BMW řady 5

>> zpět na BMW
BMW

Auta značky BMW:

  • 324
  • 328
  • 335
  • 350
  • 4
  • 420
  • 428
  • 435
  • 518
  • 524
  • 530
  • 533
  • 540
  • 545
  • 550
  • 6
  • 630
  • 633
  • 635
  • 640
  • 650
  • 725
  • 728
  • 732
  • 733
  • 735
  • 740
  • 745
  • 760
  • 8
  • 840
  • 850
  • F 650
  • F 800
  • HP2 Enduro
  • HP2 Megamoto
  • HP2 Sport
  • K
  • K 1200
  • L7
  • M
  • M4
  • M6
  • Moto
  • R
  • R 100
  • R 1100
  • R 1150
  • R 1200
  • R 45
  • R 65
  • R 80
  • R 850
  • X
  • X1
  • X4
  • Z
  • Z1
  • Z2
  • Z8
  • i
  • i3
  • i8

BMW řady 5 - historie značky auta

BMW řady 5 logo značky BMW řady 5 (anglicky BMW 5 Series) je řada výkonných automobilů ze segmentu vyšší střední třídy, vyráběná německou automobilkou BMW od roku 1972.
V současnosti se vyrábí již jeho šestá generace v karosářských variantách sedan a kombi. BMW řady 5 nahradil svého předchůdce BMW New Six.
Dne 29. ledna roku 2008, bylo vyrobené 5 000 000 auto BMW řady 5 – jednalo se o vůz ve verzi 530d sedan v uhlově černé metalíze.
Výroba BMW řady 5 probíhala v továrnách v německém Dingolfingu, v Toluce v Mexiku, v Chennai v Indii, v Cairu v Egyptě, v Shenyang v Číně, v Jakartě v Indonésii, v Kaliningradské oblasti v Rusku, poblíž egyptské Káhiry - ve městě 6th of October City, v Teheránu v Iránu, v Manaus v Brazílii a v Shah Alam v Malaysii.
Své jméno dostala řada 5 díky tomu, že byla pátou z nových sérií vozů po éře V-8 a Isetty.
Předchozí modely byly 700, New Class, New Six 2500/2800/Bavaria a CS.
Design karoserie byl vytvořen Marcellem Gandinim a byl založený na modelu Bertone 1970 BMW Garmisch 2002ti. Gandini také vytvořil Fiat 132 a Alfa Romeo Alfetta, dvě další auta, která mají podobný design.
K dnešnímu dni bylo vytvořeno šest generací páté řady, aby se jednotlivé modely z bohaté historie řady 5 odlišily, v dalším textu se často odkazujeme na typová čísla jejich podvozků (EXX nebo FXX).
Pátou sérií začala tradice BMW pojmenování třemi číslicemi. První číslice (v daném případě 5) reprezentuje model a další dvě číslice (většinou) představují velikost motoru v decilitrech, což je hlavní rozlišující rozdíl.
Další přidaná čísla na konci mohou definovat druh paliva (benzín nebo nafta), motor, převodovku a karoserie. Písmeno „i“ původně označuje injekci paliva. »  BMW řady 5 - historie značky auta (dokončení článku)  »

BMW řady 5 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

BMW 5 GT 535Xd ČR,70t.KM,LED,NAVI BMW 5 GT 535Xd ČR,70t.KM,LED,NAVI

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Interiér Dřevo, Klimatizace dig. čtyřokruhová, Kont

874 380,- Kč

BMW 5 2. d BMW 5 2. d

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Sedadla sportovní,

149 000,- Kč

BMW 5 530d GT, ČR, DPH BMW 5 530d GT, ČR, DPH

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palu

570 000,- Kč

BMW 5 520d GT, ČR, serv.kniha BMW 5 520d GT, ČR, serv.kniha

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, CD měnič, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní

500 000,- Kč

BMW 5 2. D Serv.kniha BMW 5 2. D Serv.kniha

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Kůže, Navigace GPS, Ostřikovač světel, Palubní po

200 000,- Kč

Autosalony a autobazary BMW:

A.Z SERVIS - SOLDÁT s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy

www.azservis-soldat.cz | Praha 8, V Mezihoří 208

ANBULCHER BUSINESS GROUP s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej autolaků,

www.auto-story.cz | Brno, Brno - Zábrdovice, Cejl 37/62

AUTO DUDA s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoduda.cz | Valašské Meziříčí, Krhová

Auto Havlíček

Dovoz a prodej nehavarovaných osobních vozidel se servisní knížkou z EU. Možnost leasingu nebo úvěru

www.auto-havlicek.cz | Velké Meziříči, Karlov 2170 směr Brno

Auto Perfekt Praha s.r.o.

prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy autoskel, klempířské práce, příprava na STK + emise,

www.auto-perfekt.cz | Praha 8, U pekařky 484/1A

Autocentrum Delmos Praha

Nákup ojetého vozu bez rizika. 2x v Praze Praha 4 Modřany a Praha 8 Kobylisy.

www.delmos.cz | Praha 4, V Hodkovičkách 1

Autocentrum Douša

prodej ojetých automobilů, autodoprava, výkup za hotové, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autocentrumdousa.cz | Pečky, Žerotínova 1161

AUTOIMPORT MACH.CZ a.s.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej na splátk

www.autoimportmach.cz | České Budějovice, Na Dlouhé louce 1730

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

CarNext

prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing

www.carnext.cz | Vestec u Prahy, U Okruhu

DEAUTO s.r.o.

Zabýváme se dovozem a prodejem vozů na zakázku. Úpravy vozů dle vašich požadavků. Pronájem luxusní limuzíny Lincoln Navigátor. Půjčky finanční hotovos

www.deauto.cz | Olomouc, Horní Lán 445/1

FORD Kačmáček

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy

www.fordkacmacek.cz | Vestec, U Okruhu 587

KW cars

Provozovatel: PROSTAV GROUP s.r.o Jaurisova 515/4 Praha 4 Michle 140 00

kwcars.cz | Praha 111, Turínská 1

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

SIMIX motors

Autosalon V.P.Čkalova 22 P 6 Prodej ND na americké vozy Sekaninova 18 P 2 Pronájem Hummer LIMO

www.simix.cz | Praha 6, V.P.Čkalova 22/784

TUZEKSCAR, s.r.o.

Vozidla po prvním majiteli a nehavarovaná.

www.tuzekscar.cz | Nový Jičín 1, Bludovice 58

BMW řady 5 - historie značky auta (dokončení článku)

Od roku 1972 do roku 1981 se vyráběl model E12 ve verzi čtyř-dvéřového sedanu.
Auto bylo postaveno na podvozku FR.
Model E12 byl vybaven následujícími motory:

  • 1,8 l M118 I4
  • 1,8 l M42 I4
  • 1,8 l M10B18 I4
  • 2,0 l M17 I4, 115 koní (86 kW)
  • 2,0 l M64 fuel injected I4, 125 koní (93 kW)
  • 2,0 l I6
  • 2,5 l I
  • 2,8 l I6
  • 3,0 l I6, 176 koní (131 kW)
  • 3,5 l I6, 218 koní (163 kW
  • 3,0 l I6, 176 koní (131 kW)
  • 2,8 l I6, 169 koní (126 kW)


BMW E12 bylo první z řady 5. Následující modely byly produkovány v těchto sériích:
Mimo USA:

  • 1974 518 – 1,8 l M118 I4
  • 1976 518 – 1,8 l M42 I4
  • 1980 518 – 1,8 l M10B18 I4
  • 1972 520 – 2,0 l M17 I4, 115 koní (86 kW; 117 PS)
  • 1972 520i - 2.0 l M64 fuel injected I4, 125 koní (93 kW; 127 PS)
  • 1977 520 – 2,0 l M20B20 I6 122 koní
  • 1973 525 – 2,5 l I6
  • 1975 528i – 2,8 l I6
  • 1975 530i – 3,0 l I6, 176 koní (131 kW; 178 PS)
  • 1976 530 Motorsport Limited Edition – 3,0 l I6, 200 koní (149 kW; 203 PS)
  • 1979 M535i – 3,5 l I6, 218 koní (163 kW; 221 PS)


