Alfa Romeo
>> zpět na značkyAuta značky Alfa Romeo:
Alfa Romeo - historie značky auta
Historie značky Alfa Romeo začíná v roce 1907, kdy Milánský aristokrat Cavaliere Ugo Stella založil společnost pojmenovanou "Darracq Italiana". Firma se stala partnerem
francouzské automobilové Darracq. Cílem partnerství byla výroba aut značky Darracq v Neapoli pro italský trh. Partnertství ale ztroskotalo, protože se tyto vozy staly
úplným propadákem. Stella a další italští spoluinvestoři v roce 1909 přenesli výrobu do prázdné Darracquovy továrny v Miláně a společnost byla přejmenována na ALFA
(Anonima Lombarda Fabbrica Automobili).
První auto navrhl Giuseppe Merosi a bylo označené jako model 1910 24 HP, což značilo, že měl motor o výkonu 24 koňských sil. Merosi poté navrhl i další vozy ALFA s motory
o výkonu 40 – 60 koňských sil. Již v roce 1911 se Alfa zúčastnila automobilových závodů se dvěma modely o výkonu 24 koňských sil. Prodej aut byl úspěšný, ale s příchodem
první světové války byla výroba zastavena.
Znak Alfy Romeo vytvořil v roce 1910 návrhář Romano Cattaneo spolu s Giuseppehem Merosim. Inspirovali se prý velkým červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada nad
velkými dveřmi Castello Sforzesco, když čekal na tramvaj na Piazza Castello v Miláně.
» Alfa Romeo - historie značky auta (dokončení článku) »
Alfa Romeo - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Alfa Romeo Giulietta 1,4T MultiAir 125kW
ABS, Airbag-deaktivace spolujezdce, Asistent-parkovací přední+zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, EBD, Klimatizace dig.
261 000,- KčAlfa Romeo GTV 3.2-V6 176kW BUSSO,M6,COUPE
ABS, AirBag 6x, Alu kola 17 palců, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Katalyzátor, Klimatizace digitální, Opěrky hlav výsuvné, Otá
500 000,- KčAlfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo VELOCE 280k AT8 MY21
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sed
742 975,- KčAlfa Romeo 1.5 T e-Hybrid 160k AT EDICE T
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Kamera parkovací, Klima
774 959,- KčAlfa Romeo 1.5 T e-Hybrid 160k AT EDICE T
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Kamera parkovací, Klima
787 851,- KčAlfa Romeo 1.5 T e-Hybrid 160k AT EDICE T
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Kamera parkovací, Klima
774 959,- KčAutosalony a autobazary Alfa Romeo:
AF Centrum s.r.o.
Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m
www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119Alfa Romeo - historie značky auta (dokončení článku)
V roce 1916 převzal společnost vysoce postavný neapolský průmyslník Nicola Romeo. Ten z důvodu armádních potřeb předělal továrnu na výrobu vojenské techniky. Továrna
vyráběla munici, letecké motory a také kompresory a generátory založené na existujících firemních automobilových motorech a také těžké lokomotivy. Po válce převzal
Romeo nad společností úplnou kontrolu a v roce 1919 opět obnovil původní výrobu automobilů. V následujícím roce pak změnil název společnosti na Alfa Romeo.
Prvním vozem Alfa Romeo se stal Torpedo 20-30 HP.
Společnost potřebovala nahradit hlavního designéra Merosiho a to se jí podařilo v roce 1923, když závodník týmu Alfa Romeo, kterým byl Enza Ferrari, získal pro tuto funkci
Vittoria Jana z Fiatu. První automobil od Jana pod značkou Alfa Romeo byl P2 Grand Prix, který v roce 1925 vyhrál pro Alfu Romeo světový pohár. Dále navrhl sérii malých
až středně objemných řadových motorů se 4, 6, a 8 válci založených na jednotce P2, určené do obyčejných silničních vozů. Janovy návrhy byly spolehlivé a výkonné.
