Škoda Felicia

>> zpět na Škoda
Škoda

Auta značky Škoda:

  • 105
  • 110
  • 1202
  • 1203
  • 125
  • 130
  • 135
  • Citigo
  • Enyaq
  • Kamiq
  • Karoq
  • Kodiaq
  • Popular
  • Praktik
  • Scala
  • Yeti

Škoda Felicia - historie značky auta

Škoda Felicia logo značky Škoda Felicia je osobní auto, které v letech 1994–2001 vyráběla mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Škoda Felicia měla nahradit svého předchůdce Škodu Favorit. Název Felicia byl převzatý od modelu auta, který Škoda vyráběla v 60. letech 20. století.
Škoda Felicia se vyráběla v několika karosářských verzích - pětidveřový hatchback, pětidveřové combi, užitkový pick-up, větší užitkový Vanplus a vůz Felicia FUN. Tento model se spolu s pick-upem vyráběl ve Vrchlabí a byl určen pro volný čas.
Výroba vozu začala po začlenení Škody do koncernu Volkswagen a to se na Škodě Felicii celkově projevilo. Například zavedením nových výrobních specifikací, definovaných základním modelem a systémem indexů mimořádných výbav.
Vůz měl mnoho společného se svým přechůdcem, avšak design byl modernější a pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a jeho spolehlivost výrazně narostla. »  Škoda Felicia - historie značky auta (dokončení článku)  »

Škoda Felicia - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Škoda:

ARAVER CZ člen skupiny AUTO UH s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.araver.cz | Uherské Hradiště, Za Olšávkou 365

AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4

AUTO BRELA s.r.o.

Společnost Auto Brela se zabývá prodejem prověřených a kvalitních vozidel z důvěryhodných zdrojů. Zveřejňujeme původ vozidel, jejich historii, detail

www.autobrela.cz | Litvínov, Greinerova 216

AUTO DOBROVOLNÝ V.M. s.r.o.

Provozní doba:Po-Pá 7:30 17:00 So 8:00 - 12:00

www.autodobrovolny.cz | Velké Meziříčí, Fr. Stránecké 2

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

Auto JOKR

Prodej ojetých vozů s garancí najetých kilometrů, garantujeme i to že od nás jsou vozidla nehavarované. Dovoz aut ze zahraničí na individuální přání.

www.autojokr.cz | Brandýs nad labem, Průmyslová 276

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

AUTO VOLF s.r.o.

Prodej vozů značek ŠKODA, KIA, VOLVO. PLZEŇ:+420 377 434 343 HOLÝŠOV:+420 777 788 110 STŘÍBRO:+420 739 531 503 DOMAŽLICE:+420 777 788 115 Oj

www.autovolf.cz | Plzeň, Folmavská 2828/6

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

Autobazar Plazy s r.o.

prodej ojetých automobilů, autopůjčovna, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění

www.autobazarplazy.cz | Mladá Boleslav, Plazy 1

Autocentrum BARTH a.s.

PRODEJ OJETÝCH VOZŮ Pardubice – Dubina, Hůrka 1798 tel. 800 400 466 Hradec Králové, Bratří Štefanů 985 tel. 49 77 77 205

www.autocentrum.cz | Pardubice, Hůrka 1798

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

AUTOPoP s.r.o.

Možnost protiúčtu a nákupu na splátky i bez akontace

www.autopop.cz | Nymburk, Chvalovice 87

AUTOPoP s.r.o.

Mimo otevírací hodiny po telefonické domluvě.

www.autopop.cz | Havlíčkův Brod, Lidická 3297

AUTOspektrum 2000 s.r.o.

Nejmladší člen skupiny ALGON GROUP, o to však zajímavější. V roce 2020 vzniklo toto dealerství jako největší centrum ojetých vozů v Karlovarském kraji

cheb.autospektrum2000.skoda-auto.cz/ | Cheb, Truhlářská 2061/11

AUTOSTAR SERVIS, s.r.o.

Prodej a financování nových a ročních vozů tovární značky ŠKODA a VW. Dovoz vozidel na objednávku.

www.autostarservis.cz | Teplice - Krupka, Pod Stadionem 82

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

CAR1 Vysokov

Dovoz, prodej a servis zánovních vozů prémiových značek. Skladem více než 50 vozů. Na vozy poskytujeme garanci ujetých kilometrů a původu vozu.

www.car1.cz | Vysokov, Vysokov 63

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

EuroAuto Partner, s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing,

www.euroautopartner.cz | Jihlava, Červený Kříž 286

G-car s.r.o. G-car s.r.o. - roční a nové vozy Audi, Škoda, VW

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autodoprava, výk

www.g-car.cz | Boršov nad Vltavou, Poříčí 851

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

Horácké autodružstvo Velké Meziříčí

Historie Horáckého autodružstva sahá do doby před více než 50 lety. Jsme certifikovaným dealerem ojetých vozů v rámci programu ŠKODA Plus a splňujeme

www.horacke-vm.cz | Velké Meziříčí, K Novému nádraží 1345

Olfin Car PALACE s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.olfincarpalace.cz | Hradec Králové 2, Na Rybárně 203/5

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Brno

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 9:00 - 12:00

piamarket.cz | Brno, Řipská 13a

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - České Budějovice

Po - Pá 8:00 - 17:00 So 8:00 - 12:00

piamarket.cz | České Budějovice, Okružní 2557

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Heller Ostrava

pondělí - pátek: 8:00 - 17:00 hod. sobota: 8:00 - 12:00 hod.

piamarket.cz | Ostrava - Moravská Ostrava, Cihelní 3160/49b

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Hradec Králové

Po - Pá 8:00 - 17:00

piamarket.cz | Hradec Králové 2, Na Okrouhlíku 1708/25b

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Olomouc

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

piamarket.cz | Olomouc, Kafkova 474/1

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Plzeň Bory

Prohlídku tohoto vozu včetně zkušební jízdy je možné po předchozí dohodě.

piamarket.cz | Plzeň - Bory, Podnikatelská 1

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Prosek

Po - Pá 8:00 - 18:00 So 9:00 - 13:00

piamarket.cz | Praha 8, Liberecká 12

PIA Market - Porsche Inter Auto CZ - Praha Smíchov

Po - Pá 8:00 - 18:00 So 9:00 - 13:00

piamarket.cz | Praha 5 - Smíchov, Vrchlického 31/18

Rakar,spol.s.r.o.

Prodej a dovoz kvalitních nehavarovaných automobilů z Německa. Písemná záruka kilometrů i původu.

www.RAKAR.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

Z-MOTOR s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej n

www.z-motor.cz | Chrudim, Dašická 248

Škoda Felicia - historie značky auta (dokončení článku)

Vývoje vozu s karoserií hatchback začaly již v roce 1991, o rok později byla vyrobena první testovací série. O dva roky později, v roce 1993 se vyrobila ověřovací série, od 5. září roku 1994 začala sériová produkce Škody Felicie. Současně byl zahájen vývoj závodních vozů Kit-Car s objemy motorů do 1300 a 1500 cm3. Hatchback se vyráběl pouze pětidveřový a ve své třídě s rozměry - délka – 3855 mm, šířka – 1635 mm, výška – 1415 mm, rozvor – 2450 mm patřil mezi největší a nejprostornější.
Karosářská varianta Combi byla poměrně schodná s hatchbackem, a byla poprvé představena na brněnském autosalonu v roce 1995. Zvětšila se pouze délka vozu na 4205 mm a objem zavazadlového prostoru na 0,447 m3 (1,366 m3 při sklopených sedadlech). V pozdějších letech se na bázi vozů combi objevilo několik limitovaných edicí - Color Line, Mystery, Family, Space Line.
V některých výbavových verzích byly zavedené nové prvky jako například ABS a posilovač řízení. Výbavové verze byly označovány zkratkami - LX, LXi, GLX, GLXi. Písmeno "i" ve zkratkách označovalo motor 1.3 s výkonem 50 kW.
V roce 1995 následovala varianta Škoda Felicia Pickup (číselným názvem 797) a nahradila tak užitkové verze založené na vozu Favorit. Zadní náprava je oproti osobním verzím vyztužená. Objem nákladového prostoru je 2 015 m2.
Pohotovostní hmotnost vozu byla zpočátku pouhých 935 kg, později v kombinaci s nejtěžším vznětovým motorem až 1020 kg. V roce 1995 přibyly v nabídce motorů zážehový 1,6 a vznětový 1,9.
Další užitkovou verzí byla Felicia Vanplus, odvozená od modelu Combi a Škoda Felicia Fun - dvoumístný pick-up s otevřenou korbou. Celkem se vyrobilo 3992 kusů tohoto modelu. Vůz byl dostupný pouze ve třech barevných variantách - žluté, zelené a oranžové, barvy se však týkaly pouze nárazníků a doplňků, jinak byl vůz celý žlutý.
Poslední užitkovou verzí byla Škoda Felicia N1 (často také nazývaná Praktik podle předchůdce z řad Favorita). Jednalo se o přestavbu běžné Felicie prováděnou značkovými servisy. Přestavba byla dílem firmy Metalex RS, která také dodávala komponenty k těmto přestavbám a sestávala se z demontáže zadních sedadel, dosazení překližkové podlahy s gumovou podlážkou, zaplechováním zadních oken verze combi a zablokování levých zadních dveří.
První modernizací prošla Škoda Felicia v roce 1996, kdy byla stávající karoserie upravena a vyztužena pro použití airbagů. Změny se týkaly také motorů s objemem 1,3 l, u kterých bylo změněno časování vačkové hřídele a tvar vaček. Také bylo použito vícebodové vstřikování od firmy Siemens. Motor dostal nový vzduchový filtr, který byl méně hlučný a celkově byl agregát odlehčen a odhlučněn. Modernizace se týkala i startéru a zapalovacího modulu a interiéru, výbavy a exteriéru. Navíc pro všechny vozy s motory 1,6 l byla nově možnost dovybavit vůz posilovačem řízení.
V roce 1998 Škoda Felicia získala facelift, během kterého se změnil mimo jiné tvar masky chladiče, kapoty, barva a tvar nárazníků (z černé na barvu konkrétního auta, později se takto změnila barva klik a zrcátek), nápis Felicia a tvar předních světel a mlhovek. Vzhled auta se tak přiblížil modelu Octavia. Zároveň došlo ke zlepšení antikorozní ochrany a zvětšila se délka vozu. Verze s karoserií hatchback byla prodloužena o 28 mm na 3883 mm, verze combi narostla na délku 4237 mm. Rozšířila se též výbava, laky a potahové látky na výběr. Vůz byl propagován jako "Felicia s novou tváří". Tato modernizace se netýkala užitkových verzí.
Podvozek Škody Felicia vychází ze Škody Favorit a tvoří ho vpředu zavěšení typu McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny, zadní náprava je kliková s vlečnými rameny a stabilizátorem. Vůz neprošel nárazovými testy organizace EuroNCAP, avšak automobilka nechala vůz podrobit nezávislým crashtestům, které potvrdily vysokou úroveň pasivní bezpečnosti.
Zajímavou verzí Škody Felicie je například výstavní prototyp Golden Prague, který byl představen na Ženevském autosalonu v roce 1998 se speciálním metalickým zlatým lakem, interiérem z dvoubarevné kůže a látkou na sedadlech vybavenou motivem hodin pražského orloje.
Dále je zajímavostí čtyřmístný kabriolet - MTX Cabrio, Felicia Laureta - Pickup s prolouženým rozvorem, jehož výrobu nezajišťovala sama automobilka, ale jeden z dealerů, Jaroslav Jelínek, a jeho společnost Laureta Auto, automobilka se od celé záležitosti distancovala, takže na vozech nesmělo být použito logo automobilky, dodnes některé slouží jako pohřební či sanitní vozy nebo pojízdné dílny.
Na oslavu stého výročí automobilky Škoda se začala prodávat luxusní verze automobilu Laurin & Klement.
Felicia MTX Sport byla zase speciální sportovní úprava vozu, představená v roce 1996 společností MTX RS Praha. Společnost MTX vyráběla na základě hatchbacku ještě modely Felicia MTX Comfort a Felicia MTX Country a na základě Combi Felicia MTX Family, Felicia MTX Assistant, Felicia Tip a Felicia Space.
Dále byla vyráběna verze Škoda Felicia sedan, nikoliv však sériově.
Výroba v Mladé Boleslavi probíhala až do roku 2000, kdy byla přesunuta do Kvasin, kde se mezi lety 1995 až 2001 vyráběly vozy pick-up, Vanplus a Fun. Ve Vrchlabí se vyráběly akční edice vozů Felicia a vozy pick-up, Vanplus a Fun. Vozy Škoda Felicia se však montovaly i v zahraničí.
Škoda Felicia se zůčastňovala i závodů, například s vozy Pickup freestyle, který byl poháněn čtyřválcem o objemu 1490 cm3 o výkonu 95 kW a vybaven šestistupňovou převodovkou. Maximální rychlost byla 205 km/h a zrychlení na 100 km/h za 9 vteřin. Hmotnost vozu byla 780 kg.
Vozy Škoda Felicie ve své kategorii vyhrály například Rallye Monte Carlo 1996, Portugalskou rallye, Rallye Nový Zéland, Australskou rallye. O rok později Felicie opět vyhrály v Monte Carlu. Vůz postupně řidili piloti Pavel Sibera, Emil Triner, Stig Blomqvist a Jindřich Štolfa.
Verze Kit-car byla speciálně upravená pro závody rallye s motory 1,3, 1,5 a 1,6 l. Vůz měl motor vpředu a pohon předních kol. Poháněl ho řadový čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec, který byl umístěn napříč před přední nápravou. Části motoru byly z hliníkové slitiny. Palivová nádrž byla na 60 litrů. Rozvor náprav byl 2450 mm, rozchod kol 1500 mm vpředu a 1480 mm vzadu.
Původně se měl vůz představit na soutěži Rallye Monte Carlo 1995, ale nakonec nastoupil až na Švédské rallye. Důvodem bylo praskání unašeče výstupu převodovky.
Několik automobilů Kit Car bylo upraveno i pro okruhové závody. V roce 1995 získal Martin Dlouhý titul mistra republiky ve třídě A do 1300 cm3. V italském mistrovství skončil pilot Luca Canni Ferrari druhý.
Výroba vozu Škoda Felicie byla ukončena 20. června 2001 a byla tak nahrazena modelem Škoda Fabia. Během sedmi let výrobního období bylo celkem vyrobeno 1 420 441 vozů Škoda Felicia. Linka v Kvasinách, kde se model vyráběl po skončení montáže v Mladé Boleslavi, byla po ukončení výroby přestavěna pro výrobu modelu Škoda Superb.
Škoda Felicia byla využívána Českou poštou, SPT Telecomem (pozdější Český Telecom), jako poslanecké vozy, vozidla taxislužeb a autoškol a v neposlední řadě jako vozidla České policie (více než 5 500 kusů těchto vozidel).
V roce 2008, kdy jich v Čechách bylo registrováno 405 927 kusů, se jednalo o nejčastější vozidlo v českém vozovém parku a k 31. prosinci 2009 se stále jedná o nejrozšířenější automobil, s 401 280 vozidly tvoří 9,05% českého vozového parku, to svěčí o vysoké oblíbenosti Škody Felicie.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 21 inzerátů vozidel značky Škoda Felicia.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Škoda Felicia v naší databázi je vozidlo Škoda Felicia 1,3 MPi TRUMF - ČTĚTE POPIS!, r.v. 2000. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 179 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Škoda Felicia z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Škoda Felicia 1.3, po STK, Tažné, r.v. 1995. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Škoda Felicia, tak toto auto může být vaše za 20 000,- Kč.