Recenze Hyundai i30 1.6
“Hyundai i30 šestnáctistovku kombi nikdy více”

Autor recenze: Emil (60 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:20 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Vloženo: 31. 3. 2016

Hodnocení inzerátu: 76 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 2.6

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

1
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne


Hodnocení a zkušenosti s autem

Koupil jsem si vůz Hyundai i30 kombi, r.v. 2014 a dočkal jsem se bohužel jenom zklamání. Uvedu jen několik bodů.

- Špatná stabilita, na silnici plave - horor při předjíždění na úzkých pruzích při opravách dálnice nebo na úzkých silnicích. Obzvlášť dobře plave na úzkých, hrbolatých okreskách - životu nebezpečno. Poznala to i má žena neřidička pravíce, že to auto špatně sedí, s Oktávkou se to nedá srovnat.

- Špatný výhled z vozu, přední sloupky jsou moc tlusté.

- Palubní deska se zrcadlí silně ve skle a to až tak, že při přímém slunečním osvětlení není nic vidět, což je nebezpečné.


- Nemůže mít podélné střešní nosníky zvané hagusy, které umožňují snadnou a rychlou montáž i za ztížených povětrnostních podmínek, třeba při mrazu, sněžení či dešti. Může mít jen příčné nosníky, které kvůli nevhodné konstrukci za mrazu nelze namontovat, protože zmrznou prsty. Hagusy byly můj striktní požadavek a byly mi prodejcem v salónu U Červeného mlýna v Brně klamně přislíbeny, avšak bohužel nedodány, Pozor, na střeše jsou jenom větší lišty, které jako hagusy vypadají a mohou zmýlit jako mne.

- Parkovací asistent, tedy varovná čidla vzdálenosti překážek od vozu jsou kromě ostatních nabízena i ve předu, tak jako mně U Červeného mlýna v Brně. Jsou potřeba, protože přední kapota není z vozu vidět. Na předku vozu jsou sice nějaká čidla vidět, což může splést, ale ukazují vzdálenost boční.

- Při defektu kola má pro náhradu jen dojezdové kolo, na to se moc daleko a rychle neujede. A kde hledat, servis? Obvykle se podle zákona schválnosti stane taková věc v nepříznivých podmínkách a když daleko široko nikdo pomoc není.
- Špatná měkká sedadla - zádové opěradlo se hned promáčkne dozadu a záda se nepřirozeně prohnou. To je ideální pro vznik bolestí zad a poškození plotének. Nevhodné pro delší cesty, snad jen na blízkou zahrádku. Dobrá auta mají v opěradle vysouvací opěrný klín.


- Drnčí vše co může, volant, pedály, tunel atd. Nejvíce v rozsahu 2000 až 4000 otáček a právě v tomto rozsahu otáček se nejvíc jezdí a jízdu v tomto rozsahu doporučuje i Hyundai. Je to nepříjemné a možná také zdravotně závadné. Že to není nevinná věc dokazuje, že to přiznává i Hyundai v návodu na obsluhu, ale tvrdí, že to není závadné.

- Kufr je pro kombi malý. Má sice dvojité dno, které kufr trochu zvětšuje, ale prostor mezi horním a spodním dnem je nepraktický a hodí se nanejvýš pro uložení věcí, které běžně nejsou potřeba. Je přístupný po zvednutí horního dna, které je většinou zatíženo různými předměty a zavazadly, což předpokládá jejich vyndání.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 76


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30

Vložit komentář

Porovnání, jízda a pocity

Pokusím se přidat.
Před 19 lety jsem si zakoupil Škodu Octavii. Podotýkám novou. V té době to byla bomba. Mezi ostatními značkami patřila mezi levnější.
Volba padla na benzinovou 1.6, 55kW sedan v základu. Nechal jsem doplnit dálkové zamykání a pár dalších serepetiček. Cena vozu 360000Kč vč paketu originálních koberečků za 10000Kč! Jezdím velmi málo, takže mám na tachometru 190000km.
Po šesti letech auto začalo samo i během jízdy zamykat a odemykat. Tuto závadu se nepodařilo nikdy odstranit. Další problémy přišly cca v 11 roce života auta. Začalo baštit olej. To vyřešily v servisu. Na údržbu vozu jsem nedbal.
K dnešnímu dni vykazuje pravý přední podběh známky koroze. Lak je matný, auto je vybydlené. Zkrátka jsem se rozhodl odměnit novým autem.
Po 14 dnech lustrování internetu jsem dospěl k názoru, že bych chtěl kombi (MPV je drahé), benzin, klimatizaci a BT handsfree.
Zašel jsem do škodovky a při shlédnutí nabídky a cen zase rychle odešel. Prošel jsem všechny prodejce v okolí a nestačil se divit. Slušné auto s mými požadavky pod 4000000Kč není.
Narazil jsem náhodou na předváděcí Hyundai i30 kombi, 1.6 88kW Trikolor. Na mě velice slušná výbava. K mým představám tempomat, parkovací senzor, středová opěrka, ovládání serepetiček na volantu, abs atd atd atd..., stříbrná metalíza.
Domluvil jsem si tedy zkušební jízdu. Autosedačku dělali podle mé zadní části. Ovládání mi padlo do ruky jako ulité. Těšil jsem se na sportovní jízdu. Ta se ale nekonala. V podstatě žádný rozdíl v porovnání s mým vozem. Trhač asfaltu to rozhodně není. Před kopcem to roztáhnout a pak pohoda. Předpokládám, že takové to bude i s jinými značkami s touto motorizací (Astra, megan...).
Nebudu to dál natahovat. Motorizace průměr, exteriér a ineriér luxus. Předváděčka, najeto 2700km. Cena 320000 Kč vč DPH (sleva 110000,-).
Zítra ho jdu objednat.

19.04.2017 | 20:59:56 | Alka  | 37.221.254.* Reagovat

Hyundai i3O

Novinka ze Ženevy Hyundai i30 combi autotrip.cz/hyundai-i30-kombi-2017-postrach-octavie/

21.03.2017 | 23:18:36 | BeryFery  | 194.228.13.* Reagovat

RE: Hyundai i3O

A tohle je zase co?

22.03.2017 | 10:01:42 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

topeni

prosím poradte mi?
mam Hyundai i10 a topí víc pravá než levá
i když to mám na plno otevřené

30.10.2016 | 12:44:46 | milan  | 194.228.20.* Reagovat

Hyundai i30 kombi nikdy více

Po přečtení reakcí na mou recenzi jsem se rozhodl doplnit ještě pár věcí.

- typ motoru 1,6i CVVT, výkon 88 kW, tabulková kombinovaná spotřeba 6,6 l/100 km. Skutečná spotřeba je asi 7l na 100 km a to většinou jezdím mimo město. Očekával jsem při tom výkonu svižnou jízdu, ale těch 88 kW má snad až při 6000 otáčkách a to by motor dlouho nevydržel. Je to lenoch a žrout.

- V autě jsem se projel bohužel asi jen 10 km, tedy po dobré silnici, podle vyjádření prodavačky je to prý tak běžné. Také jsem jí uvěřil i další věci (lži), které pro krátkost neuvádím a které jsem si měl ověřit, ale to bych snad musel kontrolovat, jak velkou díru má auto ve válcích. U tak velké firmy a prodeji drahých věcí jsem očekával solidní jednání, na které jsem byl zvyklý, avšak někteří prodejci mají morálku prodavačů kastrólů, pozor na to, kšeft je kšeft. Až po zakoupení jsem na příklad zjistil, že se jedná o výběhový typ a prodavači měli za úkol zajistit doprodej. Rozhodoval jsem se mezi typy CVVT a GDi. Na základě falešných údajů jsem se bohužel rozhodl pro CVVT.

- Nejsem dealer Škodovky, ani nedělám propagaci pro Octavii, i když jsem jich několik měl. Měl jsem však také Opely, takže mohu srovnávat. Pro vysvětlenou - nejsem žádný boháč, to byla většinou služební auta.
E

26.10.2016 | 11:25:32 | Emil  | 94.113.120.* Reagovat

RE: Hyundai i30 kombi nikdy více

Já souhlasím s tím, že je to takový nedodělek... Prostě když nemáte na kvalitnější auto, koupíte si Hyundai. Jezdí se s tím hezky, to jo, ale to je asi tak všechno. Je to auto na 2-3 roky, pak to poslat pryč, pokud do toho nechcete vrážet, teda pokud vám to neshnije. Antikorozní ochrana je totiž otřesná. Pár jsem jich už opravoval a můžu říct, že ty auta reznou více než je zdrávo. 2 roky stará i30 a místa na podvozku hnědé. Pod podběhy ani nedostříkáno, ochrana proti otlučení fakt jen lehká, aby se neřeklo. Schválně jsem si dal tu práci a sundal např. podběhy, plasty na podvozku atd. a loupající se plastizol a pod ním koroze byl na všech autech do jednoho.

10.03.2017 | 11:35:08 | Tomáš P.  | 192.168.1.* Reagovat

RE: Hyundai i30 kombi nikdy více

Mám to samé auto již 4.rokem, a ikdyž bych si to samé auto již nejspíš nekoupil, ruku na srdce, co si může člověk koupit jako nové auto do 300.000,-Kč s DPH, když v té samé výbavě mi Octavia vyšla na 470.000,-Kč, Yetti, o 25.000,-Kč levněji a Posr.fabii fakt nechci, je to hnus auto.
Moje i30 opravdu neplave, jo, jen jednou, když jsem ji zkoušel vyhnat na 180kmh na dálnici, abych si ji trochu proklepl ve vysokých rychlostech.
Možná jste měl prostě jen smůlu na kus, ale za ty prachy nového auta, to byla nejlepší volba v r.2014, kdy jsem si ji pořídil jako nové a to jsem se rozmýšlel mezi Renaultem (daleko více plavalo díky nejměkčímu podvozku), Chevroletem Cruz, dražší o cca 100.000,- ve stejné výbavě, trochu vyšší spotřebou a nemožnosti rezervy, tak i30 byla nej volba. Je pravda, že ročně jako rodinný vůz najede 8000km a řídím ho jen já, takže 1 řidič, takže jako firemní s více řidiči se asi bude chovat jinak, když se najede i několik desítek tisíc za rok.
Za mne vůz vcelku OK za ty prachy, ale beru to jako fakt, že se jedná o nižší střední třídu, Octavie už naptří do střední, takže o level výše.
Tento vůz by se měl srovnávat se Škodovkou Rapid, max Fabia, ne s Octavií!!

03.04.2017 | 09:10:43 | njn  | 83.240.70.* Reagovat

RE: Hyundai i30 kombi nikdy více

Zdravím, otec má též I30 v kombíku a právě s 1.6 CVVT. Má to krásný, to auto jede skvěle, až na to, že ve vyšších rychlostech je zezadu více slyšet hluk od kol a kolem dveří. Ale není to nic nepřežitelnýho, jel jsem v tom i na delší vzdálenosti a v pohodě. Sedadla příjemně tuhá, prostoru všude habaděj. Výbava auta je velice slušná, za 430 tis. Kč skýtá dost muziky, ale beztak je tam dost prvků, který bych až tak nevyužil. Jízdně nenáročný, ovladatelností příjemný auto pro běžnýho řidiče, nikoli závodníka. Motorově mi ten benzín vyhovuje, dá se s ním krásně předjíždět, i ve třech s naloženým kufrem se do táhlýho kopce rozjede, ale je znát, že tam prostě chybí turbo. Je to prostě atmosféra, na kterou letim a mně teda vyhovuje. Co se spotřeby týká, tak se dá jezdit 6 l a rozhodně se člověk může podívat i pod tuto hranici, aniž by byl brzdou provozu, v žádnym případě. Jsem rád, že s takovým autem mam nějakou zkušenost a takový by mi opravdu vyhovovalo i s takovým motorem, naprosto přesně! Zatím bez poruch a problémů, jezdí krásně. Čest

23.08.2017 | 13:13:06 | rob  | 109.81.209.* Reagovat

RE: Hyundai i30 kombi nikdy více

Jo a co se týká podvozku. Ano, v těch nejhorších chvílích, když někdo vletí před auto, nebo něco vážnějšího, tak určitě se objeví trochu nejistota, není to na řezání zatáček, ale jinak příjemná jízda. Není to nic, čeho by se měl člověk obávat, je to naprosto pohodový auto.

23.08.2017 | 13:17:32 | rob  | 109.81.209.* Reagovat

nesouhlas

Mám tento vůz I30 jak v 1,4-rv. 2014, tak i 1,6 rv. 2016 a dodávám. Provozuji Autopůjčovnu a 1,4 má najeto 215600 KM, bez oprav 1,6 má 132100 KM, také bez jediné opravy. Vaše domněnky se nezakládají na pravdě. Zákazníci si pochvalují jak podvozek tak hlavně výbavu. Má dcera má ŘP 1 rok a sama uznala že I30 je lepší auto než Octavia 3 kterou máme také ve firmě a je to uskákaná koza. Jen jestli vůbec máte i30.

