Porsche 911

>> zpět na Porsche
Porsche

Auta značky Porsche:

  • 944
  • 959
  • 962
  • 964
  • 968
  • 987 Boxster
  • 993
  • 996
  • 997
  • Carrera GT
  • Cayman
  • Macan
  • Panamera

Porsche 911 - historie značky auta

Porsche 911 logo značky Porsche 911 je luxusní dvoudvéřové sportovní coupé vyráběné automobilkou Porsche od roku 1963 do současnosti. Automobil se vyrábí v továrně Porsche ve Stuttgartu v německém Baden-Württembergu.
Původní model měl typický a osobitý design, motor umístěný vzadu a nezávislé zavěšení zadních kol, které vycházelo z modelu Porsche 356.
Během své historie bylo Porsche 911 několikrát modifikováno soukromými týmy, i samotnou automobilkou pro účely závodění, a patří mezi nejúspěšnější závodní vozy vůbec.
V roce 1999 se Porsche 911 umístilo jako páté na oceněních Car of the Century (Auto století) a bylo jedním ze dvou v top pětce, které se dále dlouhodobě vyráběly (původní Beetle se vyráběl do roku 2003). Porsche 911 je současně nejstarším sportovním modelem, který je stále ve výrobě.
Přestože Porsche během let měnilo interní číslé označení označující jednotlivé generace, zákazníkům se auto stále nabízelo pod názvem Porsche 911. Označení byla následující - Porsche 911 (1963–1989), Porsche 930 - turbo verze originálního modelu, Porsche 964 (1989–1993), Porsche 993 (1993–1998), Porsche 996 (1999–2005), Porsche 997 (2005–2011) a Porsche 991 (od roku 2011).
Původ Porsche 911 je v náčrtcích Ferdinanda Alexandera Porsche z roku 1959. Tento německý designér byl synem Ferryho Porsche, spoluzakladatele automobilky Porsche a vnukem Ferdinanda Porsche, rodáka z Vratislavic nad Nisou, který navrhl například vůz Volkswagen Beetle (Brouk).
Na podobě vozu se však podílel také například další známý návrhář firmy Porsche Erwin Komenda. Model 911 byl navržen jako mnohem výkonnější, větší a komfortnější náhrada Porsche 356, prvního modelu společnosti.
Nový automobil debutoval na Frankfurtském autosalonu v roce 1963. »  Porsche 911 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Porsche 911 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Porsche 911 2 Porsche 911 2

Alarm, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Sedadla el. ovládaná

1 155 000,- Kč

Porsche 911 Carrera 4 * Chrono Sport * Porsche 911 Carrera 4 * Chrono Sport *

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Kůže, Navigace GPS, Palub

1 050 000,- Kč

Porsche 911 3,6 Turbo Porsche 911 3,6 Turbo

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Na

1 499 999,- Kč

Porsche 911 3,4i Carrera Porsche 911 3,4i Carrera

ABS, AirBag 4x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Kůže, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rych

790 000,- Kč

Porsche 911 Carrera S,po 1.MAJITELI,ČR,DPH Porsche 911 Carrera S,po 1.MAJITELI,ČR,DPH

ABS, AirBag 10x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace dig. čtyřokruhová, Kontrola tlaku v pn

2 388 430,- Kč

Porsche 911 Carrera 4 Coupe Porsche 911 Carrera 4 Coupe

ABS, AirBag 6x, Alu kola, CD měnič, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kůže, Navigace GPS, Palubní počítač, Pod

1 229 900,- Kč

Autosalony a autobazary Porsche:

FLAT 6 s.r.o.

prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej a opravy autoskel, autodoprava, autopůjčovna, výkup za hoto

www.flat6.cz | Říčany, Zděbradská 56

Porsche Olomouc

V případě Vašeho zájmu jsme připraveni věnovat se Vám individuálně.

www.piamarket.cz | Olomouc 9, Kafkova 1

Porsche Praha-Smíchov

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing

detail prodejce | Praha 5, Vrchlického 31

SIMIX motors

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej použitých autodílů, dovoz na

www.simix.cz | Praha 8 - Karlín, Rohanské nábřeží 693/10 (budova Rustonka)

Porsche 911 - historie značky auta (dokončení článku)

Původní označení Porsche 911 bylo Porsche 901, přičemž celkem 82 kusů bylo vyrobeno pod tímto číslem. Nicméně Peugeot prosazoval svá práva na označování modelů trojmístným číslem s nulou uprostřed. Na základě toho tedy Porsche přejmenovalo model na všech trzích, nejen ve Francii, na Porsche 911. Výroba Porsche 911 se pak spustila v září roku 1964.
V roce 1967 byla představena speciální verze s označením Targa (italsky "štít"). Názvem targa se dodnes označují vozy s karoserií, která je kombinací kabrioletu a kupé, s odnímatelnou horní částí střechy.
V průběhu let Porsche 911 získávalo stále výkonnější motory a zákonitě tak musela přijít i silnější převodovka - tu Porsche označoval typovým číslem 915. Jednalo se o převodovku odvozenou ze závodního modelu Porsche 908.
Sportovnější model 911S měl navíc nenápadný spoiler pod předním nárazníkem, který zvyšoval stabilitu vozu při vyšších rychlostech. V limitovaném množství se vyráběly také verze 911 ST, RS a SC.
V roce 1979 mělo Porsche v plánu nahradit model 911 novým Porsche 928, nicméně prodejnost 911 byla i nadále tak vysoká, že se Porsche rozhodlo přehodnotit tento záměr a místo toho aktualizovat a zmodernizovat 911.
Rok 1984 pak přinesl novou variantu Porsche M491 (ve Velké Británii mělo auto označení Supersport). Při 10. výročí modelu Carrera RS pak bylo do prodeje vpuštěno celkem 10 kusů velice exkluzivního vozu Carrera ST (Senza Turbo).
Následovala také varianta Carrera Club Sport (CS), která se vyráběla od roku 1987 do roku 1989 a poté 911 Speedster (1989).
Ve stejném roce také Porsche 911 prošlo výraznou modernizací, když byl představený typ 964, který si půjčil některé inovativní technologie z modelu Porsche 959.
V roce 1990 Porsche představil svou novou automatickou převodovku Tiptronic a o dva roky později znovuzavedl na trh limitovanou edici Porsche RS.
Rok 1993 pak přinesl Porsche novou aktualizaci v podobě typu 993 s úplně novou přední i zadní části, aerodynamičtějším designem a stylingem z pera Tonyho Hattera a hlavního designéra Harma Lagaaye. Mechanická část auta byla také vylepšená a model tak získal mimo jiné nové zavěšení a motorizaci.
Do nabídky se vrátila také Targa, tentokrát z velkou prosklenou střechou. V roce 1995 pak následovala verze Turbo.
O dva roky později portfolio Porsche obohatila limitovaná edice (celkem 182 kusů) modelu Turbo S.
Po celkem 34 úspěšných letech produkce Porsche 911 se vzduchem chlazenými motory se objevila varianta s motorem chlazeným vodou, známá jako typ 996. Typ 996 byl prodávaný i s pohonem všech čtyř kol, jako Carrera 4 a Carrera 4S.
Carrera a Carrera 4 pak v roce 2002 prošly revizí, během které získaly světlomety, jaké jsme mohli poprvé vidět u verze Turbo o dva roky dříve.
Při 40. výročí v roce 2004 byla představena edice vybavená mnohými vylepšenými a moderními prvky.
Následovala také verze Porsche GT3 pro provoz na silnici, která byla odvozená od závodní varianty tohoto modelu a dle konceptu vysoce sportovního auta nebyla vybavená zadními sedadly. Výkon motoru byl 381 koní (284 kW, 386 PS).
Rok 2005 pak byl ve znamení nástupce 996 – 997, který měl výrazné světlomety, svěží a moderní styling a novinky i po technické stránce.
Ke konci roku pak Porsche oznámilo přírůstky do řady 911 – modely s pohonem všech čtyř kol, Carrera 4 a Carrera 4S. A v listopadu roku pak byly představeny modely Targa 4 a 4S.
Další aktualizace následovala v roce 2009, kdy Porsche 911 získalo upravenou přední i zadní část, nové světlomety a nové motory.
Verze 997 Turbo pak získala vylepšený motor 3.6 L o výkonu 480 PS (353 kW, 473 koní), stejně jako nový systém pohonu všech kol, podobný tomu z modelu Porsche Cayenne.
V srpnu roku 2009 pak byla představená druhá generace Porsche 997 GT3 RS s 3,8-litrovým motorem o výkonu 450 koní (336 kW), v dubnu 2011 společnost oznámila nástup třetí generace Porsche 997 GT3 RS s 4,0-litrovým motorem a výkonem 500 koní (373 kW).
Úspěchy Porsche 911 se potvrdily nejen vysokou prodejností a oblíbeností mezi zákazníky, ale také několika oceněními. V roce 2004 Sports Car International jmenovala 911 jako třetí vůz na seznamu nejlepších sportovních vozů šedesátých let a Porsche Carrera RS jako sedmé auto na top listu let sedmdesátých. Dále bylo Porsche 911 jmenováno jako druhé na seznamu 100 Coolest Cars magazínu Automobile Magazine a model 997 byl nominován na ocenění World Car of the Year v roce 2005.
Porsche 911 je důležitou kapitolou historie celé automobilky Porsche. Auto si své zákazníky během tolika výrobních let získalo zejména svým jedinečným designem, výbornými sportovními vlastnostmi a skvělému image, na kterém automobilka pracovala častými aktualizacemi a inovacemi, jak po technické, tak po vzhledové stránce. Porsche 911 tak vždy splňovalo, a stále plní požadavky na luxusní sportovní auta, a jeho kouzlo zlákalo nejednoho automobilového nadšence.

Autorecenze.cz

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 21 inzerátů vozidel značky Porsche 911.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Porsche 911 v naší databázi je vozidlo Porsche 911 GT3 ClubSport+LIFT+LED+CHRONO+, r.v. 2016. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 181 818,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Porsche 911 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Porsche 911 Carrera 4 * Chrono Sport *, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Porsche 911, tak toto auto může být vaše za 1 050 000,- Kč.