Recenze Citroën Xantia 2,1 TD
“Velký pohodlný spolehlivý polikač dalek”

Autor recenze: Polypolyboy (33 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2,1 TD Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 6. 6. 2009

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Kadett

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Přestalo startovat na vině byly žhaviče
Nefunguje tachometr předpokládám po zásahu při stáčení
Praskají žárovky
Kompletní spojka
Čekají mě koule


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo jsem zakoupil jako ojeté z holandska, na první pohled bylo velice zachovalé. Po dukladnem ohledaní jsem zjistil, že kape olej mezi motorem a převodovkou, nasledovala vyměna cele spojky a přetěsneni vany. Je to ojetina, nedělal jsem si nějaké naděje, dle meho soudu bylo vozidlo stočene o 50-100 tis. km.
Nicmeně od té doby pouze tankuji a menim olej, vozidlo je pohodlne, motor ma k vozidlu dostatečný výkon, spotřeba podle stylu jizdy do 9 litru nafty. Auto ma jedinou nevzhodu, bohužel postrada klimu.
Za cenu co jsem ho koupil, tak veliké auto v nafte nebylo a jsem spokojeny. Na dlanici, kam patří se cítí skvěle.
Koukam, že se tu často porovnavá s Oktavií , měl jsem ji take a říkám, že Xantie, je podceňované auto, ale rozhodně lepši než octavia 1. V jsem si po Xantii připadal jako v motokaře.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia

Vložit komentář

pohodli a kvalita

zdravim,mam xantii a sem spokojenje,vymena za megana,predtim vw golf.jde o to ze golf byl jako motokara a sedel dobre,ale na delsi cesty to nebylo,je takove to vozeni do prace a zpatky,pak megane dti,pekny ale hlucny a tvrdy,a navic nesedel na ceste vubec.mel sem radi citroenu,a aut vubec.myslim si ze kazde auto je spolehlive umerne tomu jak se o nej majitel stara,i octavia muze byt v zalostnem stavu jak interier tak motor,zalezi od cloveka co od toho chce a co tomu hodla dat,xantia uz neni typicky citroen jako bx a uz se tolik nehoupe,spis je tuhsi ale stejne pohodlna,a navic v xantii je hydraulika podtatne spolehlivejsi nezli v bx a nebo starych modelech.podivejte se treba na octavku na interier z roku 97,a na citroen,je to nekde jinde,kazdej ma jinej vkus ale i zariti koncernaci se museji zamyslet nad tim ze do auta neco daji aby to bylo takovy jak ma byt.

22.06.2009 | 17:17:35 | pinin Reagovat

To nepíš ani zo srandy, lebo ti tu niekto začne tvrdiť, že na takej drevenej lavici vydržíš celý deň čumieť na bedňu.
Už len logika velí, že niečo, čomu sa musí prispôsobovať telo pohodlné byť nemôže. Iba ak pre nejakého fakíra.

14.06.2009 | 22:59:58 | Petrík Reagovat

no,jedna perla za druhou.

kdo jel v 2,1TD a ozkoušel TraktorDiesely od VW,tak ví.
další diskuse nemá cenu.platí co jsem psal dole.

jelikož pak TD skončily,tak zase může rovnat 2,0 a 2,2HDi-oproti PD a různých atrapách na motor od koncernu.

btw:Passata jsem měl,v octávce jsem jezdil....ale výdy jsem se těšil až sednu do citráka.pohodlí,ticho.....

14.06.2009 | 22:54:35 | Citrák Reagovat

Podle některých tady si asi vyměním v obýváku svoji pohodlnou polstrovanou sedací soupravu za dřevěnou lavičku. Asi bude pohodlnější :-)

14.06.2009 | 22:42:22 |  Reagovat

Anonym

Ty toho moc nevíš, viď? Na břicho ti nelehne, to je jen tvá fantazie. Jinak není důvod. Při normálních pravidelných servisních prohlídkách ti nemůže lehnout,(a na břicho samozřejmě vůbec ne). Je to tak absurdní, jako bych ti řekl, že ti z japonce vypadne motor nebo převodovka.

14.06.2009 | 22:40:05 | Karel Reagovat

Už nějaky patek jezdim v C5 2,0Hdi a ješte jsem si na to auto nezvykl,sedadla hrozně měkky a celkove to auto je takovy plavny,jednou mě vezla manželka a seděl jsem vzadu a bylo mi na bliti,v praci jezdim dost často a docela dalky Passatem Tdi a je to uplně o něčem jinem,co si dovolim v zatačkach passatem,tak citrakem ani nahodou,nehlede nato že vw taha mnohem lip a to ma o teměř 100tis vic najeto,C5 se mi moc libyla,ale asi to neni auto promě,myslel jsem,že si zvyknu,hodně jsem četl recenze,kde se psalo,že je to moc pohodlny auto,ale je nějak přehnany,je to takovy houpak pro stray lidi..

14.06.2009 | 21:30:29 |  Reagovat

RE: ach jo

už jenom ta tvá čeština má vysokou vypovídací hodnotu, mám dojem, že kromě clever škodovky si v ničem jiném nesedel

04.05.2014 | 02:54:21 | rewenton  | 178.143.143.* Reagovat

Karel

Ty jseš asi hodně znalej,ale budeš čumět,až ti houpavej žabožrout lehne na břicho a ty s tim nehneš,zlatej Japonec..

14.06.2009 | 21:17:58 |  Reagovat

Hydraulika

No jistě, naprosto neznalí lidi, kteří nemají vůbec ánung, jak tam ta hydraulika funguje, se jí bojí. Komunisti se báli počítačů, neznalci francouzských aut se bojí hydrauliky. Ale na druhou stranu je to dobře, aspoň to nemá každej :-) jen my, co víme o co jde a taky to umíme ocenit. A ne sedět v poprděný rezatý popelnicí od koncernu a namlouvat si, jak jsou ty tvrdý sedačky fantastický...

14.06.2009 | 21:07:47 | Karel Reagovat

Bohužel jsem měl skvost xantia Hdi a zada mě s toho fakt boleli,ale čert vem zada,spiš mě bolela peněženka a co se tyče hluku,žadny med to taky nebyl,pri prodeji mě zarazilo,jak tydle žabožrouti straci hodnotu a nikdo to nechce,jakmile někdo slyšel hydraulika,davali ruce pryč,frantiky už fakt ne,předchozi zkušenost byl Renault,ted už jedině němce nebo japonce..

14.06.2009 | 20:54:42 |  Reagovat

Anonyme pode mnou, jestli tebe bolí záda z francouzských aut, tak mne z tebe bolí hlava jaký jsi sedmilhář. Francouzským autům můžeš vytknout všechno ale pohodlí těžko. Dál si nič záda a uši v VW výrobku.

14.06.2009 | 20:37:13 |  Reagovat

Anonyme pode mnou,jsi zamindrakovany idiot,francouzi jsou sice pohodlny,ale jak pro koho,mě z nich boli zada.Jediny co francouzi umi,tak to je vino a syr,do aut by se srat neměli..

14.06.2009 | 20:27:15 |  Reagovat

Můj názor je že co se týče

komfortu tak jsou výrobky koncernu VW minimálně 20 let pozadu. Před lety jsem se vezl Citroenem BX 2.0 s hydropneu, auto jelo po českých silnicích že jsem nevěděl téměř o žádných dírách v silnicích, prostě jako mercedes,
potom jsem si půjčil v servisu Octavii 1.9 TDI pumpa tryska, auto jelo přes hrboly podstatně hůře a v kabině nesmírný klapot i od zahřátého motoru, po třech dnech jsem byl úplně na prášky. Tvrdost podvozku a sedaček firma VW vysvětluje tím že se člověk méně unaví na delší cesty, ale ten řev
motoru TDI , to musel vymýšlet stejný vývojář jako design Fabie II.

14.06.2009 | 20:18:06 |  Reagovat

Viva la France

škodovkáři,zase máte trauma???
tu 1,6 55kw musíš při zaplé klimě do kopce tlačit.jinak v O1 bylo za příplatek snad vše.
to co maj citroeny ve standartu,tak ve škodovce za to zaplatíš 100 000kč atd.jinak pohodlí a prostor,zase vítězí citroen.vzhled a zase citroen.kvalita,zase citroen.
a zvýšený servis u citroenů s hydrou???nee,pokud na to nebudeš prdět.dofukují se jen koule za pár stovek.
a spotřeba té 2,1TD je tak mezi 6-9 dle jízdy,ten motor je vysoce kvalitní a má dlouhou životnost což u 1,9TDi nevim.sice to jede za 5l,ale to je asi všecko.
citroen vymyslel spoustu věcí co přebrali mnohé automobilky.


Jistou výhodou jsou zanícení vyznavači koncernu VW pro nás co chcem koupit nějakého francouze,nejlépe od PSA a vůbec právě Citroena.
Oktávka 1,6 r.97 a ještě orezlá stojí kolem 50 000kč-nesmysl a to má 350 000km
Xantia 2,0HDi-první majitel,perket stav,plná palba-80 000kč-mam ji doma :-D
dál kupujte koncerňáky ať si my ostatní můžem koupit AUTA za normální cenu.

14.06.2009 | 19:57:22 | Citrák Reagovat

svezení v citronu je skutečně o něčem jiným. Komfort je úplně jinde a ten náskok před ostatníma je znát, ovšem za cenu řekněme vyšších nároků na servis.A k té klime v O1 - nevím jak dneska, ale v roce 02, kdy jsem kupoval oktávku 1,6 102k Ambiente(GLX), tak klima pro tuto verzi v základě nebyla, byla za příplatek cca 30tisíc. a v základě byla tuším až ve verzi Elegance(SLX) a to jen mechanická. Za digi se zase připlácelo. Z dnešního (možná i tehdejšího) hlediska to auto bylo holátko. Zkrátka jiná filozofie prodeje, závislá na konkrétním trhu.

10.06.2009 | 08:25:36 | moony Reagovat

Jak může chudák, kterej se natřásá na bedýnkách od rajčat (jinak nelze "sedačky" v Octávii nazvat), krčí se na zadní lavici protože nemá kam dát nohy, srovnávat takovou lebedu, takovej plevel, s Xantií?! A vůbec s Citroenem? Mimochodem, 90 procent vychytávek, vynálezů a všeho, co žene automobilový průmysl dopředu, přišlo z Francie. Chudinky v koncernu nestačejí koukat, natož něco podobnýho vymyslet sami. Vždy byli, jsou a budou pozadu. Ale nechají si za to dobře zaplatit, to jediné jim jde. Díky zaslepeným tupcům, kteří neumí realisticky myslet.

10.06.2009 | 00:37:42 |  Reagovat

Tekin...

Ešte som ťa zabudol opraviť. 1.8T z toho roku nemá 150 kW, ale koní. Keď to chceš v kW, tak 110.

10.06.2009 | 00:25:35 | Petrík Reagovat

Tekin...

To, že vo vašej rodine uprednostňujete autá s klimatizáciou je pekné, ale nič to nemení na skutočnosti, že klímu nemali Octavie v roku 97 bežne. Stačí si pozrieť recenzie, je ich tu dosť.
A prosím ťa, neporovnávaj výbavu fr. áut, ktorým Škoda svojou výbavou z rovnakého obdobia nesiaha ani po ráfiky kolies. O bohatej výbave sa vám v tých ako to nazývaš křápech, ale pre mňa od Škodovky ani snívať nemôže. Ak v škodovke chce človek výbavu, tak si pripadá, že mu ukazujú cenník za Jaguar. Som presvedčený, že ak by u vás nefungovala zotrvačnosť a patriotizmus v takej miere, v akej funguje teraz, tak si Škodu kúpi ozaj len fanda.

10.06.2009 | 00:18:58 | Petrík Reagovat

Petrík

Mám sám octku z roku 1996 a to 1,6 55kW a klimu má. Bratranec má 1997, SLX 1,8 20V a taky má klimu. Jeho otec, můj strýc, má 1,6 74kW GLX a taky má klimu. Kamarád má 1,8 T SLX z roku 1998 a má klimu dokonce digitální neboli automatickou. Jediný můj brácha, má rok 1999 a nemá klimu žádnou-1,4 MPi.ale má zase airbag spolujezce, což už pak má jen zmíněná 1,8T(dráček, má 150Kw:). Tzn.---4 ku 1...4:1..čtyři ku jedné octávce klimu má.Dokonce jedna z nich i digi..o čemž se vám ani nezdá v těch francouzkych křápech:P

09.06.2009 | 23:51:46 | Tekin Kurtulus Reagovat

Moony, moony....

09.06.2009 | 23:05:30 | Lukas Reagovat

Zaujímalo by ma, ktorá Octavia mala v roku 1997 (rok výroby auta v recenzii) klimatizáciu? Naviac bežne, ako stihol napísať truhlík v prvom komentári? A na otázku, kde sa vyrábala Škoda 1203 len toľko. Je úplne jedno, kde sa vyrábala, stále to bola Škoda. Alebo mi chce niekto tvrdiť, že Škoda vyrábaná v súčasnosti v Číne už nie je Škoda? Alebo v Bratislave, Indii, Rusku....?

09.06.2009 | 21:36:52 | Petrík Reagovat

pro prvního anonyma

Prosím srovnávejte s Octavkou Xantii s motorem 2,0 HDI a s klimatizací. Dále se doporučuji podívat na test kvality a to třeba tady :http://news.auto.cz/aktuality/auto-bild-tv-report-2009-vozy-stari-10-11-let-desetileta-auta-maji-najeto-obvykle-pres-120-tisic-km.html
Pak zjistíte že Octávka je až za Xantií. Debile. Nerbo tady
http://news.auto.cz/aktuality/auto-bild-tv-report-2009-vozy-stari-8-9-let-mezi-15-nejlepsimi-4-nemecke-modely.html

09.06.2009 | 21:00:19 |  Reagovat

to Lukas

ne národné neshody evidentně chceš nyní začít ty. Máš smůlu, Slovensko mám rád,máte pěkné baby, mám rád Vaši muziku a vůbec ste fajn lidi. Nemám rád jenom blbečky co napadají ve stylu "taký črep" a podobně .- napiš třeba:škodovka je střep, protože jsem měl jsem takový a takový závady, ale napiš to do vlastní recenze a necpi to prosím někam ke Xantii . Poslední věta byl jenom malý kvíz... Jo a přeji pěkný večer...

09.06.2009 | 20:55:14 | moony Reagovat

Moony

zacinas nejake narodne nezhody???? Ubohe....

09.06.2009 | 20:48:39 | Lukas Reagovat

oktávky O1 klimu tedy běžně neměly. Když jsem ji kupoval já, tak chtěli pánové z MB tučný příplatek. Nemyslím si, že Citroeny jsou špatný auta - mají charizma, velice zajímavý design a kvalita není taky nejhorší.Citroen je automobilka s velkým inovativním a průkopnickým trendem, což se odráží třeba v jistých problémech - a až se to všechno vychytá, převezmou to ostatní automobilky, pokud mají vůbec kuráž do toho kdy jít. Jinak vy chytrolíni anonyme/Lukasi , kolik jste měli škodovek, že ste tolik chytří? Rozepište se o svých zkušenostech v nějaké recenzi, rád si ji přečtu, Tyhle blitky co píšete sem si strčte prosím do prdele, není to lautr nic k tématu. Mimochodem jedna z nejhorších škodovek všech dob byla jakási Š/TAZ 1203... kdepak, že se to dělala ???

09.06.2009 | 20:38:19 | moony Reagovat

Ja by som Skodovku radsej nezrovnaval s nicim, ostatny by sa mohli urazit s akym crepom ich zrovnavas...

09.06.2009 | 18:48:47 | Lukas Reagovat

Ani ja by som nezrovnával Škodovky s AUTAMI.

09.06.2009 | 17:19:22 |  Reagovat

už je to tu zas

Ani nemá klimu, což oktavky mají běžně. Nesrovnával bych francouzské žabařství a AUTY od koncernu. Objektivně je O1 daleko povedenější vůz, a to po všech stránkách..Navíc nějaký starý TD se na 1,9TDi ani nechytne...A spotřeba 9?:--) Hm to se majitelé octavií nasmějí (se svou spotřebou kolem 5l)

09.06.2009 | 16:52:13 |  Reagovat