Recenze Volvo C70 2,3 turbo
“Velmi luxusné a pohodlné auto s výkonmi Porsche Boxter.”

Autor recenze: Index (25 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2,3 T5 Stav km při koupi:65 000 km Stav km nyní:95 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 27. 9. 2006

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Chrysler Stratus 2,5 LX

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Doplnenie náplne klimatizácie.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Velmi kvalitné, luxusné a na kúpé nezvykle priestranné auto.

Vysoká kvalita interiéru, ktorý aj po 8 rokoch vyzerá ako nový. Prístrojovka s dreveným obkladom vyzerá luxusne, tvarovo ale začína byť trochu zastaralá. Výbavou toto Volvo prekoná vačšinu dnešných áut: kožený interiér, 4x airbag, WHISP (systém ochrany krčnej chrbtice), elektrické nastavovanie sedadiel s pamäťou (aj u spolujazdca), vyhrievanie sedadiel, elektrické zrkadlá, automatické stmievanie zrkadiel, dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, tempomat, CD aj kazetový prehrávač, 12x repro Dynaudio, 2x subwoofer. Ozvučenie je vobec jedno z najlepších aké som počul.

Zrýchlenie C70 vo verzii s "ťažkým" turbom je pre človeka zvyknutého na bežné autá prekvapujúce. Subjektívne ho možem hodnotiť lepšie ako na BMW 750 (330 koní) s ktorým som mal možnosť porovnať. Nevýhodou je znateľná turbodiera, ked po zošliapnutí plynu sa skoro pol sekundy nič nedeje a až keď sa konečne naplní turbo, auto vystrelí dopredu ako šialené. Tu by som negatívne hodnotil použitie predného náhonu, ktorý má problém preniesť taký výkon na vozovku. Auto tejto kategórie malo mať zadný náhon alebo štvorkolku. Maximálka sa pohybuje pri 260 km/h.

Štvorstupňový automat radí nehlučne a plynulo. Dajú sa nastaviť zvlášť režimy normal, sport a winter, kedy sa auto rozbieha na tretí prevodový stupeň a redukuje tým točivý moment. Inak sa samozrejme prevodovka sama prispôsobuje štýlu jazdy.

Priemerná spotreba sa pri normálnom jazdení pohybuje okolo 10 litrov, minimum sa mi v kombinovanej premávke podarilo zajazdiť 8,5 litra, ale to už sa treba extrémne snažiť.

Podvozok ma nijak zvlášť neočaril, po presadnutí z BMW 5 s M packetom sa javí dosť slabo. Snáď pomôže výmena tlmičov, pravý predný vykazuje na teste účinnosť len 60% - daň za Slovenské cesty.

Auto je ako svorené na dlhé cestovanie, takto nejako by malo vyzerať pravé Grand Turismo. Sedačky sa dajú nastavovať vo všetkých smeroch, volant je výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný. Cestujúci vzadu majú na nohy miesto ako v limuzíne strednej triedy.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo C70

Vložit komentář

automat

Pokud můžu potenciálním zájemcům poradit s volbou převodovky, tak jednoznačně automat. Nikdy bych nevěřil, že jako zarytý zastánce manuálního řazení tohle někdy řeknu. :-)
Budu se držet jen motorizace 2,3 turbo, 240 koní. Auto k tomuto skvělému a silnému motoru dostalo převodovku šitou na míru, která jak jsem se jednou někde dočetl se chová, jako by v každém okamžiku mělo auto předjíždět. Kromě volby třech režimů řazení se řazení ovlivňuje polohou sešlápnutého plynu. Pokud přidáte plyn, je okamžitě podřazeno o 1st a auto se rozjede s efektem zrychlení jako málokteré jiné. Pokud ale sešlápnete plyn až na podlahu, auto podřadí o 2st a stane se z něho projektil. Zní to pohádkově ale kdo jednou řídil C70 T5, tak mi dá jistě za pravdu. Tzv. turbo díra se nejvíce (a snad i jenom) projevuje při rozjezdu z místa. Za jízdy při tom šíleném zrychlení (podmíněném zapnutém režimu sport a sešlápnutí pedálu až na podlahu) ji nemáte šanci postřehnout. Vřele doporučuji a sám si brousím zuby na opětovnou koupi tohoto skvělého a svým způsobem nadčasového vozu.
Malá poznámka na konec: Kolem roku 1999 došlo k změnám v elektroinstalaci takže doporučuji ročníky po tomto roce. Byť sám jsem vlastnil ročník 1998 a bez sebemenších problémů.

25.12.2010 | 12:50:34 | stock Reagovat

Ahoj Gratuluju ti k takovídle káře, Je to fakt Pila. I když bych u takovídleho auta spíš volil manuál. Tak hlavně ať slouží

01.10.2009 | 17:24:43 | Miky Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volvo C70