V USA:

  • 1975-1978 530i - 3.0 l I6, 176 koní (131 kW; 178 PS)
  • 1979-1981 528i - 2.8 l I6, 169 koní (126 kW; 171 PS)


Motory o objemech 1,8 l a 2,0 l byly do roku 1980 exkluzivní pouze pro Německo.
Modely pro Jižní Afriku byly 525i, 528i a 530i.
Od roku 1982 do roku 1988 se vyráběl model E28 ve verzi čtyř-dvéřového sedanu.
V nabídce byly tyto motory:

  • 2,7 l 127 koní (95 kW) I6
  • 3,2 l 182 koní (136 kW) I6
  • 3,5 l 256 koní (191 kW) I6


Motory byly doplněny o čtyř-rychlostní automatickou převodovku a pěti-rychlostní manuální převodovku.
BMW E28 bylo druhým vozem ze série 5 a bylo v podstatě stylistickou evolucí E12. Viditelné změny zahrnovaly revidované světlomety, tlustší gumový nárazník a velká obdélníková zadní světla. Křivky vozu byly také mnohem více zaoblené.
V Evropě byly prodávány následující modely:

  • 518/518i - 1,8 l M10B18
  • 520i – 2,0 l M20B20 I6
  • 524d – 2,4 l M21 diesel I6
  • 524td – 2,4 l M21 turbodiesel I6
  • 525i – 2,5 l M30B25 I6
  • 525e – 2,7 l M20B27 I6
  • 528i – 2,8 l M30B28 I6
  • 530i – 3.,0 l M30B30 I6
  • 535i/M535i – 3.,4 l M30B34 I6
  • M5 - M88 I6, 286 PS (210 kW; 282 koní)


Následující modely byly prodávány v Severní Americe:

  • 524td - 2.4 L M21 turbodiesel I6, 114 hp (85 kW; 116 PS)
  • 528e - 2.7 L M20B27 I6, 121 hp (90 kW; 123 PS)
  • 533i - 3.2 L M30B33 I6, 182 hp (136 kW; 185 PS)
  • 535i - 3.4 L M30B34 I6, 182 hp (136 kW; 185 PS)
  • 535is - 3.4 L M30B34 I6, 182 hp (136 kW)
  • M5 - 3.4 L S38B35 I6, 256 hp (191 kW; 260 PS)


Ve své době byl model E28 M5 nejrychlejší vyráběný sedan na světě.
Od roku 1988 do roku 1996 se vyráběl model E34 ve verzi čtyř-dvéřový sedan a čtyř-dvéřové combi.
V nabídce modelu E34 byly tyto motory:

  • 1,8 l M40B18 I4
  • 1,8 l M43B18 I4
  • 2,0 l M20B20 I6
  • 2,0 l M50B20 I6
  • 2,5 l M20B25 I6
  • 2,5 l M50B25 I6
  • 3,0 l M60B30 V8
  • 3,5 l M30B35 I6
  • 4,0 l M60B40 V8
  • 2,5 l M20B25 I6
  • 3,5 l M30B35 I6
  • 3,6 l S38B36 I6, 310 hp
  • 2,5 l M50B25 I6
  • 3,0 l M60B30 V8
  • 4,0 l M60B40 V8


Motory byly doplněny o převodovky: čtyř-rychlostní automatickou, pěti-rychlostní manualní, pěti-rychlostní automatickou a šesti-rychlostní manualní.
Třetí generace páté série získala ocenění za bezpečnost a spolehlivost. Tyto auta a byly považovány za jedny z nejelegantnějších vozů své doby.
Prodávané modely byly následující:
mimo USA:

  • 1989–1994 BMW 518i – 1,8 l M40B18 I4 115 PS (85 kW; 113 koní)
  • 1994–1996 BMW 518i – 1,8 l M43B18 I4 115 PS (85 kW; 113 koní)
  • 1995–1996 BMW 518g (CNG) Touring – 1,8 l M43B18 I4
  • 1987–1990 BMW 520i – 2,0 l M20B20 I6 122 PS (90 kW; 120 koní)
  • 1987–1990 BMW 520i ECE – 2,0 l M20B20 I6 129 PS (95 kW; 127 koní) – s větší kompresí než u modelů bez ECE
  • 1990–1996 BMW 520i – 2,0 l M50B20 I6 150 PS (110 kW; 148 koní)
  • 1988-1991 BMW 524td – 2,4 l M21 I6 diesel
  • 1993-1995 BMW 525td – 2,5 l M51D25 UL I6 115 PS (85 kW; 113 koní) diesel
  • 1991-1995 BMW 525tds – 2,5 l M51D25 OL I6 143 PS (105 kW; 141 koní) diesel
  • 1987–1990 BMW 525i – 2,5 l M20B25 I6 170 PS (125 kW; 168 koní)
  • 1990–1996 BMW 525i – 2,5 l M50B25 I6 192 PS (141 kW; 189 koní)
  • 1990–1996 BMW 525iX – 2,5 l M50B25 I6 192 PS (141 kW; 189 koní) – pouze v omezeném množství
  • 1988–1990 BMW 530i – 3,0 l M30B30 I6 184 PS (135 kW; 181 koní)
  • 1992–1996 BMW 530i – 3,0 l M60B30 V8 218 PS (160 kW; 215 koní)
  • 1987–1993 BMW 535i – 3,4 l M30B35 I6 211 PS (155 kW; 208 koní)
  • 1992–1996 BMW 540i – 4,0 l M60B40 V8 286 PS (210 kW; 282 koní)
  • 1990–1993 BMW M5 – 3,6 l S38B36 I6, 315 PS (232 kW; 311 koní)
  • 1994–1996 BMW M5 – 3,8 l S38B38 I6, 340 PS (250 kW; 335 koní)


Modely prodávané v USA:

  • 1989–1990 BMW 525i – 2,5 l M20B25 I6, 168 koní (125 kW; 170 PS)
  • 1989–1993 BMW 535i – 3,4 l M30B35 I6, 208 koní (155 kW; 211 PS)
  • 1991–1993 BMW M5 – 3,6 l S38B36 I6, 310 koní (231 kW; 314 PS)
  • 1991–1995 BMW 525i – 2,5 l M50B25 I6, 189 koní (141 kW; 192 PS)
  • 1994–1995 BMW 530i – 3,0 l M60B30 V8, 215 koní (160 kW; 218 PS)
  • 1994–1995 BMW 540i – 4,0 l M60B40 V8, 282 koní (210 kW; 286 PS)


Od roku 1995 do roku 2003 se vyráběl model BMW E39 ve verzi čtyřdvéřového sedanu a čtyřdvéřového combi.
BMW E39 má některé shodné komponenty s modely BMW X5 a BMW M5.
BMW E39 se prodávalo vybavené následujícími motory:

  • 2,8 l M52B28 I6, 193 koní (144 kW)
  • 4,4 l M62B44 V8, 282 koní (213 kW)
  • 2.,5 l M54B25 I6, 184 koní (137 kW)
  • 3,0 l M54B30 I6, 225 koní (172 kW)
  • 4,9 l S62B50 V8, 400 koní (294 kW)


Motory jsou doplněny o pěti-rychlostní manualní převodovku, čtyř-rychlostní automatickou převodovku, pěti-rychlostní automatickou převodovku a šesti-rychlostní manualní převodovku.
BMW E39 bylo jedno z nejúspěšnějších modelů BMW s několika rozdílnými variantami, které zahrnovaly:

  • 1996–2000 520i – 2,0 l M52B20 I6, 110 kW (150 PS; 148 hp)
  • 2000–2003 520i – 2,2 l M54B22 I6, 125 kW (170 PS; 168 hp)
  • 1996–2000 523i – 2,5 l M52B25 I6, 125 kW (170 PS; 168 hp)
  • 2000–2003 525i – 2,5 l M54B25 I6, 137 kW (186 PS; 184 hp)
  • 1996–1999 528i – 2,8 l M52B28 I6, 144 kW (196 PS; 193 hp)
  • 1999–2000 528i – 2,8 l M52B28 TU I6, 144 kW (196 PS; 193 hp)
  • 2000–2003 530i – 3,0 l M54B30 I6, 172 kW (234 PS; 231 hp)
  • 1996–2003 535i – 3,5 l M62B35 V8, 183 kW (249 PS; 245 hp)
  • 1996–1998 540i – 4,4 l M62B44 V8, 213 kW (290 PS; 286 koní)
  • 1998–2003 540i – 4,4 l M62TUB44 V8, 216 kW (294 PS; 290 koní)
  • 1998–2003 M5 – 4,9 l S62 V8, 298 kW (405 PS; 400 koní)
  • 2000-2003 520d – 2,0 l M47D20 diesel I4 100 kW (136 PS; 134 koní)
  • 2000-2003 525d – 2,5 l M57D25 diesel I6120 kW
  • 1997-2000 525td – 2,5 l M51D25TU UL diesel I6 85& kW
  • 1996-2000 525tds – 2,5 l M51D25TU OL diesel I6 105 kW (143 PS; 141 koní)
  • 1998-2000 530d – 3,0 l M57D30 diesel I6 135 kW (184 PS; 181 koní)
  • 2000-2003 530d – 3,0 l M57D30 diesel I6 142 kW (193 PS; 190 koní)


Motor typu BMW M57 vyhrál v kategorii 2,5-3 l ocenění Mezinárodní motor od roku 1999 do roku 2002.
V některých evropských zemích byly vozy BMW řady 5 používány policií.
V Americe se prodávaly tyto motory:

  • 1997–2000 528i – 2,8 L M52B28 I6, 190 koní (142 kW; 193 PS)
  • 1997–1998 540i – 4,4 L M62B44 V8, 282 koní (210 kW; 286 PS)
  • 2001–2003 525i – 2,5 L M54B25 I6, 184 koní (137 kW; 187 PS)
  • 2001–2003 530i – 3,0 L M54B30 I6, 225 koní (168 kW; 228 PS)
  • 1998–2003 540i – 4,4 L M62TUB44 V8, 282 koní (210 kW; 286 PS)
  • 2000–2003 M5 – 5,0 L S62 V8, 394 koní (294 kW; 399 PS)


E39 byl široce chválen ve všech aspektech, a tak trvale získal místo na seznamu nejlepších deseti aut - Driver's 10Best list. Consumer Reports ocenil v roce 2001 530i nejvyšším ratingem vůbec.
Dieselové motory dostupné pro evropské modely poskytují velký točivý moment a hladkost provozu s lepší ekonomikou.
Úplně první vůz E39 BMW 5 Series sjel z montážní linky v únoru roku 1995.
Od roku 2003 do roku 2010 se vyrábí model BMW E60/E61, který je dostupný i s pohonem na všechny čtyři kola doplněný o tyto motory:

  • 2,0 l 170 koní I4
  • 3,0 l 230 koní I6
  • 3,0 l Twin Turbo 300 koní I6
  • 4,8 l 360 koní V8
  • 2,5 l 184 koní I6
  • 4,4 l 325 koní V8
  • 5,0 l 500 koní V10


Všechny motory jsou doplněny o převodovky: šesti-rychlostní manualní, šesti-rychlostní automatickou, šesti-rychlostní SMG a sedmi-rychlostní SMG.
BMW E60 bylo pátou generací páté řady. Jeho styl byl navržený designérem BMW Davidem Arcangelim. Byl považován za velmi netradiční, nejkontroverznější byl "Bangle butt" - zadní část auta, ale kritici ho považovali za odpovídající roku 2010.
V odborné hantýrce označení "Bangle’s butt" (Bangleův zadek) je pejorativní označení karosářského prvku - "hrbu" na víku kufru, se kterým přišel jako první designér BMW Chris Bangle v roce 2001 u čtvrté generace řady 7.
BMW E60 se stalo nejlépe prodávaným modelem řady 5, je považováno za srdce značky BMW a generuje 20 procent zisků a 25 až 30 procent prodejů na klíčových trzích v USA (ale jen 2 procenta v Kanadě).
BMW E60 představuje oproti předchozí generaci významný krok vpřed v technologii.
Vozidlo je také vybaveno řadou bezpečnostních prvků, například Trailer Stability Program na podporu při vlečení velkého přívěsu nebo karavanu, Active Cruise Control a Active Steering, od září roku 2005 pak BMW Night Vision a High-Beam Assist.
Xdrive systém pohonu na všechna kola je nyní dostupný v řadě BMW 5 poprvé od BMW E34 v roce 1996 pro šestiválcové modely.
Tento systém je sdílený s modely X3 a X5. Od roku 2006 do roku 2008 byly modely pojmenovány jako 525xi, 528xi, 530xi a 535xi. Pro modelový rok 2009 a následující roky potom jako 528i xDrive a 535i xDrive.
BMW E60 je dostupné v následujících variantách:

  • 2005-2006 520d – 2,0 l (1995 cc) diesel I4, 110 kW (150 PS; 148 koní)
  • 2006-2007 520d – 2,0 l (1995 cc) diesel I4, 120 kW (163 PS; 161 koní)
  • 2007- 520d – 2,0 l (1995 cc) diesel I4, 130.5 kW (177 PS; 175 koní)
  • 2003-2005 520i – 2,2 l (2171 cc) I6, 125 kW (170 PS; 168 koní)
  • 2007- 520i – 2,0 l (1995 cc) I4, 125 kW (170 PS; 168 koní)
  • 2004-2007 523i – 2,5 l (2497 cc) I6, 130 kW (177 PS; 174 koní)
  • 2007- 523i – 2,5 l (2497 cc) I6, 140 kW (190 PS; 188 koní)
  • 2004-2007 525i/xi – 2,5 l (2497 cc) I6, 160 kW (218 PS; 215 koní)
  • 2007- 525i/xi – 2,5 l (2996 cc) I6, 160 kW (218 PS; 215 koní)
  • 2004-2007 530i/xi – 3,0 l (2979 cc) I6, 190 kW (258 PS; 255 koní)
  • 2004-2007 530d/xd – 3,0 l (2993 cc) diesel I6, 175 kW (238 PS; 235 koní)
  • 2004- 535d – 3,0 l (2993 cc) diesel I6, 200 kW (272 PS; 268 koní)
  • 2006- M5 – 5,0 l S85 V10, 373 kW (507 PS; 500 koní)


V Severní Americe:

  • 2004-2005 525i – 2,5 l M54B25 I6, 184 koní (137 kW; 187 PS)
  • 2004-2005 530i – 3,0 l M54B30 I6, 225 koní (168 kW; 228 PS)
  • 2004-2005 545i – 4,4 l N62B44 V8, 325 koní (242 kW; 330 PS)
  • 2006-2007 525i/xi – 3,0 l N52B30 I6, 215 koní (160 kW; 218 PS)
  • 2006-2007 530i/xi – 3,0 l N52B30 I6, 255 koní (190 kW; 259 PS)
  • 2006- 550i – 4,8 l N62B48 V8, 360 koní (268 kW; 365 PS)
  • 2008- 528i/xi – 3,0 l N52B30 I6, 230 koní (172 kW; 233 PS)
  • 2008- 535i/xi – 3,0 l N54B30 twin-turbo I6, 300 koní (224 kW; 304 PS)
  • 2006- M5 – 5,0 l S85 V10, 373 kW (507 PS; 500 koní)


Během EuroNCAP crash testů získal model BMW E60 čtyři hvězdičky z pěti za bezpečnost dospělých a dětských pasažérů a jednu hvězdičku ze čtyř za bezpečnost chodců.
Dne 8. ledna roku 2007 byl představen revidovaný model BMW E60. Došlo k aktualizaci interiéru, exteriéru a doplnění nabídky motorů. Aktualizace zahrnuje také nové přední a zadní nárazníky, re-stylizované přední světlomety a zadní světla s LED technologií.
Model z roku 2008 BMW 520i má nový motor: 2,0 l s čtyřmi válci namísto 2,2 l R6. Vysoká komprese a nová technologie přímého vstřikování udržuje výkon na 170 koní (127 kW, 172 PS) / 210 N · m (150 lb · ft), za nízké spotřeby paliva.
Byl přidán Lane Departure Warning System na základě technologie Mobileye spolu se systémem Stop and Go, který vozidlo automaticky zastaví a znovu rozjede.
BMW rovněž zahájila výrobu nového BMW M5 Touring , který se ale neprodává v USA.
Od roku 2010 do současnosti se vyrábí verze BMW F10/11.
Šestá generace BMW řady 5 debutovala 23. listopadu 2009. Platforma je založena na F01 řady 7.
Došlo ke změnení zavěšení, vzpěry MacPherson jsou nahrazeny novým systémem. Přeplňovaný řadový motor 6 N55, a twin-turbo V8 N63 jsou doplněny 8-stupňovou automatickou převodovkou ZF.
Design je dílem designéra Jaceka Froehlicha, došlo k odstranění diskutovaného tzv. "Bangle butt" předchůdce BMW E60 a upravení zadní části vozu, auto má tradičnnější design, a je mnohem střízlivější po vysoce kontroverzním E60.
Ačkoli má určitou podobnost s modelem E60, některé prvky jasně souvisí s modelem E39 a dalšími staršími modely řady 5.
Přestože se názory na design auta liší, BMW F10 bylo popsáno jako příliš nevýrazné a konzervativní, oproti svému předchůdci BMW E60, a zároveň příliš podobné modelu BMW E90.
BMW F10 je vybavené těmito motory:

  • 3,0 l 204 koní/199 lb-ft I6
  • 3,0 l 258 koní/228 lb-ft I6
  • 3,0 l TwinPower Turbo 306 koní/295 lb-ft I6
  • 4,4 l Twin Turbo 407 koní/442 lb-ft V8
  • 2,0 l Diesel 184 koní/280 lb-ft I4
  • 3,0 l Diesel 204 koní/332 lb-ft I6
  • 3,0 l Diesel 245 koní/398 lb-ft I6


Všechny motory jsou doplněny o tyto převodovky: šesti-rychlostní manualní a osmi-rychlostní automatickou.
V květnu roku 2009 BMW vydala oficiální fotografie modelu řady 5 – BMW Gran Turismo (BMW F07), který je považován za crossover podobný coupé, nebo kombi - směs různých typických prvků karoserií.
F07 Gran Turismo (navržený Christopherem Weil) sdílí stejnou platformu řady 7 – F01, dále sdílí pohony, mechanické prvky a palubní desku s BMW F10. Nicméně F07 má jiné světlomety a nárazník, větší výšku, větší délku a váhu.
E39 5. série bylo na výročním seznamu nejlepších deseti automobilů magazínu Car and Driver po šest let – od roku 1997 do roku 2002. Sdružení Consumer Reports ocenilo model BMW E39 jako nejlepší auto testované v letech 2001 až 2002. Také byl Importovaným vozem roku magazínu Motor Trend pro rok 1997 a Výkonným automobilem roku magazínu What Car? od roku 1997 do roku 2002.
Model E60 byl označen jako Nejluxusnější automobil roku při Canadian Car of the Year awards v roce 2006.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy BMW 5

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 64 inzerátů vozidel značky BMW řady 5.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky BMW řady 5 v naší databázi je vozidlo BMW 5 3.0 d AUT 4x4 Touring Combi, r.v. 2015. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 933 058,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky BMW řady 5 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta BMW 5 3.0 530d xDrive, r.v. 2011. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky BMW řady 5, tak toto auto může být vaše za 390 000,- Kč.