Firemní jezdec Enzo Ferrari se ukázal být lepším týmovým manažerem nežli řidičem. Později firmu Alfu Romeo opustil, začal stavět vlastní auta pod legendární značkou Ferrari.
Pro Alfu Romeo často také jezdil Tazio Nuvolari a před druhou světovou válkou s ní vyhrál mnoho závodů, např. Velkou cenu Německa v roce 1935.
V roce 1928 Nicola Romeo firmu opustil. Kvůli výpadku armádních zakázek se Alfa dostala do velkých finančních potíží. V roce 1933 Alfu Romeo zachránila vláda, která tím nad
firmou získala efektivní kontrolu. Alfa se stala národním znakem Mussoliniho Itálie. V tomto období začala firma vyrábet zakázkové vozy pro bohaté s šasi vyráběnou od Touringa
z Milána nebo od Pininfariny. Nejlepší sportovní závoďák a označením Alfa Romeo 8C 2900 byl vyroben v roce 1936 a později byl přepracován také na auto pro běžnou výrobu.
Tento typ patřil mezi nejrychlejší a nejdražší auta té doby. Společnost Alfa Romeo také začala s velkovýrobou leteckých motorů a nákladních vozů, což vedlo k celkovému zlepšení
ekonomiky firmy. Alfa Romeo i nadále závodila a byla dost úspěšná.
V průběhu Druhé světové války se v automobilce Alfa Romeo opět zastavila výroba aut a místo toho se vyráběl válečný materiál. Továrna byla zničena bombardováním.
Po válce vyráběla i jiné produkty jako například kamna, okenní rámy apod. Obnovila také výrobu závodních a cestovních aut, ale místo luxusních vozů se Alfa Romeo přeorientovala
na menší, masově produkované vozy. První nové vozy Alfa Romeo vyjely v roce 1946. V letech 1950-1951 vyhrála Alfa Romeo světový šampionát.
Kolem roku 1960 se značka Alfa Romeo proslavila svými malými auty a modely navrženými speciálně pro italskou policii - Pantery a Carabinieri. Alfa Romeo vedla odvážnou obchodní
politiku a neustále experimentovala s novými řešeními, které následně používala v sériové výrobě. Také často používala kontroverzní a neotřelý design.
V 70. letech 20. století se Alfa opět dostala do finančních potížích. V roce 1986 prodala italská vláda svůj podíl Fiatu. Ten vytvořil novou skupinu Alfa Lancia Spa,
vyrábějící automobily Alfa Romeo a Lancia.
Až do osmdesátých let minulého století měly všechny vozy Alfy Romeo, kromě Alfasud, zadní náhon. Vedení Fiatu se rozhodlo, kvůli zlepšení ekonomické situace, že se všechny
modely Alfa Romeo budou vyrábět na stejné základní platformě (např. rám). Dokonce i Maserati bude mít některé společné prvky s vozy Alfa Romeo. V roce 2005 Fiat odkoupil
zpátky značku Maserati od Ferrari a nyní jí plně ovládá. Fiat plánuje vytvoření divize luxusních a sportovních vozů, které budou tvořit právě značky Maserati a Alfa Romeo.
-
Uživatelské recenze a auto testy Alfa Romeo
-
Alfa Romeo 159 (r.v. 2009)
-
Alfa Romeo 147 (r.v. 2001)
-
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm (r.v. 2007)
-
Alfa Romeo Giulietta 1,4T TCT (r.v. 2015)
-
Alfa Romeo 156 1,9 JTD (r.v. 2005)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 124
inzerátů vozidel značky Alfa Romeo.
Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Stelvio
, Giulia
, Giulietta
, Mito
a 159
.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Brera
, 75
, Giulietta
, 147
a GT
.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Alfa Romeo v naší databázi je vozidlo Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 BITURBO 520K AT8 QV Sup
, r.v. 2024.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 2 216 529,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Alfa Romeo z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 210k AT8 ZF Q4 4x4 Ve
,
r.v. 2023. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Alfa Romeo, tak toto auto může být vaše za 982 479,- Kč.