Porsche

>> zpět na značky
Porsche

Auta značky Porsche:

  • 944
  • 959
  • 962
  • 964
  • 968
  • 987 Boxster
  • 993
  • 996
  • 997
  • Carrera GT
  • Cayman
  • Macan
  • Panamera

Porsche - historie značky auta

Porsche logo značky Porsche (celý název společnosti je Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG), je německý výrobce luxusních sportovních aut. Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche (1875 - 1951). V roce 1890, když bylo Ferdinandovi Porsche 15 let, ho poslal otec na studium do Vídně. V roce 1900 už vystavoval v Paříži svůj první vůz. Později byl pozván na velvyslanectví v Bernnu, kde se setkal s Adolfem Hitlerem. Na základě jeho přání navrhl v r. 1934 "volkswagen" – lidový vůz s motorem vzadu. Automobil se začal v roku 1936 masově vyrábět a jeho výroba skončila teprve nedávno. V roce 1947 pokračoval Ferdinand Porche v návrhu dalšího automobilu a nazval ho Porsche 356. V následujícím roce založil se svým synem automobilku. V roce 2009 koupil tuto automobilku Volkswagen.
První vůz Porsche nazvaný Porsche 64 bylo vyrobený v roce 1938. Při jeho výrobě bylo použito množství komponentů z vozu Volkswagen Brouk. Druhý model Porsche a první sériově vyráběné auto, sportovní vůz Porsche 356 z roku 1948, bylo původně postaveno v Gmündu v Rakousku, kam byla společnost evakuována během války. Po postavení 49 vozů byla společnost opět přesídlena zpět do Zuffenhausenu. Model 356 je považován za první Porsche jednoduše proto, že to byl první model prodávaný začínající společností. Ferdinand Porsche pracoval se svým synem Ferrym na návrhu 356, ale zemřel krátce poté, co byl postaven první prototyp. Konstrukce automobilu znovu použila komponenty z Brouka včetně jeho motoru, převodovky a zavěšení. Model 356 ale měl vlastní vývoj, dokud většinu VW komponentů nenahradili vlastními (Porschem vyrobenými) částmi. Poslední vozy modelu 356 byly poháněny již motorem navrženým a vyrobeným automobilkou Porsche. Aerodynamický tvar byl navržen Erwinem Komendem, který také navrhl karoserii Brouka. »  Porsche - historie značky auta (dokončení článku)  »

Porsche - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Porsche 911 2 Porsche 911 2

Alarm, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Sedadla el. ovládaná

1 155 000,- Kč

Porsche Panamera 4,0 / 310 kW Porsche Panamera 4,0 / 310 kW

ABS, AirBag 1x, Centrální zam. klíčem, Klimatizace manuální, Ostřikovač světel, Palubní počítač, Podvozek regulace tuhosti, Rádio přijímač, Sedadla vy

2 799 000,- Kč

Porsche Panamera 4 3.6 / 220 kW PDK Porsche Panamera 4 3.6 / 220 kW PDK

ABS, AirBag 1x, Alarm, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Ostřikovač světel, Palubní počítač, Převodovka automa

1 099 000,- Kč

Porsche Cayman 718 S 257kW*PDK*LED*ACC* Porsche Cayman 718 S 257kW*PDK*LED*ACC*

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Kamera při couvání, Klimatizace digitální, Kůže, Na

1 380 000,- Kč

Porsche Panamera 3.0 Diesel +NOVÉ ČR+106tkm+ Porsche Panamera 3.0 Diesel +NOVÉ ČR+106tkm+

ABS, AirBag 10x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Kůže, Ostřikovač světel, Po

797 521,- Kč

Autosalony a autobazary Porsche:

FLAT 6 s.r.o.

prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej a opravy autoskel, autodoprava, autopůjčovna, výkup za hoto

www.flat6.cz | Říčany, Zděbradská 56

Porsche Olomouc

V případě Vašeho zájmu jsme připraveni věnovat se Vám individuálně.

www.piamarket.cz | Olomouc 9, Kafkova 1

Porsche Praha-Smíchov

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing

detail prodejce | Praha 5, Vrchlického 31

SIMIX motors

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej použitých autodílů, dovoz na

www.simix.cz | Praha 8 - Karlín, Rohanské nábřeží 693/10 (budova Rustonka)

Porsche - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1963, po několika úspěších dosažených v automobilových závodech společnost uvedla na trh sportovní auto Porsche 911, se vzduchem chlazeným šestiválcovým motorem vzadu. Tým, vedený nejstarším synem Ferryho Porsche (Ferdinandem Alexandrem Porsche) navrhl karosérii, ale tato fáze návrhu způsobila rozepře s Erwinem Komendem, který navrhoval karosérie do té doby. F.A. Porsche vyčítal Komendovi, že udělal změny, které on neschválil. Šéf společnosti poté vzal nákresy svého syna do sousední výrobny karosérii, do Reuteru, a ten přinesl v roce 1963 konečný design. Práce Reuteru byla později přijatá Porschem. Poté se Reuter stal výrobcem sedadel, dnes je znám jako Keiper-Recaro. Porsche 911 se stalo nejznámějším modelem, úspěšným v mnoha závodech i v rallye, a nejvíc prodávaným modelem značky Porsche vůbec. Po několika generacích úprav současný model 911 sdílí s původním modelem pouze základní mechanický koncept motoru vzadu, šestiválcový motor a základní styl. Levnější model se stejnou karoserií, ale s odvozeným pohonem z modelu 356 (obsahujícím čtyřválcový motor) byl prodáván jako 912.
Společnost Porsche měla vždy úzký vztah s Volkswagenem. Protože však Ferry Porsche a jeho sestra Louise Piëch spolu nespolupracovali nejlépe, změnila se v roce 1972 právní forma společnosti z omezeného partnerství na akciovou společnost. Následovalo zřízení výkonného orgánu, jehož členy nebyli členové rodiny Porsche a dozorčí rady, pozůstávající hlavně z členů této rodiny. Tato změna měla za následek, že členové rodiny už nebyli ve vedení společnosti. F.A. Porsche vytvořil vlastní značkovou společnost - Porsche Design, která je proslulá exkluzivními hodinkami, slunečnými brýlemi, nábytkem a jinými luxusními produkty. Ferdinand Piëch, který byl zodpovědný za mechanický vývoj sériových a závodních vozů Porsche, založil vlastní inženýrskou kancelář a vytvořil pětiválcový řadový dieselový motor pro vozy Mercedes-Benz. Krátce poté přešel do Audi a udělal kariéru ve společnosti, kterou zcela ovládl Volkswagen.
V roce 2005 rodiny Porsche a Piëch kontrolovaly všechny akcie společnosti s právem hlasovat. V říjnu 2005 ohlásila společnost převzetí 18,65% podílu ve Volkswagen AG a vyjádřila další úmysl převzetí dalšího podílu v budoucnu. V květnu 2009 Volkswagen přerušil jednání o převzetí společností Porsche. Hned vzápětí německá vláda zamítla žádost firmy Porsche o státní pomoc, o kterou automobilka žádala. V červnu 2009 společnost požádala německý stát o pomoc znovu, tentokrát o poskytnutí úvěru 1,75 mld. eur. V červenci nabídl Katar za akcie Porsche a za opce na další akcie částku 7 mld. eur. Následně byl odvolán dlouholetý ředitel Wendelin Wiedeking a bylo schváleno vytvoření společného koncernu Volkswagen a Porsche.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, které jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivé a vhodné pro denní užití. Jejich předností je také vysoká kvalita výroby a dlouhá životnost. V květnu 2006 bylo Porsche oceněno prvním místem za nejprestižnější luxusní automobilovou značku. Výzkum prováděla organizace Institut Luxusu se sídlem v New Yorku.
Porsche je také na špičce ve využití moderních technologií turbo-přeplňování a je prvním kdo použil nastavitelnou geometrii této technologie v benzínem poháněném automobilu. Jako společnost je Porsche známé přizpůsobivostí měnícím se podmínkám trhu a finanční stabilitou. Vetšinu produkce ponechává v Německu, v období, kdy se většina německých výrobců aut částečně stěhuje přinejmenším do východní Evropy nebo do zámoří. Centrála a hlavní závod sídlí stále ve Stuttgart-Zuffenhausenu, ale pro Cayenne a Carreru GT byla postavena nová továrna v Lipsku, ve východní části Německa. Části vozů Cayenne se také vyrábějí v továrně VW v Bratislavě. Produkce většiny Boxsterů a Caymannů je outsourcována ve firmě Valmet Automotive ve Finsku.
Společnost byla v posledních letech úspěšná a klade si cíle, být nejvýnosnější automobilovou společností na světě. Porsche již mnoho let poskytuje konzultační servis i pro jiné automobilky. Studebaker, Seat, Daewoo, Subaru a Yugo konzultovali s Porsche inženýrství nebo motory. Porsche také pomáhalo Harley-Davidsonu navrhnout nový motor pro novější motocykl typu V-Rod či navrhovalo design nových českých tramvají Škoda. Pro Porsche je hlavní konkurencí bezpochyby italský výrobce Ferrari. Dalšími konkurenty jsou Lamborghini, Aston Martin, Mercedes-Benz, Maserati a BMW.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 90 inzerátů vozidel značky Porsche. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Cayenne, 911, Panamera, Boxster a Macan. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 911, Cayenne, Cayman, 964 a Panamera.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Porsche v naší databázi je vozidlo Porsche 911 GT3 ClubSport+LIFT+LED+CHRONO+, r.v. 2016. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 181 818,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Porsche z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Porsche Boxster 17" alu+pneu, r.v. 0. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Porsche, tak toto auto může být vaše za 12 000,- Kč.