Osobní
Terénní
X
Saab
900
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Saab 900 S 2.0i 16V 96kW 19 600,- Kč
Saab 900 S 2.0i 16V 96kW V prov. od 1996, 197 123 km
Benzín, hatchback
1 985 ccm
     


Prodám Saab 900 S,2.0i,Mod .98,ČR,2.Maj,Serv.k 26 000,- Kč
Saab 900 S,2.0i,Mod .98,ČR,2.Maj,Serv.k V prov. od 1997, 217 000 km
Benzín, hatchback
1 985 ccm, 96 kW (131 PS)
     


Reklama

Prodám Saab 900 2,0 KLIMA 32 900,- Kč
Saab 900 2,0 KLIMA V prov. od 1998, 205 292 km
Benzín, hatchback
1 985 ccm, 96 kW (131 PS)
     


Prodám Saab 900 Cabrio 59 000,- Kč
Saab 900 Cabrio V prov. od 1996, 200 000 km
Benzín, kabriolet/roadster
2 290 ccm, 110 kW (150 PS)
     


Zobrazeno 1-4 (z celkem 4)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Reklama

Saab 900 - historie značky auta

Saab 900 je luxusní kompaktní manažerský automobil, který byl ve dvou generacích vyráběn švédskou společností Saab Automobile od roku 1978 do roku 1998. První generace modelu Saab 900, která se vyráběla mezi lety 1978-1993, je označovaná jako "Classic". Druhá generace vozu (1994-1998) se pak označuje jako "NG" (New Generation).
Předchůdcem tohot modelu byl vůz Saab 99. Po ukončení výroby vozu Saab 900 jej nahradil model Saab 9-3. Ze začátku byla většina vozů vyráběna v Trollhättanu ve Švédsku. Později toto auto sjíždělo také z montážních linek ve Finsku.
Auto bylo během své historie vyráběno v několika verzích karoserie. Nejprve jako 2 a 4-dveřový sedan či 3 nebo 5-ti dveřový hatchback. V roce 1986 přišla automobilka Saab také s verzí kabriolet.
Saab 900 první generace byl kompaktní vůz s motorem vpředu, pohonem předních kol, 4-válcovým motorem, dvojitým lichoběžníkovým zavěšením přední nápravy a paprskovým zavěšením zadních kol. Auto bylo představeno v květnu 1978 pro modelový rok 1979. Stejně jako jeho předchůdce auto obsahovalo řadu neobvyklých konstrukčních prvků, které jej odlišují od většiny ostatních konkurenčních aut. Například motor byl instalován "opačně", a převodovka byla přišroubována přímo na spodní část motoru.
Rozměry modelu Saab 900 1. generace (Classic):

  • Rozvor: 2517 mm
  • Délka: 4685 mm / 4680 mm
  • Šířka: 1690 mm / 1695 mm
  • Výška: 1425 mm / 1400 mm / 1405 mm


Dvojité lichoběžníkové zavěšení auta poskytuje jeho vynikající ovladatelnost. Proto neměly počáteční modely Saabu 900 stabilizátory. Ty se začaly objevovat až u některých modelů po roce 1985. Stabilizátory snížily naklánění karoserie, ale na úkor některých jízdních vlastností, jako například zvýšením vnitřního prokluzování. Auto využívá hluboce zakřivené čelní sklo, které poskytuje lepší viditelnost z vozu. Vývojáři Saabu umístili všechny ovládací prvky v palubní desce podle jejich četnosti používání a nebo významu, takže řidič nemusí odvracet zrak od silnice na příliš dlouhou dobu.
Auto se dodávalo s následující motorizací:

  • 2.0 L I4 B
  • 2.0 L B201 I4
  • 2.0 L B202 I4
  • 2.1 L B212 I4
  • Převodovka: 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální, 3-stupňová Borg-Warner T-37 automatická


Automobil prošel drobnými kosmetickými změnami v roce 1987, jako například upravenými nárazníky, avšak z ekonomických důvodů Saab udržoval podvozek tohoto modelu víceméně beze změny po celou dobu jeho výroby. Saab 900 byl k dispozici v několika dalších volbách - Aero či SPG (sportovní balíček).

Saab 900 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Reklama