Recenze Volkswagen Passat
“50 000 km s dolievaním oleja á 2-3 mesiace”

Autor recenze: Štefan (43 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:19 TID Stav km při koupi:30 000 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 27. 3. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Vectra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Dolievanie oleja


Hodnocení a zkušenosti s autem

Spotreba oleja na VW TDI motoroch je naozaj vysoká. Jazdím na VW Passat 1,9 TDI 77 kW a jedinou prednosťou motora je spotreba nafty, kombinovaná dlohdobo cca 6,5 l/100 km. Motor sa vyznačuje nekultivovaným chodom pri voľnobehu, "zavýjaním" pri radení z 2. do 3. prev. stupňa, až úbohým ťahom (navyše pokles ťahu už pri troch dospelých osobách) a vysokou spotrebou oleja (cca 1 liter na 7 000 km). Koncern to vyriešil "vkusnou kabelkou" so suchým zipsom na fľašu s olejom do kufra:-)))). Manželka má tiež Passat, 2,0 TDI. Ten je výkonovo lepší, no len porovnateľný s 1,9 TDCI 85 kW v Opel Vectra (ten však tiež žerie olej). Tiež žerie olej a hneď po 5000 km (nové auto) nás prekvapil poruchou vstrekovania (absolvovali sme cestu z BB do BA), ktorú elektronika vyriešila núdzovou prevádzkou - max. rýchlosť 80 km/h :-)). Predbiehali nás aj Avie... Samozrejme pri návšteve servisu motor fungoval, kým do núdzového režimu prešiel natrvalo, porucha sa zopakovala asi 20 x. Zvažujeme kúpu Mitsubishi Outlander, dosť som spozornel, keď som zistil, že TDI je od VW a predajca mi povedal, že každé TDI štandardne dostáva 1 l fľašu oleja do kufra... Moji 5 kolegovia, ktorí majú tiež VW Passat TDI, všetci dolievajú...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat

Vložit komentář

TSi

no je tam to turbo, to turbo točí ako prasa a toho sa aj bojím ;)
Ale uvidíme o pár rokov. U benzínov sa nemám čoho báť. Myslím ford, mazda, honda, toyota,..

05.04.2009 | 15:12:08 | OVCA Reagovat

TSI motory sú super, iný benzín ako preplňovaný by som už nechcel.

31.03.2009 | 23:58:47 | Angel_M Reagovat

Jo, přímý vstřik u benzínů vypadá slibně. Spoří to asi 10% u 1.generace (VW) a asi 20% u 2.generace (BMW). Tam už je to zajímavé. A může pracovat s daleko nižším tlakem, než vstřik nafty (alespoň podle mě - laika), páč se nemusí vstřikovat do max. komprese. Kdyby někdo věděl, jak to je, tak by mě to zajímalo .

30.03.2009 | 16:30:40 | Itall Reagovat

TSI

Na hodnoceni spolehlivosti TSI si budeme muset par let pockat, nicmene pokud se ukazou spolehlive, myslim, ze se vyrovna pomer mezi vyhodami-nevyhodami benzinovych a naftovych motoru. Hlavni prekazku u DIESLU nyni vidim v emisnich limitech, kdy neni sance bez FAP, DPF nebo jak tomu kdo rika. Tudiz nove generace TDI/HDI dostavaji dalsi slozity prvek do jiz tak dost slozite konstrukce (nazor laika).

30.03.2009 | 12:20:13 | Honza Reagovat

Chcete istotu ?

Tak benzín samozrejme bez turba ;) TSi neviem ako sú na tom.

Mal som vždy benzí a také problémy ako sa pri diesloch popisujú nepoznám a pri mojej ročnej jazde do 50 tis km, rozdiel voči dieslu nie ej moc vysoký.

29.03.2009 | 23:44:03 | OVCA Reagovat

Mam G4 TDi 96Kw 210tis najeto a nedolevam ani deci,přitelkyně G3 Tdi 66kw a to same,od vyměny do vyměny...Předtim jsem měl Peugeota 306 Hdi 66Kw a s motorem byl věčny problem,elektronika,z něčeho unikala nafta,pak odešlo čerpadlo v nadrži,hlučna řemenice kliky a nakonec odešel jeden vstřik,pak jsem to prodal.Kamarad ma 406Hdi a taky ho to zlobi..

29.03.2009 | 20:48:42 |  Reagovat

Vlastná skúsenosť

Moje auto 1,9 TDI, 150 hp, 6 stup.man.prev.Olej mením po 15.000 km.Medzi výmenami nie je potreba dolievať olej.

29.03.2009 | 13:21:31 | mike Reagovat

Neviem ci je to normalne ze vam to zere tolko oleja, ja na mojej astre nedolievam vobec nic od vymeny k vymene...

29.03.2009 | 11:32:23 | miso Reagovat

ísto Outlanderu kup Citroen C-crooser, stejnej pohon všech kol , stejná velikost, ale to hlavní je že tam je motor HDI a ten je nezničitelnej.

27.03.2009 | 17:33:01 |  Reagovat

Kupte si HDI a nebudete dolívat žádný olej. A turbo na HDI spíná od 1.300 ot.

27.03.2009 | 17:31:35 |  Reagovat

olej

Mám Audi A4 TDI pri výmene oleja (4 l belenie) nalievam 3,5l a zhruba po 5 až 6 tisíc zvyšok z balenia (0,5l) a toto vydrží až po výmenu cca 10 až 12 tisíc keďže jazdím kradšie traťe takže extrém to určite nieje aj keď poznám autá kďe netreba dolievať ale bez turba a pod.

27.03.2009 | 16:56:55 | hero Reagovat