Recenze Fiat Fiorino PANORAMA dodávka v osobní verzi
“nekomfliktní pracant”

Autor recenze: jedla (34 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1369 ccm, benzínový Stav km při koupi:93 000 km Stav km nyní:110 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km Vloženo: 16. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab 120 LS

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vážnější porucha - opotřebováné uhlíky v alternátoru (bez varování poruchy dobíjení kontrolkou) Naštěstí jsem zůstal stát asi 1,5 km od domu. Na jinou baterii jsem dojel domů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

To to auto jsem si pořídil jako pracovní vozidlo za opotřebovanou Š 120 LS. Našel jsem jej v bazaru jako dovoz z Německa po prvním majiteli. Zpočátku jsem neměl ve Fiat důvěru, ale potom co jsem jej projel jsem byl spokojený a rozhodl se pro koupi. Líbila se mi velká "bouda" za řidičem, zadní náprava s listovými pery (dá se víc naložit) a ještě druhá řada sedaček, což docela využívám i při pracovním využití auta. Auto jsem doplnil tažným zařízením.

Jízdní vlastnosti jsou i přes letitý konstrukční základ auta (Fiat 127) slušné (např. přední náprava je oproti stosedmadvacítce doplněna ještě o podélná ramena). Řízení vybyvené hydraulickým posilovačem je snadné, ale auto má na dnešní poměry velmi malý rejd, což vadí hlavně při couvání s přívěsem. Jinak je to docela tuhé auto, jezdí jako osobák. Řazení je docela přesné, vůle minimální (u nových modelů aut se múže objevit i horší) Motor je benzínová 1,4 s jednobodovým vstřikováním a 8 ventily, takže jde pěkně od spodu, navíc jsou převody krátké, takže na 5. st. se dá jet i pod 50 km/h a ještě se rozjede bez podřazování. Zrychlení nevím, ale si tak 16 s na 100 km/h, maximálka 140 km/h (bouda je prostě znát). Jezdím téměř pořád s přívěsem a nikterak nestrádám dynamikou jízdy (půl tuny se dá tahat bez problémů i stovkou). Spotřeba je pak mezi 8-9 litry.
Karoserie auta je užšší (jako Fiat Uno), ale mých 180 cm výšky nemá uvnitř problém (pro lidi přes 190 cm už to auto není). Nastupování je kupodivu přes malé boční dveře dobré, nakonec i na zadní sedadla. Sedadla jsou sice s kratším sedákem, ale příjemně tuhé s dobrým bočním držením těla. Přístrojovka je z posledního Una, jednoduchá, plasty vypadají laciněji. Topení má pouze 2 st. ventilator topení s výdechy tepleho vzduchu pouze na sklo a na nohy. Střední průduchy jsou pouze na průvan vzduchu se zavíráním přímo u mřížky kolečkem. Topení se ovládá ventilem jako u Š 120, což mi nepříjde jako dobré řešení.
Zdá se mi, že protikorozní ochrana není kdovíjaká. (přeci jen se auto vyrábělo v Brazílii). Jsou chycené dveře a je potřeba vyměnit část pravého prahu (s tím jsem to koupil), ale jinak OK. Důkladně vystříkat dutiny!!!

Zatím byly vyměněny jen opotřebované díly - ramena přední nápravy s čepy (cca 670 Kč ks), manžety na poloosy a řízení (v originále u fiata docela drahé 300 Kč, 800 Kč), mechanizmus zámku na levé dveře (1000 Kč), nové těsnění k levým dveřím (1800 Kč), nové destičky, palivový filtr, uhlíky s regulátorem napětí (1360 Kč), vodní pumpa (1100 Kč), těsnění pod ventilové víko, svíčky.
Srážka se srnkou mě stále naštěstí jen pravý přední světlomet (1100 Kč)

Možná to není málo za náhradní díly, ale jinak je to jednoduché auto a doufám, že mi ještě nějaký rok vydrží.
Pak bych zase pořídíl fiata, Dobló.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Fiorino

Vložit komentář