Recenze Citroën Xsara break
“Drahé pohodlí.”

Autor recenze: Jufk (39 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1,4i Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:145 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 11. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 18 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: š105l ,forman ,felicia kombi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Poruchy jsou poměrně časté. Není to sice nic zásadního, ale při jejich četnosti už se stávají neúnosné.

Po koupi jsem nechal vyměnit rozvody i s vodní pumpou ta už údajně tekla. K tomu také olej a filtra brzdovku. To je taková povinnost a jistota.

Pak se musela měnit kost stabilizátoru na pravé straně a čep řízení, protože se ozívalo klepání a bouchání. 2 000,- Kč

Za nějaký čas upadl výfuk za katalizátorem a bylo nutné koupit druhý a třetí díl nový. 5 500,- Kč

Spojka začala prokluzovat při rozjezdu do kopce a seřídit už nešla takže výměna. 7 000,- Kč

Kolísání otáček motoru - výměna krokového motorku za 1 400,- Kč nepomohla motor začal zhasínat a byla to lamda sonda. Repasovaná bez záruky 1 000,- Kč nová 3 500,- Kč.

Vrzání a rány od zadní nápravy, kola do A tzn. repase nápravy 5 500,- Kč.

Stálé bouchání ze předu z prava - výměna silentbloků přední nápravy a kompletní přední brzdy + válečky na zadních ty už tekly. 7 800,- Kč

A teď po necelých dvou letech od koupě prasklé těsnění pod hlavou a vadné horní uložení tlumiče na přední nápravě. Cenu zatím neznám.



Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem dlouho vybírala a četl různé recenze a diskuze až jsem se nakonec rozhodl pro Xsaru. Nevěřil jsem tomu, že jsou tak špatná auta jak se o Citroenu říká.

Našel jsem auto z Německa po prvním majiteli, se servisní knížkou a pravidelným servisem Citroen, nehavarované, s kompletní dokumentací a navíc po starším člověku, takže žádný závodník to nebyl. Navrch jsem dostal zimní kola i s ráfky. Prostě poctivý majitel i dovozce. To samo mě uklidňovalo a já si užíval nového vozu.

Teď můžu s klidným svědomím říct, že to auto je hodno svojí pověsti pohodlného vozu s neustálými závadami, které se neustále hromadí. Cena servisu a náhradních dílů z druhovýroby také není nejnižší.

Jinak co se samotného auta týká tak je dost prostorné ve všech směrech a kufr se může svojí prostorností měřit i s většími vozy. Sedadla jsou měkčí, ale není to žádná tragedie ne každý má rád trestné lavice od V W. Dost mi,ale vadí nevýrazná bederní opěrka, zvláště na dlouhých trasách je to nepříjemné. Podvozek je tradičně měkčí a na kvalitní silnici dost komfortní. Interiér je celkem příjemný hlavně výplně dveří se myslím dost povedly, na palubní desce jsou tvrdé plasty, které celkový dojem kazí a někdy celkem vržou. Řízení je příjemné a posilovač neubírá informace od kol, je přesné a dle mého soudu je to jedna z nejlepších věcí na voze. Jízdní vlastnosti jsou dobré a nikdy jsem se nesetkal s tím, že by mi plaval zadek jak se často říká, spíše mne mile překvapilo chování zadní natáčecí nápravy kdy se při průjezdu zatáčkou chová zadek zprvu trochu nedotáčivě a pak jakoby skočí za autem potom už jedete jak po kolejích. Stačí si na tuto vlastnost zvyknout, dokonce ani při vyhýbání se zajíci v rychlosti 130 km, prudkém strhnotí volantu do strany a současnému brzdění se záď chovala naprosto poslušně a jistě. Motor 1,4 je na kombi slabší, ale do města pro rodinu naprosto vyhovující a spotřeba při rozumném ježdění jde stáhnout i na 5,5 l mimo město. Nevýhodou jsou méně účinné světlomety, výhodou spousta odkládacích prostor ve voze. Řazení někdy bívá nepřesné zvláště zpátečka jde někdy špatně zařadit.

Myslím si, že Xsara je velicepříjemné auto se spoustou výhod, ale její hodnotu snižují nároky na údržbu a servis. Toto auto vyžaduje pravidelný a poctivý servis a k tomu ještě nějakou tu opravičku navíc. Je tedy otázka jestli má smysl investovat tolik prostředků každý rok nebo koupit něco méně komfortního, ale spolehlivějšího. Já říkám, že to smysl nemá a příště už Citroena ne.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 18


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara

Vložit komentář

Poruchovost xsara

Plně souhlasím, že se jedná o drahé pohodlí. Závady jsou poměrně časté a náročné na opravu. Xsaru 1,6i 16V, 2003, mám cca 4 roky, pořízena při 90.000 km, nyní cca 175.000 km. Pravidelný servis, každý rok cca 20 t. za opravy, poslední rok už je to neúnosné, poslední závady během cca 1/2 roku - výměna přední poloosy, výměna kondenzátoru klimatizace, výměna topení, výměna stahovačky řidiče, výměna silentbloků, oprava alternátoru atd. Čeká mě případně výměna COMU pod volantem, nejde už palubní počítač a problikávají světla, zadní náprava už je taky hodně nízko, je to to nejhorší auto na opravy, co jsem kdy měl, možná se mu v 90-letech vyrovnal Fiat Tipo, který byl taky nekonečná kasička. Auto mělo jasný původ, servis je prováděn od začátku vesměs v autorizovaném servisu Citroen a je téměř úplně jedno, kam s ním jedete, za mě už tuhle značku nikdy!

10.09.2014 | 20:57:01 | Pavel H.  | 83.240.25.* Reagovat

Xsara

No já mám asi třetím rokem Xsaru 1.4i a má najeto 151000,no a bez větších problémů...teda když nepočítám tlumiče,brzdy,pumpa,sem tam žárovka..jezdí deně a je to nezmar.Měl jsem BX 1.6 a taky bez problémů,jsem na frantíky i když neodsuzuji i jiná auta.Auta mám rád a zajímám se jak o novinky tak i o starší vozy které byly asi nejlepší!Přeju Vám hodně spokojenosti s Vašimi autíčky a hodně najetých kilometrů......

22.03.2013 | 21:20:01 | Fantomas  | 77.87.235.* Reagovat

naprostá spokojenost

Nemohu si pomoct. Mám už 6-tého francouze ať je to Renault,Peugeot nebo Citroen.Zatím nemůžu nadávat,některé byly horší ale jinak spokojenost. Zadní nápravy jsou dětské nemoci,které se dají opravit max do 6.000,-Kč.Myslím že každé auto má něco. Nejsou lepší nebo horší.Vím asi o 5-ti Octaviích 2,0Tdi které mají utržený držák motoru(vytržený závit a odlomený kus bloku)Je to prostě výrobní vada a oprava cca 6.000Kč U NOVÉHO auta. Co je potom taková oprava zadní nápravy u francouze ve 140.000Km ? Vůbec nic. Tak začněte vy někteří chytráci přemýšlet nad tím co píšete.

28.01.2013 | 22:29:04 | Daniel  | 212.158.141.* Reagovat

RE: naprostá spokojenost

Každá liška chválí svůj ocas... Já osobně jsem rovněž z francouzských mrdek vyléčený. Nejde ani tak o prachy za opravy, ale zpravidla když to auto člověk nejvíc potřebuje, tak se něco vyséře a musíš pak jet sockou nebo taxíkem. takže největší problém spolehlivost!

12.10.2017 | 15:58:11 | naprostý nespokojenec  | 78.102.13.* Reagovat

spolahlivost

mam xsaru 2,0 hdi kupenu ojazdenu (rok 2000),
jedine poruchy co som mal:
- vetrak v kabine isiel na maximum (vymena 2 tranzistorov vo vetraku - asi 3,- Eur/ks)
- otvaranie okna - rozpojil sa kabel v konektore vo dverach
- zacala kvapat chladiaca kvapalina (utesnenie 1 spoja na hadici)

to pohodlie a zrychlenie je na nezaplatenie

30.12.2012 | 18:47:05 | war  | 178.41.191.* Reagovat

Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Jelikož jsem byl přítomen G.O. zadní nápravy na Citroenu Xsara musím Vám říci.Opravu nelze provádět někde v garáži ani na chodníku jak jsem četl v několika recenzích.Jen pro názornost jsem technik s s pětadvacetiletou praxi v dílně, proto si myslím že toto mohu ohodnotit. Tato práce vyžaduje konkrétní nářadí včetně dílenského zvedáku a velké palice také praxi dvou pracovníků kteří tuto G.O. prováděli. Náhradní díly na tuto generálku jak jsem se dočetl stojí přes čtyři tisíce, oprava stála celkem šest tisíc , oba pracovníci tuto činnost prováděli tři hodiny bez přestávky na cigaretu nebo kávu.Po ukončení práce si myslím že nemá cenu tuto práci provádět někde v garáži.proto doporučuji servis v Příbrami.


14.09.2012 | 18:24:13 | ervin  | 82.113.63.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Já tedy nevím jak dobrej jste technik,my jsme si s otcem dělali go zadní nápravy před garáží,jsou i horší věci a to jsme ji dělali poprvé:-)

06.04.2013 | 16:30:47 | Sedláček  | 78.156.37.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Ha ha ha, nezesměšňuj se, buď jsi úplnej magor a nevíš, co je to GO zadní nápravy u tohoto typu zadku, nebo kecáš až se ti od huby práší. Dělej blbce ze svý babičky a ne z nás.

06.04.2013 | 18:10:43 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

I já jsem si dělal kompletní GO zadní nápravy doma v garáži.Nikdy jsem to nedělal.Vychozené lůžka jsem vyvařil a na sousruhu vytočil a taky na soustruhu vybrousil s přesností dvě stovky pro nové jehly.Dále je třeba taky pořádná palice a jednoho přidržovače.Dá se to.Mírný problém nastal po návaru,povrch enormně tvrdý, vyhrubovat nožem, zbytek vybrousit přímou bruskou uchycenou v přípravku na suportu.Lůžko vyplnit tukem A-OO.Chodí to bez problémů přes dva roky ,dost to nakládám a tahám větší vozík.Dva dny práce.



06.04.2013 | 20:17:45 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Místnost, ve které máš soustruh, svářečku, brusku, už není garáž, ale dílna, hochu. Protože bez dílny, v garáži, uděláš GO tak na trabantu, nebo šádovce. Ne na torzkách peugeotu a citroenu.

06.04.2013 | 21:58:34 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Hoch jsem byl před 35 lety,nejsem vyučený automechanik ani soustružník,garáž jsem si vybavil pro své kutilství,neživím se tím.V čem hledáte problém ?Jestli to dělal ten pán ze synem dokonce před garáží,já jim věřím že to zvládli.Lidí co si umějí poradit i třeba v amatérských podmínkách je dost.Jestli to dělali stejně nevím,možná že mají zrovna hodného souseda s invertorem,soustruhem a vysokootáčkovou bruskou (to není žádný stroj ale el.nářadí).Podařily se mi vyřešit, vyrobit a vykoumat si myslím podstatně složitější problémy a výrobky-tím nemyslím jen opravu něčeho na autě.Tím se určitě nechlubím,ale mám radost z toho když se mi povede něco udělat tak jak jsem si to představoval byť jsem amatér.Není přece řečeno když to neumím já že to neumí nikdo.Nikoho bych nepodceňoval.

06.04.2013 | 23:03:35 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Soustruh není stroj, ale nářadí? Aha, takže ho vezmu do tašky a jdu...

17.03.2015 | 21:31:30 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

:D to je možná pro tu skupinu co si poradí ve všech podmínkách

17.03.2015 | 22:02:20 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Pošlete mi na sebe telefon, mám xharu a chci se domluvit, jetsli mi ji dokážete dát dohromady tel.777323491

17.03.2015 | 15:33:39 | jana  | 195.113.177.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Bohužel tady se prezentují i teoretici kteří si nevídí slušně řečeno do pusy a nezmůžou se ani slušně vyjádřený názor.Kde jsi přišel na tu babičku?Kolik ti je ?16,17 ?Není důvod nazývat někoho magorem když ti nic neudělal.

06.04.2013 | 23:50:30 | D  | 88.100.179.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Zatím možná neudělal. Ale kde je psáno, že se s takovým magorem nesetkám čelně, až mu na té "odborně opravené" nápravě před garáží něco praskne. Takovýchto garážníky vymazlených šrotů potkávám na silnicích dost. Auta, kterým plave ve vyšší rychlosti zadek, ale oni se řítí, aby dokázali jak to mají skvěle zmáknuté, auta, který když jedou rovně a jedeš za ním, tak jim vidíš bok, jak jsou šejdrem... a další a další... a potom ty nevysvětlitelné nehody, kdy na rovině z neznámých důvodů najel do protisměru... jsou postupy, které sice obejdeš před garáží, ale za cenu toho, že narušíš vnitřní strukturu materiálu, nic ti neříká rozdíl mezi natlučením (vytlučením) a lisováním, kalený materiál, pnutí, předpětí.... když tohle obejdeš, složíš to. Ale já už bych do toho nesed a nechal bych to sešrotovat. Je mi jasné, že na tadyty recenze už dááávno chodí jen zoufalci kteří většinu života tráví mezi šroty, na vrakovišti se cítí jako v ráji, a kutilství je pro ně vrchol blaha. Hlavně nedat nikomu pokud možno ani korunu a vše si udělat sám... a být na to náležitě pyšný. Ještě že jsem taky neustrnul v době moskvičů, šádovek a trabantů - tehdy mě to taky bavilo. Dnes vím, že je to nesmysl a hlavně nebezpečný. Asi sem už nepatřím.

07.04.2013 | 10:48:49 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Moc to prožíváš.Každý má svůj rozum .Jinou reakci se přiznám jsem ani nečekal.Autorizovaný servis je sice špíčkově vybaven,to je pravda,zaměstnanci jsou chlapi s asi mnohadesetiletou praxí,spíš vidíš mladé kluky po vyučení a z měničů dílů jsou najednou opraváři,přesně tak to je?Mi žádný zadek neujíždí,pneumatiky se sjíždějí normálně,nic šejdrem není ,zmáknuté to mám určitě minimálně stejně dobře jak v servise,nikomu to nepotřebuji dokazovat natož abych se někde řítil.Člověče buď trochu optimista,vidíš vše nějak černě.Podstata kvalitní práce je především v umu lidí,ne ve vybavení a teorii.Někdy v minulosti psaly dvě stopy tak možná Š 1203 a Liazka po havárii.Co chceš ještě slyšet ?Že jsem totální magor,vůl,vymazlenec,nikomu nechci dát ani korunu a k tomu být pyšný ?Zcela určitě to tak je, ale mi to připadá že nebezpečný budeš vic na silnicích ty, kdo sem nepatří ať si to přeberou jiní. Já taky jezdím denně a že by osobákům ujížděl zadek ? Dobře,kolik teda těch tutově garážově opravených Citroénů a Peužotů potkáš ?Já se nevšiml ani jediného z ujíždějícim zadkem.Pravděpodobně kdo to potřeboval opravit tak to nedělal svépomocí.Já to dělal ,neplave mi to ,kola mi nejdou šejdrem(ani logicky nemůžou)bourané to nebylo,a v podstatě to ani tímto směrem zprasit nejde.Ledaže bys mydlil 15kg kladivem půl hodiny do jednoho místa na nápravě.Možná že jsme odbočili od podstaty věci,-jde to udělat před garáží,neboli svépomci nebo nejde ?, já za sebe říkám ano,mám to vyzkoušené,kdo říká nejde ,dá to do servisu a je věc vyřízená. Co se kolem toho crcat.Uznávám že asi bude rozdíl mezi garáží na vesnici a řadovkou u paneláku.Tam se tak můžeš tak pustit do vysávání koberečků.Jestli jsi měl na mysli jen tyto možnosti tak se hluboce omlouvám.Přimlouval bych se taky za slušnější slovník.Vyjadřování je často zrcadlem inteligence.

