Peugeot 206

>> zpět na Peugeot
Peugeot

Auta značky Peugeot:

  • J5
  • Partner
  • 108
  • 2008
  • 208
  • 3008
  • 301
  • 305
  • 4008
  • 408
  • 5008
  • 505
  • 508
  • 605
  • 608
  • Bipper
  • Bipper Tepee
  • Django
  • Elystar
  • Elyséo
  • Geopolis
  • Jet Force
  • Jetforce
  • Looxor
  • Ludix
  • RCZ
  • Rifter
  • SV 250
  • Satelis
  • Speedfight
  • Speedfight II
  • Traveller
  • Trekker
  • Tweet
  • Vivacity
  • XP

Peugeot 206 - historie značky auta

Peugeot 206 logo značky Peugeot 206 je osobní auto kategorie supermini (třídveřový hatchback) vyráběný francouzskou automobilkou Peugeot od roku 1998. Jeho předchůdcem je Peugeot 205.
Na začátku devadesátých let se Peugeot rozhodl, že nebude oblíbený model Peugeot 205 nahrazovat přímým nástupcem. Tato strategie předpokládala, že se zákazníci rozhodnou mezi menším modelem 106 (představeným v roce 1991), nebo větším modelem 306. Naneštěstí tato strategie nebyla úspěšná, konkurenční Ford Fiesta a Volkswagen Polo se velmi dobře prodávaly a jejich popularita vzrůstala, Peugeot díky tomu ztrácel prodeje. Byla potřeba vyvinout přímého rivala v kategorii supermini. Peugeot 205 byl tedy v roce 1998 nahrazen modelem 206. Zakoupili jej i celebrity jako například Karl Turner a Jamie Barton. »  Peugeot 206 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Peugeot 206 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Peugeot:

ARTCOM GROUP s.r.o. (Prodejce Peugeot) OLOMOUC

PRODEJ OJETÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-17:00 So: po domluvě bazar@artcomgroup.cz, tel. 608 011 001 PRODEJ NOVÝCH VOZIDEL Po-Pá: 8:00-18:00 So: 9:0

www.artcomgroup.peugeot.cz | Olomouc, Bystrovany 201

AUTO BZONEK - mezi Bílovcem a Studénkou

Autobazar a servis ojetých vozidel Specializace na značky Renault a Peugeot Prodej, protiúčet Leasing, splátkový prodej, úvěr

www,autobzonek.cz | Velké Albrechtice, spojnice Bílovec - Studénka

Auto Došek s.r.o.

nové vozy: 605 235 895, 731 612 339 ojeté vozy: 605 235 895, 731 612 339

www.auto-dosek.cz | Mělník, Nad Oborou 3375

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto Schwab, s.r.o.

peugeot@autoschwab.cz prodej@autoschwab.cz Peugeot 735 108 308, 736 621 826 Tel.číslo Citroën 736 621 820

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO WOZAR s.r.o. autorizovaný prodejce Peugeot

Autorizovaný prodejce Peugeot

www.autowozar.cz | Lednice, Mikulovská 720

Autocentrum BARTH a.s.

PRODEJ OJETÝCH VOZŮ Pardubice – Dubina, Hůrka 1798 tel. 800 400 466 Hradec Králové, Bratří Štefanů 985 tel. 49 77 77 205

www.autocentrum.cz | Pardubice, Hůrka 1798

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

FEDERAL CARS Praha s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, pojištění, leasing

www.federalcars.cz | Praha 4, Kloknerova 9

FEDERAL CARS s.r.o.

Prodej vozů značky Peugeot

www.federalcars.cz | Liberec 23, Doubská 424

Olfin Car PALACE s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.olfincarpalace.cz | Hradec Králové 2, Na Rybárně 203/5

Peugeot 206 - historie značky auta (dokončení článku)

Peugeot 206 se vyráběl v několika karosářských verzích – tří a pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan, dvoudvéřové CC (coupé – cabriolet) a pětidvéřové kombi - SW. Rozměry jsou: hatchback – délka 3835 mm, šířka 1652 mm, výška 1428 mm; SW – délka 4028 mm, šířka 1652 mm (neliší se), výška 1460 mm; a CC – délka 3835 mm, šířka 1652 mm, výška 1373 mm. Hmotnosti vozů se pohybují od 1025 kg do 1145 kg.
V nabídce byly tyto benzínové motory:

  • 1.0 l (999 ccm) D4D I4 16v, 77 PS – výkon 57 kW, 76 koní
  • 1.1 l (1124 ccm) TU1JP I4, 60 PS – výkon 44 kW, 59 koní
  • 1.4 l (1360 ccm) TU3JP I4, 75 PS – výkon 55 kW, 74 koní
  • 1.4 l (1360 ccm) ET3J4 16v I4, 88 PS – výkon 65 kW, 87 koní
  • 1.6 l (1587 ccm) TU5JP 8v I4, 88 PS – výkon 65 kW, 87 koní
  • 1.6 l (1587 ccm) TU5JP4 16v I4, 110 PS – výkon 81 kW, 108 koní
  • 2.0 l (1997 ccm) DEW10J4 16v I4, 135 PS – výkon 99 kW, 133 koní
  • 2.0 l (1997 ccm) EW10J4 16v I4, 136 PS – výkon 100 kW, 134 koní
  • 2.0 l (1997 ccm) EW10J4S 16v I4, 177 PS - výkon 130 kW, 175 koní


Dieselové motory byly dostupné v těchto konfiguracích:

  • 1.4 l (1398 ccm) DV4 HDi Diesel I4, 68 PS – výkon 50 kW, 67 koní
  • 1.9 l (1868 ccm) DW8 Diesel I4, 71 PS – výkon 52 kW, 70 koní
  • 1.6 l (1560 ccm) DV6 HDi HDi 16v I4, 109 PS – výkon 80 kW, 108 koní
  • 2.0 l (1997 ccm) DW10 HDi I4, 90 PS – výkon 66 kW, 89 koní


Automobil Peugeot 206 zajišťuje dobrou pasivní bezpečnost pro posádku. V roce 2000 získal v testu Euro NCAP čtyři hvězdičky.
Peugeot 206 byl také exportován do mnoha různých zemí. V Iránu byl vyvinut Peugeot 206 SD – notchback sedan. Peugeot 206 SD je pátou a zároveň poslední verzí Peugeotu 206.
V roce 2006 se Peugeot 206 SD začal vyvážet do dalších zemí včetně Ruska, Turecka a Alžíru. V Brazílii se prodává pod názvem Peugeot 207 Passion.
V Číně se Peugeot 206 prodával pod značkou Citroënu se jménem Citroën C2 (přestože toto auto nemá nic společného s Evropským Citroënem C2). V Americe se Peugeot 206 prodává pod jménem Peugeot 206 Escapade, v Malaysii jako Naza 206 Bestari.
Peugeot také prodával offroadovou verzi nazvanou Peugeot 206. Tento model se prodával pouze v několika zemích v Jižní Americe a jeho základem byl Peugeot 206 SW, doplněný o plastové doplňky karoserie ve stylu SUV vozů, s vyšší světlou výškou a zvětšeným rozsahem odpružení. Poháněl ho 1.6 l 16V motor.
V roce 2008 byl desetiletý Peugeot 206 prohlášen celkově nejlépe prodávaným vozem z dílny Peugeot. V březnu roku 2009 byl na trh uveden facelift Peugeotu 206 – Peugeot 206+. Při faceliftu získalo auto mimo jiné nový design předního a zadního nárazníku, zadních světel plus změny v interiéru – například novou palubní desku.
Ačkoliv v roce 2006 byla odstartována výroba nástupce Peugeotu 206, kterým je model Peugeot 207, výroba modelu 206 pokračuje až do roku 2010. 30. dubna roku 2010 byl vyrobeno 6,8 millionů kusů tohoto modelu.
Na závodním poli se v kategorii JWRC účastnily vozy Peugeot 206 S 1600, v mistrovství světa to potom byl model Peugeot 206 WRC. Podle původního plánu závodní tým a vývojové středisko Peugeot Sport vyvíjeli typ 206 Kit Car. Ten se měl stát nástupcem vozu Peugeot 306 MAXI. Nakonec se ale konstruktéři firmy Peugeot rozhodli pro kategorii S1600.
První prototyp tohoto modelu byl představen v roce 2000, a jeho prvním startem pak byla Katalánská rallye 2001. Motor, který poháněl vůz byl převzat z okruhové verze vozidla Peugeot 106 S16. Jeho objem byl 1587 ccm, a dosažitelný výkon 200 koní, točivý moment pak 185 Nm. Auta byly vyráběny jak ve specifikaci Kit Car, tak pro třídu S1600.
Vývoj je zejména dílem dvou tvůrců - Cedric Robert a Gilles Panizzi. Celková hmotnost vozu byla 970 kg.
V letech 1999 až 2003 vozy Peugeot 206 WRC reprezentovaly automobilku v mistrovství světa automobilových soutěží. To bylo poprvé od dob skupiny B, kdy se auta značky Peugeot účastnily soutěží v nejvyšší možné kategorii. Za volan usedli například Marcus Grönholm a Richard Burns, kteří byli velmi úspěšní.
V roce 2001 se hlavním sponzorem týmu Peugeotu 206 WCR stal ropný gigant Total.
Peugeot 206 WRC má pod kapotou čtyřválec o objemu 1997 ccm s rozvodem DOHC, dosahující výkonu 221 kW a točivého momentu 535 Nm. Vůz disponuje šestistupňovou sekvenční převodovkou a jezdí na pneumatikách Michelin. Délka vozu musela být kvůli minimálním normám upravena. Rozměry tedy byly - délka 4005 mm, šířka 1770 mm, rozvor 2468 mm a hmotnost 1230 kg (minimální povolená).
Poprvé bylo auto homologováno 1. května 1999. Soutěžní premiéru měl v soutěži Tour de Corse - Rallye de France 1999.
V roce 2002 byl Peugeot 206 WRC zvolen jako Nejlepší vůz rallye roku a v roce 2003 se změnil hlavní sponzor na společnost Marlboro a v souvislosti s tím se barva vozu změnila na červenou. Zároveň auto získal nové aerodynamické prvky.
Populární televizní reklamou pro Peugeot 206 byla reklama z dílny Giovanniho Porro, známá jako Sochař, ve které se objevuje mladý Ind úmyslně ničící Hindustan Ambassador. Mimo jiné si na vůz sedne slon. Muž pak stráví noc svařováním a upravováním vozu a následující den se již zamilovaně dívá na téměř přesnou repliku Peugeotu 206. Ind potom jede se s přáteli na projížďku v jeho "novém 206" a užívá si závistivé pohledy. V reklamě je použitá píseň "Heaven Is A Place On Earth" od Raje Mushtaqa. [odkaz na video]
Peugeot 206 se stal tolik oblíbeným vozem zejména pro jeho moderní design, dobré jízdní vlastnosti, vysokou kvalitu provedení, širokou škálu motorů v nabídce, dobrý poměr cena-výkon a cenovou dostupnost.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 45 inzerátů vozidel značky Peugeot 206.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Peugeot 206 v naší databázi je vozidlo Peugeot 206 1.2 TCe, r.v. 2015. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 155 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Peugeot 206 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Peugeot 206 1.1i 92tisKm/KoupenoCZ, r.v. 2000. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Peugeot 206, tak toto auto může být vaše za 19 900,- Kč.