Recenze Lancia Delta 1,9 td
“Auto chytí za srdce človeka, ale poruchovosťou príde o nervy.”

Autor recenze: johny (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1929cmm Stav km při koupi:129 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 16. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: skodovka

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

- vybité čapy predných ramien, ľavé aj pravé spodné
- labilna tyčka riadenia na ľavej strane
- prešmykovala spojka
- vada palivomeru, plaváka
- vybitý silentblok motora
- riadenie cez "zuby" do trojky
- poškodený homokinetický kĺb na ľavej strane


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto výzorovo veľmi pekné, upútalo ma, aj farbou (červená), veľmi dobré jazdné vlastnosti, ale príliš veľká poruchovosť.Väčšinou sa jednalo, jedná o bežné poruchy, ale nie je príjemné, keď Vám postupne, konkrétne mne približne každý mesiac, niečo odíde.Výmena rozvodov, brzdových obložení a aj ramien sú normálne náklady. O niektorých chybách som pri kúpe vedel, no prekvapilo ma, že tých chýb len pribúda.

Dávam to ale na vrub predchádzajúcich majiteľov, asi z neho niekto mal terénne auto. Každou ďalšou jazdou len tŕpnem, čo sa pokazí najbližšie. Bez debaty je to pre mňa srdcovka, len ma asi zruinuje (financne). Spotreba je vcelku dobrá, hoci sa mi zdá, najmä v poslednej dobe, že trochu stúpla.

Zima robí svoje. A to aj v oblasti karosérie. Sem-tam vidieť náznaky hrdze. Jednoznačne moje ďalšie auto nebude Lancia, chce to veľa trpezlivosti, peňazí a odvahy dať sa na túto značku. Nikdy som nechcel priznať názory ľudí, ktorí tvrdia, že talianske autá sú o ničom, ale po tejto skúsenosti musím priznať, že je to tak.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Delta

Vložit komentář

horvi

ja mam tuto lanci s tymto motorom a rocnikom .... spotrebu som pocital viac krat a vzdy mi vysla nieco okolo 5,2 litra takze ziadnych sest a pol .... ide to velmi dobre hlavne pri maximalnom preplneni turba .... velmi si chvalim toto auto ... jedina porucha bola ze nesiel tlak do zadnych brzd kde boli upchate hadicky takze vymena stala 10 eur takze je to velmi dobre ... auto je spolahlive ma nabehanych 170 000 a ide vstale perfektne.... je to sice trojdverak takze typicke ich chyby ako vola v sedackach ale to ma kazdy ..... o talianoch sa vravi ze rezu z motora zovsade olej .... neni to pravda aspon pri mojej lancii .... motor je cistucky bez jedinej kvapky oleja .... velmi spolahlive auto a s tymi problemamy co tu odzneli je to normalne ved ked auto jazdi a este po nasich alebo aj ceskych cestach tak to neni lahke... ine je to v nemecku alebo kde ale je to len bezna oprava ako vymena oleja alebo tak...

26.06.2011 | 12:51:46 |  Reagovat

Matúš

Souhlasím, na Peugeot 405 špínu neházím. vyvážení je důležité to má BMW zvládnuté rozdělení váhy a náhon zadních kol u velké limuzíny vytváří přijemný a vyvážený pocit z jízdy.

Co se komponent týče, tak je to podle výrobce. Některé vozy mají "spotřebku" kvalitní a pevnou, která automobilka používá i na větší a těžší automobily, pak je takový vůz doopravdy takzvaný "držák" - Toyota Corolla, MB W124 atp. Bohužel, můžete se dočíst, že Italská auta přinášela vývoj a kvalitu, ale bohužel Italské automobilky postihla krize, při které vznikala auta s velmi malou životností, v tu chvíli se zničila pověst Italů a od té doby na ně nadává i ten, kdo automobilům nerozumí. Nynější vozy Fiat se vyrovnaly kvalitou zpracování opět německé konkurenci nová Punta najezdí velké množství kilometrů bez poruchy - takové informace se ke mě dostali od uživatelů, působících na fórech, ale podotýkám ne na fóru fanoušků Fiat a podobně.

