Osobní
Terénní
X
Opel
Kadett
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Opel Kadett 1,6 D, Veterán! Bez koroze 75 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Opel Kadett 1,6 D, Veterán! Bez koroze V prov. od 1985, 173 000 km
Diesel, kombi
1 596 ccm, 44 kW (60 PS)
     


Zobrazeno 1-1 (z celkem 1)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Opel Kadett - historie značky auta


Opel Kadett je osobní automobil vyráběný německou automobilkou Opel. Výroba tohoto úspěšného auta probíhala v letech 1937 až 1940, a poté od roku 1962 do roku 1991, kdy byl Kadett nahrazený modelem Opel Astra. Až do roku 1993 se ale na trhu udržela úspěšná varianta Cabrio s plátěnou střechou.
První model nesoucí označení Kadett byl veřejnosti prezentován v prosinci roku 1936. Nový Kadett navazoval na odkaz inovativního Opelu Olympia, a byl konstruován se záměrem vytvořit nízkonákladové auto, které lze vyrábět ve velkém objemu a cílit tak na širokou zákaznickou základnu. Pod kapotou měl tento malý rodinný automobil benzínový motor 1,074 cc sv I4 s třistupňovou manuální převodovkou.
Automobilka nyní nabízela dvě varianty Opelu Kadett - Kadett KJ38 a Kadett K38, později prodávaný také jako Kadett Spezial. Mechanicky a výkonem se tito sourozenci příliš nelišili, ale rozdíly mohl zákazník zaznamenat na první pohled – Spezial měl chromované prvky exteriéru, včetně přední mřížky, a lépe vybavený interiér. Základní verze byla dostupná pouze jako dvoudveřový sedan Limousine. Verze Kadett Spezial se pak prodávala jako dvoudveřové Cabrio s plátěnou střechou, nebo čtyřdveřový sedan.
Marketingové zacílení Opelu Kadett jako auta dostupného pro „chudé“, se vzhledem k hospodářské situaci v tehdejším Německu vyplatilo, a v letech 1938 a 1939 se Kadett umístil jako nejlépe prodávaný malý automobil. Výroba Opelu Kadett dokonce pokračovala během prvních měsíců války, aby byla přerušena v květnu roku 1940. V té době ale již z výrobního pásu sjel v pořadí 17 871. Kadett KJ38, a Kadett Spezial s požadovým číslem 56 335.
Po válce se spojila továrna v Brandenburgu, která vyráběla technické komponenty, a továrna v Ruesslesheimu, a společně byly transportovány do Sovětského svazu. Od roku 1948 se předválečný Opel Kadett vyráběl jako Moskvitch 400/420, a s minimálními změnami se udržel ve výrobě až do roku 1956.
Po téměř čtvrt století od přerušení výroby Opelu Kadett v Německu, byl v roce 1962 představený nový Opel Kadett – Opel Kadett A. Stejně jako jeho předchůdce, i nový model byl koncipován jako malý rodinný automobil, avšak nyní byl dostupný jako dvoudveřový sedan, třídveřové kombi, nebo coupé. Pohon automobilu zajišťoval benzínový Opel OHV OHV I4 o objemu 993 cc. Na konci léta 1965 se ve Frankfurtu představil Opel Kadett B v novém kabátku. Opel Kadett B trochu povyrostl – byl o 5% delší, o 7% širší, a o 9% těžší.
Během historie prodeje se Opel Kadett B objevil v různých motorizacích:

  • 1972-73: 993 cc 40/48 PS ohv I4 (určeno pro export)
  • 1965-73: 1078 cc 45/50/55/60 PS ohv I4
  • 1971-73: 1196 cc 60 PS ohv I4
  • 1967-70: 1492 cc 65 PS CIH I4 (určeno pro export)
  • 1967-70: 1698 cc 75 PS CIH I4
  • 1967-73: 1897 cc 90/106 PS CIH I4

Opel Kadett - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama