Fiat

>> zpět na značky
Fiat

Auta značky Fiat:

  • Freemont
  • Marengo
  • Maxi
  • Qubo
  • Regata
  • Ritmo
  • Scudato
  • Sedici
  • Siena
  • Spider
  • Strada
  • Talento
  • Tempra
  • Ulysse
  • X 1/9

Fiat - historie značky auta

Fiat logo značky Počátky automobily Fiat spadají do devadesátých let 19. století, kdy po automobilových závodech v roce 1895 část účastníků závodu dospěla k přesvědčení, že je čas v Itálii založit továrnu na výrobu aut. Dne 1. července 1899 vznikl projekt devíti osobností, které podepsali smlouvu o založení společného podniku v Turíně, do něhož vložili celkem 800 000 lir.
Prezidentem společnosti se stal právník Scarfiotti, viceprezidentem byl jmenován šlechtic Bricherasio a sekretářem byl Giovanni Agnelli, ten byl ve většině případů skutečným hnacím motorem nové společnosti. Společnost původně pojmenovali "Societá Anonima Fabbrica Italiana Automobili – Torino", ale název se většině společníků zdál příliš dlouhý, a tak začali používat zkratku nejdůležitějších slov v něm obsažených, a to F.I.A.T. Z této zkratky se postupem času stal nový název, vyslovovaný jako jedno slovo.
Dne 19. března roku 1900 Fiat vyrobil svůj první vůz, byl to Fiat 3,5 HP. Zkonstruoval ho Marcello Alessio a měl proti sobě umístěná sedadla pro 2 až 3 osoby, dvouválcový motor v zádi vozu a hadicové chlazení. Motor se dvěma horizontálně uloženými válci zkonstruoval inženýr Aristido Faccioli. Měl zdvihový objem 697 ccm a dával výkon 4,2 koňských sil při 800 otáčkách za minutu. Zadní kola byla poháněna řetězy a točivý moment se k nim od motoru přenášel přes kónickou spojku a třístupňovou převodovku. Nožní pásová brzda působila přímo na spojovací hřídel. Šasi bylo vyrobeno z pevných dřevěných hranolů, které byly v místech největšího namáhání okovány. Vůz měl již tenkrát odpružená kola. 420 Kg vážící automobil dosahoval rychlosti 35 km/h. Tohoto prvního vozu se prodalo celkem osm kusů, z nichž jeden dodnes stojí v automobilovém muzeu Carla Biscarettiho v Turínu. »  Fiat - historie značky auta (dokončení článku)  »

Fiat - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Fiat Panda 1.2 Fiat Panda 1.2

ABS, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Katalyzátor řízený, Nastavitelný volant, Palubní počítač, Rádio přijímač/CD, Servo, Tónova

126 000,- Kč

Fiat Grande Punto 1.3 JTDm+ČR+2.MAJ+NOVÁ SPOJKA Fiat Grande Punto 1.3 JTDm+ČR+2.MAJ+NOVÁ SPOJKA

ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Nastavitelný volant, Palubní počítač, Převodovka manuální,

109 000,- Kč

Fiat Punto Punto Evo Abarth Fiat Punto Punto Evo Abarth

ABS, Multifunkční volant, Nastavitelný volant, Palubní počítač, Sedadla sportovní, Servo, Sportovní podvozek, Stabilizace podvozku ESP, Venkovní teplo

280 000,- Kč

Fiat Bravo II 1.4 16v  LPG Fiat Bravo II 1.4 16v LPG

ABS, AirBag 6x, Alu kola 16 palců, Asistent-parkovací vzadu, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 4x, H

139 000,- Kč

Fiat Croma 1.9 JTDmultijet+NAVI+1.MAJ+ Fiat Croma 1.9 JTDmultijet+NAVI+1.MAJ+

ABS, AirBag 8x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Multifunkční volant, Nastavitelný volant, Palubní počítač,

135 000,- Kč

Fiat Grande Punto 69  1.2i 51kW Klima 5dv Fiat Grande Punto 69 1.2i 51kW Klima 5dv

ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Katalyzátor řízený, Klimatizace manuální, Nastavitelný volant, Otáčkoměr, Palu

119 000,- Kč

Autosalony a autobazary Fiat:

AUTO - F - ROZKOŠ s.r.o.

Autorizovaný prodej a servis vozů značky FIAT

www.autofiat.cz | Humpolec, Rozkoš 145

AUTO - GARANT

Prodej ojetých automobilů.výkup za hotové.prodej na splátky.pojištění vozidel. NOVĚ AUTOSERVIS.

www.auto-garant.cz | Valašské Meziříčí, Palackého ulice

Auto Palace Brno s.r.o.

Nabídka pro individuální zákazníky a firmy Autorizovaný servis Zkušební jízdy zdarma Komisní prodej

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

Auto- Gruber s.r.o.

Po pracovní době možná dohoda po telefonu. Doživotni zaruka na puvod vozu. Leasing od akontace 10% až po dobu 72 měsicu. Stála nabidka 100 až 150 už

www.autogruber.cz | Praha 4 Kunratice, Vídeňská 129

Auto-Moto Havlis

prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej nových autodílů, výkup za hotové, prodej na splátky, příprava na STK + emise, pojištění, leasing

www.autoslovenska.cz | Sokolov, SLOVENSKÁ 2075

Autocentrum Delmos Praha

Nákup ojetého vozu bez rizika. 2x v Praze Praha 4 Modřany a Praha 8 Kobylisy.

www.delmos.cz | Praha 4, V Hodkovičkách 1

AUTOHITY CZ s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing

www.autohity.cz | Olomouc, Lipenská 7

AUTOHITY.CZ s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing, pneuservis

www.autohity.cz | Ostrava - Vítkovice, Syllabova 1

Caravan centrum Hykro s.r.o.

Mimo pracovní dobu po předchozí domluvě.

www.hykro.cz | Praha 515, Pod Zbuzany 1

Caravan Centrum Pardubice

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

http://www.cpce.cz/ | Černá u Bohdanče, Na Lužci 705

DELTICAR s.r.o.

Po tel. dohode pracujeme kdykoliv :-)

www.petrolex.cz | Teplice, Masarykova 25, Areál PNEUCENTRA - ve dvoře

Fiat - historie značky auta (dokončení článku)

Zájem o vozy značky Fiat byl velmi slušný, ale firma si musela na skutečně prosperující výrobu ještě nějaký čas počkat. Ještě během roku 1900 byl vyroben další typ automobilu, který vycházel z prvního modelu, ale už měl motor o objemu 1 082 ccm, dával při 1 000 otáčkách výkon 10 koní a dosahoval rychlosti až na 60 km/h. Byl označen jako Fiat 6 HP.
Velmi důležitá technická změna se u Fiatu objevila hned v prvním roce dvacátého století. Fiat tehdy vyrobil nový model, pojmenovaný Fiat 8 HP. U něj si konstruktér Faccioli zaexperimentoval a umístil motor dopředu. Tím se v přední části vozu poprvé objevila krátká kapota, pod kterou byl motor ukryt.
V tom samém roce se Fiat zúčastnil 1 642 km dlouhého etapového závodu kolem Itálie. Do závodu přihlásil hned 8 vozidel modelu 8 HP. Všechna nasazená auta dojela do cíle, a tím potvrdila svou kvalitu. To prolomilo počáteční nedůvěru zákazníků a ti si začali v sídle továrny doslova "podávat dveře". Do konce roku bylo úspěšně prodáno 100 automobilů.
V roce 1903 se firma začala angažovat i v dalších strojírenských odvětvích. Začala například vyrábět nákladní automobily a lodní motory. V následujícím roce začal Fiat vyrábět svůj první model, určený hlavně na export. Byl to velký vůz nazvaný Fiat 60 HP s motorem o objemu 10,5 litru a výkonem 60 koní.
V roce 1910 vyrobil Fiat první italský taxík. Pojmenovali jej "Model 1 Fiacre" a vyznačoval se zejména vysokou hospodárností. Konstruktéři Fiatu měli za to, že pro jízdu ve městě je důležitější úspornější vůz, než vysoký výkon motoru. Postavili tedy automobil s motorem o objemu jen 2 200 ccm, který dával výkon 16 koní a byl na tehdejší dobu velice úsporný. Motor byl tehdy poprvé spojen se čtyřstupňovou převodovkou. Tento taxík byl velmi levný. Díky tomu se stal velkým prodejním šlágrem. Prodalo se ho více než 2 100 kusů a to nejen v Itálii, ale také v Paříži, Londýně nebo v New Yorku.
Na přelomu desátých a dvacátých let 20. století začal Fiat vyrábět první dieselové motory. Byly určené hlavně pro ponorky italského námořnictva. Za první světové války se musel Fiat zaměřit kromě výroby osobních automobilů také na vývoj a výrobu nákladních vozů pro armádu. Firma vyráběla také letecké motory, letadla a kompletní pohonné jednotky pro lodě.
Jedním z nejúspěšnějších automobilů v celé historii značky Fiat byl model 508, známý také pod jménem Balilla. Tento vůz byl představen v roce 1932 na autosalónu v Miláně a způsobil skutečnou senzaci. Model 508 měl vysoký výkon a vynikající jízdními vlastnosti. I přesto, že byl vůz malý, měl v sobě zabudované to nejlepší, co tehdejší automobilová technika nabízela. Podobně jako ostatní vozy své doby se i Balilla vyráběla v mnoha karosářských variantách, například jako čtyřmístná dvoudveřová limuzína, čtyřdveřový phaeton, spider, kupé a později také jako sportovní model Mille Miglia s mimořádně povedenou dvoudveřovou aerodynamickou karoserií a motorem s vyšším kompresním poměrem. Tohoto modelu se prodalo prodalo 113 000 kusů.
V roce 1946 zemřel tehdejší prezident Fiatu, senátor Agnelli. Po němž nastoupil na místo generálního ředitele a předsedy představenstva profesor Valletta. Ten zvýšil základní majetek společnosti až na 12 miliard lir. Pod jeho vedením se rychle rozběhla produkce předválečných modelů, zejména typů 500 Topolino. V roce 1947 se vyrobilo celkem 34 352 vozů včetně užitkových automobilů. V roce 1949 pak počet celkově vyrobených vozů překročil hranici 79 000 kusů.
V roce 1950 byl vyrobený první auttomobil Fiat, který byl zkonstruovaný po druhé světové válce. Byla to varianta úspěšné "pětistovky" s názvem 500 B a s vylepšeným motorem o výkonu 16,5 koní a maximální rychlosti 95 km/h. Další model Giardiniera, měl již modernizovanou karoserii, vybavenou například topením využívajícím teplého vzduchu přivedeného od motoru.
Další zcela nový poválečný model byl model 1400. Ten měl již blatníky integrované do karoserie, samonosnou ocelovou karoserii a částečně synchronizovanou převodovku. Další zajímavý vůz byl model pojmenovaný Campagnola, jehož konstrukce byla inspirována americkým jeepem. Vůz měl poháněna všechna čtyři kola, motor byl o objemu 1,9 litru a výkonu 53 koní. Převodovka neměla redukci, ale zato měla extrémně "krátký" první rychlostní stupeň, se kterým dokázal překonat stoupání až 85%.
V padesátých létech 20. století se Fiatu vedlo dobře. Byla to léta mohutného rozmachu, vývojové a konstrukční oddělení se překonávaly. Firma vyráběla celou řadu osobních aut, ale také nákladních vozů a velký úspěch zaznamenala i v leteckém průmyslu, když postavila první tryskové letadlo Fiat G 80. Navíc vyráběla i motory do lodí a lokomotiv. V roce 1953 zaměstnával Fiat celkem 71 000 lidí a jeho kapitál vzrostl až na 57 miliard lir.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1302 inzerátů vozidel značky Fiat. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Ducato, Punto, Stilo, Dobló a Panda. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Dobló, Sedici, Palio, Multipla a Stilo.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Fiat v naší databázi je vozidlo Fiat Ducato MC LOUIS Tandy 620, r.v. 2008. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 999 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Fiat z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Fiat Panda 1.2 KLIMA, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Fiat, tak toto auto může být vaše za 69 900,- Kč.