Recenze Volvo S40 sedan, plná výbava
“Volvo je synonymem bezpečnosti a komfortu za přijatelné peníze. Volvo forever.”

Autor recenze: Hroch (24 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1739/1,8i, 85kw Stav km při koupi:117 000 km Stav km nyní:136 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Průměrná spotřeba: 8,23 l/100 km Vloženo: 19. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Fiesta 1,1

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vozidlo jsem zakoupil v jednom nejmenovaném východočeské autobazaru s jasným původem v červnu 2006. K vozidlu byla kompletní technická dokumentace a originální servisní knížka. Předchozí majitel (dovoz SRN) měl k autu naprosto všechno. Po jednotlivých letech měl na zvláštních papírech nalepeny veškeré účtenky a faktury které nějak souviseli s provozem nebo opravou auta.

Byly tam účtenky za benzin, výměna oleje, za nákup náhradní sady žávovek, pojistek ... no prostě všechno neuveřitelné. Několik dni po koupi když sem se tak probíral podrobně těmi papíry k autu nalezl jsem tam vyzitku bývalého majitele zvedl telefon a zavolal. Velice příjemný pán, důchodce. Z jeho hlasu bylo poznat že auto prodal pouze proto že si pořídil další Volvo.

S autem není naprosto nic. A za tu dobu co ho mám a na najeté kilometry naprosto v pořádku jako kdyby sjelo z výrobní linky.

Nedávno jsem si říkal že by zřejmě bylo potřeba vyměnit kotouče a destičky. Při přezouvání pneumatik a následného kouknutí do dokumentace k vozidlu jsem zjistil že kotouče byly měněny na 115 000 km ještě původním majitelem, naprostá senzace.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je v plné výbavě, kůže, tempomat, klima ...
Pečuji o něj jako předchozí majitel tudíž s láskou. Volvo je doopravdy auto které si člověk kupuje tak 2x za život. Jeden chlápek u nás v ulici má legendární 850 2,5 TDI a má na ní najeto 750 000 a naprosto bez problému. Já věřím že do 200 000 km nebudu muset nic řešit. Zatím je vše na nejlepší cestě. Minulý týden jsem ho měl pro kontrolu na zvedáku a naprosto v pořádku.

Motor by sice mohl být pružnější ale jinak naprostá spokojenost. Přičítám to také tomu jak byl zajetý. Ticho které vládne při dálniční rychlosti 130 km/hod je naprosto dokonalé. Auto je velice pohodové na delší a dlouhé vzdálenosti ve městě se hůře parkuje vzhledem k délce a šířce auta. Ještě horší je to při vjíždění do podzemních garáží. (Jednou jsem v Praze zajížděl do garáže a měl jsem to tak tak na milimetry u předního blatníku a zadního nárazníku. Za mnou jel pán s S80 a musel nakonec zaparkovat jinde prostě se tam nevešel:-))).

Sedačky jsou naprosto dokonalé zvláště ty vzadu. Nejpohodlněji se cítím na zadní sedačce za spolujezdcem. Jinak záda mě nebolí ani při opravdu dlouhých cestách nad 1000 km. A vyhřívání sedaček v zimě je nenahraditelné a super.

Podvozkově bych řekl že je spíše průměr střední třídy. Jenže toto auto má nejraději dálnice 130 nebo okresky 60 km a kochat se krajinou, taková "volvo jízda". V létě se zapnutou klimou a v zimě s vyhříváním sedaček atd...
Nejlepší auto který jsem kdy vlastnil.

S kamarádovou S80 V8 4,4l jsem najezdil cca 55 000 km a také naprosto super.
Co se týče spotřeby dlouhodobý průměr za dobu vlastnictví auta je 8,23 l dle účtenek za benzín a 8,4 l dle palubního počítače. Super. Couračky 10 l a dálky 6,5 při 130 km/hod.

Co se týče akcelerace průměr ale decelerace je naprosto dokonalá když je potřeba a zašlápne se pedál do podlahy tak je to tedy něco. Žádné auto které jsem řídil takto nebrzdilo.

Z hlediska bezpečnosti se nemá cenu ani tady moc rozepisovat. Jen když nasednete do auta a s tlumeným cvaknutím se zá vámi zavřou mohutné dveře a obklopí vás "tuny" železa ... v tu chvíli se cítíte naprosto bezpečně. Při pohledu na tloušťku sloupků již nejste na pochybách jak by to dopadlo při případné srážce se srovnatelným soupeřem např. Octávií.
Řízení, spojka a řazení jde tradičně z tuha a přesně jak je zvykem u těchto aut stejně tak jako např. Saab.

Pro budoucí majitele asi toto:

1. Jsi člověk který se chce odlišit? - kup si Volvo

2. Jsi člověk hledající a vyznávající klidnou jízdu? - kup si Volvo

3. Jsi člověk který si nechce nechat ukrást své auto? - kup si Volvo

4. Jsi člověk který má pud sebezáchovy a chce chránit sebe i svouje blízké? - kup si Volvo

5. Jsi člověk který rád sportovní jízdu? - nekupuj si Volvo

6. Jsi člověk tepmeramentní a nevybouřený? - nekupuj si Volvo

7. Jsi člověk který střídá auta jako ponožky? - nekupuj si Volvo

8. Jsi člověk který miluje klid, pořádek a čisté linie? - kup si Volvo.

9. Jestliže si jednou koupíš Volvo již nikdy nebudeš chtít nic jiného, proto kup si ho.

10. Volvo je auto na celý život a dle toho s ním také musíš tak zacházet a hýčkat ho.

Volvo forever !!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo S40

Vložit komentář

Jsi si jistý, že to o čem píšeš je Volvo?

Zdravím majitele. Přopadá mi, že máš nějaké jiné Volvo S40 než s jakým mám možnost jezdit já. Můj otec vlastní tento vůz 5 let a já jsem s ním najezdil cca 30 tis km, ale v nějakých věcech budeme spolu v rozporu. To, že se jedná o velmi pohodlný vůz, s tím souhlasím a že je v něm ticho jako v kostele to je pravda. Ergonomie vozu je skvělá. Ale tímto naše shoda končí. Abych řekl pravdu nevšiml jsem si tradiční tuhosti řízení jak píšeš , ba naopak. Volva poslední dekády mají přeposilované řízení a zpětná vazba se tím o hodně zhoršila. Co se týče jízdních vlastnosí tak ty nechám být protože jenom hlupák může psát, že není sportovní apod. Ono Volvo S40 ani sportovní abice nemá a všimněte si. že si jej ani mladí tuneři nekupují. Můj otec má sice pod kapotou dvoulitra se 140 koníkama, ale to je na rychlejší přesun po dálnici. Další věc co s hrochem nesouhlasím je jeho hláška cituji " obklpují Vás tuny železa" Tuny už to nejsou. Naše Volvo má 1350 kg. Jinak vůz není zlý až na tu dábelskou spotřebu, která narůsta s každým dílkem na rychloměru hihi

17.11.2008 | 09:47:47 | Cihix Reagovat

Volvo NEVER MORE

Tady ty vaše komenáře vypadají jako úplná idylka. Měl jsem V70 2,4 D koupené ve 125 tis. - předtím moje služební, takže vím jak bylo ježděné a servisovené.

Spolehlivost - tragédie! Kolem 130 tis se vysypalo, co mohlo - vstřiky, turbo, recirkulace, řídící jednotka. Alespoň podle servisu, který mi to opravoval - značkový a certifikovaný a patřičně drahý. Nicméně problémy - kouření a výpadky výkonu nezmizely.

Stálo mne to 150 tisíc - polovinu toho, co mne stál vůz. Pak jsem servis změnil, šel k Hasemu a tam mi vyměnili silentbloky na motoru a regulaci turba a bylo po problémech. Nakonec jsem to po 15ti tisících prodal - za 200 tisíc - čistá ztráta 250 tisíc.

Další Volvo, i kdyby bylo ze zlata, mi nesmí do domu.

A k té bezpečnosti - v crash testech jsou v každé kategorii lepší auta, třeba i Renault nebo Ford.

Když si k tomu přidáte tragické jízdní vlastnosti, nepřesné a lehké řízení - a že 40ka z roku 2000 je má ještě mnohem horší, než 70ka, pak i tato legenda padá.

17.11.2008 | 01:38:02 | Honza Reagovat

S 40

V roce 1999 jsem si opravdu omylem a náhodou koupil Volvo s40. Potřeboval jsem auto a kamarád prodával své ojeté, 2 roky staré Volvo S40 v plné výbavě. Prodal mi ho za hodně dobrou cenu a já ho chtěl po roce prodat a koupit něco dalšího. Jezdil jsem s nim do roku 2005 a byl jsem z něho nadšený, lepší a pohodlnější vůz jsem neměl. Další auto které jsem si pořídil bylo opět Volvo S40 a jinou značku nechci!

24.02.2008 | 14:28:33 | kellys2 Reagovat

Souhlas

Souhlasím s autorem recenze, a díky za takovou recenzi, je vidět že s auty máš zkušenosti a že víš o čem píšeš.Nevím nic o Volvech, půlvolvech apod. ale o to nejde, jde o tu recenzi a ta je sakra dobrá a každý názor je subjektivní a odvislý od kusu auta takže díky o volvu budu uvažovat a těch rýpajících blbečků si nevšímej asi sežrali všechnu moudrost

16.03.2007 | 20:41:11 | Hrohro Reagovat

předchozí vozidlo

odp pro Taurus: pří psaní recenze je možnost zvolit pouze 1 jediné předchozí auto. Jinak auta kde jsem byl zapsán jako majitel nebo provozovatel byly 4. A nespočetně aut jsem řídil a dost velké vzdálenosti po celé Evropě. Ročně najezdím okolo 40 000 km takže si myslím že již mohu hodnotit co je auto a co ne.

odp. pro Anonym: Znám tvrzení zarytých volvistů kteří vlastní řady 7.../9... že na svoje nedají dopustit a říkají že Volvo S40 je demoverze nebo půlvolva:-). Mě to vůbec nevadí a v určitém směru s Vámi souhlasím.
Nevím jestli jsem někdy řídili nová Volva S.....V.....XC..... já ano proto mohu a píši recenze jen na ty auta která jsem řídil a nejezdil v nich více než 5 000 km.
Ale s čím nesouhlasím je řízení. Vozidlo mám v bezvadném stavu a oproti jiným autům které sem řídil stejné kategorie (Octavia, Passat, Saab,) jde spojka a převodovka u Volva mnohem tíž než u výše zmiňovaných aut.
Co já vím tak svým způsobem každý kus Volva je originál třeba na 960 kterou má kamarád se pordávají asi tak 4 druhy origo palubových desek a žádná z nich není stejná tj. uchycení ...
Když má auto náhon na předek jako jak píšte 850 tak to nepovažuji za špatné auto stejně tak jako když má na zadek. Ale argumenty typu že auta na předek jsou na h... neuznávám a přijde mi scestné tímto argumentovat. Stejně tak jako když mi člověk který má diesel argumentuje pouze spotřebou.

23.02.2007 | 07:38:18 | Hroch Reagovat

..........

Musím souhlasit. Měl jsem Volvo 240 GL a 760 Turbo, a řízení jde velmi lehce. A bohužel, opravdu má S40 společný s Volvem pouze název a přední masku...

20.02.2007 | 08:21:37 |  Reagovat

demence pokračování

Ještě bych rád dodal něco k tomu blábolu ohledně toho, že ve Volvu . Já mam 960ku a opravdu jsem si nějak nevšim, že by řízení šlo ztuha. Mam automat, takže tuhost spojky a řazení nemůžu posoudit, ale možná ti nefunguje servo, chlapče. Píšeš tady samý blbosti.

19.02.2007 | 22:24:32 |  Reagovat

demence

S40 má s Volvem společnou akorát tu úhlopříčku na přední masce. Jinak je to takovej hybrid Mitsubishi Carisma vyráběnej v Holandsku, takže autorovi závidim jeho optimismus. Jinak bych rád věděl, co je na 850 legendární. 850 už je hovno Volvo. Má to náhon na předek a motor napříč.

19.02.2007 | 22:15:33 |  Reagovat

No velebnosti

Začátek dobrá recenze ,zbytek reklama

19.02.2007 | 21:15:30 | ŠIRON Reagovat

Tak ten přehled předchozích aut pisatele skutečně mluví za vše
Opravdu objektivní recenze

19.02.2007 | 16:05:49 | Taurus Reagovat