Osobní
Terénní
X
Daewoo
Matiz
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Daewoo Matiz - historie značky auta

Daewoo Matiz je malý městský automobil vyráběný jihokorejskou automobilkou GM Korea (dříve GM Daewoo) od roku 1998, kdy nahradil svého předchůdce Daewoo Tico. Poté, co americký koncern General Motors skoupil většinový podíl automobilky Daewoo, byl vůz nejenom na českém trhu přejmenován na Chevrolet Spark.
Auto je dostupné jako pětidvéřový hatchback a současně se vyrábí již v třetí generaci. Původní design byl dílem Italdesign Giugiaro pro Fiat, ale od té doby model prošel již dvěmi facelifty.
Během historie tohoto auta, od jeho zavedení na trh v roce 1998, se prodalo celkem 2,3 milionů kusů vozů.
Daewoo Matiz se v Jižní Koreji a na některých evropských trzích prodával pod svým kódovým označením M100.
Design exteriéru byl založený na konceptu Lucciola, který odmítl konkurenční Fiat. Benzínový motor o objemu 0,8-litrů spolu s převodovkou byl převzat z modelu Daewoo Tico.
Brzy však došlo k právním sporům s čínskou společností Chery. Ta vyráběla model Chery QQ, který měl prakticky stejný design interiéru i exteriéru, včetně klíčových komponentů, jako Daewoo Matiz, který se v Číně prodával pod jménem Chevrolet Spark. Například dveře modelu Chery QQ byly zcela zaměnitelné se dveřmi modelu Matiz.
Daewoo Matiz se i přes určité překážky záhy stal nejlépe prodávaným modelem značky v Evropě a Indii, a svou pozici si udržel následující čtyři roky.
Daewoo Matiz - historie značky auta (dokončení článku)  »