Obytné
vozy
X
Mercedes-Benz
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Mercedes-Benz SPRINTER 313 2.2CDI 4x4 450 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mercedes-Benz SPRINTER 313 2.2CDI 4x4 V prov. od 2005, 257 000 km
Diesel, kempingový vůz
2 148 ccm, 95 kW (129 PS)
     


Reklama

Prodám Mercedes-Benz Sprinter CDi 115kW PERFEKTNÍ STAV 2.7  obytný automobil 770 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Mercedes-Benz Sprinter CDi 115kW PERFEKTNÍ STAV 2.7 obytný automobil V prov. od 2004, 97 000 km
Diesel, kempingový vůz
2 685 ccm, 115 kW (156 PS)
     


Zobrazeno 1-2 (z celkem 2)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Mercedes-Benz - historie značky auta

Mercedes - Benz je německý výrobce luxusních automobilů, autobusů a trucků. Je součástí skupiny Daimler AG. Auto značky Mercedes bylo poprvé představeno v roce 1901. Značka Mercedes - Benz se používá od roku 1926, kdy se spojily firmy Karla Benze a Gottlieba Daimlera.
Jen jedna značka automobilů na světě se může pyšnit označením tvůrce Automobilu. Tou značkou je Mercedes-Benz.
Karl Friedrich Benz (1844 - 1929), otec prvního automobilu se narodil v německém Karlsruhe a po studiích pracoval jako zámečník, a později jako konstruktér, v Mannheimu. Karl Benz se také podílel na šíření parních a plynových motorů. Po menším výbuchu způsobeném nedodržením bezpečnostních předpisů, opustil plynové motory a začal zdokonalovat spalovací motory. Zkoušel různé směsi petroleje, destilátů a svítiplynu. Čtyřdobý motor byl patentově chráněný, tak se věnoval motoru dvoudobému. Nedala mu spát myšlenka samohybného vozu. V té době se v Anglii a Francii začala objevovat první parní vozidla. Měla však robustní konstrukci a jejich praktické využití bylo velmi omezené. Karl Benz neměl k dispozici spolehlivý systém řízení předních kol, a tak postavil tříkolový vůz, vážící pouhých 360 kg a vybavený jednoválcovým motorem, schopným dosáhnout nejvyšší rychlosti 20 km/h. Vůz měl dvě rychlosti a ovládal se pákou. Brzda byla dřevěná. První zkušební jízdy uskutečnil na továrním dvoře v roce 1885 a 29 ledna 1886 dostal Karl Benz patent na tříkolový dopravní prostředek poháněný motorem.
První opravdovou jízdu s tímto vozidlem překvapivě vykonala, za zády vynálezce, až jeho manželka Bertha Benzová v srpnu roku 1888. Tehdy se společně se svými dvěma syny vydala na 100 kilometrů dlouhou cestu ke své rodině do Pforzheimu. Cestou bylo třeba překonat spoustu nástrah, benzín se tehdy prodával v malých lahvičkách v lékárně, slabý motor si neporadil s kopcem atd. Nakonec však dorazili v pořádku do cíle a z paní Benzové se stala první automobilistka na světě.
Nezávisle na Karlu Benzovi se o vznik automobilu zasloužil stejnou měrou i druhý Němec Gottlieb Daimler (1834-1900) z Canstattu u Stuttgartu. Ten společně s konstruktérem Maybachem (později vyráběl luxusní vozy Maybach) ve své firmě zdokonaloval malé vysokootáčkové benzínové motory, které by měly sloužit v pozemní, lodní a letecké dopravě. Proto si také nechal Daimler patentovat znak firmy: třícípou hvězdu, která měla symbolizovat tři živly - zem, vodu a vzduch. Ve stejném roce, jako vykonala první historickou jízdu žena Karla Benze, instaloval Daimler svůj motor do kočáru, čímž vznikl první automobil se čtyřmi koly.
Mercedes-Benz - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama