Osobní
Terénní
X
Chevrolet
Camaro
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Reklama

Chevrolet Camaro - historie značky auta

Chevrolet Camaro je automobil vyráběný společností General Motors pod značkou Chevrolet. Jde o auto, jehož historie je velmi dlouhá, neboť první vůz nesoucí jméno Camaro, byl vyroben již v roce 1967. Vůz byl navržen jako konkurence k modelu Ford Mustang. Vůz sdílel platformu a hlavní komponenty s Pontiac Firebird, který byl uvedený na trh rovněž v roce 1967.
Než výroba tohoto auta v roce 2002 skončila, byly vyvinuty čtyři různé generace Camaro. Jméno auta bylo znovu oživeno díky páté generaci Camaro, jehož výroba byla zahájena 16. března 2009. Jedná se o sportovní vůz, který je k dispozici jako 2-dveřové kupé anebo 2-dveřový kabriolet.
První generace Camaro s pohonem zadních kol byla k mání s motorem o obsahu 3.8 L, 4.1 L, 4.9 L, 5.0 L, 5.4 L, 5.7 L, 6.5 L či dokonce 7.0 L. Tato první generace Camaro inspirovala později designéry Chevroletu k návrhu páté retro generace Camaro.
Druhá generace auta byla vyráběná v letech 1970-1981. V letech 1974 a 1978 vůz prošel několika kosmetickými úpravami, a dostal poněkud větší a širší tvar. Magazín Road & Track vybral verzi z roku 1971 jako jeden z 10 nejlepších aut na světě.
Třetí generace (1982-1992) jako první nabídla moderní vstřikování paliva Turbo-Hydramatic 700R4, s 4-stupňovou automatickou anebo 5-stupňovou manuální převodovkou, 15 či 16 palcovými koly, a hatchback tělem. Auta byla o téměř 227 kg lehčí než druhá generace modelu.
Čtvrtá generace Chevroletu Camaro debutovala v roce 1993 na aktualizované F-body platformě při zachování stejných vlastností auta od svého zavedení v roce 1967.
Auta byla vyráběna v karoserii typu kupé s 2+2 sedadly nebo jako kabriolet (v roce 1994) s pohonem zadních kol. Volitelné vybavení zahrnovalo například novou 6-stupňovou T-56 manuální převodovku. Brzdy s ABS byly standardní výbavou všech vozů Camaro.
Modely pro rok 1998 zahrnovaly změny exteriéru a hliníkové prvky používané v modelu Corvette C5. 5,7-litrový LS1 byl první celohliníkový motor nabízen v Camaro od roku '69 se silou 305 hp.
Verze s označením SS (1998-2002) získala mírně lepší výfukový systém a sací systémy, větší kola a pneumatiky, zavěšení pro lepší manipulaci a přilnavost při zachování jízdního komfortu.
Chevrolet také v roce 2002 nabídl model k 35. výročí vydání Camaro. Výroba auta byla později zastavena v důsledku zpomalení prodeje.
Chevrolet Camaro - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama