Nissan Primera

>> zpět na Nissan
Nissan

Auta značky Nissan:

  • 280 ZX
  • 300 ZX
  • 370 Z
  • Altima
  • Armada
  • Atleon
  • Bluebird
  • Cargo
  • Cherry
  • Civilian
  • Cube
  • Double cab
  • ECO
  • Evalia
  • Frontier
  • Juke
  • King Cab
  • Kubistar
  • Laurel
  • Leaf
  • Maxima
  • NP300
  • NV200
  • Pick Up
  • Pixo
  • Prairie
  • Primastar
  • Pulsar
  • Quest
  • Rogue
  • Sentra
  • Silvia
  • Skyline
  • Stanza
  • Tiida
  • Titan
  • Trade
  • Urvan
  • Versa
  • Xterra

Nissan Primera - historie značky auta

Nissan Primera logo značky Nissan Primera je velký rodinný automobil vyráběný japonskou automobilkou Nissan pro japonský a evropský trh. V USA se s úpravami tento vůz prodával jako Infiniti G20.
Jeho předchůdce, Nissan Bluebird se vyráběl od roku 1986 v továrně v anglickém městě Washington, v hrabství Tyne and Wear. Na podzim roku 1990 skončila historie modelu Bluebird a ten byl nahrazen Primerou.
Primera měla konvenční pohon předních kol a pěti-stupňovou manuální převodovku, u některých verzí také s možností čtyřychlostní automatické převodovky.
Nissan Primera byl dostupný v karosářských variantách jako čtyř a pěti-dvéřový sedan a pěti-dveřové kombi.
Nissan Primera byl prodáván v šesti výbavových verzích: L, LS, LSX, GS, GSX a ZX.
Auto bylo vybaven 1,6-litrovým a 2,0-litrovým benzínovým motorem. Vyráběla se ještě varianta s 1,8-litrovým motorem, ale tato verze nebyla dostupná v Evropě. V roce 1992 byla řada doplněna o 2,0-litrový dieselový motor.
1,6-litrový motor byl dostupný ve verzích L, LS a LSX, 2,0-litrový motor o výkonu 115 koní (86 kW, 117 PS) byl dostupný s výbavami LS, GS a GSX. Auta s výbavou ZX byly doplněny o 2,0-litrový motor o výkonu 150 koní (112 kW, 152 PS).
V roce 1992 byla řada faceliftovaná a nové verze L, LX, SLX, SGX a eGT nahradily původní řadu. »  Nissan Primera - historie značky auta (dokončení článku)  »

Nissan Primera - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Nissan:

Nissan Primera - historie značky auta (dokončení článku)

Verze L byla základní a byla vybavena pouze 1,6-litrovým motorem, LX je na trochu vyšší úrovni a byl dostupný také s 2,0-litrovým benzínovým a dieselovým motorem, SLX je střední výbavová úroveň a je dostupná se stejným výběrem motorů jako předchozí verze.
Model SGX je luxusní verzí vybavenou 2,0-litrovým motorem o výkonu 115 koní (86 kW, 117 PS).
Verze eGT je pak sportovní verzí auta s 2,0-litrovým motorem o výkonu 150 koní (112 kW, 152 PS).
Řada motorů byla znovu mírně vylepšena v polovině roku 1993. Výkon 1,6-lirového motoru byl navýšen na 102 koní (76 kW, 103 PS) a 2,0-litrový model měl nyní výkon 123 koní (92 kW, 125 PS).
O rok později byla řada znovu aktualizována, výbavové úrovně zůstaly téměř stejné, pouze došlo k nahrazení základní verze verzí Equation. Také byla dostupná limitovaná verze AWD (nebo také T4) o výkonu 150 koní (112 kW, 152 PS) a verze SE nahradila SGX.
V roce 1995 byla do řady přidána verze SRi s možností výběru z 1,6-litrového, nebo 2,0-litrového motoru.
Druhá generace Nissanu Primera byla představena v Japonsku na konci roku 1995 a na podzim roku 1996 se toto auto začala prodávat také v Evropě. Primera druhé generace disponoval ve své třídě unikátním zavěšením.
Stejně jako první generace, i druhá generace byla ve Velké Británii a Evropě prodávána s 1,6-litrovým nebo 2,0-litrovým benzínovým motorem a 2,0-litrovým dieselovým motorem ve verzích hatchback, sedan a kombi.
V Japonsku byl Nissan Primera zpočátku nabízen s motory SR18DE a SR20DE pouze jako sedan.
Ve Velké Británii byl od listopadu roku 1997 dostupný liftback s motorem SR20DE a automatickou převodovkou. Produkce modelu kombi začala v září roku 1997.
Japonské modely byly představeny také s automatickou převodovkou CVT a šestistupňovou převodovkou Tiptronic (u modelů M6 GV a Te-V).
Nissan pokračoval s prodejem Primery také ve Spojených státech pod jménem Infiniti G20 za použití stejného chladiče a zadní svítilny z modelu Primera Camino.
V roce 1998 Nissan ve spolupráci se Stevem Millenem (Stillen Sports Parts) odhalil nový model Primera SMX na Novém Zélandě.
Sportovní model byl mimo jiné vybaven odpružením Eibach. Auto mělo agresivnější vzhled.
Nissan Primera měl úspěchy také na sportovním poli, mimo jiné vyhrál britský šampionát Touring Car Championship.
Na oslavu dvou vítězství v roce 1998 vydal Nissan limitovanou edici 400 modelů GTSE s 16 palcovými litými koly AZEV, dvoutónovým zeleným lakem karoserie a speciální úpravou interiéru s koženými sedadly.
O rok později byla vydána limitovaná edice GTLE, opět s 16 palcovými koly z lehkých slitin Enkei, koženým interiérem se stříbrným lemováním. Auto se nabízelo ve výběru barev z ohnivě červené, černé, stříbrné, a severské modré.
Na podzim roku 1999 byl Nissan Primera znovu faceliftován. Auto získalo modernější přední část s novými světlomety, které nahradily tradiční čočku typu Fresnel. Nissan také představil svou typickou mřížku.
Spolu s vnějšími změnami došlo k vylepšení úrovní specifikace, auto získalo automatickou klimatizaci a boční airbagy řidiče a spolujezdce, ve vyšší úrovni výbavy byly dostupné například xenonové světlomety. Do nabídky motorů byl přidán také nový 1,8-litrový benzínový motor QG18DE.
Dále byla představena limitovaná edice Nissan Primera STCC Edition, které bylo vyrobeno pouze 100 kusů, auto mělo stejný motor jako Primera Sport, ale bylo sníženo o 25 mm a mělo větší křídlo.
V prosinci roku 2001 představil Nissan třetí generaci Nissanu Primera. Primera třetí generace je prvním vozem od uzavření aliance s Renaultem (ke kterému došlo o dva roky dříve) a je mnohem stylizovanější než předchozí verze.
Nissan Skyline založený na modelu Infiniti G35 nahradil model G20 v USA.
Modely na Novém Zélandu jsou všechny vybaveny plynule měnitelnými převodovkami, k dispozici není žádná manuální převodovka. Na Novozélandském trhu byly až do roku 2006 dostupné sedany montované v Japonsku, poté byly nahrazeny liftbacky a kombi vyráběnými v Anglii.
Kvůli klesajícímu prodeji byl Nissan Primera na konci roku 2006 stažen z prodeje ve Velké Británii, výroba auta pro exportní trhy pak byla ukončena v roce 2008.
Během Euro NCAP crash testů získal Nissan Primera tři hvězdičky z pěti za bezpečnost dospělé posádky v roce 1997, čtyři hvězdičky za bezpečnost dospělých a jednu hvězdičku ze čtyř za bezpečnost chodců v roce 2002.
Nissan Primera byl ceněn zejména díky svému líbivému designu, kvalitním zpracování, komfortnímu exteriéru a dobré bezpečnosti tohoto auta.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2 inzerátů vozidel značky Nissan Primera.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Nissan Primera v naší databázi je vozidlo Nissan Primera 2,2 SW 93 KW, r.v. 2003. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 37 832,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Nissan Primera z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Nissan Primera ČR 8/04 2.2DCI 103KW – PO SERV, r.v. 2004. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Nissan Primera, tak toto auto může být vaše za 34 990,- Kč.