Toyota Carina

>> zpět na Toyota
Toyota

Auta značky Toyota:

  • Cressida
  • Crown
  • Dyna
  • Echo
  • F
  • FJ
  • Fortuner
  • FunCruiser
  • GT86
  • HDJ
  • Hiace
  • Highlander
  • KJ
  • LC
  • Liteace
  • MR 2
  • Matrix
  • Paseo
  • Picnic
  • Previa
  • ProAce
  • Sequoia
  • Sienna
  • Solara
  • Starlet
  • Supra
  • Tacoma
  • Tercel
  • Tundra
  • Urban Cruiser
  • Venza
  • Verso
  • iQ

Toyota Carina - historie značky auta

Toyota Carina logo značky Toyota Carina je auto střední velikosti od společnosti Toyota, a jeho historie čítá bezmála 31 let - vyráběné bylo od prosince 1970 do roku 2001. Vůz byl představen jako čtyřdveřový protějšek modelu Celica, se kterým původně sdílel platformu. Později bylo auto založené na platformě modelu Corona, ale udrželo si původní výkon a image s výraznou karoserií a interiérem. Inspirace pro název Carina vychází z hvězdokupy Carina. Od roku 1984 je vůz na Evropských trzích prodáván jako Carina II. Auto bylo roku 2000 nahrazeno modelem Toyota Allion v Japonsku a následně modelem Toyota Avensis v Evropě.
První generace auta byla vyráběna prvních sedm let, tedy do roku 1977, a nesla označení A10 a A30. Carina vyplnila mezeru mezi menším modelem Corolla a větším modelem Corona. K dispozici byla jako dvou nebo čtyřdveřový sedan, dvoudveřové hardtop kupé anebo pětidveřové kombi. Výrobce tehdy přichystal širokou paletu motorizace, počínaje 1407 ccm T I4 (TA10/15/16V) přes 1770 cc 3T-U I4 (TA32) až po 1968 cc 19R I4 (RA13/14/31). Ty ovládala buďto manuální 4-5 rychlostní anebo 2-3 rychlostní automatická převodovka. Pohotovostní hmotnost auta první generace dosahovala 960 kg, rozvor měl zpočátku 2425, později 2490 mm. Délka se pohybovala v rozmezí 4135 - 4200 mm v závislosti na typu karoserie, šířka měla 1570 mm a výška 1395 mm.
A40 bylo kódové označení druhé generace, která se vyráběla v letech 1977–1981. Podvozek byl z větší části stejný jako pozdní Carina první generace. V srpnu 1979 prošla přední část auta významnou změnou, kdy vůz získal čtyři nové světlomety. Třetí generace zůstala ve výrobě v letech 1981–1988 pod označením A60. Carina následovala tehdejší trendy se stále více hranatým designem, a byla poslední generací používající pohon zadních kol. Pohotovostní hmotnost auta mírně vzrostla na 995 - 1135 kg. »  Toyota Carina - historie značky auta (dokončení článku)  »

Toyota Carina - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Toyota:

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

DanCars CZ s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis Subaru Prodej, servis, leasing, pojištění a další služby. SUBARU, Toyota, Suzuki, Daihatsu. Po-Pá 8:00-17:00

www.subaru-opava.cz | Opava, Krnovská 82

TRENDCAR - TOYOTA-SUBARU-HONDA-SUZUKI-MITSUBISHI

 

www.trendcar.cz | Šenov u Nového Jičína, Dukelská 91

VYSOČINA AUTO GROUP a.s.

Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr

www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96

Toyota Carina - historie značky auta (dokončení článku)

Čtvrtá generace auta změnila označení na sérii T150, a její výroba běžela souběžně s generací třetí, tedy v letech 1984–1988. Květen 1986 přinesl drobné změny v celém rozsahu, upravena byla zadní světla a konstrukce mřížky. Na evropském trhu byla úzce související Corona prodávána jako Toyota Carina II. Od roku 1988 do 1992 sjížděly z montážní linky modely série T170, tedy páté generace auta. Vnější konstrukce získala zaoblené kontury, aby auto bylo v souladu s designem výrobků té doby. V prosinci 1988 byl do rozsahu sedanů přidán 4WD pohon se středovým diferenciálem. Carina páté generace měla odlišnou hmotnost než její mladší sourozenci, a to 1060 kg, k dispozici byly pouze dva typy motorů, 1456 cc 3E I4 a 1973 cc 2C diesel I4.
Série T190 bylo označení šesté generace auta Toyota Carina, a ta se již vyráběla pouze jako 4-dveřový sedan od roku 1992 do 1996. Rozvor auta měl nyní 2580 mm, délka 4450 mm, šířka 1695 mm, výška 1400 mm a pohotovostní hmotnost 1150 kg. Od roku 1996 přišla na řadu sedmá generace auta, T210 a ve její výrobě společnost pokračovala do roku 2001. Tento nový sedan byl určený pouze pro japonský trh, a sdílí několik podobností s jeho sesterským modelem Corona Premio. Podobnost můžeme hledat například u sedadel a přístrojové desky. Srpen 1998 přinesl další drobné změny v designu auta. Světlomety a koncová světla získaly modernější vzhled, nepatrné změny byly provedeny také u nárazníků.
Hlavní předností tohoto auta střední třídy je vysoká spolehlivost, kterou potvrzují i čelní příčky ve statistikách spolehlivosti. V prosinci 2001 výroba modelu Carina po 31 letech skončila.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Toyota Carina.