Recenze Audi A8 4,0 Tdi
“Velké, reprezentativní, pohodlné a po čertech rychlé auto....ale po 1. 7. to bude o papíry:-).”

Autor recenze: Lojza (38 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2004 Typ motoru:4,0 turbo diesel Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:75 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 9. 5. 2006

Hodnocení inzerátu: 15 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 405 Subaru Legacy Audi A6 Avant

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím bez závad.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Velký a pohodlný vůz, dostatečně rychlý na všech površích.
Jen na okreskách subjektivní pocit, že se člověk nevejde, ale zatím jsem se vždycky vešel:-), jen ty vytřeštěné oči řidičů z protisměru...

Oproti starší A6 méně komunikativní řízení (elektropneumatické odpružení) a větší rozměry, A6 ka byla na sněhu a ledu větší dravec, ale pohodlí je nesrovnatelné. Něco dělá i celohliník, auto je na své rozměry lehké.

Akcelerace dobrá až skvělá, když to lupnu na S-mód (což dělám opravdu zřídka) tlačím na křižovatkách motorkáře před sebou, oproti 4,2 benzín o něco línější při rozjezdu, ale naopak o moc lepší kolem 80-100 Km/h na předjíždění. V kopcích k neutahání, na tempomatu se dá jet třeba D1 včetně všech stoupaček i hodně přes 200, ale to by tu dálnici museli zavřít....
V zatáčkách stabilní, průjezd je vždy podstatně rychlejší než "konkurence"Jen ten diesel dělá těžší předek, ale na to se dá zvyknout. Naklánění minimální, funguje nastavování světlé výšky, ale subjektivně zásadní změnu nepociťuji (nebo to beru jako samozřejmost). V ostrých zatáčkách se mi jeví jako nedotáčivé, ale snese i ostré korekce volantem.

Brzdy prostě vynikající, chlazené kotouče vpředu i vzadu udělají své, destičky jsem měnil po cca 60 tis.

Spotřeba dlouhodobá kolem 10l/100km, ale při jiízdě +- podle předpisů se dá dostat hluboko pod 9. Dojezd na natankování 800-900 km, dálková trasa na slušných komunikacích při plynulé jízdě kolem 8,5. Při 200 na dálnici se dá jet kolem 11-12.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 15


Komentáře uživatelů k recenzi Audi A8

Vložit komentář

4,2 benzin ze je lepsi pri rozjezdu nez 4,0TDi ?? Rekl bych ze prave naopak...

20.05.2006 | 19:17:02 | krakatit Reagovat

zdravím já měl starou A8 4,2i a ted cca rok a půl novou A8 také 4,0TDI...měl jsem ale problém s elektronikou a to docela často-odcházely spíš blbosti jako čidla apod, nicméně spotřeba hluboko po 9...no no... najel jsem s touhle audinou přes 40 000km a za 9l bylo možné jet jen po okreskách tempem kolem 90-100km/h...a opravdu opatrným zacházením s plynem, spíš takovým odříkáním, běžný průměr je kolem 13-13,5l a při hodně rychlé jízdě není problém jet i přes 20l/100km...to však považuji za perfektní, jelikož stará A8 jezdila za 17l průměr a při závodění šla i ke 30l...kolega má také A8 4,2TDI-je ještě dynamičtější ale spotřeba průměrná se pohybuje kolem také 13-14l, říkal že když jede opravdu na krev, stoupne i na 25l....9 a méně litrů tedy považuji za trochu matoucí údaj...
já osobně jsem se od audi vrátil zase k BMW, nedávno mě známý svezl ve staré M5 z roku 94 a já si uvědomil že jsem po letech málem zapoměl co je ovladatelnost auta a tak jsem audinku prodal a koupil starší M5 2002....jak audi tak bmw jsou perfektní auta ale odlišná.M5 mám na běžné ježdění a na zimu rozmyslím allroada nebo Q7.

10.05.2006 | 18:44:59 | Wasare Igor Reagovat

Skvělé auto. Měl jsem ji , ale se 4.2i.
Jak je na tom s odhlučněním motoru? Při studeném startu a během jízdy po zahřátí?
Škoda, že se nedělá v kombíku...

10.05.2006 | 12:16:48 | Lekes Reagovat