Recenze BMW 530 530D E60
“Po vyzkoušení BMW si troufnu říct, že už jinou značku nechci zkusit.”

Autor recenze: Tomáš Zimmermann (22 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru: Stav km při koupi:262 000 km Stav km nyní:291 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 13. 2. 2015

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Výkon
Spotřeba
Interiér
Jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Podvozek při klidné jízdě na dálnici
Dražší servis a náhradní díly

Závady a opravy na autě

Na autě jsem zatím nemusel dělat skoro nic. Pokud nepočítám běžné věci jako výměna oleje a filtrů. Nicméně se na jaře chystám udělat generálku. Chci udělat podvozek, brzdy a musím vyměnit dvouhmotný setrvačník.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Své první BMW jsem si kupoval jako auto na víkendy, jelikož jsem přes týden jezdil dodávkou a o víkendu jsem auto chtěl využívat na výlety a podobné. Při hledání auta jsem zvažoval pár možností Audi a6, v té době skoro novou alfu 159, nebo octavii rs. Po pár týdnech hledání a přemýšlení, jsem se rozhodl, že BMW bude to pravé i díky předchozí zkušenosti s otcovým BMW E39. Už cestou z Olomouce, kde jsem auto koupil, mi mile překvapila spotřeba, které jsem ani nechtěl uvěřit. Po příjezdu domů (Plzeň) jsem měl spotřebu 5,7 litru. Výkon mě velice potěšil, zrychlení krásné oproti mé předchozí alfě (125kw). Auto hodnotím velice kladně. Mezi velké přednosti patří poměr výkon/spotřeba a velice hezký design ikdyž je to hodně věc názorů, setkal jsem se s lidmi, kteří tvrdili, že se jim auto nelíbí. Na naše silnice tento motor bohatě stačí, ikdyž si občas řikám, že bych chtěl zkusit něco silnějšího. To jsou ale jen chvilková zamyšlení. V současné době jezdím denně kolem 100 km zhruba 75% dálnice 25% okresky a spotřeba se pohybuje mezi 6l-6,7l. Ikdyž hodně BMW s touto motorizací má automatickou převodovku, tak bych svůj manuál nevyměnil. Co hodnotím hůře, je podvozek při klidné jízdě po dálnici. Je tvrdší a tudíž ne tolik pohodlný. Na druhou stranu se díky němu v zatáčkách chová auto úžasně. Dále bych chtěl hodnotit provoz auta, protože i to byl jeden bod, proč jsem zvažoval i jiná auta. Člověk, který si chce koupit takové auto, musí na takový provoz mít i peníze. Například pojistka, která v mém věku 22 let, dělá 6.500 kč není zrovna malá. Další věci jako je servis a náhradní díly, jsou taktéž dražší, než u koncernových automobilek. Závěrem chci říct, že tento vůz doporučuji.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530

Vložit komentář

Nevím , nevím...

Asi to bude věc názoru. Momentálně se taky porozhlížím po Bmw 530xd , to je asi duvod proc jsem tady. Na druhou stranu mam docela obavu z cen ND a oprav. Soused s timhle autem mi tvrdi, ze ho udrzba stoji asi " jen " 20 000 ročně?? No pardon, " jen"?? Samozřejmě pocit z jízdy bude nejspíš super, Bmw je Bmw...ale, momentalne jezdim v Avensisu D4D, 2004...není to raketa, chybí tomu kw, ale za 8 let co ho vlastním jsem dal akorat za repasovany starter cca 1300kc. Olej měním co 10 000 a jizdni vlastnosti auta jsou super, jede jako po kolejích. Kolik auto vydrží je ve hvězdách...tipuju stejný najezd jako bmw v nafte. Kolik za tu dobu ušetřím na servisu ?? Asi tolik co stoji novy avensis:-). A ted jsme u cilove otazky...bmw530xd f10 stoji momentalne okolo 700 000kc s najezdem cca 160 000, Avensis stoji predvadecka se zarukou 450 000 s najezdem 10 000. Bmw se mi libi vic, namasiruje to ego, dokonce si ho i muzu dovolit..vcetne servisu...ale , vyhazovat peníze lopatou z okna nemam rad. Cili, at je bmw jakkoli prestizni znacka a rad bych ho mel v garazi, mozek veli " kup avensis, neni ti 20 " :-)... Poznamka autora, je mi 38 ..:-D

15.02.2015 | 07:40:31 | Michael  | 193.85.180.* Reagovat

RE: Nevím , nevím...

Ahoj Michale, peníze jsou a budou, ale my nebudeme. To takhle nemůžeš brát. To je jak v hospodě, dáš si prejt se zelím a taky se výborně najíš a vyjde tě to na 60 ale za hovězí steak zaplatíš 300 a přitom máš břicho stejně plný. Žijeme jenom jednou tak si to oslaďme. S Bmw jezdím a je obrovský rozdíl mezi servisy - ujedu cca 40 000km/rok v jednom udělají olej za 10 000 a v druhém za 5 000 je to o tom se kolem sebe trochu rozhlédnout...

17.02.2015 | 09:24:47 | Hataš  | 88.103.127.* Reagovat

RE: Nevím , nevím...

Hataš to pěkně přirovnal s tou hospodou:) Jinak pro Michaela těch 20tis za rok souhlasí,u mě u e39 je to 10-20tis ročně teď jsem dělal př.tlumiče a ramena a to je hned :) 5tky jsou určitě finančně náročnější ale není se čemu divit,to auto stojí nové kolem 1.5mega tak je logický že údržba a servis budou dražší než na o polovinu levnější avensis.Je to naprosto jednoduchý:avensis je nenáročnej držák kterej spolehlivě doveze z bodu A do bodu B je však trošku nudnej,bmw tě bude stát určitě víc ale zato si užiješ každou jízdu s ním,i jízdu pijánko do práce.U mě to bývala stejná otázka-japonce jsem volil vždy "rozumem" a bavoráka "srdcem".Pak jsem ale zjistil že tu desítku ročně co ušetřím s japoncem stejně utratím za chujoviny,)takhle mám alespoň nádhernej stroj a každej den radost z jízdy a to není málo!Je to ale hodně o tom co potřebuješ a o věku,věřím že až mi bude 40 a budu mít rodinu volba bude možná jiná,zatím si to ale neumím moc představit,tohle je moje 9 bmw a říkám že bmw je nemoc které se člověk nezbaví:) ...tak že ber moje příspěvky a recenzi s nadhledem,jelikož jsem fanatickej mnichovan moc objektivní asi nejsem :D BMW FOREVER!!!

17.02.2015 | 13:21:50 | pavel e36  | 37.48.33.* Reagovat

cus, musím se přidat

Zdravím, souhlasím s tím, že bmw je nemoc která nejde vyléčit a každá jízda je zažitek. Kdo má rád auta a nebere je jako běžnou spotřební věc si bmw musí zamilovat. Je mi 40 let a Bmw bych neviměnil za nic.

31.05.2016 | 21:10:39 | honza  | 46.13.149.* Reagovat

RE: Nevím , nevím...

...ještě jen k tomu avensisu...za 8let akorat 1300?To jsi za těch osm let nekupoval pneumatiky,destičky,olej,filtry tu a tam nejakej čep nebo kost stabilizatoru?o tom pochybuju...to je přeci taky údržba ne?a zadarmo to na toyotu taky určitě není.A jen tak mimochodem nafta od toyoty (D4D) jsou jedny z nejvíce poruchových motorů které toyota vyrobila,hodně tam odchází egrka,vstřiky,čerpadla,ale pravda je to zapříčiněno nevalnou kvalitou nafty obecně u nás,stejný problém má i boxer diesel od subaru.Holt japonský nafťáky nejsou moc stavjený na tu sračku které se u nás říká nafta,jelikož v rakousku a německu tyto problémy na palivovám systému téměř neznají.

17.02.2015 | 14:03:47 | pavel e36  | 37.48.33.* Reagovat

RE: Nevím , nevím...

Těch 1300 bylo za repas startéru. Jinak samozřejmě měním olej co 10 000, včetně filtrů...občas destiček. To jsem ale tak nějak počítal do provozních nákladů. Je pravda, že ujedu momentálně cca 10 000 za rok. Myslel jsem to tak, že do oprav šlo 1300kc, žádný čep nebyl měněn, žádné ložisko..nic. Od mého posledního příspěvku uplynulo opět 16 měsíců, žádná porucha kromě prasklé žárovky. Asi to dopadne tak, že mi tohle důchodcovské fáro zůstane, dokud se mu budou točit kola....a v hospodě si dám teda těch pár steaku, neb prejt nemám rád :-) :-D

02.06.2016 | 16:40:35 | Michael  | 193.85.180.* Reagovat

...a v čem tedy jezdíš teď Luboši?Co je o tolik lepší než bmw? U mě se bmw vyrovná jen mercedes,volvo a lexus jinak mě nic nenapadá...

13.02.2015 | 18:28:00 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

ALE TO príde rokmi a kilometrami. a už človek nechce byť otrokom plechovice...

13.02.2015 | 18:36:16 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

...to chápu nikdo nechce autu dělat otroka,ale bohužel každé auto vyžaduje servis a investice tak proč nesypat do auta který mě to na nejbližší okresce "vrátí" radostí z jízdy,než sypat prachy do bezcharakterní plechovky která mě dopraví z bodu A do bodu B.

13.02.2015 | 18:43:19 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

ked budete mať tolko fizlov na ceste ako u nás, tak Ta aj radosť z jazdy prejde....
dobre sajazdilo do nejakého 1997-99 roku, cesty boli prázdne, policajtov pomenej, teraz je to ciste psycho. mám tu recenziu napr.na nissan primeru, osobne sa čudujem, že som sa nezabil, fakt sa jazdilo pred 20 rokmi šialene....:))

13.02.2015 | 19:05:19 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

..tak s fízlama jsme tady na tom podobně bohužel,skurvenej policejní stát jsme tady.Primeru jsem měl taky P11 2.0 16v dodnes na ni vzpomínám bylo to perfektní i když nenápadný auto a ten podvozek!!!,vůbec nedám na jeponce dopustit,ti jsou snad jediní kteří dělají auta pořát kvalitně.Jenom ten zadní náhon mi tam chybí...Bohužel kromně nissanu kterej se pro mě nepochopitelně spojil s renaultem a od té doby to stojí za hovno (osobní zkušenost almera 1.5benzín rok 2005)

13.02.2015 | 19:20:29 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

Nissan s Renaultem, Mazda s Fordem. Suzuki kamarádí s fiatem... hrůza. I když třeba spojení VW škoda - toyota by nebylo špatné. Kvalitní a hezká karoserie VW škoda a motor a agregáty Toyota - dokonalý vůz.

13.02.2015 | 20:55:14 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

Chápu že si mazda od fordu může něco "vzít" třeba podvozek,kvalitu jízdy,atd...a naopak,ale spojení nissana s renaultem nepochopím nikdy,tímto u mě dříve oblíbená značka nissan klesla na úplné dno.Není nic horšího než nissan dci.V porovnání s produkcí nissanu z 90tých let je to bída :(

13.02.2015 | 21:25:28 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

lenže Nissan skoro skrachoval a Renault ho zachránil..:)), to jsou paradoxy.

13.02.2015 | 21:48:50 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: v mojom veku už považujem VSETKY autá za haraburdy....:))

...já vím je to o penězích,ale myslím že naopak technicky a vývojově s toho teží víc renault viz podvozky a pohony 4x4 od nissanu atd...

13.02.2015 | 22:04:29 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat

RE: za tie roky som prešiel japon., nemec, francúzs., autami, okrem korej a usa, aj T613

by sa našla.
ako ľudové auto najvýhodnejšie na SEBA vozenie, v slušnom pomere výkon, výdrž, spotreba, náklady na servis mi vychádza Peugeot, len treba vyberať motor, žiadna 307, 308, či 207 s 1,6 HDi, či 1,6 benzínom od BMW nesmie do garaže.
/samozrejme, taký Lexus 300, 450, či 600 sú násobne lepšie autá, aj spoľahlivejšie, ale cena za 1 km nepustí..., je rozdiel 10 litrov benzínu, 60 eur/hodinu v servise s 5 litrami nafty a servisom, ktorý sa dá urobiť hocikde v garaži..:))

treba pozerať druh vstrekovačov, jedine solenoidové !!!, piezo sú na prd, typ turba, výrobcu a zopár iných maličkostí.

preto som ešte NIKDY nemenil /klop klop na drevo/ nejaké vstrekovače, 2-hmotu, či spojku, aj ked pravda je, že po roku 2009-2010 sú asi všetky z blata, ani tá 508 nie je bohvie čo, je to SLABSIE a menej kvalitne ako 406 z roku 2000, ktorú som mal od nova....

ale dám sa prekvapiť, snád tých 400-500.000 vydrží, to je totiž u mňa MINIMUM, ktoré musí dať KAŽDE auto, pokiaľ si chce hovoriť "auto".

no a paradoxne, často sa tej hranice nedožijú práve nobl značky..., tak potom aby sa v tom čert vyznal:))

15.02.2015 | 08:11:01 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

...myslím že na na přelomu roku 03 se to "lámalo" typ e39 a e60 jaký máš model?Ať ten či ten určitě si neudělal chybu,já mám e39 530d 142kw a nemám problém,zatím jsem nejel v ničem za co by stálo to vyměnit a to mám teď najeto 440tis km.Až na repas automatu maximální spokojenost.Ať ti auto slouží a na rádoby experty(závistivce) na těchto stránkách lepší nereagovat... je to zbytečný :) bmw je auto pro řidiče a někdo prostě řidič není s tím nic nenaděláme .)

13.02.2015 | 15:57:33 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE:

Vidíš to nikde jsem nenapsal, že je to E60, díky za připomínku. Je to vyrobeno na konci roku 2003 a uvedeno do provozu v půlce ledna 2004. V E39 523i tuším 125kw jsem se párkrát svezl. Taky jsem zvažoval e39 530d po FL, ale po svezení v e60 jsem veděl že si radši přidám. Tak to nezakřikni, samozřejmě o těchto motorech je to známé, že to jsou držáci. A svezl jsi se někdy v E60?

13.02.2015 | 16:56:41 | Tomáš  | 195.243.186.* Reagovat

RE:

Jojo,týden zpět si koupil e61 3.0d můj kolega,má 160kw a je to rozdíl oproti mé 39,tahá líp i převodovka je lepší,ale co se týče vzhledu tak se mi pořád víc líbí stará klasika.) a jízda na runflatech se mi zdá tvrdší než u mě. Do e60 půjdu taky ale líbí se mi jedině v mpaketu facelift a to je pořát nejakých 400-500tis tak že ještě musím přišetřit.)

13.02.2015 | 17:10:30 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

Dobrá volba auta,řekl bych nějlepší možná z výběru aut z vyšší střední třídy ale je to otázkou vkusu samozřejmě.... a na blbečky co tu dělají hahaha protože na podobný auto nemají,nemají na to ho živit a servisovat,nikdy v něm nejeli a tak jen závidí a pomlouvají se vyser .) Ať ti auto slouží a hodně radosti z jízdy :)

13.02.2015 | 15:27:05 |   | 37.48.39.* Reagovat

RE: čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

:)

13.02.2015 | 15:40:32 | Tomáš  | 195.243.186.* Reagovat

RE: čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

jasné...:)), som rád, že som sa zbavil X5, posledný model, s brutálnou stratou. niektoré riešenia u BMW sú na psychiatriu, ale je pravda, že v takom starom vraku som už dáááávno nesedel..., takže neviem.

Možno je zázrak nebeský a starý črep bude spoľahlivejší ako novší, ale niektoré poruchy u BMW sú na úrovni Skody 100.

13.02.2015 | 16:59:33 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

kdyby si o bmw něco věděl nebo ho dokonce vlastnil(o čemž velmi pochybuji) tak bys věděl že ten starej střep byla zlatá éra bmw kdy auta kolem roku 2000 byla nejkvalitněji udělaná tak že je kvalitnější než tvoje poslední x5 která už je dělaná jako spotřební zboží.Já ti bmw nenutím jen mě serou takoví strupský reakce jak od pětiletýho dítěte.

13.02.2015 | 17:20:05 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

...a myslíš že např mercedes ML nebo audi Q7 bys prodal s menší strátou?Mě naopak příjde že bmw když je v dobrým stavu tak si drží cenu v porovnání s konkurencí docela dobře.

13.02.2015 | 17:36:25 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: čobol nemá na bmw tak může jen dělat hahaha :)

pavle: tak ako padajú ceny u BMW, tak nepadajú vari u žiadnej značky..:))
známy teraz predal /konečne!!/ 530 xd, 2014, asi 60.000 km, nákupná cena 70.000 eur, cenníkova 85.000 !! za 34.000..., porátaj si % prepadu, ja som kúpil 4 ročnú x5 / v tom čase/, pred 4 rokmi za cca 26.000 eur, ktorá stála nová v 2007 skoro 90..., iba toľko.

13.02.2015 | 18:12:21 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

...já se na rovinu v takových cenovích relacích nepohybuju tak že to nemůžu objektivně potvrdit nebo vyvrátit a věřím ti takovou ztrátu ceny jen si myslim že u aut nad dva miliony a víš to bývá pravidlem ať je to audi,bmw,mercedes,lexus atd... prostě jeden-dva roky a milion v prdeli:) Nemůžeš ale říct že je bmw špatné auto protože po čase zajdou "kryty" předních světel nebo kvůli ztrátě hodnoty.Každé auto má chyby.

13.02.2015 | 18:23:52 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: chlap potreboval súrne peniaze, tak ten predaj naháňal.

do toho začiatok roka, kedy skapal na SVK pes..., ľudia šetria, firmy kupujú na na konci roka, kvôli odpisom.
ja sám som tiež kúpil pred chvíľou z "NUDY" 508 sw, kde chlap zišiel z 15 na 11k eur, pričom je ešte v záruke, v max.plnke, 4-zonova klíma, el. otváranie kufra, natáčanie svetiel, prisvecovanie do zákruty, navigácia v ceštine a podobne blbosti, ktoré potešia.

za tú cenu by to bola hlúposť nekúpiť.

15.02.2015 | 07:57:15 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: chlap potreboval súrne peniaze, tak ten predaj naháňal.

Tak tak souhlasím, taky se mi podařilo v r. 2009 něco podobného. Q7 4,2 Tdi včetně výbavy za necelých 2,9 mil korun (podloženo fakturou) byla prodávána za 1,1 mil - v tu dobu 14 000km najeto. Takže pokud někomu teče do bot tak je schopný prodávat pod cenou (lepší než ho dát exekutorovi). Lidi pak takové inzeráty zahlídnou a uvádí je to v pocit, že auta jsou po roce na třetinových cenách. I když na východě se není čemu divit. Nenech se nasrat hnidopychama a užívej - E60(61) je super auto...

17.02.2015 | 11:48:09 | Hataš  | 88.103.127.* Reagovat

ha-ha-ha.

ved len sa povoz, o pár rokov sa aj Ty zasmeješ sám na sebe...:))

13.02.2015 | 12:45:14 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: ha-ha-ha.

To jako proč?

13.02.2015 | 15:03:41 | Tomáš  | 195.243.186.* Reagovat

RE: ha-ha-ha.

1. ked si myslíš, že má, či malo Tvoje fáro pri kúpe tie kilometre..., si neuveriteľne naivný.
ked začneš dávať do auta OK veci, ako spojku, 2-hmotu, výmenu oleja, čapy, zadne silentbloky, tyčky, vodnú pumpu, termostat, remene príslušenstva..., nové pneu. geometriu, lebo BMW ľubi žrať gumy.., zistíš, že vozenie sa nie je iba o spotrebe...:)

potom zistíš, že Ti šedivejú svetlomety, nemôžeš dávať hociakú kvapalinu do ostrekovača, praskajúce pružiny a xxx dalších vecí...,
ved na to prídeš casom.

13.02.2015 | 17:18:28 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: ha-ha-ha.

teď si na to kápl,například ty přední pružiny na x5 a x3 co praskají si nechává bmw vyrobit v číně a podle toho to taky vypadá,taky mě sere a přiznávám jako milovník bmw že jde s kvalitou dolů jako všechny značky... jak říkám dnes je to spotřební zboží ale tvrdit že 530d je střep a hahaha je hloupost.Jsou to dodnes jedny z nejkvalitněji vyrobených aut s obrovským kilometrovím nájezdem a to ty víš....

13.02.2015 | 17:28:24 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat