Recenze Fiat Brava 1.2 16V SX 80
“Moderní spolehlivý vůz za málo peněz.”

Autor recenze: Nuf (24 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:1242 cm3, 4 valec, 16V, Stav km při koupi:30 000 km Stav km nyní:52 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km Vloženo: 24. 8. 2005

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Cinquecento Ford Mondeo Ford Ka Audi 80

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nestabilní otáčky motoru - způsobeno mnou, popsáno v recenzi.

50 000 km - Výměna brzdových destiček, výměna výfuku.

Takže naprosto bezporuchové, jen spotřební materiál.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz jsem zakoupil s najetými 30 tis. km a byl jako nový. Koupený v ČR, po prvním majiteli - důchodci. Zlákaly mě nižší ceny vozů v porovnání s konkurencí, nižší ceny náhradních dílů (neorig.), velký výkon při malém objemu motoru ... vyhledal jsem si vůz vyroběný po roce 99 kdy byla provedena modernizace modelu.

Jsem klidný řidič a nikdy jsem nezkoušel možnosti podvozku až na jeho maximum, ale při běžném ježdění jsem neshledal žádné záludnosti. Velmi dobře drží stopu, posilovač řízení je tužší (v porovnání např s Fordem), což mi dává pocit větší kontroly nad vozem. I na dálnici při rychlosti 185 km/h (tachometrových) jsem nezaznamenal žádné problémy - jen hluk pneumatik. Ale v 99% jezdím kolem 110-130 km/h a při této rychlosti je vůz naprosto stabilní a krásně ovladatelný. Podvozek je tvrdší - srovnávám s Mondeem a Méganem se kterým jezdím teď. Nejspíš se jedná o typický rys Fiatů - Cinquecento bylo velmi tvrdé a Brava je na tom podobně. Ale jak sem již napsal, podvozek je stabilní a podrží Vás na silnici i při nějaké menší vylomenině :)

Bydlím v Jablonci, a tak vím co to je sníh - bohužel. Běžně tu míváme přes metr sněhu - takže si v autech zakusíme své. Přes pomluvy Fiatů - že v zimě nestartují a podobně - jsem neměl žádný problém. Jezdím každý den a nastartoval mi napoprvé i při -23 stupních Celsia, centrální zamykání a elektrická okna též fungovala bez problémů. Dlouhodobé teploty pod -10 mi nakonec vyčerpaly autobaterii - ale to nepovažuji za závadu, to se prostě stane. Během jízdy - samozřejmě na zimnímich pneu (bez nich to tu opravdu nejde a vím co říkám) - též bez problémů. Občas se mi lehce přetočil zadek, ale nic vážného - když víte co dělat při smyku. Jediný nešvar - o kterém jsem četl i v jiných recenzích - celkem dost se potí okna a někdy je problém s tím něco udělat. Hádal bych že v interiéru špatně cirkuluje vzduch - chybička v designu se vloudila :)

Motor - zpočátku jsem jím byl nadšen. Nízká pojistka, rozumná spotřeba a slušné jízdní výkony na jedné straně - problémy s otáčkami na druhé. Motor začíná pořádně táhnout na cca 3500 otáčkách a kolem 4000 jede jako dráha. A v tom byl můj problém - jsem skutečně kliďas a tak sem s tím jezdil kolem 2000 - 3000 otáček a to byla chyba. Začalo to tak, že mi volnoběh nedržel otáčky a občas došlo ke "chcípnutí" - bohužel i na křižovatce - trapas jak z učebnice. Poprvé v servise - velmi dobrý neznačkový, ale jsou upřimní a nechají mě koukat co dělají - takže vím, že mi nelhali. Vyčištění vstřikování, škrtící klapky, nový vzduchový filtr, resetování a optimalizace řídící jednotky. Vůz jel zase jako nový, ale zhruba za 3 měsíce se potíže vrátily. To se opakovalo ještě 2x. Nakonec jsme po vyhodnocení grafů z diagnostiky usoudili, že motor lehce podtáčím a řídící jednotka se špatně "učí". V momentě kdy je motor ve volnoběžném stavu se jednotka lehce "zblázní" a občas chcípne. Je pravda, že když jsem s autem zkusil jezdit na 3-4 tisíce otáček, jsem žádné problémy neměl. Ale to mi nevyhovovalo psychicky - a auto nemám proto abych se trápil, ale abych si užíval. Proto mam teď 1.9 dTi Mégane a bublám si svých 2000 a sem spokojenej.

Shrnu to - motor je skutečný temperamentní Ital - vybroušený a rád si zařve. Točit, točit, točit - toť má rada. Výkon plně dostačující, ale obsazení 5ti osobami je znát - zvláště v kopci. Jak z toho? Točit ještě víc :) Spotřeba: léto: 6,5-7,8l/100 km, zima: 7,5-8,5l/100km

Design vozu je líbivý a není nudný. Nemám nic proti vozům Škoda a prodejní čísla jsou prodejní čísla, ale dle mého čistě demokratického názoru je Fabia jedno z nejnudnějších aut co znám - po designové stránce. Brava proti tomu i v interiéru nabídne líbivé křivky a přijemné materiály. Sedačky perfektní - asi nejlepši z aut ve kterých jsem jezdil (v tom zas můj současný Mégane silně pokulhává). Jen pogumování klik venku i vevnitř trpí - špatně zvolený materiál.

Shrnutí - mít v autě motor 1.9 JTD - možná by stačila benzínová 1.6 16V - měl bych Bravu do teď. Ale skutečně nemám takovou povahu a chci klidný motor, kterému nižší otáčky nevadí. Nenechte se mými problémy odradit - možná byla vadné řídící jednotka nebo tam byla jakási nevysvětlitelná závada, na kterou jsme ani po dlouhém zkoumání nepřišli.

Brava je velmi pěkné a spolehlivé auto, absolutně nerezaví, sveze Vás velmi jistě a bezpečně a přitom se vevnitř necítíte jako ve vězení. Spotřeba je odpovídající a celkové náklady hodnotím jako velmi nízké - levné díly - bohužel mám špatnou zkušenost se značkovým Fiat servisem, ale to nebudu rozvádět. Ještě jedno velké plus má tento vůz - nízká popularita u zlodějů Vás může nechat klidnými. Taktéž nžší ceny v porovnání s konkurencí nahrávají pro tento vůz.

Na konec už bych jen rád řekl - nevěřte tomu co se říká o Italských vozech - jsou to moderní vozy a s nespolehlivými modely 80tých let nemají mnoho společného :) Určitě se v Bravě pěkně povozíte.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Brava

Vložit komentář

Pěkně napsané

jen ty kliky, to se italští konstruktéři nevytáhli - pravda v Itálii nemrzne :-))

03.05.2015 | 14:51:21 | Honza  | 46.13.25.* Reagovat

=)

Povedenej článek, který mě ujistil že chci Fiat Bravo ale ještě nevim jestli 1.2 16V nebo 1.6 16V :( jak na tom je rozdílná spotřeba, udržba, výkon atd. no fakt zatim nevím :( :D

24.09.2009 | 11:05:01 | Jenda Bureš Reagovat

řídící jednotka

Vlastním vůz brava 1.6 16V a také jezdím do 3000 otaček. Po dobu dvou let jsem nezaznamenal žádné problémy s udržením volnoběhu, proto si myslím, že to nebylo stylem jízdy, ale měl jste pravděpodobně vadnou řídící jednotku. Jinak chválím povedenou a výstižnou recenzi

30.10.2008 | 11:20:38 | lpg Reagovat

"Pocení oken"

Já jsem měl 1,6 16V s klimou a okna se mi potily jen při silném dešti nebo průtrži. Naštěstí si s tím ale klima umí výborně poradit, stačí nastavit kolečko topení na "MAX DEF" a automaticky se zapne klima a zároveň paradoxně začne všechny okna silně ofukovat teplý vzduch a do půl minuty je po problému.
Jinak tento motor by Vám asi vyhovoval opravdu více oproti 1,2 16V, protože dokáže krásně táhnout už z nízkých otáček a zároveň si libuje ve vysokých. Není divu, že jej novináři a odborníci vyzdvihují jako nejpovedenější motor v kategorii 1,6. I kvůli spotřebě, tu sem míval 6-7l, ať jsem jezdil normálně či rychle.

26.08.2005 | 01:33:14 | Radek Reagovat

Diky :)

Diky, ale taky musite neco zdrbnout, kritika je vitana. Jeste napisu recenze na Audi 80, Ford Ka, Mondeo, Cinquecento a Mégane - to sou auta ktery jsem taky vlastnil/vlastnim. Mel sem i 4 motorky (2 Hondy, 1 Suzi a 1 Kawu) ale ty tu nemaj rubriku.

25.08.2005 | 07:17:21 | Nuf Reagovat

Taky chvalím, fakt dobré!

25.08.2005 | 00:44:45 | Martin Reagovat

Díky

Musím pochválit autora, takto povedenou recenzi jsem na tomto serveru dlouho nečetl. Díky.

25.08.2005 | 00:32:17 | Tomáš Reagovat