07.04.2013 | 14:48:23 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Kladivo se používá tak na zatloukání, a né na takové věci. :))Šmankote, to jste se museli udřít teda a ještě risk, že trefíte něco jiného hmm. Fakt šílený bouchat barborou(čili hornické kladivo)v takovém místě. A co tak půjčit si stahovák? Nebo si ho koupit, když nestřídáte auta a máte francouze...
Ale když se vám to teda povedlo tak palec nahoru. :D
Jinak v dnešní době, kdy jsou návody i na youtube, si myslím, že v pohodě, i když vždycky mám strach, že člověk narazí na něco nečekaného, zarezlý šroub, vychozené části.

08.04.2013 | 10:15:07 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Go. zadní nápravy Citroen Xsara

Já jsem pod stolem, takový trapný příspěvek.
Nelze provádět v garáži, protože v garáži chybí "VELKÁ PALICE" muhahahaha. :D
Na co asi je u nápravy barbora, to není šáde, abys na všechno používal kladivo a šroubovák... :)))

08.04.2013 | 06:54:12 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Až na tu gramatiku dobré.

04.10.2011 | 17:35:23 | Lada1  | 90.179.82.* Reagovat

Ahoj..Som rad,ze som sa tu docital same uzitocne veci.Tak napriklad aj ja som kupil Xsaru break 1.9 td,rv99 minuly rok a mala najazdenych teda podla tachometra 156000 km,Teraz uz mam 175000km a postrehol som na nej prve zavady ako su olej v chladiacej kvapaline,zadna naprava do tvaru A no a po novom mi ostala v ruke i vonkajsia klucka soferovych dvery :o) Aj napriek tymto nedostatkom sposobenymi opotrebovanim,som s tymto autom velmi spokojny,hlavne co sa tyka sedenia ci uz v predu,alebo v zadu.Pocas jazdy mam v nom dokonaly prehlad o tom co sa deje i po stranach vozovky.Hned ako som donho prvy krat nasadol vedel som ze je to auto pre mna,usite na mieru :O)))

18.05.2010 | 16:08:33 |  Reagovat

co sa stazujes?

kupil ste starsi voz musite ratat z opravami ak predosli majitel jazdil nanom rely co je nasledok tich zavad co mate capi tlmice to je normalne ja som ich tiez menil a zijem a neplacem a ak chcete nadavat na auto ktore ste kupili ojazdene tak si kupte nove a potom piste taketo ohovaracky potom vam uverim ze citroen je zle auto co pochibujem mam xaru a je fajn mal som 18 rocne BX a poviem ze skoda ze sa prestali vyrabat take pohodlne auta a je normalne ze sa auta opravuju a kazia ak nechcete aby sa vam nic nekazilo tak nanom nejazdite pouzite autobus al metro a nemusite plakat kolko vyhodite penazi za opravu . ahoj!

29.10.2009 | 17:10:43 |  Reagovat

AUTO........

Přeji hezký den všem motoristům?
nemám žádný zájem se zde prezentovat koli a jakýcé jsem měl auta. Jezdím od dob kdy benzin stál 2.20Kčs a nafta 0.60.-Kčs. Za tuto dobu jsem mě do dneška přes 29. vozů v osobním vlastnictví a to ne proto,že bych nevěděl co vlastně chci za typ vozu.Mohu o sobě jen říci,že jsem velký fanda autáků a na vlastní kůži jsem si tyto vozy ověřil.Nebudu zminovat z reklamních důvodů značky vozů,ale věřte mi,že byly různé.
Mlj osobní závěr je takový,že VELICE ZÁLEŽÍ NA MAJITELI VOZU,JAK SE O NĚJ STARÁ!!!!!!!! Ato je to pravé ořechové. Nikdy mi žádné auto nezklamalo a to jak v létě tak v zimě a ať to byl nafták či benzínák. Je samozřejmostí,že ti kteí nevěnují patřičnou péči servisu na voze,později se to projeví.Vím co zde uvádím a tak si každý může udělat obrázek.

Poznámka: anonymové a podobní by neměli na tyto stránky ani chodit,protože to není korektní jednání přes internet,který sice snese hodně,ale zde to nemá co dělat.

Hodně štastných kilometrů všem přeje Antonín Šácha.

31.12.2008 | 12:44:48 | Antonín Š. Reagovat

Malý dodatek

Když jsem psal tuhle recenzi nechtěl jsem pomlouvat Citroeny jen jsem chtěl napsat objektivní hodnocení mých zkušeností s tímhle autem aby si budoucí případní zájemci mohli udělat obrázek o autě sami. Já jsem před koupí Xsary taky pročítal zdejší recenze a hledal názory uživatelů i na jiná auta, která jsem si vyhlédl a čím víc toho bylo napsáno tím líp, protože recenze tipu: ...je to šmejd...nebo...jsou nejlepší, toho moc neřekne. Při psaní jsem nezmínil spoustu malých problémů, které se k těm již popsaným neustále přidávají a výsledek je ten, že auto vypadá jako problémové. Většina toho co jsem zmínil prve je opravdu běžné opotřebení, ale já to psal proto aby si každý mohl udělat obrázek o cenách. Vím moc dobře, že je do starého auta poptřeba investovat nicméně se mi zdá, že každoroční investice min. 20 000,- Kč je už na pováženou. Možná, že jsem měl smůlu na špatný kus, protože auto je po prvním majiteli s pravidelným origo. servisem a já se k autu chovám slušně. Snažím se o něj pečovat a dopřát mu trochu lepší servis než jen garážového mechanika a domácí údržbu na koleně. Je, ale na zvážení po pročtení např. Xsara fóra jestli na těch názorech o nevalné kvalitě není přeci jen trocha pravdy. Ono když porovnám Xsaru s mými předchozími auty tak četnost poruch je skoro taková jako u Formana a to mně mrzí kazí to dojem z jinak dobrého auta.
Ale přesto všechno si Xsaru nechám líbísemi jezdí se mi v ní dobře a když všechno funguje je to auto pro radost a to, že vrže koženka na sedačkách, vržou plasty v interiéru a stále něco někde drnčí mi nevadí. Stačí se dostat na kvalitní silnici a je to opravdu moc příjemné svezení. Xsara je zkrátka stavěná na dálnice a ne na ty naše tankodromy a to je asi důvod dobře poloviny problémů. A co se týká motorů tak jsem se dozvěděl, že u 1,4 odchází těsnění pod hlavou běžně a nemusí se jezdit jak prase, ale motor je celkem spolehlivý a spotřeba taky není nejhorší 8l ve městě. Pouze náhradní díly i z druhovýroby jsou trochu dražší třeba pylový filtr za 700,- při výměně min. 1x ročně je dost.
A abych jen nepomlouval tak musím napsat, že Citroen obecně je na tom s antikorozní ochranou výborně. Auta nereznou ani ty mnohem starší (ale výjimka se najde já mám prorezlý plech v části za podběhem). To byl taky důvod proč jsem Xsaru kupoval + velice dobrá výbava.

28.11.2008 | 16:03:49 | jufk Reagovat

Xsary jsou dobre auta, ten kdo ji nikdy nevlastnil nemuze hodnotit..

22.11.2008 | 11:01:33 |  Reagovat

RE: odpověď

úplně souhlasím

25.09.2014 | 00:51:17 | pepa  | 78.45.86.* Reagovat

jasin

sa daj dokopy...ty mas tiez jeden z tych smejdov a sere ta to ze? vidno

22.11.2008 | 00:14:23 |  Reagovat

ti anonymové, co sem píšou o těch šílených francouzských(nebo jinde italských) autech, by byli tak šťastní, kdyby jedoho z těch "sráčů" mohli mít!!!(třeba lagunu, nebo i xsaru atd atd atd). Buď jezdí MHD a na kole, nebo možná škodou 120, ale to je tak vše..Možná by byli rádi i za lehce hnilé uno. Pak tady jen umí plivat a provokovat

21.11.2008 | 22:57:04 | jašin Reagovat

Prostě to jsou sráče a nikdo s tim nic neuděla!!!!!!!čoveče,to je škodna..

21.11.2008 | 19:10:59 |  Reagovat

Jestli u frantíků neznáš co je porucha, tak máš teda zase docela štěstí.Já si myslím , že francouzi patří mezi poměrně spolehlivá auta(pokud s tím nejezdilo prase).Osobně bych třeba nešel do laguny II, tam si myslím bude pravděpodobnost problému docela vysoká.Taky bych o něm. autech napsal , že jsou vyloženě poruchová. Mě prostě vadí vyloženě takéto radikální názory. Když někdo napíše : Renault, to je nejhorší šrot na světě, nebo něco podobného, tak pěním. To píše bud někdo z provokace, nebo je to uplnej kokos a o autech nic neví. ádios

20.11.2008 | 16:56:47 |  Reagovat

FR souhlas

Já mám již třetí francouzské auto. Neznám co to je porucha. Jsou to velmi dobrá a kvalitní auta. Kupujte francouzské vozy. Rozhodně jsou lepší než německá poruchová auta.

20.11.2008 | 14:51:43 | Lalal Reagovat

Ja osobne Xsaru ze stejneho rocniku a s podobnymi kilometry vlastnim (1,8 66kW) a je maximalne spolehliva, zalezi jak se o auto clovek stara, popr. jak se staral puvodni majitel!

18.11.2008 | 12:59:53 |  Reagovat

autorevue test Citroen C5

V loňském reportu TUV pro vozy ve stáří čtyř až pěti let zaujal Citroën C5 velmi pěknou šestnáctou příčku, vážné poruchy se vyskytly u 7,1% zkoušených vozů, zatímco průměr byl stanoven na 10,7%. Citroën C5 za sebou v tomto žebříčku zanechal VW Passat (27. místo), Ford Mondeo (40.), Volvo S80 (48.), Audi A6 (62.), Opel Vectra (63.), M-B řady E (69).
http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=16295&chapter=35815
Tak a do mě.

17.11.2008 | 12:23:25 |  Reagovat

Iba ak na okraj,


motory PSA, čo sú totálne , ale totálne sračky...citujem intelektuálov, kupuje Ford, Jaguár, Mazda, Volvo, Discovery-Rover...asi nevedia čo robia, také šunty montovať... Fiaty!!! Ďalšia haraburda, Fiata nechcem vidieť doma...bla-bla, v F dáva Fiat záruku na 500.000 km, snáď to príde aj k nám. KIA? Nikdy!!! Dáva 7 ročnú. Ak by ste si vzali do rúk kalkulačku a pero, prestali poniektorí písať hlúposti, tak zistíte, že záručné podmienky môžu automobilku potopiť. Musí si byť sakra istá svojou výrobou. Takže až niekto posudzuje koncern podľa majiteľa, ktorý sa o auto nestará, je to jeho obmedzený pohľad. V 90 rokoch platilo: Ak benzín, tak Nissan, ak naftu, tak Peugeot. Žiadny Renault. V 90 % je auto vcelku dobré, ale iba 10 % majiteľov sa vie postarať, jazdiť s citom a dať mu, čo potrebuje. A nezáleží od značky.

17.11.2008 | 10:12:41 | ľuboš Reagovat

RE: Iba ak na okraj,

A dnes platí: Ak benzín, tak Toyota, ak nafta, tak Peugeot :-)

22.03.2013 | 21:35:07 |   | 89.102.162.* Reagovat

Urazil jsem anonyma,ktery psal ve 21 03

17.11.2008 | 02:44:24 | Dejvidos Reagovat

Kolega v komentáři po mě napsal , že mercedes ML je nejhorší auto, já mám zase známýho, kterej takhle odsoudil audi, další tu kritizují fábie+octávky, mraky lidí francouze, italové jsou šrot samo sebou...Tak co teď.Jezdí tady samé srá.če, co s tím?Nezačneme jezdit na kole? Chybí mě trochu objektivity!

16.11.2008 | 23:10:54 | jašin Reagovat

Moje máma měla feliciu combika 1,3 MPi(výkřik techniky:O)) LXi, v te době jsem měl lagunu 2,0 8V RXE, oboje bylo z roku 1998...Felda shnilá na hadr, bez serva a centrálu, prostě nic, pustit si rádio škoda blaupunkt to byl děs, lepší jet bez rádia, rádio v laguně bylo sice na kazety, ale ten zvuk byl z jiné planety...Celkově laguna byla jako auto z jiné planety. Teď má fabiu 1,4 44kW, já mám pořád lagunu, i když jinou motorizaci(140kW). Teď to zásadní k diskuzi. I felda, i ta fabie, je v servisu častěji, než ten renault.Felda tam stála doslova pořád.Já s lagunama no problem.Ještě dodám, že pořizovací cena té 2,0 8V byla nižší než té feldy!, a o fabii ani nemluvím.Za tu cenu bych měl ty laguny pomalu dvě...

16.11.2008 | 22:44:49 | jašin Reagovat

Cekal jsem, ze me urazis. Kdyz mam s temito auty dobrou zkusenost, jsem holt blbecek.

16.11.2008 | 22:12:37 |  Reagovat

Cekal jsem,jaky blbeček se ozve..

16.11.2008 | 21:24:43 | Dejvidos Reagovat

Každý má jiné zkušenosti. Jám mám už třetího Citroen. Proč Citroen? Protože mi nerezne pod rukama jako mé první auto Escort. Mám už třetí Xantii. 1. mi zrušil borec na parkovišti. Druhá 1.8 benzín měla natočeno 265000-neznala poruchu. Ale začal jsem dojíždět do práce 100 km denně. Takže jsem přesedlal na naftu 1.9 D. Má teď najeto 380000km. Bez poruchy. Vlastně jedna byla. V 360000 mi začala kapat voda. Bylo třeba přelepit malo dírku na hadici od chladiče. Náklady- 0,35Kč. Už nechci francouze.

16.11.2008 | 21:24:18 |  Reagovat

Ked je na pi.. mechanik, tak sa neni comu codovat...

16.11.2008 | 21:03:31 |  Reagovat

Jasny,bud rad,ja ti to i přeju,aby ti auta fungovala.Ja mam zkušenosti opačny a je mi jedno,co si o tom kdo mysli,francouze už prostě nechci....Ale je fakt,že nebyt jich,tak bych" v uvozovkach "neměl praci...

16.11.2008 | 20:35:33 | Dejvidos Reagovat

Mám zkušeností s hodně francouzy, ponejvíce renaulty.Sám mám 2. lagunu I, předtím R 19II,vlastně v celé rodině byly a jsou různá francouzská auta, zkusím vyjmenovat: P205 1,8D 2x, P305 1,9D, P306 1,6 8V, P406 2,0TCT, P605 3,0 12V,P607 3,0 V6,Citroen BX 1,8TZD,Xantia 2,1TD 12V, C8 2,0 HDi, Renault 19II 1,8 S RT 2x(1x chamade), Renault megane coach 1,6e, megane hatch. facelift 1,6 16V, scenic 1,6 16V,espace 2,1TD, laguna 2,0 8V, 2,0 16V, 3,0 24V(moje). Objektivně musím říct, že všechna tyto auta žádné šroty na rozpadnutí nebyly a nejsou.Největší kopance dělal asi ten citron C8(zlobil vonoběh-počítač, v zimě občas nechtělo jet, to samé dělala moje devatenáctka, ale jen za vlhka), jinak třeba ten P205 1,8D(obdobně 305) měl najeto přes půl mega, rok 86 a uplná pohoda. Kdo takhle vehementně kritizuje francouze, tak buď měl smůlu na kus, nebo jen plácá a nic o tom neví.

16.11.2008 | 19:29:58 | jašin Reagovat

Tak to jo,bud rad ,že ti ty auta držej..Asi dobry kusy.Ale přijed se někdy podivat ke mě do servisu.Neřikam ,že se serou všechny,ale nemužu si pomoct,serou se hodně.Měl jsem frantika,ale už bych nic takovyho nechtěl...P.S do pi... jdi sam,protože evidentně kdo tomu nerozumi jsi ty..

16.11.2008 | 17:49:31 | Dejvidos Reagovat

Dejvidos

Mam 2 Citroeny. Jedno Berlingo r.v 2005 najazdene 150 tis bez problemov, Saxo r.v.99 naj 130 tis km jediny problem s repasom zadnej napravy. Cize o tych idiotoch by som pomlcal. A negativne veci sa pisu na vsetky auta. Tak chod do pi.. ked tomu nerozumies.

16.11.2008 | 17:28:10 |  Reagovat

Anonym 20:36

Uz si pocul ze Peugeot a Citroen je to iste?

16.11.2008 | 17:25:13 |  Reagovat

anonym 14 listopad

Idiot jseš ty,vyzkoušej ho a pak něco napiš...Myslim že tady dost lidi piše o frantikach negativni věci..

15.11.2008 | 21:14:18 | Dejvidos Reagovat

georgin

Zdravim vsechny:-) Ja tedy francouzke auto nevlastnim, ale znamej mel Xsaru 1,4i r.v. 1999, porad do toho vrazel prachy. Nejhorsi bylo, ze mu dvakrat odesla ridici jednotka motoru... Za prvni platil 38000kc i s naprogramovanim a ta druha jednotka odesla hned po roce a to si ji vezl domu novej majitel z bazaru... Jedine francouzke auto co bych si koupil by byl jedine Peugeot a to do 406 a starsi... Ja osobne mam Corollu, taky jsem do ni investoval, ale byly to prevazne spotrebni veci, tlumice, cepy, stab. atd...

15.11.2008 | 20:36:03 |  Reagovat

Mal som Xsaru1.4 aj ja,kúpil som ju v nemecku a asi rok som ju používal.Spotreba sa dala na dlhých cestách udržať na 5,8 ale bežne to bolo7.Motor nebol až tak pružný ale na rodinné cestovanie a po meste to stačilo,max.rýchlosť 180km/h.Auto bolo pohodlné,priestranné a kufor obrovský mal som kombi (break).Ale žial s tým autom som mal stále problémy :nefunkčné ventilátori na chladiči,klíma,prasknutý radiátor kúrenia,tesnenie pod hlavou, termostat .Pri krátkych jazdách vyvretie vody bol bežný jav.Motor sa dosť blbo odvzdušňoval až na troch miestach:na chladiči,motore a na kúrení na vstupe do kabíny.Napriek mojím obavám sa mi auto podarilo dosť dobre a rýchlo predať,nech si ho užíva niekto iný.Možno som mal smolu na nepodarok,na citroen som nezanevrel ale po presedlaní na mazdu už iné auto ako japonské nechcem.

15.11.2008 | 08:31:20 | fantomas Reagovat

no este som nepocul o tom, ze by mali berlinga nejake problemy. ked na to soferuje idioti tak to tak aj dopadne....

14.11.2008 | 21:43:58 |  Reagovat

Francouze už NE

Po zkušenostech s Renaultem Megane a firemnimy vozy P.Expert a C.Berlingo už mi nesmi francouzsky auto do baraku.Levne auta,ale nacpal jsem do nich.Přesedlal jsem na sice drahe vw,ale musim zatukat,je klid.Caddy ma najeto180tis a jedine co odešlo tak par žarovek ve světlech,jinak běžna udržba.Přitelkyně ma G3 TDI,kupovali jsme ho s najetymy 240tis,dneska me necelych 300tis a jezdi bez problemu.Ja mam jasno,bud Japonske auto a nebo koncern.A to nejsem zaujatej vuči francouzum,jejich auta jsou designove hezka,ale pozkušenostech,už fakt NE..

14.11.2008 | 21:22:19 | Dejvidos Reagovat

Este raz vy blby zadubenci, ktory si myslia ze jedine dobre auta su z koncernu. Poruchy popisane v tejto recenzii su normalne poruchy, ktore podliehaju beznemu opotrebovaniu. Rozvody vymeni asi kazdy normalny clovek, ( u koncernu dokonca tiez s vodnou pompou), stabilizatory, capy ( vy mate asi vecne), ze odhnil vyfuk po 9 rokoch ( asi nekvalitny material), lambda sonda ma vyrobcom udavanu zivotnost cca 120 tis km, repas napravy ( to je slabina francuzov) a to ze po 140 tis km vymenis komplet brzdy aj s valcekamy je normalna zalezitost. Ale ved naco ich menit, ved sa zabi. Ono auta z nemecka a hlavne z rakuska su zname tym ze hrdzaveju vsade, aj tam kde je to uplne nemozne, aj to horne ulozenie dost hnije......

14.11.2008 | 20:18:34 | Lukas Reagovat

Jeden znamy mal konsky povoz, stale sa mu to kazilo. Uz nikdy viacej konsky voz...

