Osobní
Terénní
X
Lexus
LS
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Lexus LS - historie značky auta

Lexus LS je luxusní automobil, který je vlajkovou lodí automobilky Lexus, patřící k divizi Toyota. Mezi lety 1989 až 1994 byly vyrobeny čtyři generace vozu. Všechny modely byly vybaveny motory V8 a pohonem zadních kol, od roku 2006 je nabízen pohon všech kol. Historie automobilu Lexus LS začala v roce 1983 pod kódovým označením F1. Vývoj auta trval pět let, a stál více nez 1 miliardu amerických dolarů. Výroba Lexusu LS byla od počátku cílena na vývoz.
Od začátku výroby je každá generace Lexusu LS vyráběna ve městě Tahara, Aichi, v Japonsku. V USA je Lexus LS považován za jeden z nejspolehlivějších automobilů, které kdy byly vyrobeny, dokazuje to vítězství v průzkumu spolehlivosti aut JD Power and Associates a to patnáckrát za sebou (v letech 1994 - 2009).
V srpnu 1983, předseda společnosti Toyota Eiji Toyoda zahájil projekt F1, který byl zaměřen na vývoj luxusního sedanu světové třídy určeného pro mezinárodní trhy. Projekt F1 neměl specifikován rozpočet ani žádná časová omezení a výsledné auto nemělo sdílet náhradní díly či platformy společnosti Toyota. Místo toho se hlavní inženýr Ichiro Suzuki snažil rozvíjet zcela nový design, jehož cílem bylo překonat vlajková auta konkurenčních amerických a evropských automobilek a to ve specifických cílových oblastech včetně aerodynamiky, maximální rychlosti a spotřebě paliva. Během vývoje bylo postaveno přibližně 450 prototypů sedanu a 900 prototypů motoru. Prototypy byly testovány v Evropě, na pouštích v Arizoně, Austrálii a Saudské Arábii a na dálnících v USA.
V lednu 1989 byl představen Lexus LS 400 - XF10 na North American International Auto Show v Detroitu v Michiganu v USA. Prodeje auta v USA začaly v září 1989, následované omezeným exportem do Austrálie, Kanady a Spojeného Království. Nový 4.0 L V8 motor dosahující výkonu 250 koní byl spojen s čtyřrychlostní automatickou převodovkou s elektronicky říženými převody. Podvozek používal nezávislé dvojité lichoběžníkové zavěšení kol a bylo možné objednat vzduchové pérování.
Rozměry modelu Lexus LS první generace:

  • Rozvor: 2814 mm
  • Délka: 4996 mm
  • Šířka: 1821 – 1829 mm
  • Výška: 1405 – 1415 mm
  • Váha: 1705 – 1750 kg


LS 400 byl jedním z prvních luxusních sedanů, který byl vybaven teleskopickým volantem s automatickým naklápěním a technologií SRS airbag, nastavitelnými ramenními pásy sedadel a elektrickým zpětným zrcátkem.
Druhá generace vozu Lexus LS 400 - XF20 byla představena v listopadu 1994 a vyráběla se v nezměněné podobě až do roku 1997. Od přechozího modelu se auto lišilo především delším rozvorem náprav. Automobil poháněl upravený 4.0 L V8, který disponoval výkonem 260 koňských sil. Oproti předchozímu modelu byl nový Lexus LS 400 vybaven silnějšími brzdami, zesílenou konstrukcí karoserie a lepším odhlučněním prostoru pro cestující. Auto bylo zároveň o 95 kg lehčí.
Rozměry modelu Lexus LS druhé generace:

  • Rozvor: 2850 mm
  • Délka: 4996 mm
  • Šířka: 1829 mm
  • Výška: 1420 – 1435 mm
  • Váha: 1659 – 1764 kg


Modelová řada druhé generace vozu pro rok 1998 byla navržena již v roce 1996 s úpravami provedenými během září 1997. Tato verze vydržela ve výrobě až do roku 2000. Hlavní změnou byla 5-rychlostní automatická převodovka a zvýšení výkonu motoru na 290 koní díky variabilnímu časování ventilů (VVT-i). Upraveno bylo také odpružení a řízení.

Lexus LS - historie značky auta (dokončení článku)  »