20.09.2016 | 22:15:06 | JIŘÍ  | 80.188.185.* Reagovat

RE: nesouhlas

Dcera má řidičák 1 rok a už je odborník na podvozky.

21.09.2016 | 08:44:46 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: nesouhlas

K takovému posouzení není nutné být odborník na podvozky :)

21.09.2016 | 16:09:27 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE: nesouhlas

Ženy mají obrovský cit pro vše i auto, takže podvozek vnímají více než chasníci.
Máme i30 1,4 dva a půl roku , najeto 48 000km a nepraskla ani žárovka.
Bezchybné auto, velký vnitřní prostor a super výbava a skvělá jízda v rámci dané motorizace.M.

21.09.2016 | 19:12:47 | Milan  | 80.188.74.* Reagovat

RE: nesouhlas

A že některé mají exklusivní podvozek.............

22.09.2016 | 07:38:53 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: nesouhlas

Jinak "bezchybné" auto po 48tkm? to si z nás děláš (_!_) viď?

22.09.2016 | 07:39:45 | Vašek  | 194.228.20.* Reagovat

RE: nesouhlas

Nn Vašíku nedělám.🚗

22.09.2016 | 20:23:15 | Milan  | 80.188.74.* Reagovat

RE: nesouhlas

Jen jestli nekecáš.

23.09.2016 | 14:11:31 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: nesouhlas

Dneska bych se u těch aut ani nedivil :D v některých případech je to už poloviční nájezd motoru před smrtí :D

22.09.2016 | 21:00:45 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE: nesouhlas

dobře,,,,,Ty -)

22.02.2017 | 09:17:41 | mendosino  | 90.182.189.* Reagovat

RE: nesouhlas

nooooo :-)

22.02.2017 | 09:21:59 | mendosino  | 90.182.189.* Reagovat

Anti-reklama

Nevlastním Octaviu ani i30 (pežoťák) ale táto recenzia je zjavne anti reklama na nijakú Hyundai akciu. Toľko negatív po kope a minimálne polovicu by mohol zistiť už len zasadnutím do auta a urobiť kilometrovú skúšobnú jazdu.

14.06.2016 | 21:58:52 | Heno  | 78.98.39.* Reagovat

POZOR! Ve vodě

neplav! Životu nebezpečno tvrdí 99% čtenářů SM! Hyundai NIKDy nemůže být tak dobrý jako Škoda, ohrozil by tím vysoké platy managerů v Bolce!!

01.04.2016 | 09:30:56 | k22  | 85.70.138.* Reagovat

a to sis v autosalonu do toho nesedl jak se v tom sedi a neprecetl diskuze recenze. Ja sice na novy nemam a obcas koupim starsi ale sednu svezu vyzkousim. To nemaj predvadecku nebo na priste si takove vozidlo pujcit z autopujcovny na tejden at clovek vi do ceho jde.

31.03.2016 | 19:57:51 |   | 93.91.49.* Reagovat

RE:

Za mrazu mrznou prsty.

31.03.2016 | 22:47:22 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

Jelikož v textu vidím zmíněnou Octavii tak mě to přijde jako provokace :D

01.04.2016 | 22:42:56 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE: asi tak nějak to bude

Na úvod, pan Emil napsal v 60 letech recenzi bez jediné pravopisné chybičky, jsem češtinář, tak můžu posoudit pravopis, to klobouk dolů, i odstavce. Je demokracie a každý se na netu může vyjádřit s čímkoliv a tak je to asi správně. Vlastním dva roky ten samý vůz s o mnoho vyšším nájezdem km, u mne se taková negativa nekonají, ani žárovka, vůbec bych neměnil.L.



02.04.2016 | 22:26:06 | Luky  | 80.188.74.* Reagovat

RE: asi tak nějak to bude

presne tak-suhlasim, naozaj dobry pokus od nejakeho MB-ckara :))
tiez vlastnim toto vozidlo aj so super motorom 1,6 mpi a po roku nemozem povedat nic zle. Auticko jazdi ako hodinky-ziadny problem, dobra spotreba, ako aj vykon. Super benzinovy motor-na rozdiel od tych uzasnych maloobjemovych turbo benzinovych :))) o tom sa nemusime ani dalej bavit.

27.04.2016 | 10:37:48 |   | 88.80.255.* Reagovat

A co motor spotřeba,výkon?

31.03.2016 | 14:32:37 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

1,6mpi 88kW 120PS spotreba cca 6-6,5l/100km

27.04.2016 | 10:46:54 |   | 88.80.255.* Reagovat

RE:

Při těžce defenzivní jízdě možná jinak bych to viděl spíš na 7l.Jinak 1,2 tsi v octavii III pod 6l v pohodě při normální jízdě,když chceš srovnávat s MBčkem a o tom to je.

27.04.2016 | 14:23:34 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

no ako myslis teda.. tak si tu 1,2 tsi uzi a daj vediet, po kolkych najazdenych km sa rozpadne nadobro :)

08.05.2016 | 20:00:04 |   | 88.89.252.* Reagovat

RE:

Já jí nemám,ale tobě se při podtáčení podpálej ventily.

08.05.2016 | 21:09:36 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

ak s autom nemas osobnu skusenost, na co potom porovnavas??!!to si precitas nejake clanky a ides hodnotit??preco by som podtacal auto?reaguje na vsetkych rychlostiach hladko bez neakeho dusenia, alebo vytacania.Atmosfericky benzinovy motor,6 rychlosti, dobry vykon, primerana spotreba aj cena. Ja auticko odporucam!!

08.05.2016 | 22:12:49 |   | 88.89.252.* Reagovat

RE:

Jezdím s ní služebně.A ty porovnáváš i 30 s octavií.To je nějakej syndrom méněcenosti nebo nevím,co by se mělo rozsypat to spíš hyndai je fórovější.Žere do 6l o litr míň než stará přidušená atmosféra a jede to slušně v rámci možností.

09.05.2016 | 06:47:25 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

Tak já jsem měl octavií několik. Většinou mírně jeté, tak do tří let. Snad nejlepší dle mého soudu byla dvojková 1,9 TDI PD, r.v.2009 . Poslední škodovka byla ŠO 1,6 combi, TDI CR, ambiente, r.v.2013. Ale protože měla jako služební určité mouchy, dal jsem ji pryč a to hlavně z důvodů, že jsem chtěl spíše benzinové a nenáročné vozidlo. Octavia v této výbavě (nemá víceprvek oproti Hyundai i30) je dost tvrdé a uskákané auto. V zatáčkách se nenaklání což je plus. Hyundai i30 zase krásně žehlí nerovnosti našich vozovek. Kdo chce změnit jízdní vlastnosti - obuje šestnácti palcová kola.
Pro nenáročného řidiče jde o vynikající vůz (samozřejmě v rámci finančních možností). Já jsem si pořídil motorizaci 1,6 VVT s 88 Kw a jsem spokojený. Odpadají starosti s filtrem p. částic,turbokompresorem, složitými a drahými vstřiky a snad i EGR ventilem. Navíc motor má vícebodové vstřikování (přímý vstřik karbonuje motor,písty atd.). Delší tratě (bez dálnic) jezdím za 5,7-5,8 se zapnutou klimatizací dle palubního počítače. Skutečnost bude asi o pár deci více.
Podle mě spokojenost.

11.08.2017 | 11:44:32 | Jaroslav  | 213.175.45.* Reagovat

RE:

mal som 1,4 najazdenych 68000 km velmi spokojny.Teraz mam novu 1,4 kombi zatial velmi spokojny.

17.10.2017 | 20:03:39 |   | 188.167.250.* Reagovat

RE:

Konkrétní zkušenost s Hyundai nemám, ale 68tkm je nové auto, pokud by mělo závady, tak bych to viděl jako velký problém.

18.10.2017 | 10:36:24 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE:

Velký problém je že u nejmenované značky nastal rachot z rozvodového řetězu po cca 28 tis.km.Oprava v záruce,68 tis km ještě není a už to zase začíná.Naštěstí soukromé auto japonské značky H.... byť taky z řetězem šlape s daleko více najetými km bez problému.Asi mám stále nové auto.

18.10.2017 | 21:31:29 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

No tak je celkem fuk o jaké jde značky, mít jakýkoliv problém do 100 tkm a jakýkoliv větší (např. ty rozvody) do 200tkm považuji za svinstvo. A je mi fakt jedno na jaké písmenko ta značka začíná..............

19.10.2017 | 08:03:31 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat