Recenze Saab 9000 Aero
“Why drive a car when you can pilot a Saab?”

Autor recenze: SobaThor (29 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:2.3T Stav km při koupi:206 000 km Stav km nyní:209 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 27. 4. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab 9000 CSE Škoda Felicia Škoda 105

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto mělo prakticky jen prázdnou klimu, ventilátor vyvozoval nesnesitelný zvuk a nešlo stahovat okénko spolujezdce. Až na to okénko (zatím nebyl čas :) ) už je vše vyřešeno.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to můj druhý Saab a druhá 9000, jak chcete. Předtím jsem měl 9000 CSE s motorem 2.3i, který mi dva a půl roku po jistých iniciačních peripetiích spolehlivě sloužil a hýčkal mě. 150 koní může jistě někomu připadat docela hodně, ale ten kdo se kdy nechal zatlačit do sedačky za doprovodu zvukové kulisy prudce se roztáčející turbíny a burácení stlačeného vzduchu v mezichladiči nemůže jinak, cokoliv s atmosferickým plněním ho nemůže uspokojit. Už dlouho jsem věděl že mé příští auto bude jednak Saab a jednak bude přeplňované, čekal jsem jen na vhodnou příležitost. Ta přišla když mi můj kamarád a saabolékař Dan naservíroval smolně černý monolit, projektil jménem 9000 Aero za což mu samozřejmě velmi děkuji. Jakkolik Saaby a 9000 obzvlášť znám, když jsem poprvé viděl své Aero, musel jsem zkonstatovat že na něm je něco téměř démonického. V lesklé černé barvě s tmavými skly, s výraznými nárazníky a bez bočních stříbrných linek které mají "civilní" 9000 vypadá jako meteorit, který přilétl z jiného světa, tajný agent s povolením zabíjet.

Nezbývá než nasednout, nastavit si elektricky stavitelnou a vyhřívanou anatomickou koženou sedačku do nevhodnější polohy a nastartovat motor. 265 koní se probouzí z letargie po jediném otočení klikovky poměrně mohutným skokem otáček a díky velkému otevření vaček navíc občas i nepříjemnou ránou, jak se vznítí nespálené plyny na turbíně. Ale pokud vím, udělá tohle semtam snad každé Aero. Pak je motor téměř neslyšný a do kabiny nepronikají téměř žádné vibrace přestože se jedná o čtyřválec. O to se stará propracované uložení motoru a převodovky v hydraulických silentblocích a dva vyvažovací hřídele v bloku motoru.

Řadíme za jedna. Spojka je poněkud tuhá, ale dá se na to rychle zvyknout, ostatně se musí umět poprat s 401Nm síly. Jednička je delší než u íčka, ale na razantní přidání plynu to stejně není a ve městě v kolonách jí taky budete proklínat. Vlastnosti silnějšího čtyřválce v nízkých otáčkách při popojíždění asi známe všichni, myslím snahu začít cukat.

Dvojka. Na tomto stupni by mohlo být napsáno "F" jako forsáž. Je o neskutečný kus delší než jsem byl zvyklý u íčka. Umí Aero katapultovat vpřed ze třiceti kilometrů v hodině na více než sto. A to okamžitě, jak se o tomto manévru obdivně vyjádřil kamarád. Je to skvělé na letišti nebo na přehledné silnici při předjíždění, na semaforech se radši nenechte vyprovokovat raketami na naftu z Mladé Boleslavi. Jednak jsou to soupeři pod vaši úroveň, jednak budete mít půl sekundy po sešlápnutí pedálu pocit že na těch raketách něco bude (turbo lag) abyste v příští sekundě už s raketýrem ve zpětných zrcátkách sundavali nohu z plynu a šlapali na brzdu aby vás čerti neobodovali.

Tři. Víte jak zrychluje při vzletu tryskové letadlo? Tak nějak mu nedochází dech. Čím rychleji po dráze jede, tím má více síly. Takhle zrychluje na trojku Aero. Plnící tlak po překročení 2000 otáček prudce vyletí do červeného pole, aby se po chvíli ustálil na pomezí červené a žluté, ale zrychlení je čímdál větší, příkon síly uměle přeruší teprve omezovač. V tu chvíli ovšem už jedete asi 190 km/h. Jinak je to nejpoužívanější převod ve městě. Pokud jsem u íčka při 50-60 mohl mít zařazenu pětku, u Aera je to vyloučeno. I tak točí při 50 na trojku asi jen 1500 otáček.

Čtyři. Potřebujete si na dálnici pokecat s tamtím bavorákem jedoucím 200? Sobi jsou družná zvířata a myslím že s bavoráky najdou společnou řeč. Stejně jako jejich majitelé. Čtyřka je expresní poukázka na 220km/h.

Pět. Pětka tu není jen na klidnou jízdu šetřící pohonné hmoty. Není to žádný rychloběh, i na pětku umí Aero zrychlovat velmi svižně. Problém je že jsem zatím neměl místo ani odvahu vyzkoušet kde mu na pětku dojde dech a kapituluje před silou odporu vzduchu. Jsem si však jistý že ten bod není až tolik vzdálen 300km/h. Při 240 ještě obstojně zrychluje a navíc není nijak hlučné - rozhodně na sebe v kokpitu nemusíte křičet.

Takže? S Aerem jsem za měsíc co ho mám srostl v jedno tělo a jednu duši. Je to silný, superrychlý pohodlný kočár, který se ovšem třeba ve srovnání s jeho mladším bráškou, Saabem 9-5 Aero poněkud těžkopádněji ovládá a lecos by se mu dalo vytknout i v zatáčkách a ve schopnosti pohlcovat krátké příčné nerovnosti. Jinak je jeho chování na silnici sebejisté a přestože jsem původně chtěl 9-5, za současný model 9-5 bych ho pravděpodobně už nevyměnil. 9-5 je sice celkově hezčí a má lepší jízdní vlastnosti, ale postrádá to zvíře, bestii, kterého je v 9000Aero pořádný kus. Snad ten další...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9000

Vložit komentář

cidlo abs,chip motoru

Ahoj,v prvni rade zdravim vsechny sabisty i ostatni ridice.Chtel jsem se jen zeptat,jestli nevite nekdo,kde se da nachipovat motor saabu.Mam 2.3 turbo r.v.1994.Dale,na kolik vyjde vymena cidla abs u zadnho kola,diky.T.

17.07.2011 | 18:06:24 | Tom Reagovat

Souhlasím

se spotřebou i s pocity při jízdě. Jezdím v SAABECH 20 let a neměním! Hlavně po zkušenostech po haváriích, kdy viníci čuměli jak trubky že jedu domů a oni musí čekat na odtah.Všem chytrákům na ulici kteří blábolí o svých koncernových přibližovadlech-4 litry ve městě,všechny předjedu,nicotná pojistka a odvezu půl chaty,se ptám kolik stojí invalidní vozík a jestli mají závětˇ.

09.06.2009 | 17:12:29 | madrid Reagovat

Tak nízká spotřeba?

Možná to bude tím že neexistuje takové auto jako Saab 9000 2.3 V5 :). A Kdyby to bylo 2.3T, stačí rozhašné podtlaky, vadný MAP, trysky, zadřené brzdy nebo dementní řidič držící otáčky neustále a zbytečně nad 3000...

17.04.2009 | 23:22:02 | SobaThor Reagovat

Tak nízká spotřeba?

Měl jsem Saaba 9000 2.3 V5 a průměrnou spotřebu jsem měl za 13 l a to dokázal vzít s klidnym svědomim i 15l.9l je takovýhle auto dost malá.Hodně zajímavý.

21.03.2009 | 21:19:05 | petr Reagovat

Spotreba

Tahle recenze mimo jine tak trochu zavinila, ze uz skoro rok jsem hrdou Sabistkou, mam stejny model co tu popisuje Sobathor. Muj krasavec je trosku potuneny takze vykon je kolem 230 koni a mezi dalsi sportovni upravy patri sportovni podvozek, brzdy... vykon v kombinaci s celkovou odezvou vozu je strasne navykovy...opravdu neskutecne ;) Mam rada rychlou jizdu, zavodim na semaforech, ale jinak jezdim uspornym stylem (ne pomalu) - tj. co nejmene brzd (Saaby vyborne brzdi motorem), radim zasadne vsechny rychlosti nahoru i dolu a otacky udrzuju cca mezi 1700 - 3000 podle citu a nalady... na dalnici samozrejme ne ;) stejne tak kdyz se predvadim se zrychlenim ;) A obce se snazim jezdit padesatkou.To abyste si umeli predstavit muj styl jizdy.
Tak a ted ta neuveritelna cisla: Uplne predpisova jizda, dlouhe trate - +-7l
Moje normalni letni jizda vcetne blbnuti na letisti - slalom, sprint apod. +- 8l
V zime se mi spotreba trochu zvedla ted jezdim za 8,5l pripisuju to zimakum... a mozna jezdim vic mesto.

Jinak se mi ze zacatku na pohled nelibil zadny Saab, ale kdyz jsem se svezla i libit se mi zacal :)

17.02.2009 | 02:35:32 | lupina Reagovat

Re: anonym-design

Saab opavdu není autem pro každého, je to trošku o filosofii, ty auta a jejich řidiči (piloti :)) jsou - jsme trošku jiní. Jako každý výrobce "jiných" aut to má Saab v porovnání s "líbivou" konkurencí" opravdu těžké. Udržet si vlastní designovou linii a styl chce od výrobce odvahu a alespoň pevnou i když bohužel málo početnou zákaznickou základnu. Ano vnitřek je prostě letadlo, bylo to letadlo v modelu 99, bylo to letadlo v modelech 900I, 900II 9000,9-3,9-5....a doufám, že to letadlo bude i nadále. I když v posledních letech Saab musel trochu polevit ze své zarputilosti a mimo neskutečné a úsporné turbo-benzíny implantoval pod své kapoty i turbo-diesel, pořád je to tak nějak Saab - nezaměnitelný koráb silnic a především dálniční expres. I když nemám diesel rád a k Saabu mi moc nesedí uznávám, že v dnešní TDI době a propagaci to ani jinak nešlo, chtěla-li automobilka přežít. A LPG do Saaba je to samé-otázka zní proč? Když jsem si kupoval svého Saaba(9-3 r.v 2000-2,0T LPT) byl jsem smířený se spotřebou okolo 10l/100. Jaké bylo moje překvapení když na krátkých tratích do práce jezdím za cca 8,5 a když dám delší trasu tak jedu naprosto v pohodě (žádná economy run) i za 7,6l/100!. Prostě LPG ani Tdi nepotřebuju a nechci. A srovnat design Saaba s plagiátorem od Daewoo je opravdu hláška hodně mimo.Saaby nejsou hnusní, jsou prostě jiní-jinak krásní, nepoplatní pozlátku momentálního módního výkřiku. Prostě trošku exoti. Jinak děkuji SobaThorovi za pěknou recenzi a přeju hooodně spokojených km v jeho letadle.*:)

17.08.2008 | 23:35:18 | Highlander Reagovat

Design

Saab není pro každýho. Mě se třeba zrovna vůbec nelíbí BMW (z němců bych dal přednost Mercedesu), ale Saab mi prostě sedne jako p.del na hrnec. Palubka vychází z leteckých tradic (Saab původně vyráběl letadla) a je maximálně funkční a mě se moc líbí (srovnání s Dejvů mi opravdu nepřipadá příliš výstižné).

LPG do Saaba je barbarství prostě z toho důvodu že Saab má velmi sofistikovaný a poměrně komplikovaný motormanagement Trionic který se v případě provozu na LPG prostě vypne a motor se řídí nějakou primitivností kterou vymyslel nějakej zoufalec v Itálii. Navíc je to poměrně obtížné pro LPG montážní firmy tykže to pak ani nikdo nechce opravovat. Tedy pokud chci LPG, nechci Saaba. A že by bylo LPG ekologičtější? U Joviše, asi mi něco ušlo...

02.06.2008 | 08:49:03 | SobaThor Reagovat

Proč jsou proboha ty saaby tak hnusný...palubka jak na nějakém daewoo...Zvenku...šílenost..Hlavně, že je tam kůže a vyhřívané sedačky...:)

31.05.2008 | 02:51:53 |  Reagovat

Proč je jako barbarství dávat LPG?? Já teď kupuju BMW touring 540i 4.4 V8 s LPG, a je to jediný důvod , proč to vzít...Ekologičtější, úspornější...Jinak, tento saab určitě super auto, ale na pohled zvenku vzhledem neuvěřitelně hnusný....

31.05.2008 | 02:36:05 |  Reagovat

To Anonym (Tuma?)

Na úvod bych chtěl předeslat že se nejedná o naštvanou reakci, ale pokus o polemiku.
To já všechno vím. Jednotka je patrně Hirsch, ale zajímalo by mě kolik ukáže na brzdě sériové Aero (asi víc než 225 koní a 350Nm). Spojka nebude tvrdá ani tak vlivem vadných válečků, ale sjetým obložením - pak se díky samoregulaci zvedá logicky v soustavě potřebný tlak, ale dle slov servisu ještě tak 30 000 do výměny vydrží. Starší Saaby špatně brzdí... ano, ale je to pravda jen napůl. Brzdy jsou tupé, ale co se schopnosti brzdit z vysoké rychlosti týče nebyl to ve své době žádný propadák. Sám jsem opakovaně brzdil s originálními brzdami na letišti (Milovice) z tachometrových 250 při vyhlídkových jízdách 4x a až napočtvrté výrazně zvadly, což nepovažuji za tak špatné. Pocit ze zrychlení přirovnávám k pocitu z tryskového letadla pro ten dojem že auto zrychluje tím lépe čím rychleji jede. Nevím sice co znamená že auto je "přemotorované" když si obvykle ani s overboostem na dvojku nemá přílišnou tendenci hrabat (dlouhé převody a dobrá trakce- nakonec zdalipak víš kdo pro Saab ladil podvozek?), ale je fakt že s turbomotorem se člověk musí umět sžít což ani někteří Saabisté neumí. Ano je pravda že jsou auta která "jedou líp", at to znamená cokoliv. Sportovní vozy (což 9000 Aero rozhodně není) potažmo s atmosferickým motorem se někomu snadněji ovládají motorem a jsou lepší v zatáčkách a při sprintu, ale obvykle se s nimi líp nepředjíždí a nebudou mít podobně nízkou spotřebu a srovnatelnou užitnou hodnotu. Ale ono to zas "tak strašně" nejede, člověk si zvykne brzo a já taky pokukuju po něčem silnějším. Jen mě nenapadá co by to mohlo být. Snad Dodge Charger V8 6,1l, jenže s tím se špatně dostává se spotřebou pod 20l (ale no tak co, jede to pěkně).
V závěru jsem zvědavý co Tě vedlo k tomu že jsi bývalý Saabista (přiznám se že z rozličných důvodů jsem o ukončení svého saabovství také již několikrát uvažoval) a v čem vlastně nyní jezdíš a zdali jsi s tím spokojenější.


ps: S autem mám v tomto momentu najeto ca. 30 000 km bez nutnosti servisních zásahů krom nefunkčního ostřikovače a vypadlého čidla teploty nad silnicí a snad občas netěsnícího "blowjob ventilu" :) při plném boostu.

17.12.2007 | 01:30:58 | SobaThor Reagovat

RE: To Anonym (Tuma?)

Zaujimalo by ma kto ladil podvozok.Dakujem za odpoved

04.02.2013 | 21:32:03 | Stano  | 85.237.224.* Reagovat

Aero je skvělé auto... V základu má 165KW ve verzi s turbem Mitsibishi TD04, takže pokud máš 265 koní, tak už to před tebou někdo upravil, stejně tak 401Nm není standard. Každopádně popisovat jízdu s tímto autem jako let letadlem lze.... ale je to o tom, že to auto principielně je už přemotorované a proto se zdá, že to "strašně jede"... což s prominutím je pravda jen z části. Každopádně nedoporučuji úpravy nad 350 koní, trhají jednu převodovku za druhou (pokud si ted nekupíš za cca 60 tisíc sadu přímých zubů). Do podvozku doporučuji Hirsch pružiny, koni seřizovatelné tlumiče Koni, silonové prvky namísto silentbloků. Pokud máš tuhou spojku, není to výraz sportovnosti, ale špatného jednoho - nebo obou hydraulických pump spojky. Občas stačí jen přetěsnit.... ale ve většině případů je lepší je vyměnit. Ještě jeden problém s tímto modelem: nebrzdí a to zásadně nepříjemným způsobem, pokud o tomto modelu uvažujete, rovnou si do rozpočtu připočtěte cirka 40 tisíc za upgrade brzd, nebo konverzi alespoň na 308mm. Nicméně hodně štěstí ti přeje bývalý saabista....

09.12.2007 | 13:47:35 |  Reagovat

spotřeba a servis

sám mám 9-3 2,0 T a spotřebu můžu potvrdit, praha-Budějice jezdím běžně za 7-7,5 litru a to rozhodně nejsem brzda provozu (ale tahle spotřeba neplatí pro motory bez turba, ty už papaj víc) ...a pokud jde o servis tak jezdím do modřan ... tady je případně kontakt http://www.saabturboclub.biz/speedparts/kontakt.htm

05.06.2007 | 09:44:26 | KY Reagovat

to SobaThor

wow, takovych recenzi tady neni moc. Hezky napsano, pekne zaobaleno. Myslim ,ze by ses mohl dat na spisovatelskou drahu...
Jinak k autu- dily se daji sehnat za uchazejici cenu, pokud se nejedna o karosarinu...
8,5 l/100km? tak to je hodne dobra hodnota...
Na ten rok je to paradni auto. Za relativne male penize se da sehnat vyjimecne auto s vybavou, ktera snad uspokoji kazdeho...
Dnes ale bude problem sehnat kus ,který má najeto primerenou porci kilometru(oficialne najeto)...

11.05.2007 | 13:23:09 | diego Reagovat

Spotřeba

Takže spotřeba je vyzkoušená. Pokud se jede víceméně dle platných rychlostních limitů, lze trasu Kremik - Praha (1100 km) zajet za 7,8 l/ 100 bez nějakého omezování pohybu pravé nohy při akceleraci. Trasa tam byla ve znamení většího porušování limitů (doprovodné vozidlo s antiradarem) a Aero si vzalo 8,5 l/100.
I Saab 9000 Aero

06.05.2007 | 13:51:58 | SobaThor Reagovat

Moc hezky

Zavidim :-) tohle je opravdu Auto a nebyt limitovany penezma, tak je to jedno z tech, ktere by mi stalo pred domem. Bohuzel, na skole si to dovolit nemuzu. Nadhera. Co se LPG tyce, uznavam, ze do SAABa je to barbarstvi, ale jinak mi na leninovy duchy nesahejte, jezdim na ne tri roky a mam je docela rad :-)

02.05.2007 | 00:21:02 | XIDEX Reagovat

nesváděj to Sobathore na mě. Byl to Haldův nápad a já jsem jej dovedl pouze k dokonalosti vč. psychického teroru spáchaném na tvé osobě. Za auto vděčíš jemu a ne mě. Já si tě pouze vychutnal.....sorry

01.05.2007 | 18:30:15 | Dandy Reagovat

Pekne:-)

28.04.2007 | 20:06:27 | ToJa Reagovat

Perfektně napsaná a čtivá recenze! Navíc na prima auto :-)

28.04.2007 | 08:24:05 |  Reagovat

Velmi dobrá recenze,obsáhlá,dobře napsaná a s určitým řádem.Hned bych si Saaba koupil :-)
Známej měl 9000CS či tak nějak 2,5l a 250hp,když jsem se v tom svezl,tak jsem nečekal,tak brutální nárust výkonu...

28.04.2007 | 07:10:36 | Pepa Reagovat

spotřeba

Té spotřebě nechce věřit víc lidí, ale je to tak, turbo zvedá tepelnou účinnost motoru, takže to rozhodně nežere víc než můj předchozí atmosferák. A dávat Lpg do Saaba? Barbarství. Servisuju v TrollJets a získat víc informací se dá na:
www.saabunderground.cz nebo parkoviste.koukej.info sekce Saab

27.04.2007 | 19:24:10 | sobathor Reagovat

re

hezka recenze, hned bych si ho koupil, jenze se mi nejak nechce verit tem 9 litrum spotreby, na lpg to asi predelat nepujde, a taky by mne zajimalo kde to servisujes a kolik stoji ND (jsem z prahy)

27.04.2007 | 19:11:39 | trevor Reagovat

Konecne

poriadna recenzia. Nech dlho sluzi svojmu majitelovi.

27.04.2007 | 19:03:38 | Chocholoušek Reagovat

JJ... Saab stale vedel spravit kvalitne TURBO motory...tak nech sluzi aj nadalej spolahlivo.

27.04.2007 | 16:56:17 | kewlarsiet Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Saab 9000