Osobní
Terénní
X
Lada
2101
X
+Přidat další značku
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:





+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Lada 2101 1200 76 000,- Kč
Lada 2101 1200 V prov. od 1974, 99 773 km
Benzín, sedan/limuzína
1 200 ccm, 44 kW (60 PS)
     


Zobrazeno 1-1 (z celkem 1)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Lada, VAZ - historie značky auta

Lada je ochranná známka ruského výrobce automobilů AvtoVAZ. V sedmdesátých a osmdesátých letech se vozy tohoto výrobce, odvozené od vozu Fiat 124 prodávaly na východních trzích také pod značkou Žiguli. Později se označení Lada používalo i v samotném Sovětském svazu.
Vozy Lada nebo VAZ se vyrábějí v ruském městě Togliatti ve Volžském automobilovém závodě (AvtoVAZ). V sedmdesátých a osmdesátých letech se vozy této automobilky prodávaly na domácím ruském trhu a v dalších zemích východního bloku pod značkou Žiguli a název Lada se používal jen pro export na západ. Později se značka Lada používala i v Sovětském svazu. Ve znaku automobilky je stylizované vyobrazení starodávného člunu s plachtou. Jeho tvary zároveň připomínají písmeno azbuky B (čti V).
Továrna v Togliatti vznikla v roce 1966, a to díky socialistickému centrálnímu plánování. Byla postavena na doslova na zelené louce a místo bylo vybráno z důvodu dobré infrastruktury a silného průmyslového zázemí. Důležitou roli hrála také přítomnost řeky Volhy, a také to, že zde vládne celkem mírné klima. Díky tomu, že továrna vyrostla na zelené louce, bylo nutné dopravit sem dostatečné počty dělníků. Denně se do tohoto města stěhovalo až šedesát rodin. Během tří let zvýšilo město Togliatti počet obyvatel o 90 000. Celá továrna byla postavena za čtyři roky.
Díky spolupráci s Fiatem zde mohl Sovětský svaz vyrábět automobily odvozené od vozu Fiat 124. Sovětský svaz za tehdejší licenci platil zbožím a surovinami, zejména dodávkou ocelových plechů. Přípravě projektu byla věnována veliká pozornost. Všichni technici museli projít speciálním jazykovým kurzem. Byly pro ně také vydány technické slovníky. Aby se dosáhlo požadované kvality, byly výrobní technologie nakupovány pouze na základě pečlivého výběrového řízení. Mezi dodavatele tak patřily zavedené firmy jako Bosch, Kuka, Thyssen a desítky dalších. Projektovaná výrobní kapacita automobilky byla 750 000 vozů ročně.
Lada, VAZ - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama