Recenze Fiat Dobló 1.4i panorama
“Za rozumné peníze velké auto na podnikání i rodinu, ale kvalita pokulhává.”

Autor recenze: shadowcompany (31 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru: Stav km při koupi:350 km Stav km nyní:15 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 30. 10. 2011

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

3
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

Prostorný kufr
Jízdní vlastnosti

Slabé stránky

Slabý benzinový motor

Závady a opravy na autě

Dvě svolávací akce na výměnu stabilizátorů, a přehrání software na airbagy. Jinak blne v zimě (0 - -5 st.) display u radia než se interiér zahřeje tak spatně vykresluje a je zpomalený, od začátku se blbě otvírají pravé zadní posunovací dveře, nakonec jsem ohnul záchyt aretace a je to o něco lepší. Sem tam rezavý šroubek třeba uchyt zamykání zadních dveří. Rozbité plastové zakončení posuvných kolejniček u sedadla spolujezdce. V zimě se mu jednou nechtělo naskočit. Dílenské zpracování žádná sláva.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto koupeno jako předváděcí po půl roce co bylo v salonu a najeto jen 350 km,bylo pravděpodobně jedno z první várky vyrobených a dělá se v turecku a kvalita nic moc, možná bych větší štěstí udělal s dacia duster. Základní benzínová 1.4 je slabý motor, s autem má hodně práce, musí se točit tak hodně žere. Auto má nic moc zpracování a problému za rok víc než sem měl třeba s nissanem almera za 12 let provozu :-(.

Kladem je velký kufr, slušná výbava (mám nejvyšší stupeň výbavy), libí se mi interiér i exteriér. Na zadních sedačkách by mohlo být více místa. Blbě řešené mi príjdou dveře zasahující až do střechy, kdy při otevření v zimě napadá sníh dovnitř a při otevření v deští prší do stahování okének.

Jízdní vlastnosti krom výkonu motoru jsou dobré na to že to krabice se dá projet zatáčka svižně.

Jsem zvědavý na crash test, příjde mi divné, že ho doblo stále nemá, že by nečekali dobrý výsledek?

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Dobló

Vložit komentář

50tkm

Tak jsem najel 50tkm. Teď šlo do servisu od cca 45 mi při brždění auto vibrovalo, tak si říkám geometrie, přece po 50 tkm nebudou v hajzlu brzdy. No a destičky KO, kotouče KO!!! horní uložení tlumiče špatný, koncový díl výfuku zrezlý na sračku po 4 letech ježdění atd. :-(. Autem jezdím málo a u nissanu almera co má teď bratr jsou při skoro 200tkm původní kotouče a destičky vydrželi snad přes 100 tkm. Nekvalita fiatu v porovnání s nissanem starým skoro 15 let ne neskutečná. Ono taky ta Almera stála nová 520 litrů kdežto fiat 350 takže levným cenám dnešních aut odpovídá jaké křápy to jsou :-(

10.07.2015 | 08:33:13 | shadowcompany  | 88.101.56.* Reagovat

RE: 50tkm

Tak 1) zajímalo by mne, zda máš 50 nebo 500 tkm (viz příspěvek níže), protože to je dost PODSTATNÝ rozdíl, ale předpokládám spíše 50 tkm, páš 500 tkm to auto nikdy nedožije. Frantíci i Taliáni jsou shit nejhorší, takže tvoje potíže jsou standard - nic vyjímečného, odpovídá, jak jsi sám pochopil pořizovací ceně...

12.07.2015 | 14:24:59 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: 50tkm no jo, Vaše sa ozval.., a dvojička Fiatu je Opel..., na to povieš čo ?

a podľa štatistík je Renault spolahlivejší/ aj Dacia/ než Ford, či nemecké značky.

12.07.2015 | 15:35:05 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: 50tkm no jo, Vaše sa ozval.., a dvojička Fiatu je Opel..., na to povieš čo ?

Já myslím že jestli jezdíte novým renaultem,fiatem,oplem,hjundajem,koncernem nebo bmw je dnes bohužel úplně jedno.Všude se šetří na materiálech i zpracování,všechna auta jsou konstruována na pár let a na to aby přesně po záruce jezdila do servisu jak na běžícím páse a servis mohl vařit prachy.I moje milované bmw...dnes jsou to doslova sračky.Jediné značky které se ještě snaží jít cestou kvality jsou pro mne honda,lexus a volvo jenom že zase ty ceny náhradních dílů a servisu.... Kdybych měl dnes kupovat noví auto tak opravdu nevím co.Spíš není co.

12.07.2015 | 16:47:43 | pavel e36  | 37.48.49.* Reagovat

RE: 50tkm

Co že to máš za auto Fordem tam a vlakem zpět ?? ale máš pravdu těch Francouzů jsem měl 5 podle posledního bych nikdy už žádného asi nechtěl ale jelikož u mě je to opačně tak si z toho hlavu nedělám.

A řeknu ti krámy to jsou dneska všechno až na Japonce ale i u těch už to není vždy úplně ono jinak kromě designu prestiže značky a podobně to vychází skoro vše nastejno mimo to tento typ aut jako Thalie další vozy jako Dacie alespon co já znám si pořizují lidi co najedou tak 5000 Km maximálně ročně auto moc nehuntují a jsou docela spokojeni každá značka každý model má svou cílovou skupinu kde tyto vozy dle ní fungují.

Co se týče tohoto případu prostě se to stává a majiteli bych vzkázal budte rád za takové prkotiny vezměte si koupit Passat ovšem nic proti skoro za milion a po třech letech jezděte jen v nouzovém režimu a neustále se zaobírejte problémy s elektrikou řídící jednotkou a podobě to jsou horší starosti a vůbec to neporovnávejte se starým Nissanem to je úplně mimo mísu i když vás na jednu stranu chápu ale nelze to rovnat pěkný zbytek večera.

13.07.2015 | 22:01:34 |   | 89.176.3.* Reagovat

Koroze

Když jsem teď na jaře měnil pneu tak koukám jak blázen na poslední díl výfuku, jeho vrchní část prohnilá na sráč. Koukám na díry a zkusmo jsem lehce ulomil zrezlý kus o rozměru 6*6 cm. Na 4 roky provozu a najetých 480000 km nic moc, myslel jsem, že se to dělá z nerezu a vydrží tak 10 let. Naštěstí je to snad dvouplášťové páč to kravál nedělá. Taky je divné, že proreznul vršek, spodní část vypadá docela OK.

09.05.2015 | 18:18:39 | shadowcompany  | 88.101.56.* Reagovat

RE: Koroze až je to 480.000 km, tak je to OK, ak je to 48.000 km/to skôr:)/, tak je to takisto

ok, málo jazdíš, veľa sa kondenzuje vlhkosti.
no a po roku 2008-2009 nastalo ťažké šetrenie na všetkom:(

09.05.2015 | 19:38:27 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Další poruchy

Tak jsem byl na roční prohlídce z cca 4000,-- Kč co psali do mailu to nakonec bylo 6000,--. 14 dní po servisce blbne otvírání levých posuvných dvěří a začla svítit žlutá kontrolka siganlizující závadu vstřikování a znamenající návštěvu servisu. Tohle byl můj první a rozhodně poslední fiat! S nissanem za 12 let nebyl žádný problém, žádná závada, žádná svolávací akce, atd. Teď budu štřit abych si dal dohromady 20 letou toyotu, ta když se opraví tak bude složit bez problémů déle než kdy fiat.

29.01.2012 | 11:25:51 | Al  | 88.101.56.* Reagovat

RE: Další poruchy

Ahoj, příště doporučuji koupit "spolehlivou nudu" před "rozbitou kráskou"... Mám nudu (VW Caddy) za stejnou cenu jako je Doblo a zatím po roce provozu žádná oprava, spotřeba do 6,5 litrů - benzín 1,2. Na 1,2 jede jako ďas! :-)

05.09.2012 | 11:44:03 | Hans  | 89.177.44.* Reagovat

RE: Další poruchy

Caddy se mi líbí rozhodně víc než Doblo, v maxi provedení je fajn, ale s 1.2 bych to nechtěl bude to stejně líný jako fiatí 1.4. Objem ničím nenahradší takže idálně 2.0 nafta nebo když benzín tak nějaký starý dobrý 1.8 - 2.0 z devadesátých let nekurvený euro normama ty současný motory jsou tragédie, dávat do dodávek 1.2 a 1.4 benál je smutný.

14.04.2013 | 10:47:02 | shadowcompany  | 88.101.56.* Reagovat

RE: Další poruchy

Jestli to nebude tím, že to je jedno z prvních vyrobených aut tohoto modelu. Bohužel, Češi jsou nesoudný idioti - čecháčci a tak podle nevychytaných nedostatků u čehokoliv paušálně odsouděj cokoliv se jim zrovna hodí. Tak to prostě je.

Pro zajímavost - Mercedes, nákladní auta, Actros Euro6: Na dílně je častěji, než první model Actrosu, čili zase platí onen starý posměšný vtip "proč se řidiči Actrosů na silnici nezdravěj? Protože se každý ráno viděj na dílně" :-) A proč tam je tak často? Závady elektroniky, poruchy systému čištění výfukových plynů, poruchy spojky, ... Ta výfuková "laboratoř", když začne blbnout, se musí vyměnit celá. Stojí to čtvrt milionu. Čtvrt milionu za "vejfuk"! Naštěstí se to stihlo "podělat" ještě v záruce.
Pravdou je, že reakce značkovýho servisu je rozhodně jiná, než u českýho zastoupení Fiatu, kde kolikrát pracujou lidi, který nemívají ke značce vztah a auta téhle značky jsou pro ně něco jako pro pekaře housky na krámě - je vyrobeno, dál nás to nezajímá. Poněvadž za vším jsou prachy. Salon (nejen Fiat!), aby prodal, jde s marží skoro na nulu s tím, že si to vybere na servisu. Odtud kolikrát pramení ten jejich nezájem/neochota něco řešit, pokud nehrozí, že by to měl zacvakat zákazník. Pak přijde nějaká kavka, která autům moc nerozumí, koupí si ("kvůli spotřebě a ceně") to nejslabší, co tam mají skladem a pak se diví, že mu ten motor s tak těžkou kastlí (i nohou na plynu) hodně žere.

Možná jsem zaujatej, nevim,... Sám jezdím letitým Fiatem, letos mu bylo 17 let. Každej den přijdu, nastartuju, odjedu. Ať padaj trakaře nebo ho*na s hákama. Asi jsem měl štěstí na kus, kde se nesere elektrika (ale ono se to od dob Uno/Tipo/Tempra moc nestává) - krom utopený ŘJ airbagů, následkem čehož mi svítí kontrolka na přístrojovce. Neřešim, jezdim, na funkci to nemá vliv. To auto držím při životě pro jeho dobrý jízdní vlastnosti, přijatelnou svižnost a nenáročnost na obsluhu. Neplést si obsluhu s údržbou. Je to háklivý na (ne)kvalitu provozních náplní, říznutej benzín se pozná snadno - poránu hůř chytá :-)
Dobló II je v hledáčku jako potencionální nástupce (podobný kulatý design, jen potřebuju trochu větší káru). Cena nového je však podle mně zatím nesmyslně vysoká a prvky výbavy, který považuju za samozřejmost/nunost, jsou za tučný příplatek... Samo, rovnou jsem zavrhl motor 1,4 a taky 1,3 MJet - slabý a tady v horách bych v tom bez nezávislýho topení umrz.

03.10.2013 | 23:57:33 | S.B.  | 85.207.46.* Reagovat

RE: Další poruchy

Pravda taková první Fobie nebyla taky nic extra!ale bohužel zde se věci hodnotí tak nějak jinak.Můžu potvrdit Ducato 2.3 Multijet 2012 najeto 170 tisíc Km a celou dobu bez jakýchkoliv větších závad,výbava skoro plná palba tempomat,klimatizace,celkem silný motor parádní dodávka.

04.10.2013 | 00:28:48 |   | 78.45.38.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Dobló