Osobní
Terénní
X
Daewoo
Lanos
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Daewoo Lanos - historie značky auta

Daewoo Lanos byl subkompaktní automobil vyráběný korejskou společností Daewoo Motor mezi roky 1997 až 2002.
Daewoo Lanos nahradil svého předchůdce model Nexia a v roce 2002 byl sám nahrazen modelem Kalos.
Jméno Lanos vychází ze spojení latinských slov "latus" – prostorný a "nos" – my.
V Polsku se Daewoo Lanos vyráběl a prodával pod jménem FSO Lanos, od roku 1998 na Ukrajině jako AvtoZAZ, s modifikovanými verzemi Daewoo Sens a Chevrolet Lanos.
Daewoo Lanos se vyráběl v karosářských variantách dvoudveřový kabriolet, třídveřový a pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a dvoudveřový pickup.
Design Daewoo Lanos je z dílny Giorgetta Giugiara, jehož designové studio bylo vybrané mezi čtyřmi studii.
Lanos byl prvním modelem historie značky Daewoo, který byl vyvíjený v režii této společnosti. Předchozích modely značky Daewoo, tvořily modifikované modely automobilky Opel.
Technická část vznikla spoluprácí Daewoo a dalších společností: AC Rochester - motor; Delco Chassis Division - brzdy a ABS; GM powertrain - automatická převodovka; Italdesign - karoserie, elektronika a prototypy; PARS – airbagy; Porsche - odpružení, brzdy a koncepce.
Na konci roku 1995 bylo představeno celkem 150 prototypů, které prošly rozsáhlým testováním před výrobou verze určené pro prodej.
Daewoo Lanos - historie značky auta (dokončení článku)  »