diagnostika klimatizačních jednotek

www.komauto.cz | Tišnov 3, Olbrachtova 903

autoDukla s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy

www.hondapardubice.cz | Pardubice, kpt. Nálepky 2674

Honda Accord - historie značky auta (dokončení článku)

Druhá generace Hondy Accord debutovala 22. září 1981 v Japonsku a Evropě, a v roce 1982 v Severní Americe. V Japonsku byl zároveň s novou generací Hondy Accord spuštěn prodej sesterského modelu Honda Vigor.
Druhá generace byla také postavena na platformě FF, měla ale modernější interiér i exteriér. Mechanicky však byla velmi podobná původní generaci a také byla vybavená motorem EK1 CVCC o objemu 1,75 litrů a výkonu 75 koní (56 kW). Spotřeba paliva ale byla snížena o téměř 15%.
Nabízené motory byly tyto:

  • 1.6 L EL1 I4
  • 1.6 L EZ I4
  • 1.8 L EK1 I4
  • 1.8 L ES2 I4
  • 1.8 L ES3 I4


Honda Accord se stala jedním z nejspolehlivějších vozů na trhu v USA, a tuto pozici si drží dodnes.
V roce 1983 byla automatická převodovka vylepšena, nyní měla čtyři stupně, manuální pětistupňová převodovka zůstala nezměněna.
Na konci tohoto roku byla Honda Accord mírně přepracována. Došlo k upravení interiéru, exteriéru a výbav. Nabízené verze výbavových balíčků se lišily trh od trhu.
Třetí generace Accordu byla představena v Japonsku 4. června 1985 a v Evropě a Severní Americe v roce 1986. Tato generace Accordu se stala první Hondou, která měla přední i zadní dvojité zavěšení. Přestože byl tento způsob zavěšení dražší než tradiční zavěšení MacPherson, byl také stabilnější a zajišťoval vozu lepší ovládání.
Honda Accord byla v Japonsku dodávána s motory A18A, B18A a B20A, v Evropě A16A1, A20A2, A20A4, B20A2 a B20A8 a v Severní Americe A20A1 a A20A3.
Objemy a výkony motorů auta byly následující:

  • 1.6L A16A1 I4, 88 hp (66 kW)
  • 1.8L A18A I4, 110 hp (82 kW)
  • 1.8L B18A I4, 100 hp (75 kW)
  • 2.0L A20A1/A20A2 I4, 98 hp (73 kW)
  • 2.0L A20A3/A20A4 I4, 120 hp (89 kW)
  • 2.0L B20A I4, 160 hp (119 kW)
  • 2.0L B20A2 I4, 142 hp (106 kW)
  • 2.0L B20A8 I4, 133 hp (99 kW)


V roce 1990 byla na trh zavedena třetí generace Hondy Accord. Auto bylo nyní ještě větší než předchozí generace. V Severní Americe byla verze sedan jedním z prvních modelů s optickými reflektory s čirými čočkami, které nahradily tradičnější čočky s rozptýleným osvětlením.
Pro tuto generaci Honda přišla s mechanickým vylepšením auta, vozy pro Severní Ameriku byly vybaveny 2,2 litrovým 16-ventilovým motorem, který nahradil původní motor 2.0 l 12-v. Inženýři Hondy také snížili hluk a vibrace modelu.
V USA bylo upuštěno od výbavových verzí LX-i a SE-i, a byly nahrazeny verzemi DX, LX a EX. V Kanadě to pak byly LX, EX a EX-R. Verze DX a LX byly vybaveny čtyřválcovým motorem o výkonu 125 koní (93 kW), zatímco EX z let 1990-91 získala motor o výkonu 130 koní (97 kW). Verze LX měla stejné vybavení jako předchozí generace včetně klimatizace, elektricky ovládaných oken, dveřních zámků a zpětných zrcátek.
Kvůli zpřísnění bezpečnostních požadavků NHTSA byly všechny modely Accord z let 1990 a 1991 prodávány v USA s ramenním bezpečnostním pásem.
Honda Accord z roku 1991 se stala druhým nejkradenějším typem ojetého auta v USA, hned za Hondou Civic.
V roce 1992 Honda Accords prošla faceliftem. Bylo upuštěno od verze SE a dále došlo k úpravám motorizací, výbav a designu.
O rok později Honda představila limitovanou edici sedanu k příležitosti desátého výročí produkce Accordu na severoamerickém trhu. Model byl založený na verzi Accord LX, ale měl některé nadstandardní prvky.
Čtvrtá generace Hondy Accord je příbuzná k modelům Honda Ascot, Honda Ascot Innova, Honda Inspire, Acura Vigor a Rover 600.
V roce 1994 byla představena pátá generace, která byla širší, ale kratší a zůstala tak v segmentu vozidel střední velikosti v Severní Americe.
V USA zůstaly výbavové verze DX, LX a EX, v Kanadě LX, EX a EX-R. Pětistupňová převodovka zůstala nezměněná, ke změně došlo u čtyřstupňové automatické převodovky.
Všechny modely Accordu získaly ergonomičtější interiér a vylepšení pasivní bezpečnosti. V roce 1994 byl Accord znovuzvolený jako Motor Trend Import Car of the Year.
O rok později začal Accord využívat motor V6 2.7L C27 z první generace Acury Legend. V roce 1995 pak byl Accord mírně poupraven.
V roce 1996 Accord prošel obvyklým faceliftem, získal kulatější nárazníky a upravenou přední a zadní část, zároveň se také vyráběl speciální model ke 20. výročí zavedení modelu Hondy Accord do výroby.
V roce 1997 pak Honda představila verzi Special Edition, která byla nabízena ve třech barvách.
Nabízené modely páté generace Hondy Accord byly tyto:

  • 1.8 L F18B I4 (CD3)
  • 2.0 L F20B I4 (CD4)
  • 2.2 L F22A3 I4 (CD2)
  • 2.2 L F22B I4 (CD5, CD7)
  • 2.2 L F22B1 I4 (CD5, CD7)
  • 2.2 L F22B2 I4 (CD5, CD7)
  • 2.2 L H22A I4 (CD6, CD8, CF2)
  • 2.7 L C27A4 V6 (CE6)


Pátá generace prodávaná v Evropě je příbuzná modelu Rover 600, na ostatních trzích je to pak Acura CL, Acura TL, Acura Vigor, Honda Inspire, Honda Ascot.
Pro šestou generaci Honda rozdělila Accord do třech odlišných modelů navržených pro Japonsko, Severní Ameriku a Evropu. Kombi se přestalo vyrábět pro USA a coupé pro Japonsko.
Modely byly odlišné v motorizacích, velikostech, i designu. Například model pro USA byl největší a sdílel platformu s modelem JDM Honda Inspire/Acura TL.
V roce 2001 prošly modely pro americký trh faceliftem a došlo k úpravě přední a zadní části auta. Evropská verze se od svých sester lišila. Měla jiný styling a byla dostupná ve verzích sedan, pětidvéřový hatchback a z USA dovážené coupé.
Evropská verze také prošla faceliftem v roce 2001.
V roce 2002 (2003 pro USA) byla představena již sedmá generace Hondy Accord. Ta byla vyráběna ve dvou různých verzích – pro Japonsko a Evropu a zvlášť pro Severní Ameriku.
V Austrálii a na Novém Zélandu se model prodával jako Accord Euro a v Severní Americe jako Acura TSX. Severo-americký model zase trochu povyrostl a byl dostupný jako coupé a sedan, a od roku 2005 také v hybridní verzi.
Model se také prodával od roku 2005 do roku 2008 jako Honda Inspire v Japonsku a v Číně jako Guangzhou-Honda Accord od roku 2003 do roku 2009.
V půlce roku 2008 se do prodeje dostala v pořadí osmá generace, která se vyrábí dodnes. Má nový design, výbavové úrovně a mechaniku. Verze pro USA se opět liší od ostatních modelů. U této generace se Honda znovu rozhodla tento svůj model zvětšit a tak se Honda Accord dostala na pomezí dvou velikostních kategorií.
Na autosalonu v Ženevě v březnu 2011 Honda představila inovovaný model Accord v provedení Sedan a Tourer. Modernizované byly zejména přední světlomety a nárazníky. Původně oranžové směrovky jsou nyní v čirém provedení. Upravena byla i mřízka chladiče. Tento vůz má také nižší spotřebu paliva a emise CO2.
Honda Accord získala během své historie několik ocenění, mezi nimi byly například tyto:

  • Nejlepší auto mezi rodinnými sedany z roku 2006
  • Import Car of the Year pro rok 1994
  • Japonské Auto Roku 1985, 1993 a 2002
  • Auto Roku 2008
  • Auto roku 1997 a 2008 magazínu Wheels


Honda Accord je elegantní a poměrně úsporné auto s dobrou bezpečností. V roce 2009 Honda Accord získala 86% při testech Euro NCAP za bezpečnost dospělé posádky, 79% za bezpečnost dětí, 54% za bezpečnost chodců a 86% za bezpečnostní asistenci.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 47 inzerátů vozidel značky Honda Accord.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Honda Accord v naší databázi je vozidlo Honda Accord 2.0 i-VTEC Lifestyle,1.maj.ČR,serv.kniha, r.v. 2014. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 309 917,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Honda Accord z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Honda Accord 2.2, r.v. 2004. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Honda Accord, tak toto auto může být vaše za 130 000,- Kč.