Recenze Volkswagen Golf IV
“Kvalitní a spolehlivé auto”

Autor recenze: Roman všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.6 16V 77kW Stav km při koupi:191 000 km Stav km nyní:196 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 24. 11. 2017

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Kvalitně zpracovaná karosérie
Odolný podvozek
Nadčasový vzhled
Skvělé odhlučnění motoru
Kvalitní a hezký interiér
Pohodlné sedačky

Slabé stránky

Občas jde ztuha řazení
Málo prostoru na zadních sedadlech
Nekvalitní mikrospínače
Nutnost pravidelné výměny rozvodů
Drahé náhradní díly (originální)
Vysoká cena ojetin

Závady a opravy na autě

Klasický servis při koupi ojetiny - výměna všech kapalin, olejů, svíčky, nové rozvody (musí se měnit každých 90k km), čištění EGR ventilu, nová vodní pumpa a baterie, výměna plynových vzpěr pátých dveří, oprava klimatizace - únik náplně, výměna masky (prasklá), výměna plastového krytu zrcátka (prasklé), oprava drobné koroze, výměna zámku pátých dveří, oprava osvětlení SPZ (shnilý kabel).
Na jaře mě čeká výměna jedné z lambda sond a mikrospínače u dveří řidiče.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na golf IV jsem přesedl z golfu III, se kterým jsem jako řidič začínal.
Jízdní vlastnosti - jsem celkem konzervativní řidič a od auta spíš vyžaduji komfort a spolehlivost, než astronomické výkony. Preferuji benzín, ovšem benzínové motory u golfu 4 nejsou bůh ví jak výkonné. Moje 1.6 16V 77kW jede dostatečně. Na závodění to sice není, ale rozhodně se nedá říct, že by auto jelo špatně. Motor je třeba vytočit, kolem 3-4 tisíc otáček už táhne pěkně. Motor je díky skvělému odhlučnění tichý. Doporučuji používat vyšší oktanové číslo benzínu (v TP je uveden BA 98). Vzhledem k tomu co najedu, tankuji Shell V-Power Racing 100 (100 oktanů) + benzin aditiva - auto má o něco menší spotřebu, výkon o trošku vyšší. Musím říct, že tady mě VW zklamalo náchylností 1.6 16V ke kvalitě a typu paliva (nejedná se o dramatické rozdíly ve výkonu a spotřebě, ale jsou tam) Spotřeba ve městě, když se hodně snažím kolem 7l, pokud jedu svižněji 7,5 - 8l (v zimě do zahřátí motoru i 9 - 11l). Mimo město se dá jet za 6,5l bez problému. Jediné s čím mám problém je vyšší spotřeba oleje. Při jedné cestě ČB - Praha jsem musel dolít litr oleje (stav oleje před tím ve středu měrky) s aditivy se spotřeba zlepšila, ale stejně musím na každých 1000 km dolít tak půl litru oleje (10W - 40).
Podvozek (sice není na sportovní jízdu, ale po 15ti letech je bez koroze), brzdy (obojí kotouče, přední jsou chlazené), tlumiče (u zadních se trhají plastové kryty - nic závažného) - můžu jenom pochválit, jízda je komfortní a auto brzdí dobře. Na škole smyku auto brzdilo nejlépe (dáno také pneumatikami a řidičem samozřejmě :D).
Musím také pochválit podsvícení interiéru kombinace červené a modrých budíků vypadá dobře, navíc moje verze má budíky se stříbrnými rámečky a vypadají velmi pěkně. Interiér je kvalitní a vypadá celkem dobře. Velký plus vidím v polohovatelném volantu a možnosti zvýšit - snížit sedačku (i u spolujezdce) - ne každé auto nižší střední je tak přátelské k fyzickým požadavkům řidiče :D. Kufr není bůh ví jak objemný, ale vzhledem k jeho tvaru je skladný a vejde se tam poměrně dost věcí (vozím tam např. dětskou sedačku + věci na auto) a pod deklem je plnohodnotná rezerva.
Nejvíce mě zklamalo řazení (u golfa III bezproblémové), které někdy drhne a jednička občas nejde zařadit. Další nedostatek jsou mikrospínače. Jsou nekvalitní a často nefungují. Nicméně je to levná záležitost, koupil jsem nový za cca. 60,- (na jaře mě čeká výměna). Pokud vám mikrospínač (např. jako mně u dveřích řidiče) nefunguje, řídící jednotka neví, že je auto otevřené, takže vám nesvítí vnitřní osvícení po otevření dveří, auto vás neupozorní na zapnutá světla při opuštění vozidla a to nejhorší, pokud neotevřete jiné dveře (kde mikrospínač funguje) nebo neotočíte klíčkem v zapalování, auto se automaticky po chvíli zamkne, což může být někdy zrádné. Tady VW šetřit nemuselo.
Auto má velmi dobré hodnocení v crash testech, takže lze ocenit i jeho bezpečnost (můj golf je 15ti letý, negarážovaný, přesto podvozek, prahy a karosérie bez koroze - tudíž na bezpečnosti moc neztratil) + ve výbavě mám čtyři airbagy.
Chtěl bych také porovnat golfa IV s přechozí verzí golfem III. Předchozí golf měl najeto při koupi 155k km při prodeji 175k km. Předtím stál dva roky na zahradě, bez hnutí. Auto jsem po dvou letech nastartoval na prví pokus, téměř ihned. Vyměnily se všechny oleje, kapaliny, svíčky, těsnění, zadní brzdy (bubny), brzdový válec. Další dva roky jsem na auto až do prodeje, kromě přestříkání podvozku a oprav drobné koroze, nesáhnul. Technickou a emise udělal dvacetiletý golf, který dost okusil bez problému.
Golf IV je oproti trojce mnohem bytelnější a působí bezpečněji, ovšem na úkor místa vzadu. Největší slabiny trojky - vzhled interiéru a komfort čtyřka napravila. Golf IV má větší kola, takže je jízda komfortnější. Čtyřka je lépe odhlučněná. Největší výhodu trojky shledávám v tom, že zde nebylo tolik zbytečné elektroniky, která se může rozbít (aneb jak se říká, co na autě není, to se nerozbije). Vadí mi, že VW dal do benzínové čtyřky EGR ventil, drahá, poruchová a pro benzínový motor zbytečná součástka. Jinak si myslím, že je čtyřka solidním pokračovatelem dobré pověsti golfů a předchozí model v některých směrech předčí.
Za mě je golf kvalitně zpracované a spolehlivé auto, což řidič jako já ocení nejvíce. Focus i Astra jízdními vlastnostmi (zejména lepšími podvozky) a motorizací (U focusu motory Yamaha) golfa IV předčí, ale co se týče komfortu, kvality zpracovaní nebo vybavenosti u mě vyhrává golf.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf

Vložit komentář

Tak ta kvalita z toho přímo stříká. Možná by to chtělo nepřesedat z golfu do golfu a onanovat nad tím, ale vyzkoušet i jiné vozy. Třeba by vám to posunulo hranici kvality úplně jinam. Ba možná byste vůbec pochopil obsah toho slova. Tak ať slouží.

24.11.2017 | 16:06:16 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

S tebe stříká závist Stando.

24.11.2017 | 20:39:30 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

A z vás (vlastně s vás) zase hloupost, Jardo.

25.11.2017 | 21:24:48 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Nejezdím pouze v golfu. V rodině máme Oktávii a BMW 7. Dále řídím firemní auta, takže nemám zkušenosti jenom z golfa :) Mám rád konstruktivní kritiku, to se o té Vaší říci nedá.

07.12.2017 | 23:32:19 | Roman  | 80.188.195.* Reagovat

RE:

Popisuje svoje konkrétní auto co je na tom? od toho tato recenze je. Nemluvě o tom že Golf IV je solidní slušný auto žádnej extra zázrak to sice není ale to ani recenzent netvrdí.Prostě dobrý auto to alespon můžu říct i já a znám i lepší a kvalitnější tak nevím co řešíte.

Vy jste vyzkoušel všechny značky a jejich modely na světě že jste pochopil obsah slova kvalita ?

08.12.2017 | 14:33:48 | Nick406  | 78.102.64.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen Golf