Recenze Citroën Xantia break 2.0 HDI
“”

Autor recenze: Jouda (33 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:2.0 Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:178 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 23. 3. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 205

Závady a opravy na autě

při 160.000 km odešly uhlíky v alternátoru, provedena repase v hodnotě 2.500,-Kč / uhlíky, ložiska, kotva.

při 150.000 km opotřebené plastové táhlo výškového kolektoru, provedena výměna za nový v hodnotě 80,-Kč.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo jsem přivezl z Rajchu v roce 2005 v hodnotě 135.000,-Kč. Najeto mělo dle tachometru 130.000 km plus mínus autobus. Ihned jsem provedl výměnu rozvodového řemene a kladek v celkové hodnotě 4.000,-Kč, dále jsem vyměnil náplně a filtry. Vozidlo je v plné výbavě Exclusive, 4x el. okna, el. vyhřívaná zrcátka, vyhřívané přední sedadla, přední sedadla v elektrice, klimatizace, senzor deště, tempomat, systém Hydractiv II, možnost nastavování výšky podvozku a tlačítko pro sportovní jízdu.

V roce 2006 jsem provedl kontrolu hydropružení-výměna 6 ks pružících koulí a výměna LHM kapaliny v celkové hodnotě 7.000,-Kč. Od té doby klid a pohoda. Vozidlo do současné chvíle nemělo žádnou závadu, tím nepočítám výměnu brzdových destiček a dvou silenbloků na přední nápravě.

Co se týče motoru 2.0 HDI 80 kw tak je to bezproblémový a tichý motor se spotřebou 6-8 litrů nafty. Nádrž vozidla je 65 litrů a dojezd na jednu nádrž je cca 1150 km. Vozidlo je neskutečně pohodlné a cestovní rychlost je 150-160 km/h. Vmax je 200km/h. I přes naložení 300 kg do kufru je vozidlo ve stále stejné výšce nad vozovkou a krásně pruží.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia

Vložit komentář

XSANTIA

ZRDRAVIM POTREBOVAL BI SOM RADU MAM XSANTIU 1,9 JETO HLADKI DIZEL RANO TAZKO STARUJE A SHASINA MOTOR AJ POCAS JAZDI A DOST AJ DIMI



11.10.2016 | 02:00:42 | DUSAN  | 151.236.225.* Reagovat

Mám xantii 6 let a maximální spokojenost. Bez závad, pouze výměna silentbloky a čepy - ten předek je docela těžký. Jezdím denně do sta km, mám 210 000 km na HDi. Pohodlí, nízká spotřeba cca 5 l.

07.02.2011 | 21:36:42 | zbyňďa Reagovat

RE: len tak mimochodom

mám Xantiu 2.0 HDi 80 kw rv 1999 , keď som ju kupoval mala 130000 km a mám ju 7 rokov je na nej 240000 km , bol som s ňou pracovne v Holandsku ,Nemecku ,Švajčiarsku aj v Taliansku anemal som jediný problém s autom , kolega s VW Passatom mal trikát problém dostať sa s autom domov /elektronika/ a Xantia nič , Švajčiarsko -Alpy a sneh , Taliansko -40°c a zase žiadny problém , tak,že neviem aký máte problém s Xantiou , teraz som bol na STK a EK a mechanik mi hovorí ,že mám výsledky aké nemá nová Oktávka , bol MB E trieda , hulil jak sviňa a Xantia nič tak že čo ?

20.10.2012 | 19:13:19 | tomino  | 78.98.41.* Reagovat

Anonym je jeden z těch co mu prachy spadly do klína z dědictví.Sám v životě nic nedokázal. Machruj,až v životě něco dokážeš!!!!Laco si to auto určitě koupil za svoje vydělané peníze.

30.01.2010 | 07:37:36 | Radek Reagovat

Anonym níž je jistě jeden z toho kreténskýho gangu "nadupanejch " autíček z Kolína, ach jo. Běž onanovat nad tou svou trapnou hračkou, magore.

29.01.2010 | 22:30:58 |  Reagovat

Laco

Už mě nebavíš, ale jedno ti řeknu: Jak bylo tvé auto staré a kolik mělo najeto, se zřejmě nikdy nedozvíš. Stejně tak jako to, ze kterého auta byly tvé doklady. Tak už to chodí, časem na to přijdeš sám. A ujž odmítám na toto téma dále diskutovat. Moc toho nevíš a jen se zbytečně vztekáš. Prostě jsi nalít, ale neboj, nejsi sám. Stalo se to i majitelům Octávek, Fordů, Pežotů... Proto já si kupuji auta nová.

29.01.2010 | 22:06:17 |  Reagovat

19:28

U tebe je každý kdo s tebou nesouhlasí blb,jen by mě zajímalo co máš ty za auto.Mimochodem to mé bylo nebourané.Kilometry mohli být stočené,ale rozhodně ne o tolik.Při mé koupi bylo 4 roky staré.Takže těch závad bylo opravdu hodně.

29.01.2010 | 21:38:11 | Laco Reagovat

Frantíkům jejich auta stačí,mají je 5 let a tradá na východ a milej frantík si koupí nové auto,takže nemá na co nadávat.Ale cz pol mag apod pak platí jak mourovatej.

29.01.2010 | 21:24:48 |  Reagovat

Taky je nemusim ale podle vkusu každého!!

29.01.2010 | 20:24:32 | Radek Reagovat

Citroen a ostatní francouzský šmejdy ani zadarmo. Za tím si taky stojím.

29.01.2010 | 20:17:43 |  Reagovat

RE:

Amen!

24.01.2012 | 21:35:09 | HaK  | 94.112.1.* Reagovat

Už se tu stalo zvykem, že se někteří lidi stydí za svůj názor a tak přispívají jménem někoho jiného, smutné.

29.01.2010 | 19:42:53 | Radek Reagovat

Radek

Nevím, kterého zmrda z těch stovek anonymů máš na mysli, ale sorry, pokud ti někdo řekne, že firmy nepoužívají citroeny (a co Berlinga, Jumpy, Jumpery, Nema, atd, pro menší firmy jezdí C2 i C1) tak je prostě blb. A Když se navíc zeptá, proč by mělo mít vliv na spolehlivost to, že je auto poskládané ze starých dílů z vrakáče, nějakým Frantou Šourkem a Vencou Packalem, tak je blbů král a zatím si stojím.

29.01.2010 | 19:28:04 |  Reagovat

Ten zmrd anonym uráží snad na každé recenzi!!! Jednou to od někoho schytáš.

29.01.2010 | 19:22:43 | Radek Reagovat

18:57

Blbec jsi sám a mám dojem,že to píšeš někde na psycho klinice !Pokud něco napíšeš k něčímu příspěvku,tak aspoň stůj za tím co jsi napsal a zdůvodni to.Jde mi o to jaký má vliv nekvalita auta s tím kdyby ho poskládali s vice aut.

29.01.2010 | 19:04:35 | Laco Reagovat

Musím v mnoha věcech souhlasit s kritikou na xantie.Tento vůz jsem koupil na doporučení známého,že jsou to dosti dobré auta,což platilo asi necelý rok.Pak nastal zlom.Začal mizet hydr olej,tak jsem to dal do citroenu.Vyměnili tam trubky,hadice a oprava stála přes 10 tis.To se mi protočili panenky.Pak byl 3 měsíce klid,začalo se to přehřívat,oprava 6 tis.Po asi 4 měs se začali linout hrozné zvuky s motoru a verdikt zněl:nutno vyměnit čerpadlo klimy,jsou špatné ložiska-oprava stála 13 tis a jen to čerpadlo stálo 10 tis.To už začlo být na mě moc a tak jsem to prodal.Zatím auto nemám,ale asi půjdu do korejce,protože začínám mít dost nekvalitních evropských a hlavně franc aut.

29.01.2010 | 19:00:44 | Milan Reagovat

Laco

Ty nejsi blbec. Ty jsi král všech blbců! Víc ke tvým pindům nemám co říct. Snad jen to, že pochybuji, že jsi svéprávný.

29.01.2010 | 18:57:45 |  Reagovat

Zajímalo by mě jaký má vliv na kvalitu auta to,když někdo složí jedno s více aut ?Motor tam snad nikdo skládat nebude,jen kastli.A stojím si za svým,auto které nechá majitele na cestě a nedojede,tak je absolutní šmejd a mělo by to každého varovat !A chtěl bych vidět jakýkoliv citroen někde ve firmě,kde se za 5 let najede kolem 350 000 km jak by citrony vypadali a kolik by ty firmy stálo za opravy !Proč je tedy žádná firma nepoužívá a mají např škody,fordy apod.

29.01.2010 | 18:46:24 | Laco Reagovat

anonym 17:53

Já se na rozdíl od debila anonyma dovedu podepsat a píšu pravdu !Zřejmě jsi nejchytřejší člověk a nikdo tě nemůže přechcat.Ale může,jenže ty to na rozdíl ode mě nepřiznáš.A jen by mě zajímalo,co má společného složené auto z vice aut s tím, že se to sere a nejede to,proto,že tam přiblblý citroen dává blbé motory ?

29.01.2010 | 18:38:33 |  Reagovat

Jsem utvrzen v mém názoru že Laco je obyčejný blbec. Proč? Čím víc toho sem napíše, tím víc odkrývá, že nekoupil "normální" auto. Koupil vrak, složený z několika aut, buď po bouračce, nebo nedejbože z kradených čórek. To auto někdo poskládal z různých Xantií, z různě starých dílů, aby bylo pojízdné a dalo se prodat. On se nějaký hňup vždycky najde. A nešel - Laco! Vítej mezi napálenými a nikde už to neventiluj. Zbytečně kazíš jméno spolehlivému vozu. Za to, že jsi blb, to auto nemůže.

29.01.2010 | 17:53:39 |  Reagovat

Laco

Zdechlina všech zdechlin píšeš. A to jsi v tom autě nejel než jsi ho koupil? Vůbec očekávat nějakou svižnou dynamiku od 55kw motoru je trošku mimo. Fabia 1.4 16v, to tak toje super kočár. No, hlavně, že ti ten vehykl vykovuje (měl jsem ho taky).

29.01.2010 | 16:45:36 | Radek Reagovat

ještě dodatek

Když ten soused před 7 lety v hospodě řekl, že si koupil Xantii tak se mu tam všichni passaťáci smáli a teď po 7 letech se směje on jim, protože za cenu generálky předních náprav Passatů by měl za 7 let 3 xantie.

29.01.2010 | 16:13:28 | andré citroen Reagovat

kvalitka

Jo soused má Xantii už asi 7 let a vachá mu dobře i v těch mrazech to natočí bez problémů. Jednou mě vezl a je teda znát že to je na těch měchách či co, oproti octavii co mám je to hodně pohodlné. Já jsem teda už musel měnit turbo a dvakrát váhu vzduchu a pořád nějaké kuláky a on na Xantii pořád nic ani ten fejfukl neměnil. Mohu potvrdit je to spolehlivé auto.

29.01.2010 | 16:04:49 | andré citroen Reagovat

Já ho levně nekoupil a i kdyby,tak se to pak vynahradí na opravách.Což jsem poznal.Co se týká š oktavie,nikdy jsem ji neměl,ale mají je ve firmách,kde s nima najezdí i 500 000 km a dělají jen běžnou údržbu.Vím to ze zkušenosti.Nedovedu si představit na tomhle místě xantii.To by ta firma zkrachovala,kdyby měla třeba 5 aut a pořád nějaké nejelo a bylo v opravnách.A jestli citroen dělal takovou nešťastnou motorizaci,tak to už o něčem svědčí.Kdyby to byli tak dobré auta,tak by se takový motor v životě nemohl v dobré značce objevit.TUV testy jsou velmi nepřesné,např š oktavia najezdí více km než třeba porche nebo xantia,takže samozřejmě je potom víc opotřebovaná.Tímto nechci vychvalovat škodu,protože oktavia má celkem slušné motory,ale fabia je pravý opak,viz htp...

29.01.2010 | 15:41:08 |  Reagovat

Jen dodám

že xantia byla ve všech letech výroby podle TUV spolehlivější než věhlasná Š octavia

28.01.2010 | 22:48:16 | Jirke Reagovat

Laco

Xantie jsou nadprůměrně spolehlivá auta. Vybral sis nešťastnou motorizaci(jestli sis neprověřil, co kupuješ za auto, resp. co to je za motor, tak jsi blbec...), ale xantie jsou vynikající auta, stojí pár korun a přitom odvedou spoustu služby a navíc jsou neskutečně komfortní..

28.01.2010 | 22:26:37 | Jirke Reagovat

Na co jsem kupoval sd?Kde je napsané,že sd motor je zdechlina všech zdechlin na tak těžké auto,kdyby to bylo dáno ve známost,tak bych to nekupoval ani já,ani nikdo jiný.Ta zdechlost je to nejmenší,kapitola sama je spolehlivost a opravy.Po krátké době:výměna ventilátoru chlazení,výměna ,,monstra,co napíná řemen"(nevím jak bych to pojmenoval lépe,stálo to totiž šílené peníze),výměna těsnění pod hlavou,výměna nádobky pro zelený žabinec(tekla),výměna hadic u turba(já to při tom kupoval jako auto bez turba,promin´te moji neznalost,ale motor,který má 55 kw a má ještě turbo ?To by snad nikoho nenapadlo,to může už konkurovat snad jedině koncern vw),výměna chladiče,oprava toho,že se ten šmejd sám od sebe odemykal,oprava čerpadla a vrchol všeho bylo ta prasklá trubka,ještě se mi totiž u žádného jiného auta nestalo,abych nedojel,tam kam jsem zamýšlel, jedině s citronem.Bylo by toho ještě mnohem více,kdo má zájem klidně mu to podrobně vše vypíšu.Začínám věřit pověrám o hrozné nekvalitě francouzských aut.Proč to tu vše píšu,je pro to abych varoval případné budoucí zájemce o tyto podobné nekvalitní a hlavně drahé auta na opravu.Naletěl jsem věru a je to velmi bolestná finanční zkušenost.

28.01.2010 | 22:18:47 | Laco Reagovat

Ladik

"u tak složitého auta jako je citroen".... :-)) Co je na citroenu složitého? Povím ti to: Naprosto nic. Jen strach neznalých lidí, kteří se z bůhví jakého důvodu BOJÍ hydropérování. Neznalost, hloupost, neodůvodněný strach. Z neznámého. Protože kdo to má, ví, že to není ani složité, ani poruchové. Podléhá to běžné údržbě jako vše ostatní. A ti, co za vrchol komfortu považují koncernová hrkadla, která neví, co je to pérování, se holt bojí něčeho, co je tak vzdálené koncepci VW a Škoda. Komfort, plavnost, omezení náklonu, měnitelná světlá výška, to vše jednoduše a spolehlivě. To je Citroen Xantia.

28.01.2010 | 21:37:45 |  Reagovat

to laco

laco one precital som si pozorne co pises a napada ma jedna otazka ty si mal xantiu ? :D fakt kupit auto a dat rovno vymenit vsetko ( blbost ) trubka prorezla hrdza na trubke uhm neviem moja Xantka ma 15 rokov nikdy nebola garazovana jazdila po solenych cestach a predosly majitelia sa neunuvali po zime podvozok ani umyt a trubku nemaju ani znamku po korozii takze ta tvoja 4.5 rocna a prehrdzavene trubky to si mal tie trubky na zachodovej mise ?

pises ze si mal SD na co si to kupoval ? aha viem pretoze to bolo lacne a urcene na rumunsky trh hops to si nevedel ku nam sa to dovazalo ako odpad vo francii to malo iba par ludi a ze to malo nabehane 78 tis km ? blbost rataj ze 130 ti stocili :D

spotreba 8 litrov na SD ??? spotreba pokial viemna SD bola do 6 litrov takze to tvoje SD malo 78 tis km plsu dalsich 300 tis co zmizli na vrtacke
pises ze lenive :D pod povozim ta na mojej 1.9TD ver mi na krizovatke ma C5 dost problem aby udrzala krok :D nehovoriac do kopcov ked sa usmievas na vyplasenky majitelov oktavii ktore predbiehas
mam spotrebu 6.5 litra a to nemam vobec najlahsiu nohu mam rad ten pocit ked slapnem na plyn pri rozbehu a citis ako pri 1200 otackach auto doslova ozije alebo ten pokoj a jemne plavanie po dialnici pri 160 km/h takze tvoja smola je hlavne v tom ze si zgrlos a chcel si strasne SD lebo to nikto nekupoval :D
mam xantiu niekolko krat za sebou, mam ju stale niekolko som rozobral na srobky a znova skladal a viem co su relevantne zavady u tychto aut jedine vytknutelne veci su nestastne riesenie uchytenia rukoveti pre cestujucich pod strechou kde to casom zateka a mate jazero pod sedadlom, dalej unava tesneni pod zadnymi svetlami takze tiez to tam zateka ale to sa da vsetko za 150 korun spravit a netreba k tomu velkeho mechanika
zavady ktore sa vyskytovali na hp pruzeni boli vzdy a vzdy len koli lajdackosti majitela toz nekontrolovanie jazda v najvyssej polohe v lahkom terene a chyba mechanika vymienaca ( to je typ mechanikov hlavne v citroene ktory auta neopravuju len mechanicky podla manualov menia ) casto sa stava ze odpadne tiahlo korektora co je samozrejme zas len na premyslani a fixacia drotikom zabezpeci ze to bude stale pekne pruzit
ja nevravim ze auto je uplne bez poruch ale vravim ze auto nie jeviac poruchove ako tie ostatne poviem len tolko a je to moj nazor za ktorym si stojim ze je to velmi podarene auto komfort , jednoduchost ovladania , jazdne vlastnosti a s tym ze to ma hydropneumatiku je to skor teraz uz viac menej urcene pre ludi co vedia do coho idu kupov CX
nikdy by som neodporucal kupu xantie alebo akehokolvek C s HP ludom co nemaju k tomu vztah a aj vodu do ostrekovaca si daju naliat v servise .

28.01.2010 | 21:26:25 | torrus Reagovat

Při koupi lakéhokoliv auta je to sázka do loterie,a u tak složitého auta jako je citroen obzvlášť.To,že to někdo předtím mohl dojebat je možné.Ale já tam měl spousty závad,kterých jsem pár již vypsal.A byly to mnohdy závady,o kterých jsem u jiných aut nikdy neslyšel.

05.04.2009 | 18:04:24 | Ladik Reagovat

Laco

Varovat by je mělo kupovat vozy neznámého původu. Ta trubka jistě nebyla původní. Zevnitř rezavět nemohla, že? A zvenku povrchovou korozí až naskrz jen ve dvou případech: Nebyla původní, ale nahrazená nějakým šmejdem (kdoví co s tím autem kdo před tebou dělal), nebo na ni chcala kyselina z baterie (opět blbost majitele). Taková trubka nemůže jen tak proreznout za 8 let pod kapotou auta. To by těch 8 let musela ležet v moři. A nebuď už tak zaujatý ke značce auta. Prostě jsi koupil šmejd, který někdo rozesral, možná i naboural a opravil na koleně z levných dílů. Na nos ti to určitě nikdo věšet nebude. A už končím diskuzi o trubce.

03.04.2009 | 19:03:06 |  Reagovat

šmejd trubka

Nehraji si na genia,to ani náhodou.Ale co se mi stalo, to jsem tu napsal.Ta trubka byla prorezlá,proto ta díra,to mi řekl mechanik.Akorát mi nejde na rozum,když tam je takový tlak, z jakého šmejdu materiálu to citroen dělá,když po 8 letech prorezne tak důležitá trubka.Když si pomyslím,že to má vliv i na brzdy,tak je mi z toho špatně.A všechny ostatní,kteří o podobném autu uvažují a čtou to,tak by je to mělo varovat !!!

03.04.2009 | 16:17:15 | Laco Reagovat

Laco

"Trubka, co se v ní udělal díra, byla silnostěnná" ty jsi fakt génius. V silnostěnné trubce se udělala díra! Panebože!

02.04.2009 | 22:14:45 |  Reagovat

to anonym

Když jsem to auto přivezl,tak šlo okamžitě do serisu.Výměna oleje,rozvodů,brzd,kontrola a servis hydrauliky,koulí a vše kolem toho.Tak si myslím,že jsem ty základní věci udělal.A jestli z nás tomu někdo nerozumí,tak to jsi ty,protože ta trubka co se v ní udělala díra je právě silnostěnná.Já jsem nikdy žádné auto nezanedbával a vždy měnil věci na autě jak je to v servisce.Pochybuji,že to dělá mnoho majitelů aut.Proto na tohle auto tolik pluju,protože na to co jsem do něj dával peněz na prevenci,aby bylo vše v cajku,tak se mi odvděčilo tím,že jsem při každé delší jízdě trnul,co se zas vysere.

01.04.2009 | 16:35:00 | Laco Reagovat

Laco

Na trubky hydrocitroenů jsou kladeny velký nároky. Neustále v nich je slušnej tlak a jsou zásadní součástí celý soustavy pružení, brzd, řízení.. Já vím, tohle všechno Tě jako uživatele auta nemusí zajímat, ale měl jsi si tedy zajistit slušnýho mechanika, kterej by si to ohlídal.

31.03.2009 | 18:20:24 | Chiquita Reagovat

Laco

No tady je jasně vidět, že tomu rozumíš jako koza petrželi. Samozřejmě, že vše co přenáší hydraulický tlak, se musí po určité době kontrolovat, (mimo silnostěnných trubek) v případě potřeby vyměnit. Tys to samozřejmě ani nekontroloval. A opakuji, NE že my měli štěstí, ale tys měl smůlu. A jak tě tak pozoruju, ani se nedivím. O hydraulice Xantie nemáš ani páru, koule ti taky asi nic neříkaly (teď budeš jistě tvrdit že ano). Tam je totiž ta hydraulika víc provázaná, než u jiných aut. Prej žabinec. Blbost majitele. Ta Xantia je určitě spolehlivější než ty. Jen měla smůlu - špatného neznalého majitele. A ještě tady dáváš rozumy o něčem, o čemnemáš páru.

31.03.2009 | 18:02:11 |  Reagovat

Přeci nikdo nemění všechny trubky u 8-letých aut !

31.03.2009 | 17:42:12 | Laco Reagovat

Neměla být ta trubka v osmi letech už náhodou vyměněná? S nějakým tlakem to pracuje, těžko tam bude doživotně.

31.03.2009 | 17:08:39 | Chiquita Reagovat

Nekvalita Xantie.

Znovu opakuji :Vy,kteří to chválíte jste měli štěstí,Já bohužel ne,Taky nemám co chválit.Motor slabý jak ve fabii htp,jedna porucha stíhala druhou.A nejvíc mě dožralo,když mě nechala na cestě.Měl jsem od 120,favorit,R-clio až po tohle,a žádné auto mě nenechalo na cestě pro poruchu až xantia.Jen pro vaši informaci: praskla trubka s hadicí co vede k servu a vytekl mi ten zelený žabinec.Mělo asi 8 let.Co by se vyskytlo,kdyby to mělo 10 a více let ?Až se to stane někomu z vás,tak se nedivte.To jsem ještě neslyšel,aby praskla trubka u tak celkem mladého auta.

31.03.2009 | 16:47:40 | Laco Reagovat

Kvalita Xantie

Tu Xantii jsem koupil jako x-letou s najetými 130 000 km, po výměně náplní a rozvodů sloužila naprosto bez závad. Kolega ji měl v benzínu 1,8, taktéž naprosto bez závad. Jen ji jaksi nezvlásl a rozštípal ji o strom. Ale to už je jiná historie. Takže to že jsi měl smůlu neznamená, že by Xantia nebyla kvalitní vůz. Je to můj názor, stejně jako ten tvůj.

30.03.2009 | 19:35:23 | Standa Reagovat

Nekvalita Xantie.

Tu xantii jsem koupi jako 4,5 leté auto,naj 78 tis,Tak si myslím,že to nebyla žádná stará ojetina.A ti ostatní měli ty své auta před delší dobou,kdy ještě nebyli nijak staré.A to,že tu píši Citroen už nikdy,je můj nazor,který nikomu nevnucuju.Já se prostě s tímto autem spálil,tak ho nebudu chválit.Vy ostatní kteří jste s touto značkou spokojeni,tak jste měli proti mě víc prostě štěstí.

30.03.2009 | 17:45:03 | Laco Reagovat

Luboš

Naprosto souhlasím. Mimo prvých dvou vět - ale to ti odpustím - nemáš s tím osobní zkušenost. Samozřejmě těch 66 kW dostihne na dlouhé trase těch 50kW, a potom předstihne, ale to je vše. Běda, bude-li muset zbrzdit - vše se bude opakovat od začátku. To ale není téma k řešení, s ostatním souhlasím. Pohodlné, a solidní auto - Xantia.

28.03.2009 | 17:11:21 | Standa Reagovat

66 kw je vždy rýchlejších

než cca 50 kw, o pružnosti ani nehovoriac. Ak je TD v dobrom stave, žiadna 1,0 sa nechytá.Prázdna na prvých pár metroch, to áno, ale plná ani náhodou...o pohodlí cestovania ani nehovoriac, ale veď to je aj rozdiel 3 tried. Ak by napchlali 1,9 TD do C 1, tak by to bola nedotáčivá, veľmi rýchla guľa. Ak sa niekto zviezol s prvými 1,8 TD al. 1,9 TD v 306, al. 405, vie o čom hovorím. Na začiatku 90- tych rokoch prakticky nemali konkurenciu. BMW 324 td, W Passat 1,9 TD s 55 KW bol pre srandu králikov...Nehovoriac o riadení a jazdných vlastnostiach. Ak by ste ich dnes mali v top stave, veľa Octávií a Passatov by sa čudovalo v zákrutách...myslím, že dodnes by nemali šancu tie " staré šunky " predbehnúť... O 405 M 16, al. T 16 ani nehovoriac...

28.03.2009 | 15:57:47 | ľuboš Reagovat

Kvalita a výkon

Měli jsme Xantii 1,9 TD. Pravda je, že byla líná (s C1 nelze srovnat ani náhodou :-)) , ale když se rozjela, tak jela. Byl to koráb, loď, ktertá vás pohodlně dopravila na jakoukoli vzdálenost s komfortem, žehlila silnice a nesla se krajinou po okreskách jako i po dálnici, s noblesou a elegancí. Nikdy mě ani nenapadlo s někým soupeřit, závodit. O tom tohle auto vážně není. Ani o rychlosti nárůstu výkonu. Na předjíždění bylo potřeba víc místa, ale jelo se s ní jako s limuzínou. Až na výsledky crash-testů super auto. A podotýkám, že spolehlivé.

28.03.2009 | 15:33:47 | Standa Reagovat

Laco

No jasně, samej lepší typ. Tybrďo, by mě zajímalo, jak ty auta byly starý. Si myslíš, že takovýhle vykopávky mají vypovídací hodnotu? Víš kolik majitelů je huntovalo, kolik packalů se v nich vrtalo a co už mají nakrouceno a přežito? Přece nemůžeš soudit kvalitu podle takovýh prehistorických aut?! Je to stejné u každé značky. Přece C4, C5, apod, nemůžeš hodnotit na základě BX, ZX ! A i oni byli v době svého mládí spolehlivé a super! Je to jako soudit současnou Jawu podle zkušeností se starým Pionýrem.

28.03.2009 | 15:29:02 |  Reagovat

Turbo

A jak by asi ten výkon nahonily?Bylo tam turbo ale bez intercooleru,proto ten nárůst výkonu byl tak malý.To tam radši turbo neměli dávat,neboť je to další věc,která se může pokazit.A jinak k té nekvalitě citronů,nejsem to jen já,kdo na ně nadává.I když ti další měli ZX,BX tak moc spokojeni nebyli.Mechanici,kde jsem chodil opravovat ten nepodarek mně řekli,že by citroena si nikdy nekoupili,že jich tu jezdí dost na opravy.Toto vydět dřív já,tak by mě ani nenapadlo to koupit.

28.03.2009 | 14:37:17 | Laco Reagovat

Laco

Ty jsi neznalý a proto Citroen už nikdy! Dobrá dedukce. Já bych řekl, že když nevíš co kupuješ, ani co chceš, nekupuj si raději nic a nech si poradit, a k těm Citroenům: Nekupuj je, protože Citroeny v rukou pitomců slouží jako hromosvod na to, že jsou špatné. Ve skutečnosti jsou příčinou jejich majitelé.

27.03.2009 | 22:50:33 |  Reagovat

Omlouvám se dělal se 1.9 D 50 kw bez turba, 1.9 SD 55 kw ale též bez turba.

27.03.2009 | 20:22:07 |  Reagovat

To anonym

Tak to víš málo.Ten nepodarek motor se dělal od r 1998 - 2000 a doteď tento přehmat této automobilky nechápu.Jak jsem již psal je to tak do Saxa ane do tak těžkého auta.A turbo tam opravdu bylo,osobně jsem ho viděl i slyšel,Těch nepodarků se asi moc neprodalo,proto jsi to nezaregistroval.Bohužel já měl tu smůlu,že jsem neznalý, tento křáp koupil a dlouho se s ním trápil.Proto citroen a xantii zvláš´t už nikdy !!!!!

27.03.2009 | 20:04:46 | Laco Reagovat

Xantii vlastním již delší dobu a něco naštudované má a 1.9 SD zaprvé v xantii neexistuje a za druhé je bez turba , 1.9 TD 66 KW je z turbem, 2.1 TD 80 kw je z turbem, 2.0 HDI 66 kw je z turbem , 2.0 HDI 80 kw je z turbem 2.0 CT benzín je z turbem. Ostatní jsou bez turba, ale motor 1.9 SD v xantii neexistuje, pouze 1.9 D 50 kw.

27.03.2009 | 19:52:35 |  Reagovat

To anonym

Pokud něco neznáš,tak o tom nemluv.To není SDI od VW,ale SD od Citroenu a ten turbo měl !

27.03.2009 | 17:59:01 | Laco Reagovat

No taky když si koupíte 1.9 D bez turba tak se nedivte že to nepředjíždí.

27.03.2009 | 17:43:49 |  Reagovat

RE:

A já mám 2.0 HDI a má svižný motůrek, předjíždí i kamiony na normálních silnicích)

03.04.2012 | 09:34:58 | P@j!nQ@  | 213.210.180.* Reagovat

Spolehlivost

To tedy mám !!! A myslím to vážně.Mám ji 2 rokem a ještě jsem do ní nedal ani korunu,krom benzínu.To ta xantia mě za 2 roky stála přes 20 tis,nemluvě o spotřebě,která byla tak o 2 l větší.Nechci tady nějak zvlášť vychvalovat fabie,hlavně kvůli těm jejich nedodělaných motorech 3 válcích.Mám 1.4 16 v,není to na závody,ale dá se stím i předjíždět a jet na malou spotřebu,což bohužel s tou 1.9 SD z xantie se nedalo předjet ani 120 šk,pokud nebyl dlouhý přímý úsek silnice,jinak to bylo o držku.

27.03.2009 | 17:40:19 | Laco Reagovat

No tak to áš teda super spolehlivé vozidlo fabie. Tak gratuluju ke koupi.

27.03.2009 | 17:29:32 |  Reagovat

Nekvalita Xantie.

Každopádně se už nikdy nedozvým kolik to mělo najeté,když jsem se ho zbavil tak mi spadl ze srdce aspoň tunový balvan.Teď mám Fabii kombi 1.4 16 v (ne 3-písťák ) a dokážu ujet na 45 l nádrž skoro to samé jako s Xantií 65 l nádrží.To jen takový další poznatek,co to tam bylo za šunt motor.Jen tak pro zajímavost - máte někdo tuto motorizaci ?1.9 SD,zajímalo by mě další poznatky,jestli byl špatný jen tem můj,nebo jsou to všechno nepovedené motory.

27.03.2009 | 17:09:49 | Laco Reagovat

stare Xantie_to Laco

vzhledem k tomu, ze Xantie byla ve Fr.oblibene auto duchodcu a starsich lidi a lidi, ehm, usedlejsich povah :-) tak nejsou ty kilometry nemozne, kazdopadne ja kupoval auto se 178000 stare 8 let, pocitam stazene tak o 30-50 000km, ale porad jeste lepsi nez jine vraky, no tak jako tak po 2 letech (a dalsich 40 000) se - no sakra sype :-)

27.03.2009 | 15:43:35 | Honza Reagovat

za 4,5roku může mít namotáno přes 200tkm!!

26.03.2009 | 17:56:05 |  Reagovat

to Honza

To moje bylo asi 4.5 leté a mělo najeté 78 tis km,takže jsem tomu na ty roky věřil,jestli to bylo stočené tak asi ne o moc.

26.03.2009 | 16:37:07 | Laco Reagovat

to Laco

Myslim, ze je prave smyslem tohoto serveru, aby zde lidi rekli svoje zkusenosti a nozory na auta, takze to ze Laco zde popise problemy s Xantii je stejne dulezite, jako to, aby spokojeni majitele vozu napsali sve zkusenosti. Jinak ty 3 Xantie, o nichz jsem psal, byly vsechny s najezdem 60-180 000km, tedy relativne "nova"- ja sam jsem "stastnym" majitelem vozu(ne Citroen,ale Seat), co ma minimalne 230 000 km a problemy uz zkratka jsou!

26.03.2009 | 09:50:44 | Honza Reagovat

Nekvalita.

O tom,že je v testech TÜV xantia dosti vysoko jsem věděl i před koupí,ale znova musím opakovat mně to stálo neustále spousty peněz vynaložené do pořád přicházejících poruch.Možná jsem měl nějaký nepodarek motor,jak jsem již zmiňoval,byl slabý a pořád se něco kazilo ne přímo z motorem,ale věci kolem něj.Např: motor se přehříval - větrák 5 000 kč,motor začal vydávat hrozné zvuky - výměna ,,monstra",co pomáhá napínat klíňák 5 500 kč,tekl ten jejich žabinec - výměna nadobky 2 500 kč,prasklá trubka k servu - jen blbá trubka monstrum s hadicí 3 500 kč + práce,olej celkem 5 500 kč,auto se začlo samo odmykat - oprava centrálu 2 000 kč,začlo to na dovolené a byla to dovolená o nervy,neboť auto bylo pořád odemčeno,prý je to běžná zavada u citroenů,kolegovy to dělalo ZX,asi se ve Francii nekrade a auta tam mají otevřené !!!A tak bych mohl ještě notnou chvíli pokračovat.Doufám,že případný zájemce o citroen bude víc uvažovat do jakého vozu vrazí své peníze.

25.03.2009 | 16:48:34 | Laco Reagovat

RE: Nekvalita.

No, já bych nejdřív použovala o tom, v jakým stavu jsi xantii koupil.. Jestlis jí koupil v bídným stavu za pár hadrů, tak se pak nemůžeš divit ) Mám xantii, cena nebyla nízká, v supr stavu, bude to rok co ji budu mít a za tu dobu se v ní měnili jen hydr. koule. Skvělý a spolehlivý auto, musíš mít jen štastnou ruku při vybírání auta. Být tebou, já bych nepoškozovala dobrý jméno Xantie a už vůbec bych nějak lidi nenabádala jak špatný auto to je, pokud nemáš s xantiemi dlouholetý zkušenosti

03.04.2012 | 09:30:55 | P@j!nQ@  | 213.210.180.* Reagovat

oh my god

si to necti kdyz te to stve....me zas nebavi cist ty tvoje keci....

25.03.2009 | 16:48:23 |  Reagovat

KVALITA

Co se týče testů TÜV tak ty jsou zde
http://news.auto.cz/aktuality/auto-bild-tv-report-2009-vozy-stari-10-11-let-desetileta-auta-maji-najeto-obvykle-pres-120-tisic-km.html


http://news.auto.cz/aktuality/auto-bild-tv-report-2009-vozy-stari-8-9-let-mezi-15-nejlepsimi-4-nemecke-modely.html


Xantie jsou na tom lépe než Octávky a VW.

24.03.2009 | 18:44:39 |  Reagovat

Nekvalita Xantie.

Měl jsem Xantii 1.9 SD.Hrůza a děs.Jednak samotný motor je vhodný tak do Saxa a ne do tak velkého auta,takže tuto firemní strategii nachápu,připomíná to škoda HTP.Auto jsem měl 4 roky a každý rok mi to vzalo asi 10 - 15 tisíc ročně až jsem toho začal mít dost zbavil jsem se ho.Teď již věřím těm,co říkají francouze nikdy !!!

24.03.2009 | 17:08:19 | Laco Reagovat

Xantie

Znam majitele (postupne) 3 Xantii, vzdy kupovane ojete, ale s nizkym najezdem km a vzdy postupne novejsi modely, vzdy diesly,vcetne HDI, ted nevim,jestli to byly VZDY HDI ale ty posledni dve urcite. Naprosto(!) BEZPORUCHOVA auta. Xantie se zrejme Francouzum povedly. No az na ty crash testy :-)

24.03.2009 | 15:04:50 | Honza Reagovat

OH MY GOD

ježiš zase francouz..MOHLI byste už dát s recenzema na fr.auta POKOJ???mě to vytáčí doběla

24.03.2009 | 14:01:54 | Ing. Pelikán Reagovat