Osobní
Terénní
X
Bentley
Continental
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Reklama

Bentley Continental - historie značky auta

Bentley Motors používal během historie název Continental u několika generací luxusních automobilů od roku 1952 do 1965, a poté od roku 1984 dodnes. Jednalo se o auta s karoserií 4-dveřový sedan, 2-dveřové kupé a 2-dveřový kabriolet s motorem umístěním vepředu.
Po druhé světové válce Bentley obnovil výrobu civilních automobilů, a jeho továrna byla přemístěna Anglie. Tam inženýři Bentley po dobu tří let vyráběli tzv. R-Type Continental, ale protože se jednalo o jeden ze světově nejdražších automobilů, vyrobeno bylo jen asi 208 kusů. V návaznosti na R-Type Continental byly postupně vydány modely Continental S1, S2 a S3. Auto S2, představené v roce 1959, debutovalo s novým motorem V-8 série L, který je dodnes používán v současných vozech Bentley, jako je Mulsanne. Součástí byla také klimatizace a standardní posilovač řízení, což bylo v té době považované za nejmodernější vybavení. Model S3 byl rozeznatelný podle čtyř světlometů v předních blatnících.
V průběhu roku 1950 a na počátku 60. let byl Bentley Continental uveden na trh s výkonným motorem a sníženým zavěšením kol. Verze Fastback Coupé díky své lehké konstrukci dopomohla k prosperitě svých britských konstruktérů poválečné éry. V roce 2008 byl vůz Bentley R-Type Continental Fastback z roku 1954 prodán v aukci na Sport & Classics of Monterey za částku přesahující půl milionu dolarů. Druhá generace Continental skončila v roce 1965 se zavedením nahrazení série T, a štítek Continental byl oživen až po roce 1984.
Bentley Continental R je velký luxusní automobil vyráběný v období let 1991-2003. Byl to první Bentley, jehož rysy nejsou sdílené s modelem Rolls-Royce 1965, první model používající převodovku GM 4L80-E, a také nejrychlejší, nejdražší a nejsilnější Bentley dosavadní doby. Zároveň se jednalo o nejdražší sériově vyráběné auto na světě. Výroba kabriolet derivátu, Bentley Azure, byla zahájena v roce 1995. Mnohé prvky designu Continental R byly poprvé k vidění v roce 1984 na ženevském autosalonu. Sultán Bruneje koupil zde vystavené auto přímo na místě, a nadšené přijetí veřejností vedly společnost Bentley k vývoji vozu vyráběného jako Continental R od roku 1991.
Bentley Continental - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama