Recenze Peugeot 308 Peugeot 308 1,4e 95k
“Som veľmi spokojný!”

Autor recenze: peugeotista (33 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,4e benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:6 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 19. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 10.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 306

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatiaľ žiadne, auto vlastním ešte len tretí mesiac. Ani žiadne čudné pazvuky z interiéru, alebo niečo podobné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je veľmi pohodlné a čo sa týka dizajnu Peugeot je Peugeot.

Interiér je tradične priestranný a pekný(u 308-čky z kvalitných plastov) a hlavne praktický.
V akcií Mont Blanc ma potešili aj prvky ktoré má konkurencia vo vyššej
výbave. Napríklad kolenný airbag vodiča, alebo celkovo šesť airbagov , či
len taká drobnosť ako šesť reproduktorov so celkom slušným basovým
reproduktorom v strede pod palubovkou. Kufor bol v pohode už u
predchodcu a tu ešte narástol.

Jazdné vlastnosti sú dobré, motor je tichý podľa očakávania a to aj pri štartoch keď bolo -17C°.

A čo sa týka spotreby u tejto novej 1, 4-ky, ktorú má Peugeot od BMW
tak môže byť. To znamená kombinovaná 6,5l. O chlup viac ako uvádza
výrobca. Ale inak jej dopriali 70kw teda 95k , takže ak sa chcete trochu
vyšantiť potom to pôjde hore aj keď to je 1, 4-ka.

Snáď sa neobjavia také muchy aké mali prvé 307-čky do roku 2003, myslím tie nešťastné páčky pod volantom, alebo sem tam neposlušná elektronika.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 308

Vložit komentář

P308 neveril som

- po prvej povinnej prehliadke poškodené od servisu protihlukové obloženie.
- pri kúpe, ešte nové - pretrhané závity a poškodené časti dierami pre EVČ, zásterky
- pri vymene oleja v motore, neutiahnuté skrutky spodného krytu motora
- po 4-rokoch na ceste na dovolenku odpadli slnečné clony - úplne voľné bez utiahnutia (neviem si tento stav predstaviť pri 130 km rýchlosti ?! rýchla kupa našťastie s patričným ukončením skrutiek a oprava na parkovisku.
- po týchto skusenostiach v autorizovanom servise už dosť autorizovaných majstrov.
- pri sťažnosti na práce a stav, ma PhDr. poslala zase k autorizovanému!!!
- akcia na zimné pneu. (18,000 Sk) 4x s diskami => dodnes unika vzduch cez ventil, pokial sa nusadí.
- teraz si všetko robím sám a mám pokoj, lebo takú odbornú prácu robia len učitelia s vysokým vzdelaním a ľavými rukami o rozume .... toto je peugeot 308. Viac škody na Sk ako černosi vo F. so spotrebou súhlasím, len do 110 km/hod.

11.12.2012 | 18:48:13 | stevoKE  | 85.163.127.* Reagovat

Koncern by se měl naučit dělat..auta kterým nevržou plasty po ujetí 50tkm potom něco udělat s podvozkem konkrétně u VW a jejich předních náprav..Ford by si měl naučit..dělat izolaci světel protože tam zatéká...a vůbec auta by se měla dělat tak aby se nedala opotřebovat!! Z ní to blbě co?? Ale je to stejný s.anec co jsi napsal ty!!

20.12.2011 | 20:25:45 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

Franc.neumí ani zaizolovat žárovky.Nebrat

20.12.2011 | 18:32:11 |   | 88.102.67.* Reagovat

Nekupovať

Poďla mňa nekupovať peugeot 308, narýchlo navrhnuté, narýchlo vyrobené nebezpečné auto.

20.12.2011 | 13:49:42 | R  | 85.135.150.* Reagovat

RE: Nekupovať

...chytráku:)

20.12.2011 | 17:03:03 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

RE: Nekupovať

Mal som 307 8 rokov bez problémov, 1,4 priemerná spotreba 6,3 za 80 000 km, aj keď sa mi páčila KIA, Ford, Oktávia po 8 rokoch vymenil ho za 308, 1,4 taktiež, spotreba úžasná 5,3 v meste benzín, pd 5lt mesto. A asi nebudem rozmýšľať nad inou zmačkou, nová 308 , model 2013 úžasné auto z pohľadu vodiča, nie je vidieť dopredu kapota, všetko na palubovke dotykové, malý kožený volant, radiaca páka sadne do ruky....Čo sa týka spolahlivosti nebudem komentovať lebo neviem

12.11.2013 | 08:19:25 | ryan  | 62.197.230.* Reagovat

Je to veľmi málo km

Mne zhorela 308 -ička po 3,5 roku 102 000 km, vyhorel celý motor, chybná elektronika - zrejme konštrukčná chyba uchytenia káblu kostry...

20.12.2011 | 13:48:02 | R  | 85.135.150.* Reagovat

to: marsal794

dík za skúsenosť, zatiaľ je toho málo o 3008-čke...

24.08.2009 | 20:57:59 | peugeotista Reagovat

3008

niečo o P 3008.
Mal som ju možnosť testovať asi 1000km, motor 1,6 HDI 80kW a 6 rych.prevodovku. Auto sa mi velmi páčilo ,bolo tiche ,prevodovka OK , motor je bez komentara (super) ,neni to ziadny šprinter ale je to uplne v pohode .... Jazdil som na ňom rýchlejšie ako je písane v § a spotreba do 6l
Využil som aj odklopenie spodnej časti zadneho čela ... dobrá vec.
Po presadnutí do mojej 14mesačnej C4 som si uvedomil aky je ten moj citron už starý (začiatok výroby)
Ako to bude so spolahlivosťou atd , uvidíme...

22.08.2009 | 21:21:53 | marsal794 Reagovat

Iba dodám, veľmi sa mi páčila

207, al. 308 CC. Ale ak si mám pri cca 185 cm výšky zlomiť chrbát, otrieskať hlavu o čelné sklo, tak to radšej si kúpim 10 ročnú Fiat Barchetu za 4.000 EUR, do ktorej sa nádherne poskladám. S 2.0i nemá chybu. 306 v takom dobrom stave som nezohnal....

30.06.2009 | 23:08:33 | ľuboš Reagovat

Nuž, až ste malí a krpatí, bez nároku

na pohodlie, tak si len kúpte 3008...Aspoň ste v nej sedeli?! Ak niekto z promo napíše nejaké tie kydy, to neznamená, že ich nusím zhltnúť s navijákom. Práveže mi zopár skúseností dáva právo na posudzovanie interiéru nielen z pohľadu efektu, ale najmä SKUTOČNEHO pohodlia. Súčastný Peugeot ide cestou Homera Simspona... A ozaj, koľko máte navrkané na Peugeotoch, koľko ste im dali do podnikovej kasičky? Po cca 2,5 -3 mil. SKK za jeho autá a servis mám právo frflať na dizajn, lebo som jeho zákazník. Napriek všetkým jeho kiksom, neschopnému importérovi a pod. VERNÝM.
Ale kúpte si. Veď hlupákov, čo sa učia na vlastných chybách nikdy nie je dosť... A rád si prečítam aj názor Citroenistu, dajte sem násvoju recenziu, skúsenosti....P.S. Posledné dobré auto je 406.

30.06.2009 | 23:01:22 | ľuboš Reagovat

citroenista

Máš pravdu, prajem príjemné vozenie vo francúzskom aute!

30.06.2009 | 21:48:57 | peugeotista Reagovat

peugeotista

Na Ľubošův názor dlabej. On je celý tak nějak mimo. Dost se nad jeho názory směju i na jiných recenzích. On je přesně ten typ, který stojí nad modrým čtvercem a tvrdí "toto kolečko je červené". Takže hodně zdaru za volantem a Peugeotům zdar!

27.06.2009 | 08:35:19 | Citroenista Reagovat

RE:peugeotista

MImo si skôr Ty, sám Peugeot priznáva oyeb na zákazníkoch, keď je 5008 LACNEJŠIA!!! ako 3008.

Ak sa Ti stačí vysmiať, lebo si nevážiš svoje peniaze, tak si len kúp nafúknutu 308, na ZASTARALOM podvozku, s minimom miesta.

Slepá kúpa, cez emócie....takých PSA potrebuje:))

25.08.2011 | 23:00:04 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

RE:peugeotista

307 mal som 8 rokov až na vrzanie niečoho vľavo vzadu spokojnosť. Vymenil som za 308-1,4 model 2012, tam som pochopil, aká 307 bola už "stará". Najširšie auto, čo som kedy mal, bicykel( cestný aj horský) sa bez predného kolesa zmestil na zadné sedadlo - výhoda pri cestovaní na preteky, nemal som strach , že mi niekto bicykel zoberie zo "strechy".
Vzhľad majú iné vozidla určite krajší, každý má iný vkus, napr. nová 308 sa mi už toľko nepáči ( ani 301 - nehovoriac o interiéri). Na 307 som mal s ľahkou nohou spotrebu okolo 6 litrov, na novej 308 som naučil aj syna jazdiť za 5,5 lt/100km.

01.10.2013 | 09:00:00 | ryan  | 62.197.230.* Reagovat

to ľuboš

...si asi na drogách. V podstate haníš dobrú ergonómiu
novej 3008-čky. Nebudem sa s nikým baviť o dizajne
lebo každému sa páči niečo iné, ale zrovna interiér
3008-čky je pecka!! Myslím z praktického hľadiska.
A že v lete skleník? To jako o čom trepeš?

27.06.2009 | 01:02:10 | peugeotista Reagovat

Re: Peugeotista: Nechcem

Vám brať ilúzie, 3008 má zatiaľ bezkonkurenčne najhorší interiér. Sedel som v nej, miesta málo, či skôr nič, meter hlboká palubovka, v lete skleník. Dizaj vonkajší a naživo: strašný. A to mám už asi 6-7 Peugeot....Nový Peugeot?! Súčastný žiaden model !! Tak s.urviť čisté línie a lá Peugeot snáď nie je možné. Ale je...

26.05.2009 | 17:00:01 | ľuboš Reagovat

Trápení motoru?

"Trápení motoru" indikuje velmi jednoduše vysoká spotřeba - lhostejno, zda jde o benzín či diesel.

Nízká spotřeba paliva = nízká spotřeba energie v palivu obsažené = provozování motoru v optimálním režimu.

Kecy o tom, jak se "podtáčením" motoru při jízdě s nízkou spotřebou motor "trápí", jsou tak jen kecy, neboť při skutečném "podtáčení" a tedy "trápení" motoru je spotřeba naopak výrazně vyšší, a to zejména u novějších motorů se vstřikováním, kde se elektronika snaží kompenzovat provoz mototru mimo optimální režim vyššími dávkami paliva i za cenu jeho nedokonalého spalování.

Na druhé straně je ale fakt, že mezi provozováním motoru v optimálním režimu z hlediska spotřeby a jeho skutečným "trápením" při příliš nízkých otáčkách a vysoké spotřebě je u moderních motorů často jen velmi tenká hranice, takže kdo to neumí, ať to raději "točí" o trochu více...

26.05.2009 | 16:40:37 | Luboš Reagovat

Prevodovka

Zdravím. Rodičia kúpili tohto krásavca :D 1,4 ku benzin , výkonovo motor postačuje len akosi mi tá prevodovka nejak moc nesedí, hlavne dvojka (2.) ! v 1ke vytočím do 3000ot, potom v 2ke pomali pušťam spojku pridávam plyn a nič, spomalujem.... na dvojke treba poriadne pridať aby motor znova ťahal. Pravdepodobne zle navrhnutý prevod. Ale v 5ke ide fantasticky ťahá besne a ani pri 160kmh nestráca dych. :)

28.04.2009 | 19:27:24 | laxy Reagovat

motor

1.4 sa mi zda byt dost slaba na take auto ale zrejme to staci na taku kludnejsiu jazdu. ja ked som chcel 308-ku tak som rozmyslal nad 2.0 HDI ale s tymto motorom bol v tej dobe ten peugeot strasne predrazeny a dat 650000sk za auto tejto tiedy by som nedal tak som volil slabsi obsah 1,6 HDI ten sa mi zdal byt taky slabsi priemer vzhladom na triedu auta. drzim sa nazoru ze s tym velkym obsahom lahsie spravis mensiu spotrebu lebo aj pri predbiehani mu nemusis moc stupit a auto sa bere hnet. my mame astru 1,8 16v a v lete robime na nej okolo 6,5/100km ale uz by som volil radsej nejaky naftovy motor. prajem vela scastnych kilometrov

05.03.2009 | 06:16:38 | Dag22 Reagovat

1,4 VVTi

Motory 1,4 klasické konstrukce nelze srovnávat s 1,4 VVt. Právě to VVt jim dodává úplně jinou charaktristiku a vlastnosti.

23.01.2009 | 20:53:25 | Standa Reagovat

to fabian

Som rád že aspoň niekto to vidí ako to je. Máš u mňa pivo Fabian.

23.01.2009 | 20:33:02 | peugeotista Reagovat

trápení motoru

Trápení motoru bych se u této 1.4 určitě nebál. Potrápit můžeš třeba spojku, nebo podvozek na našich cestách necestách. Ale motory jsou snad v dnešní době i v základu dimenzovány dobře. Při běžné jízdě po okreskách kdy potřebuješ zlomek udávaného výkonu bude spotřeba této 1.4 příjemně nízká, po vytočení při předjíždění tam těch 95 koníků najdeš. Ale samozřejmě kdo má rád výkon a aby auto tlačilo do sedadla v každém režimu, ať zvolí větší objem. Nakonec jízda ve vyšších otáčkách ani není moc pohodlná, alespoň tedy pro mne. 1.4 bude spíš vhodná pro defenzívní styl jízdy. Jinak abych se vrátil k tématu trápení motoru. Při výjezdu na kopce např. v Alpách jsem si všiml, že potíže mívali vesměs řidiči starších aut, které už kolikrát nemají chladicí soustavu v dobrém stavu - bez ohledu na objem motoru. To samé při popojíždění v kolonách...

23.01.2009 | 18:59:30 | fabian Reagovat

Išlo. Ak máš kilo semtexu.

22.01.2009 | 13:46:04 | peugeotista Reagovat

Hehe, nešlo by ten starý motor nejako prerobiť na ten novší? Napr. výmenov ventilov za tie bavorácke.

22.01.2009 | 13:11:26 | Angel_M Reagovat

Myslím, že medzi novou 1,4-kou a tou predošlou je citelný rozdiel a čo som čítal nie na úkor spotreby.

22.01.2009 | 11:03:16 | peugeotista Reagovat

No poznám jedného, čo má Citroen C4 1.4i - to je starší motor a ide mu to dosť biedne. Mimochodom Vtička sa používajú aj v BMW mini.

21.01.2009 | 23:12:14 | Angel_M Reagovat

Súhlasím. Viem čo myslíš, je to predsa len ťažšie auto, ale nemáš z toho taký pocit. Myslím že u peugeotov nebol nikdy problém s pružnosťou motorov.Tá 1,6-ka je ideál.
(mimochodom tá pripravovaná 3008-ka je fešák,hlavne palubovka)

21.01.2009 | 21:12:37 | peugeotista Reagovat

RE: peugeotista

V januárovom Auto motor sporte, kde testovali malé autá mal tento motor najflexibilnejšie vlastnosti 80 - 120 a v porovnaní s inými autami tam bol rozdiel až 10 sekúnd, čo je dosť keď obiehate. Lenže 308čka je taký malý mark. Panzer II, príliš ťažké auto. 1.6vti by bola lepšia.

20.01.2009 | 22:13:00 | Angel_M Reagovat

Peugeot 308

Moc krásné auto, doufám že převálcuje pověry o tom, že francouzi dělají špatná auta. Já osobně jsem měl Pežota 6 let, a bez problémů. Ty přišly po 120 000 km (uložení zadní nápravy a potenciometr škrtící klapky). Hodně šťastných km !

20.01.2009 | 21:02:04 | Standa Reagovat

O žiadnom trápení nemôže byť reč.
Nie je to žiadny pretekár, ale ani zďaleka nie lenivec!
Na bežnú prevádzku postačuje.

20.01.2009 | 20:47:52 | peugeotista Reagovat

1.4vti 95 koní? Takýto máte motor? To musí byť trápenie. Inak na Peugeoty 207, 308 som zatiaľ nepočul žiadnu kritiku ohľadom kvality a poznám ľudí, čo už prekročili stovku.

20.01.2009 | 11:06:03 | Angel_M Reagovat

mam 207 aj 308

207 je to 1,4 55kw 75 koni , 308 1,4 vti 72kw 98 koni oba motori idu dobre na 207 mam dokonca aj plyn a keci o znizeni vykonu ....su blbost :D neni to ziadny pretekar ale staci to bol som na nom 2x v chorvacku a raz v taliansku kazda cesta tak 1500km bez problemov to auto slapalo zo 4 dospelymi a plnym kufrom je to sw, k tej 308 je to ovela zivsie auto a da sa to krasne vytacat a tych 98 koni tam je a ze by sa trapilo do kopca sa mi nezda taha krasne.

25.08.2011 | 15:15:52 | wolfik  | 213.151.228.* Reagovat