14.11.2008 | 19:26:36 |  Reagovat

jasné závěry

jasný jeden známej měl audi A4 2,6Q, furt se to sypalo, nikdy více audi!

14.11.2008 | 17:27:44 | jašin Reagovat

Anonym

Měl jsem C Xantii a měl jsem podobné problémy jako v této recenzi.Měl jsem ji 4 roky a každý rok několika tisícové investice,aby auto jelo.A to jsem si myslel,když podle testů spolehlivosti TUV se umisťuje velice vysoko,že to bude bezproblémové auto.Nikdy více Citroen.

14.11.2008 | 17:13:09 | Ladik Reagovat

ja?

ked sa mna pytas, tak myslim to vazne, druha vec je ta ze by som si citrona nikdy nekupil, mozno C5, 6, xsara je hrkalka, ale ja snou nemam zle skusenosti, fakt auticko dostavalo zabrat, bolo nieco ako ako "pate kolo u vozu" cize jazdil s nim hocikto a bez poruchy.. nemam si preco vymyslat, ja niesom fanusik citroenu

14.11.2008 | 10:30:50 | 13. listopadu 2008 | 19:37 | A Reagovat

Anonym

Tohle může napsat jen ten, kdo o tom vůbec nic neví.

14.11.2008 | 10:23:38 | jašin Reagovat

To snad ne.

To s tou xsarou nemysliš važně,jsou to proste srače..

14.11.2008 | 07:57:38 |  Reagovat

pozor!!

Příspěvek od Toma je falešný a lživý. Přečtěte si komentář k chrysleru neon a pochopíte.Tam se představuje Tom jako Pavel a krmí tam, že xsaru vyměnil za neona. I.diot jeden

13.11.2008 | 19:46:54 | jašin Reagovat

Tom citroen

jasný to ti tak žeru taková xantie se v žebříčku spolehlivosti pohybuje kolem 20.-30. místa a všechna koncernová auta by mohla závidět. Xsara je na tom o něco hůře, ale ne o moc, pořád vychází na úroveň octavie možná ji i v průměru o chlup překonává.Nemůžeš podle jednoho špatného kusu hodnotit všechny citroeny!!!Prasklé těsnění pod hlavou bude pravděpodobně vlivem přehrátí, za to nemůže auto, ale majitel.

13.11.2008 | 19:43:24 |  Reagovat

ta ojebali sused

jasne ze xsara nieje vrchol kvality ale az tak sa nesype.. bohvie ako to je s tymi km, len nepiste nikto ze svajciari su velki pani a nestacaju km, lebo tam to je samy albanec a turek momentalne a pekne im to tam drbu vo svajci.. viem jazdil som tam pravidelne. xsaru som mal na uzivanie skoro pol roka, najazdenych cca 160 000 a ziadny problem. a nebola moja tak si vies predstavit to zachadzanie s nou. zavadu si nepamatam jedine zacal buchat vyfuk pri prejazde nerovnosti a dojebany central. skor nesuhlasim s tym pohodlim, miesta malo, udajne makke sedacky podla mna niesu az tak makke, debilne ovladanie okien, rezonujuca palubka

13.11.2008 | 19:37:53 |  Reagovat

Xsara?Nikdy!

Na Xsaru jsem se bohužel nechal zlákat,líbila se mi a jízda s ní byla pohodlná.Dovezl jsem si tedy krásnou Xsaru ze Švajcu a užíval si nového autíčka.Nutno říci,že měla najeto necelých 85.000 km,byla po prvním majiteli,se serviskou a servisem v Citroenu.
Po 6000 km se ozvaly první prblémy:Nejdříve výměna čepů,poté prasklo těsnění pod hlavou,odešlo servo,špatně šla zařadit zpátečka,přestaly fungovat stěrače,odešel alternátor...Prostě během roku jsem do auta nalil částku,za kterou jsem auto koupi a to mělo prokazatelně najeto pod 100 tisíc km.
Xsara šla pryč a koupil jsem o 4 roky starší mazdu 323F a klepal se hrůzou,co bude....Mazda měla tehdy (2005) najeto přes 180.000 km a po zkušenostech s Xsarou jsem sedal do auta s obavami,jestli dojedu.Jsou to tři roky,na Mazdě mám natočeno 217.000 km a neměl jsem jediný problém.Jen běžná údržba.Desky,kotouče,olej,rozvody,svíčky.Jinak NIC.příští auto bude znova Mazda,a kdo chce kupovat Citrouše,tak ho varuju...Pěkné,pohodlné-ale víc v servise než na cestě.

13.11.2008 | 19:23:13 | Tom Reagovat

RE: Xsara?Nikdy!

koupil jsem xsaru 1.4i 2001,měla najeto 115 000.Bodasy Dobříš.Auto úplně úžasné,nemám žádné problémy.Bylo z Belgie,průměrněservisované.Koupě byla v roce 2008.Na tom autě je vše originál,včetně oplakávané zadní nápravy.

30.07.2013 | 00:29:18 | pepa  | 78.45.103.* Reagovat

No kupit ojazdene auto ( so 120 tis km, kazde tolko ma) a mysliet si, ze bude bez problem je dost naivne. Vsetko co si napisal, je vec bezneho opotrebenia. Nic nie je vecne.... Repas zadnej napravy je normalny cca po 140 tis km u PSA, nic zvlastne a vie o tom skoro kazdy....

12.11.2008 | 21:15:03 | Lukas Reagovat