Často je vidět názor: "Má to nalítáno tak málo a pořád s tim něco je." - Evropský sport je přetáčení tachometrů, počet ujetých km je teď aktuálně to poslední, co by Vás mělo zajímat, důležitější je kvalitní prohlídka vozu a informovanost o "vadách" modelu, o který mám zájem. V čr jsem si všimnul trendu - že spousta lidí koupí vůz v dobrém stavu, a když s ním začne být problém, tak se ho zbavují, pak to auto, rychle vymění několik majitelů a Vám se může do ruky dostat vůz, který má závady na čepech, homokinetických kloubech, silentblocích motoru, tlumičích a brzdách - vše tohle je spotřební materiál vozu, který se prostě musí měnit, není to závada, je to stejné jako větrák v PC který jednou přestane jít. Větší závady často způsobí majitel, tím že vůz zanedbává. Navíc kupovat si starší Lancii, bez zkušenostmi s Fiat a AR, vyústí buď v to, že majitel si Italy oblíbí a celkem lehce je udržuje pořád v dobrém stavu, a nebo na ně absolutně zanevře a koupí si něco blbuvzdorného jako například zmíněná Corolla (po technické stránce, výjmečný a nezničitelný vůz)

22.06.2010 | 14:15:33 | Dreamkiller Reagovat

For Dreamkiller

Čo sa týka jazdných vlastností, tak porovnanie 1.9 TD a 1.1i, tak to zase až taká somarina nie je. Pokiaľ sú tieto motory v rovnako veľkom aute tak budiž, záťaž na prednú nápravu, častejšie menenie komponentov prednej nápravy, nedotáčavosť atď. Ale Peugeot 405 určite nie je vyslovene malé auto (aj keď je pomerne ľahký, ale to bolo viac áut z tej doby). Takže možno trochu nadnesene povedať, že motor 1.1 benzín v menšom aute zaťažuje prednú nápravu zhruba rovnako ako 1.9 Turbodiesel vo väčšom. Dá sa to zistiť aj presnejšie, možno nejakými výpočtami, že motor toho a toho auta váži toľko a toľko precent z pohotovostnej hmotnosti al. pod. Okrem toho sa dá predpokladať, že čím je auto ťažšie, tým by aj súčiastky na jeho výrobu mali byť pevnejšie a odolnejšie. Tobôž v dobe, keď sa ešte robili poctivé autá, ako napr. 405-ka. A s tými horšími jazdnými vlastnosťami by som až tak nepreháňal. Zober si napr. BMW 335 D. Motor (teoreticky) ťažký ako sviňa (3.5 l turbodiesel niečo určite váži, aj keď v dnešnej dobe to už odľahčujú a šetria na tom jedna radosť) a aj tak má to auto vo všeobecnosti veľmi dobré jazdné vlastnosti. Čiže logicky, správne vyváženie na prednú a zadnú nápravu (BMW má tuším 49:51, kvôli zadnému náhonu) a športovo vyladený podvozok môže čiastočne (al. aj úplne) eliminovať nevýhody ťažšieho motora.

22.06.2010 | 13:20:10 | Matúš Reagovat

Lancie a Itálie obecně

Ono hlavně jde o to, že člověk co porovnává 1.1 Peugeota s Lancií 1.9TD nemá soudnost. Logicky dieslové motory jsou mnohem těžší a většina automobilek osazuje zavěšení náprav a motory, stejnými komponenty jako benzínové verze, jejichž motory jsou o dost lehčí. Proto, když si kupuji diesl, tak počítám s větším rizikem že tyto díly odejdou dříve, než u benzínových verzí. Špatná spojka byla asi chybou předchozího majitele a řazení přes zuby je v důsledku poškození spojky a horší funkce sychronů převodovky - to je bolest na italských autech. Mam problémy s podřazováním ze 3 na 2 u Fiata Cromy. Jinak Fiat v letech 1989 - 1993 používal i interiérech často tvrzené plasty - proto tolik pazvuků. Ale srovnání 1.1 benzín 1.9TD je blbost, jako řemen.

22.06.2010 | 11:49:06 | Dreamkiller Reagovat

To: Dreamkiller: Napísal som to PRESNE tak, ako som to myslel....:))

V čase skoro nových 405 / okolo 1992-1993/ som mal tú česť chvíľu vyskúšať Lanciu Prismu, Fiat Tipo digitál, aj Cromu.

Jediná stála za niečo, v 2,5 TD 85 KW bola delo a naozaj som jej nevedel ujsť. Na rovinkách.Fiat sa kýval,ako loď, nepresné riadenie, dig. palubovka bola OMYL, Prisma samá hrkálka, aj keď na ceste ako tak sedela..., ale pocit z jazdy tiež taký nijaký.

Ale iba s 66Kw 405 TD som mohol doslova šantiť, ak sa tak dá nazvať jazda s dieslom. Zálusk na W Passaat TD TDi , kw, ktorý som v tichosti obdivoval..., ma okamžite prešiel, aj Audi 80...stačilo vyskúšať..:((

Jedine Croma bola porovnateľná s komfortom, aj keď už motor dosť tlačil na predok a v zákrutách nestíhala za ľahšou 405.

A také mašiny, ako M16, T16 od P 405.... predbehli svoju dobu.
A ja keď je nezmysel porovnávať rally autá, taká C4 by musela byť TOP..:)), ale 405 napr. vyhrala najslávnejšie preteky do kopca na svete, v USA.

A naozaj si treba vyskúšať takú 205, 106, aj s 1,1 l. motorom... V dobrom stave sa budete čudovať, KDE sú tie dobré autá dnes....

Jednoducho už nie sú. Alebo musíte vygrcať kopec prachov...:((

22.06.2010 | 10:27:59 | ľuboš Reagovat

Poslední příspěvek

Poslední příspěvek patřil Anonymu ne Lubošovi, má chyba.

22.06.2010 | 07:35:07 | Dreamkiller Reagovat

Luboš

Kolik Italských aut Lancie, Fiat, AR si vlastnil? My jich několik měli a ty auta jezdí, ale když je majitel idiot, který nepozná závadu, ani když mu upadne kolo, tak to je potom špatný. To se nedivím že miluješ Peugeota, který je tak hloupý a jednoduše nepohodlný, že se na něm nemůže něco podělat. Mam starého Fiata, jezdím pořád. Lancii jsme měli Cappu, naprosto bez problému. Jde spíše o majitele, než o vůz. Nadávat na italská auta umí i lidi co je viděli jen stát na parkovišti - zkušenost žádná = nesmyslný názor.

Jinak ohánět se menšinama a být vulgární značí dost o tvé pravé inteligenci, od teď jsou tu tvé názory naprosto pasé, sám si se do téhle pozice postavil. Tak se prosím neztrapňuj a věnuj se diskuzím pod značkou Peugeot. Taky teď nepoběžím do diskuzí BMW jim vysvětlit, jak mají nudná auta. Občas je lepší mlčet, tak se z toho pouč.

22.06.2010 | 07:33:44 | Dreamkiller Reagovat

Dreamlinere,

jestli jsi nepochopil, tak tady v příspěvku o P 205 nešlo o rallye, ale o spolehlivost a počet závad. Tak si dej sprchu a probuď se. Právě že ani ten malý, pežotek bez genitálií (debile) neměl nikdy tolik závad, jako ta italská (cikánská) sračka s genitáliemi. V tomto případě jí genitálie byly jaksi k hovnu.

22.06.2010 | 05:21:44 |  Reagovat

For Luboš

Ano světové úspěchy v rally nemá vůbec na svědomí na Lancie, ale Peugeot byl úspěšnějším a vždy zábavnějším, hlavně s motorem 1.1 bez výbavy designu a genitálií. Každému logicky smýšlejícímu člověku dojde, že to co napsal Luboš zo Slovenska je naprostá chujovina.

http://www.rally-mania.cz/news.php?id=8330

Lancie je jedna z neúspěšnějších sporotvních automobilek vůbec.

21.06.2010 | 22:39:49 | Dreamkiller Reagovat

12:32: Cha-cha-chá...to som sa dobre zasmial,

vraj 205 bla-bla-bla...Ak by ste si ho vyskúšali, tak Vám padne sánka....

A mimochodom, Peugeot bol oveľa väčším výrobcom ŠPORTOVO orientovaných áut / pre radosť jazdy/ ako hociktorá iná značka. O Lancii ani nehovoriac. Tam je na prvom mieste doizajn.

To, že Peugeot, mne z nepochopiteľných, príčin upustil od áut pre vodičov, neznamená, že nerobil do nejakého 1999-2001 najzábavnejšie autá na planéte. Dnes je to iba hnusná konfekcia, o nič lepšia ako W, Audi a podobne...:(

21.06.2010 | 13:39:37 | ľuboš Reagovat

Pro Anonym

Srovnávat Pežouta s motorem 1.1, jehož váha je nízká a nezatěžuje přední zavěšení kol s Lancií je jako srovnávat jabka a hrušky. Pežout je nudné hloupé jednoduché auto vesměs bez motoru. Italové mají to, co jiné značky nemají, navazují pocity. To Psasat rozhodně neumí ani nejzákladnější Peugeot to neumí. Jinak stav vozu se odráží na majiteli, tací z nás, co si auta opravují sami měníme vše před vážným problémem. Je nepříjemné čekat co se podělá, ale tak je to u všech aut.

21.06.2010 | 12:32:00 | Dreamkiller Reagovat

Anonym

Nemáš pravdu. Měl jsem starého malého hloupého Pežota 205 v maloobsahu 1,1, měl najeto 135 000 km, ale takovéto závady teda neměl. A to je auto cenou hodně pod Lancií. Rozhodně neměl vytlučené čapy ramen, neklouzala spojka, žádná závada palivoměru (a tu řidič těžko vyvolá), převodovka řadila krásně (i když na té se mohl předchozí majitel podepsat), klouby byly také v pořádku. A to byl Pežotek dost přetěžovaný a honěný po dálnici i po polních cestách. Prostě Alfy jsou srdcovky, ale jinak auta nepraktická a celkem na hovno.

04.12.2009 | 23:01:07 |  Reagovat

lancia

tak z tych poruch co si pisal tak to nie su drahe opravy a su to hlavne opravy ktore su u kazdeho auta cize neviem ako si bol zvyknuty predtym ale ja si myslim ze to nic hrozne neni. My mame fabiu a polovicu z tych veci sme na nej robili alebo nas cakaju kamosi co jazdia na vsliekych roznych znackych ci uz hondach alebo fiatoch alebo aj na starsich BMW taketo opravy vykonavaju takze az tak tragicky by som to nebral.

04.12.2009 | 22:12:07 |  Reagovat

Lancia

Lancie su velmi dobre auta.. ja mam Deltu, rv1992, 1.9TDs a som s nou spokojny aj ked nieje v 100%stave.. elektrika.. hlavne svetla zlostia...to je casty problem v taliankych autach..
To co je vsak vyssie v clanku napisane je chyba MAJITELA, lebo pri novsom aute by som obetoval trochu penazi cca 100€ a dal by som si to cele prezriet v servise..pre kupou samozrejme.. tak sa da vyvarovat vela problemom...majitel ktory vie ze auto nieje OK, ani nepojde na taku prehliadku..vacsinou..
Lancia je velmi elegantne, "akcne" a POHODLNE auto..co sa ojazdenych aut tyka, za tie peniaze urcite

29.10.2009 | 11:27:10 | Marian Reagovat

nesouhlasím

Mám LANCII LYBRU rok výroby 1999 takže starý pekáč, spolehlivost užasná, rez nikde(i na tak starém autě) auto kupováno r. 2002 s najetými 80 000km(tomu se dá věřit za 3 roky) teď má najeto(mnou) 319 tisíc km, pohoda, spolehlivost, kvalita..Neříkejte že jsou I auta špatná, brácha má passat combi 5.5 1,9TDi PD 100 z roku 2002 a poruch víc jak na mé staré italské plečce(a výbavy polovina:-))...A věřte nebo ne, ujedu mu...Sám mám 2,4jtd pětiválec, hodně pomlouvaný motor, ale jak říkám...spokojenost s lančkou..

16.05.2009 | 22:58:41 | Richard Ladislav Reagovat

Italský auto je prostě špatný

S lancii co nejrychlejc pryč.

16.05.2009 | 22:15:18 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Lancia Delta