Recenze Peugeot 406 break
“Nikdy více.”

Autor recenze: kory (27 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1,9 TD Stav km při koupi:170 000 km Stav km nyní:210 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 21. 12. 2007

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: VW Passat

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Vzhledově se mi Peugeot 406 velmi líbil. Komfort výborný. Ale !!! Vše bylo v pořádku do ujetých cca 200000 km.

Následovala častá výměna tyček stabilizátoru cca po 20000 km a to originálních, prostě nedomyšlená konstrukce nápravy. Závada na vnitřní cirkulaci ventilace. Závada na ventilátoru ventilace. Další závada. Do palivového vedení se odkudsi přisával vzduch, kdy při stratu motoru docházelo k nepravidelnému chodu motoru (škytání) asi 30 sekund. Při cca 209000 začal jít při startu z výfuku vycházet bílý dým. Myslel jsem si, že jsou špatné žhaviče a tak následovala výměna opět značkových, závada přetrvávala. Ovšem byla to předzvěst něčeho daleko horšího.

Závada trvala asi 3 měsice a pořád se zhoršovala. Jednou jsem předjížděl vozidlo a najednou se ztratilo asi tak 30 procent výkonu a začalo se z motoru ozývat kovové klapání (bouchání). S vozidlem jsem dojel a nechal jsem motor opravit. Po kompletním rozebrání motoru se zjistilo, že vstřikovačem šla do jednoho válce při vypnutém motoru nafta, která je jak známo nestlačitelná ( ta bylo to bílé dýmení při startu během předcházejících tří měsíců) To, že při každém stratu dostal válec ránu od nestlačitelné nafty znamenalo, že se protočila šála na klikové hřídeli a začala se ,,hoblovat".

Až se téměř kompletně ohoblovala, nastal zmíněný úbytek výkonu a začala se ohýbat kliková hřídel a ojnice. Prostě oprava motoru za cca 50 až 60 tisíc Kč. Radši teď sháním jetý motor za rozumnou cenu, dá se sehnat za cca 15000 ,- Kč, ale bez turba, čepadla a alternátoru.

Jako bonus jsem zjistil, že praskla pružina na LP tlumiči.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Špatné. 1.9 TD příliš líný.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 406

Vložit komentář

Zdravím komunitu,mám peugota 406, 1.9 TD.5 měsíců to stálo,sem tam se to projelo.Chci se zeptat:Nejde mi topení, pouze u řidiče, a to slabě, jinak fouká vlažný vzduch.A kape mi nafta,nevím z jaké části,my to kape.Nejsem žádný znalec aut, takže se v tom vůbec nevyznám. Předem dík.

03.02.2021 | 18:27:14 | Michal  | 213.155.234.* Reagovat

zdravim, rok uz take jezdim 406kou hdi a bily kour po startu vydava take... nez se zahreje ( v lete tak 200m klidne jizdy, v zime tak 1 km) tak kouri a do 2000ot jede jen na 3 valce.. predchazelo tomu zaskubani a zhasnuti motoru za jizdy v cca 3000ot. . Nechal jsem prozkouset vstriky , zhavice a problem nenasli. Dalsi zavady za 7t km co jsem odjezdil.. odesla spojka, ohoblovany nahon tachometru (nesmyslne draha soucastka i z druhe ruky), ovladani zp. zrcatek a praveho okenka

20.07.2014 | 15:03:51 | sv  | 37.188.235.* Reagovat

Mam taky isty problem

Presne ako popisoval hore ten paad,ze ma nieco s napravou a tak..ja mam 406,1.9d klassika uz ma nabehanych cez 250 000 km..poviem pravdu s napravou som nic este nerobil uz na nom jazdim treti rok..ale mam taky isty problem ze mi ide bieli dym pri starte a ked dlho stoji tak je ten start taky drsny,a nepravidelny ako keby mi jeden valec vynechava...pytal som sa aj po servisoch co stym moze byt,kazdy mi doporucal vymenit zhavice a trisky a tym to koncilo...TAK sa VAS pytam co sposobuje to pretekanie nafty do zhavicu,a ako sa to da odstranit,je to problem zhavica alebo niecoho ineho..? a som rad ze konecne som sa dozvedel co to moze byt este skor ako mi skolaboval motor..Dakujem

29.10.2013 | 20:45:54 | stas9  | 85.248.157.* Reagovat

RE: Mam taky isty problem

Spíše bych to tipoval na netěsnost víka ventilů:)na druhou stranu co se týče nafty může to být klidně špatný žhavič protože pokud se nepletu tak bílí dým u nafty značí špatné spalování.
Konec konců lepší to zjistit zavčas nežli pozdě:)navíc dneska je taková výměna žhavičů pro tento motor i otázkou pár stovek.

30.10.2013 | 14:09:59 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: Mam taky isty problem

Takových popelnic je třeba zavčasu se zbavit.Budeš mít klidnější spaní ,nějakou tu tisícovku možná taky dostaneš a ať se s tím drbe zas někdo jiný.Jinak do toho budeš cpát love stále dokola.

30.10.2013 | 19:15:55 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Mam taky isty problem

Jestli je to popelnice nevím..každopádně když se jedná o motor 1.9d tak to je už dneska děda za pár tisíc.

30.10.2013 | 23:23:55 |   | 94.112.170.* Reagovat

zdravím

mám možnost koupit 1.9 66kw 96 rok.v. chtěl by za to 25000 přibližně, má najeto 250tisíc km, lechce rezatí, jako každé auto ale dělal nedaváno generálku motoru( je vidět že je to takový díly občas nový). Tak jestli do toho mám jít nebo ne, nějaké rady? díky za každou

06.04.2013 | 19:19:56 | zájemce  | 93.181.122.* Reagovat

RE: zdravím

Odpovedal si si sam:):)

Takze: ma nabehanych 250.000 km...., comu never ani v najhorsom sne, to malo v takom 2000-2002.

Ale : GENERALKA MOTORA?! Pri tych km?:):D

Ak je v dobrom.stave..., nikdy by nebol dovod pri tych km.

Ak generalka, tak potom dostal zabrat, otazkou ostava, CO povazuje za generalku: nove kruzky, tesnenie?


No, za 25.000 korun asi nie:).

Aut je dost, neulakom sa na nizku cenu, podla vsetkeho je stocene, neisty stav a vyhladovo nove vydavky.

Alebo si zober mechanika zo sebou, ale dobreho, nie takeho, ktory Ti odporuci kupu, len aby mal kseft z Teba:):), ako staleho klienta.

06.04.2013 | 19:54:55 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

RE: zdravím

jo, tak díky za radu :)

06.04.2013 | 20:27:53 | zájemce  | 93.181.122.* Reagovat

(Prostě nedomyšlená konstrukce nápravy)
To jste na to došel vy??
Taky mám tohle auto..jen z roku 2000.
Zatím jsem najel s ním skoro 20Tkm...a zatím jsem neměnil nic.Neříkám že se nestane..je to jen auto.Ale většinou to bývá špatnými díly.Nebo tím že člověk vymele na silnici každou jámu a kanál co potká.

29.03.2012 | 08:41:35 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Ale vážený

Kolko len odborníkov sa nám tu zišlo.Mám taký dojem že vela z vás pozerali Taxi Taxi.Mal som 406ku.Pohodlie interiéru aj vzhlad,ergonomia.......to sa musí uznať.Ale tam niekde to u tejto značky končí.Teraz mám bmw, ,má cez milion a Peugeo tsa mu nebude rovnať,ani nový z výrobnej linky.

10.12.2010 | 17:11:42 | Vinci Reagovat

motor 1.9 TD

Dalsi vec ,je ze i kdyz je 406ka nejlepsi auto od Peugeotu,tak zrovna motor 1.9 TD z roku 1998,ktery mas ty je nejnepovedenejsi motor,ktery se do ctyristasestek montoval.Samozrejme ze souhlasim s tim ze do servisu jsi mel zajet hned jak problemy zacaly.Nejsi automechanik,takze "kdyz neco nevim,tak se zeptam".

17.03.2010 | 06:56:18 | peeters Reagovat

RE: motor 1.9 TD

:):) najlepsi motor od psa bol prave 1,8 a 1,9 td...:):)

v tom case bezkonkurencny. Na 1,8 td som navrkal 600.000 km.

06.04.2013 | 19:41:59 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

Ah

Ah ano, dalsi odbornik...
Ako si pisalo nizsie, ma problem zo startom, vymeni zhavky, ktore s tym nic nemaji spolecneho a projevuji se navic uplne jinak a pak to necha byt. Co je to za rozum s tym autem jezdit dalsi 3 mesice a potom se stezovat ?
Jasne, zhavky vymenit vy kazdy, sada vyjde na neco malo pres liter, nebo do dvo mas paradni Bosch. Pokud to nevyresi, ostatne veci by byli drahsi, tak se bude setrit, a jezdit tak jak to je. To uz mi je len reseni.
Svim spusebem jizdy znicis kazde auto, radim ty, kup si bycikel a mas vystarano. Nebo skodovku 120 tku, kdyz se pokazi, kupis za 3 litre jinou ...
Ku kilometrum. Vubec nezalezi kolik auto kilometru ma. Pokud se auto se 400 000 km na tachu dostaval pravidelny servis, a majitele ho nezanedbavali hlavne recami to vydrzi, da se s tym jezdit a podobne, tak vam to vydrzu dalsi statisice Km.

Pokud ma auto i origo 130 000 km, a majitel jezdil ako prase a motor servisoval jen s nutnosti, tak to tak dopadne.

406 je najvydarenejsi model peugeotu, a neni ceho se bat. Musite vsak koupit opecovanej kousek, nebo aspom nejakej, ku kteremu se majitel nechoval ako prase. Kdyz take auto koupite, nenadavejte peugeotu, ale sami sobe za debilitu ...

06.02.2009 | 18:07:43 | Lubos Reagovat

peugeot 406

Mám 406 v 1,8 16v sem automechanik.Pokud jak píšeš mi jde bílej kouř z výfuku tak s jakýmkoli autem nebudu jezdit a auto svěřím do opravy na odstranění závady,a nejedu na krev,abych motor zničil-za to si můžež sám a ne auto a nebo jeho konstrukce.Přední náprava trpí u každého dieslového motoru víc jak u benzínového a nezáleží na značce.Co se týče 605 a motorů 2,1srdt jejich konstrukční vadou byla praskající hlava válců-je to jejich bolest boužel.Ale znám pár lidí co ho mají a nemají s tím problém,jen ten motor netočej a nechávají ho po jízdě vychladit.Líp se o auto starej a nebudeš mít problémy s motorem-TAKHLE SI ZNIČÍŠ JAKÝKOLIV MOTOR

16.02.2008 | 18:54:45 | subin Reagovat

RE: peugeot 406

Zdravím chcem sa spýtať zasekava mi tachometer viete mi poradiť?

05.05.2017 | 08:31:30 | Michal  | 195.91.4.* Reagovat

RE: peugeot 406

Pokud funguje ukazatel ujetých kilometrů i v momentu kdy rafika neukazuje rychlost je seklá nebo spadená jedná se o studený spoj v budíkách stačí proletovat :)

05.05.2017 | 20:55:49 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat

Mam 406 kombi z roku 99. Pravda, motor je trochu jiny a to 2.0 HDi 80 kW, ale vuz vyuzivam jako taxi. Pravidelne nechavam delat rozvody, olej maximalne 15 000 a vzdy plnou syntetiku atd. Auticko me za to odmenuje spotrebou do 6 litru nafty (vetsinou 5,3 ale ted v zime tak 5,8) po Praze, velmi dobrym vykonem, nespalovanim oleje, temer neslysitelnym chodem bez skytani, startem na prvni otoceni a celkove skoro bezporuchovym chodem. A jeste neco: na tachometru ma ted neco jako 890 000km slovy osmset devadesat tisic kilometru. Kdybych to stocil na 130 000km, tak to bude daleko verohodnejsi nez ted

05.01.2008 | 16:30:29 | Vitek Reagovat

RE: To vazne? uz je dost neskoro od Tvojho prispevku, ale ako dopadlo?

.

06.04.2013 | 19:45:08 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat

péče

Zanedbaná péče o auto a pak se divíte následkům. Špatné starty a kouřivost motoru jste řešil (nesprávně) výměnou žhavek a když to nepomohlo, nechal jste to být. To není problém auta. ;)

26.12.2007 | 11:38:14 | Bleeer Reagovat

To Mart

Píšeš, že máš zájem o motor TD. Být Tebou, raději bych se mu vyhnul nebo alespoň se s odborníky pořádně poradil (já odborník rozhodně nejsem

26.12.2007 | 09:10:52 | Radim Reagovat

Nejsem fanouškem do 406tek, ale můžu klidně prohlásit, že 240000 km není ničím vyjímečným u aut střední třídy z roku 98. Jen některá to však mají i na tachometru... S takovým číslem na počítadle je alespoň nějaká šance, že s kilometry nikdo nehýbal. Jen najivka (v bazaru říkají koloušek) věří, že ta oktávka tdi (nebo 406) s rozdrbanou sedačkou a řadičkou lesknoucí se jako psí kulky z roku 98 má najeto 90000 km.
Najeté kilometry nejsou podstatné, důležitý je aktuální stav.

25.12.2007 | 11:32:01 | Chiquita Reagovat

koupě 406TD

zdravim fans 406 -tek, ptám se na radu, zalíbila se mi taky jedna 406 -ka v TD, která má ale najeto už 240 000 km, tak jen jak to vidíte z hlediska výdrže auta po takovým množství najetých km, výroba je to 1998, na co si dát pozor, díky za názory ahoj...

25.12.2007 | 11:06:38 | Mart Reagovat

RE: koupě 406TD

Ja osobne mám 406 hdi aj Td su to nezmary netvrdím že nie su občas nejaké poruchy teraz u td riešm alternator ale celkovo su to veľmi vydarené modely a td mam tiež rok 1998 motor ma nalietané okolo 380 000 km ale štarty aj v zimu bezproblémové

01.11.2014 | 17:45:49 | luboš  | 94.136.159.* Reagovat

406

Já bych vůz v těchto kilometrech nehanil. Měl jsem 405 a s přisáváním vzduchu byl taky problém, malá mkroprasklina a je to.
Doporučuji lepšího mechanika, na závadu by přišel dříve než by vznikla tato porucha. Více se o vůz starejte.
Hodně kilometrů

23.12.2007 | 14:46:46 | Otulík Reagovat