Recenze BMW R 1150 RT cestovní
“Výtečný cestovní motocykl”

Autor recenze: skyair (61 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1130 Stav km při koupi:61 000 km Stav km nyní:83 000 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 26. 9. 2010

Hodnocení inzerátu: 26 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Suzuki GSR 600

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na motorce

Běžná servisní obsluha,


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Pokusím se hodnotit, dnes už téměř desetiletou motorku pohledem současného uživatele. Za necelé dva měsíce od koupě v září 2009, jsem na ní ujel víc než 7 tisíc kilometrů. Vzhledem k tomu, že jsem stihnul jak období s teplotou kolem 26 stupňů Celsia tak i teploty kolem nuly - měl jsem tedy možnost vyzkoušet a především ocenit technickou dokonalost tohoto stroje v různých klimatických podmínkách. Na motorce jsou namontovány pneu Metzeler Z6 a pro tento model jsou nejen doporučené, ale skutečně velice vhodné.
Tady je má recenze.
BMW 1150RT působí mohutně, ale ovládá se snadno. Váha je znát pouze při manipulaci na místě. Má vše, co se od cesťáku požaduje, především vynikající aerodynamiku, ochranu před větrem i slušně chrání před deštěm. Neuvěřitelně účinné brzdy s ABS a posilovačem v kombinaci s dokonalým podvozkem zvyšují jízdní komfort. Nádherně stylizovaný RT je víc aerodynamicky efektivní, než kterýkoliv z dnešních cesťáků a ve spojení s vyzkoušenou BMW technologií Telelever a Paralever má RT stále bezkonkurenční jízdní stabilitu. Jízdní pozice jezdce i pohodlí spolujezdce jsou ergonomicky vynikající.
Elektricky nastavitelný štít zvyšuje už dokonalou ochranu proti povětrnostním vlivům. Šesti-rychlostní převodovka se systémem „overdrive“ se podílí na nízké spotřebě paliva ve své třídě a 25-litrová nádrž umožňuje s RT cestovat bez zastavení dál než s jakýmkoli jiným cruiserem. Po ujetí zhruba 7.000 km moje spotřeba nepřesahuje 6 litrů paliva na 100km.
Zrychlení při nejvyšším rychlostním stupni (overdrive) je dostatečné. BMW používá brzdy se systémem anti-lock (s přední brzdou EVO) a ty jsou i dnes nejefektivnější a nejbezpečnější, jaké současní výrobci motocyklů nabízejí. Zpracování tohoto cestovního motocyklu je vynikající a s trojicí BMW kufrů splňuje veškeré požadavky na komfortní cestování.
Uspořádání motoru ovlivňuje a určuje způsob jízdy. Tradiční výhodou je výkonný ležatý, vzduchem a olejem chlazený dvouválec, poskytuje ideální vlastnosti pro cestovní motocykl. Vysoký kroutivý moment, který je k dispozici i při nízkých otáčkách motoru, dokonale využívá rozsah jednotlivých převodových stupňů.
Výkon 70 kW a vynikající hodnota točivého momentu 100 Nm při 5500 ot. / min. splňují náročné požadavky na pružnost motoru. Více než 90 Nm je trvale k dispozici mezi 3000 a 5000 ot / min - právě tam, kde je to zapotřebí - a poskytuje lepší odezvu, okamžitý nástup při akceleraci bez nutnosti přeřazení. Výkon motoru je přenášen šesti-stupňovou převodovkou, hydraulicky ovládanou suchou spojkou přes kardanovou hřídel na zadní kolo. Provozní páka spojky je nastavitelná do tří různých poloh, přední brzdová páka je nastavitelná do čtyř.
Ověřenou vlastností BMW1150 RT je mimořádná stabilita v různých povětrnostních podmínkách i přes proměnlivé kvality povrchu. BMW motocykly používají originální technologii systému odpružení a dokonalou aerodynamiku. Proto i při vysoké rychlosti, na vlhkém povrchu a při nárazovém větru, je RT jedním z nejstabilnějších motocyklů na trhu. A nejen to, samozřejmostí je elektricky nastavitelný čelní štít, dokonale chránící jezdce i spolujezdce před větrem i deštěm.
Stabilita tohoto motocyklu začíná zavěšením kola přední nápravy pomocí vyspělé technologie BMW – Telelever. Na zadním kole je použito stejně inovativní zařízení Paralever – (dvojité kyvné rameno na hnací hřídeli poháhěného kola) v kombinaci s centrálně namontovanou zadní nápravou typu MacPherson. Výsledkem je skvělá elastivita, dokonalá kontrola řízení a bezkonkurenční jízdní vlastnosti. S motocyklem je příjemné nejenom cestovat na dlouhé vzdálenosti, ale i při sportovní jízdě bez kufrů, kdy náklon je omezen centrálním stojanem. Varuje ve chvíli, kdy náklon je na kraji pneu (u Z6 na metzelerských slonech). Důležité složkou vynikajících jízdních vlastností RT jsou pěti paprsková, lehká kola z litého hliníku dávající motocyklu dynamický vzhled. Přední kolo používá dvojité-kotoučové brzdy EVO. Brzdy BMW1150 RT v kombinaci s elektro-hydraulickým posilovačem dávající dostatek brzdné síly a výrazně snižují brzdnou dráhu. Kombinace ABS technologie a duálních brzd (dynamické rozdělování brzdné síly zajišťuje, že při použití ruční nebo nožní brzdy, je brždění aplikováno na obě kola současně) patří ke špičkovému sériovému vybavení BMW 1150 RT. Velice rychle si zvyknete, že se předek motorky i při velmi intenzivním brždění nenoří. Ale pozor, při použití přední brzdy při manipulaci na místě!!! Účinek posilovače je tak silný, že hrozí pád při silnějším použití přední brzdy v dojezdu. Proto už současné 1200 RT upustily od montáže posilovače.
BMW motocykly byly vždy proslulé nejlepší ergonomií sezení. Výškově nastavitelné sedadlo jezdce, poskytuje větší komfort a lepší podporu stehen. Sedadlo lze nastavit do tří různých výšek - 805, 825, nebo 845 mm. K praktickým zkušenostem s motocyklem patří cestování přes 800 km za den - při jednom dotankování pohonných hmot. Noční jízda je mnohem příjemnější a bezpečnější s výbavou jak tandemových světlometů seřiditelných na palubní desce, tak především s možností využítí dvojice integrovaných mlhových světel.
RT s trojicí originálních kufrů poskytuje dostatek úložného prostoru pro více než jen pár dní na silnici. A na konci cesty R1150 RT dokáže, jak pozoruhodně nízké jsou náklady na pohonné hmoty - a to i s plně naloženým motocyklem.

Na počátku léta 2010 ujeto 15 tisíc kilometrů a obuta nová sada Metzeler Z6 Interact. Na minulé ujeto 14500km a zkušenost? Příjemná cestovní guma. A drží i při dešti.

Je září 2010 a za necelý rok ujeto 23 tisíc kilometrů a zkušenosti jsou jednoznačné. Spotřeba na cestě - do 6-ti litrů. Vynikající brzdy a ke svým rozměrům a váze neuvěřitelná ovladatelnost. Pětiset kilometrové přesuny pohodlné jak pro řidiče, tak batůžka. Výtečný cesťák!,

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 26


Komentáře uživatelů k recenzi BMW R

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • BMW R