Recenze Nissan Almera N15,ABS,AC,2AB
“Naplnil očekávání.”

Autor recenze: mike (36 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1.5 l benzin, 66kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7.8 l/100 km Vloženo: 9. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Escort

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

- poškozená kabeláž v motorovém prostoru ; po ujetí cca 350 km na jeden zátah jsem zastavil a za pár hodin už jsem nenastartoval (odtah a oprava zdarma v záruce ); trochu záhada auto jelo do posledního okamžiku normálně ( kuna??); 30 000 km.

- Vibrace v řízení ; zvlněné brzdové kotouče ; opraveno srovnáním na soustruhu (cca 1000kč); 50 000 km

- Výměna spínací skříňky - kontaktu; někdy motor nenaskočil na první ťuknutí; svépomocí ( cena za díl 1200kč ); 70 000 km
- Zaseknutý zámek kufru; rozebráno promazáno ; o.k.; svépomocí cca 1hodina; 140 000 km

- Pastorek startéru ; někdy se startér neroztočil na první otočení klíčkem ( 1400 kč ) ; 153 000 km

- Celou dobu co bylo auto v záruce čas od času problém s neodpadáváním brzdových čelistí; jedno z kol částečně brzdí a hřeje; po krátké přestávce a mírném ochlazení vždy o.k. ; nikoliv jen můj problém, viděl jsem to párkrát na diskusních fórech. Největší problém je v tomto případě autorizovaný servis který nejeví ochotu (nebo znalost ) něco opravit a práci na brzdách si nechá zaplatit i v záruční době ( reklamováno v CZ,B i D ; všude stejný přístup ).

Servisman v garážovém servisu na to přišel taky až po druhé návštěvě ale od těch dob pokoj ( 3 roky ) . Tajemství pro majitele tohotu vozu se stejnými problémy je:
Zakoupit servisní sadu brzd (asi sada nějakého těsnění ) a vyleštit brzdové pístky .
Váš servisman už bude vědět.

Cena i s prací cca 1000 kč na jedno kolo. Jo, a nejezdit do autorizovaného servisu, kdo něco umí už si otevřel vlastní garáž a kdo ne , nechal se zaměstnat nějakou automobilovou značkou za mizerný plat.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako ekonomickou volbu v době boomu Škodovek v CZ kdy mne od toho každý odrazoval (drahé díly, málo dostupný servis, velká ztráta při prodeji ; znáte te to ).

Jak to vypadá s odstupem téměř 7 let:
Auto stálo cca 410 000 kč, jako konkurent ve výběru tehdy byla dobíhající Felície combi 1.6 a nová Fabie ( krátká ) 1.4 16V. Obě dvě byly tehdy při stejně výbavě a aspoň trochu podobném motoru o cca 40 kč dražší s o rok kratší zárukou.

Dodnes s úsměvem vzpomínám na prvek škodovácké příplatkové výbavy ; stříbrný knoflík ruční brzdy za 500kč, nehledě na to že obě Škodovky měly slabší motor.

Jak to tedy vypadá s cenou mojí ojetiny a jejich konkurentů dnes (02/2008):
2001 Felície kombi 1.6 s AC a ABS - cca 90 000 kč
2001 Fabie 1.4 16 s AC a ABS ; cca 140 000 kč
2001 Almera 1.5 s AC a ABS ; cca 150 000kč
Bez komentáře.

Nicméně jsem rád že si lidí tu škodovku tolik kupují, aspoň jsou ostatní auta levnější a česká ekonomika je podporovaná. Já jsem sobecky myslel jen na svoji peněženku a pohodlí. :-)))


Almera má podstatně vyspělejší podvozek ; díky víceprvkové zadní nápravě, silnější motor , a je to o kus větší auto.

Co pro změnu nemá je rozvodový řemen u kterého bych se zrovna připravoval druhou výměnu (okolo 10 000 kč; nevím znám jen z internetu a z kamarádovy Oktávie - 12000kč), nýbrž řetěz na věčně časy.

Almera má malou olejovou náplň ( pouze 2.7 l ) a ani po 160 000 km nemusím dolít ani deci mezi výměnou oleje ( interval 15000 km).

Všechnu komponenty podvozku kromě brzdových destiček a těsnění brzdových pístků jsou původní a nikdy nebylo potřeba cokoliv měnit nebo seřizovat a to to má za sebou cca 30 000 km na polských cestách v zimě ( kdo zná , ví o čem mluvím ) a každovíkendovou projížďku po polní cestě na chatu; tady by se asi sem tam nějaký škrábanec na spodku auta našel.

Je prostornější než například Volvo V50 (měl jsem nedávno z půjčovny).
Interiér je jako nový, jen cca 30% volantu je trochu ohlazených, pedály a řadicí páka bez opotřebení ; ty auta co vídám v bazarech s oblikátními 100 000 km na tachometru musí mít za sebou tak 300 000 km.

Exteriér je již poněkud obouchaný jelikož bydlím v centru města kde se bojuje o každý centimetr parkovacího místa a při návratu z restaurace si občas někdo sedne na kapotu nebo kopne. No, takový je život .

Garáž nemám, korozi taky ne.

Pro ty co tvrdí že je 1.5 l motor líný ; no nesmíte se ho bát vytočit , na 2 jede přes 100 kmh a na 3 stupeň 160kmh než zasáhne omezovač ; pokud víte co to je ))
Někdo by to možná nazval krutým zachzením, ale jak vidno ničemu to nevadí ; viz spotřeba oleje.

Samozřejmně kdyby tam byl dvou nebo tří litr jelo by to líp.
Spotřeba benzínu 6.2 - 9.5l na 100km; dle stylu jízdy. Normálne okolo 7.5 – 8.5.
6.2 jsem dosáhl i se zapnutou klimatizaci při poklidné jízdě na polských okreskách rychlosti okolo 100km a 9.5 l/100 km byla noční jízda pustou slovenskou dálnicí kontinuální rychlostí 180 kmh ( tacho) .

Jsem spokojen.

Plusy:
- Nízké pořizovací a provozní náklady (samozřejmne relativně, autobus je levnější )
- podvozek
- brzdy ( učinost ) ; brzdí plynule a ostře a bez prodlevy ne jako VW koncern v případě deště
- velká nádrž (60l )

Minusy
- autorizovaný servis ( problém asi všech značek v CZ osobně mám většinou špatné skušenosti s Ford, Nissan a Hyundai servisem )
- hluk od pneumatik ( zejména D1 ) ve vysokých rychlostech

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Almera

Vložit komentář

Súhlasím

Súhlasím s touto recenziou, žiadne vedľajšie náklady. Ja osobne som za tých 7 rokov na almere nemenil žiadne veci okolo bŕzd až na výmenu kotúčov pri (200 000 km). Olej netečie, spotreba v rámci normy. Ako sa spomína kolega v recenzií benzínové motory nissan zbožňujú vysoké otáčky a vtedy aj dobre ťahajú. Auto odporúčam všetkými desiatimi.Prakticky 300 000 km bez nákladov na opravy.
Momentálne najazdených cez 300 000 km, ale auto je za zenitom, nutnosť výmeny rozvodovej reťaze + ďalších vecí. Motorom začalo jemne trhať pri záťaži, pri zošliapnutí plynového pedálu na zem auto sa dusí - ale to je prvá závada po 300 000 km.
Pravdepodobne predaj auta a kúpa iného ( asi toyota Avensis).
Almeru hodnotím na jednotku s hviezdičkou - je to bezproblémové auto

03.03.2008 | 16:20:48 | bubu Reagovat

N16

Jo ma to byt N16 - preklep - sorry

20.02.2008 | 21:00:32 | mike Reagovat

Opravujem nazov na Almrera N16...to mi neslo do hlavy ze N15-tka mala tolko poruch a N16 je zialbohu na tom horsie aj ked je novsi rocnik.....vela stastia a menej poruch...

19.02.2008 | 15:52:14 | jano Reagovat