Recenze Toyota Corolla 1,8 4WD kombi
“Těžko se s tímto autem budu někdy loučit :-).”

Autor recenze: Radek ,
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1800 / 7AFE / 81 kW Stav km při koupi:82 000 km Stav km nyní:91 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 22. 8. 2005

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Alfa Romeo 33 Romeo 1,7 16 V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím žádné :-), jen jsem po koupi vyměnil olej a všechny filtry. Kontrola oleje v převodovce a diferenciálech - krásně čistý, pravděpodobně vyměněn těsně před prodejem.

Motor - převodovka - diferenciály suché, nikde žádný únik, či prolínání. Dále jsem nechal vyměnit náplň v klimatizaci a koupil sadu nových pneu. Pro jistotu jsem nechal seřídit geometrii - jen tak mimochodem, díky konstrukci zavěšení kol, lze seřídit sbíhavost i odklony kol na obou nápravách!

Později jsem pořídil ještě novou baterii - ty originál japonské nejsou nic moc.

Takže nic zvláštního, pouze běžná údržba, jako každé jiné auto.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nejen díky konstrukci náprav, ale především díky stálému pohonu 4x4 se dvěma nápravovými a jedním středovým diferenciálem, dokáže vůz docela suverénně projíždět zatáčky i na limitu. Aby člověk utrhl záď vozu do přetáčivého smyku, tak se musí už docela snažit. Co ztratíte na rovině a suchém asfaltu, doženete na mokru, v zimních břečkách a na sněhu, kdy se běžně bez jakýchkoli problémů pohybujete o 20 - 40 rychleji než ostatní, tzn., jedete si svých stálých 80 - 110 Km/h. Ale auto dokáže jet i 190. Ovšem pak už je spotřeba asi hodně vysoká, a trvale vysoká rychlost také není vhodná pro tento vůz. Já běžně jezdím za 8 - 8,5 l/100km (město i mimoměsto, léto, zima), na čtyřkolku prostě super. Je to hlavně díky nízko položenému max. točivého momentu při 2800 ot/min, takže nemusíte vytáčet a přesto jezdíte svižně. A když vytočíte, tak má svých 110 koní pořád v záloze :-). Rekord mám 7,2 l při jízdě mimo město, bez předjíždění. Protější extrém je 9,7 l, když byla v zimě dvakrát zdolána menší sjezdovka :-) (a to mám verzi bez uzávěrky středového diferenciálu). Spotřebu snižuje i fakt, že vůz má vemi rychle zahřátý motor díky malému množství chladící kapaliny v oběhu, takže i v zimě je max. po dvou kilometrech na provozní teplotě.

Jěště k podvozku: kvality podvozku se projevují především na špatných cestách, kdy v interiéru nic nedrnčí a nevrže, karoserie se nekroutí a vůz působí velmi bytelně. Špatný povrch prostě vyžehlí jako vozy o třídu výše, ne-li lépe. Přesto, že je stavba vozu vyšší, v zatáčkách se díky docela tuhým stabilizátorům nijak výrazně nenaklání.

Pravda, zavazadlový prostor má jen 308 litrů, ale zato je slušně využitelný, i na výšku. Nakládací hrana je snížená a je stejně vysoko jako dno kufru, které má i úchyty pro popruhy. Po bocích a pod podlahou jsou malé schránky. Zadní opěradlo i sedadlo jsou dělené. Velikost kufru není pohonem 4x4 nijak omezena, je stejná jako u verzí s pohonem jen předních kol. Stejně je na tom prostor pro cestující.

Dá se říct, že je to velmi všestranný vůz, se kterým člověk prostě nemůže být nespokojen a říká si: Co víc si přát? Ano, něco by se našlo, snad jen lepší design a pro delší cesty nastavitelnou bederní opěrku. Ale tato verze je prostě pracant a nezmar, která člověka nenechá ve štychu. Snad :-)

Je to skutečně vůz, který slouží vám, a ne obráceně.
Dnes se jeho cena pohybuje kolem 250 tis. Kč.

Výbava: 4x airbag, ABS, klima, tažné na 1400 kg, hagusy, centrál, el. př. okna, servo, velurové sedačky.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota Corolla

Vložit komentář

Tak se čtyřkolkou jsem se rozloučil v srpnu 2006. Sloužila skvěle, spousta automobilek by si mohla vzít z jednoduchosti, funkčnosti a spolehlivosti příklad. Momentálně jsem zpět mezi Alfisty, ten požitek z jízdy a zvuk motoru jsou prostě mmmmmňam

27.10.2006 | 23:25:40 | Radek Reagovat

to Radek

Souhlas, cena ložiska byla cca. 1000 Kč/kus. Nechal jsem je vyměnit všech 5. Ale ty by sis troufnul svěřit opravu převodovky nějakému garážistovi, zvlášť když je potřeba kvůli tomu demontovat celou přední nápravu?

05.10.2005 | 12:26:19 | Petr Reagovat

To Petr

No, když si z té ceny 25000, kterou uvádíš, odečtu cenu za práci ve značkovém servisu, tak samotné ložisko do převodovky třeba nakonec nebude ani tak drahé :-). Co jsem jen tak mimochodem pátral po ceně ložisek do zadních kol, tak na 4WD je podstatně levnější (do 1000 Kč) oproti předokolkám (značkové 12000!, aftermarket 6-7000). Ale auto má teď najeto asi 93000, tak předpokládám, že ho žádná větší oprava, aspoň v blízké budoucnosti, nečeká :-).

01.10.2005 | 22:07:31 | Radek Reagovat

Mám sice klasiku pouze s předním náhonem a 1.6l, nicméně s hodnocením podvozku souhlasím, stejně jako s motorem (mám odzkoušeno na vlastní kůži, že rozdíl mezi 1.6 a 1.8 4x4 je při normálních podmínkách takřka neznatelný). Jen sem zvědavý, jestli budete taky tak nadšeni, až vám odejde nějaké to ložisko v převodovce = oprava 25.000 Kč. No a v servisu mě uklidnili, že to je skutečně jediná slabina těhle Coroll se "silnějším" motorem. Dost drahá slabina... nicméně, jinak na ní nedám dopustit, kam se hrabe Golf, Astra atd.

20.09.2005 | 08:55:06 | Petr Reagovat

Nikde jsem se nedočetl, že by ten mezinápravový diferenciál ve verzi bez uzávěrky byl samosvorný, ale chová se tak. V zimě se mi nikdy nestalo, že by se ze všech 4 kol protáčelo jen jedno, nebo jen přední, vždycky mě to pohodilo dál a nezůstal jsem stát. Sranda je, jen tak zastavit v kopci na uhlazeném sněhu a zírat, jak se auto bez váhání rozjede téměř jak na asfaltu

26.08.2005 | 12:20:16 | Radek Reagovat

S touhle recenzí souhlasím tento vůz mám již přes dva roky a jsem s ním plně spokojený akorát moje spotřeba nejde pod 8,5l v a zimě se drží kolem 10l.Co se týká pohonu všech kol tak ten mezinápravový diferenciál je samosvor nebo alespoň u mého auta.Jinak na toto auto nedám dopustit jezdím s ním hodně vůbec ho nešetřím a zatím bez poruchy.Takže vřele doporučuji.

26.08.2005 | 09:33:53 | konik Reagovat